English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal stadion
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 135, 136, 137  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 10:59    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at hverken RBKweb eller Adressa stiller spørsmål om stadionutbygging betyr tak eller ei.

Når Skutle snakker om 40 000 tilskuerplasser og argumenterer for at han tror på et snitt på 25 000 - 26 000. Da betyr vel det omtrent 14 000 - 15 000 tomme seter og glisne tribuner. Hva har han i bakhodet?

NÃ¥r Skutle sier at en hel del av de nye stillingene kan komme i forbindelse med Stadionutbygginga hva mener han med det? Er det vaktmestre og vaskehjelper han snakker om?

Skutle:

Quote:
Den nye stadionsituasjonen vil gjøre det mer attraktivt å gå på kamp

Hva er det med den nye stadionsituasjonen som gjør at han tror det?

Synes at Rosenborg-pressen er litt dårlig på å få frem interessant informasjon omkring stadion-utbygginga.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 11:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Skutle sitter å ruger på en spennende 40 000-plan som han har fått fra kompisene sine i HOK Sport.
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 08.03.2008 11:02    Post subject: Reply with quote

Enten det eller han har bestemt seg siden du snakket med ham. Lenge siden du intervjuet ham?

40 000 er uansett vanvittig stort i en by som Trondheim, men artig med ambisjoner.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 11:06    Post subject: Reply with quote

Hvis man er følsom overfor ordbruk så sier han 40 000 når han bruker eksplisitt ordbruk. Husk at han har ingeniør-hjerne og slike folk tøyser ikke med tall når de er spesifikke.
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 08.03.2008 11:12    Post subject: Reply with quote

Ja, han er tydelig nok i adressa.no, forutsatt at han er riktig sitert. Adressas journalist er vel ikke ingenior?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 11:18    Post subject: Reply with quote

Skutle ihvertfall, journalisten vet jeg ikke noe om. Men det er vel tvilsomt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2008 12:05    Post subject: Reply with quote

Sagbakken nei, undertegnende ja. Smile

Konesseur wrote:
Jeg registrerer at hverken RBKweb eller Adressa stiller spørsmål om stadionutbygging betyr tak eller ei.

Jeg har spurt, og fått svar: I de nye planene er ikke tak over banen med.

Skal komme tilbake med mer fyldig informasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 12:30    Post subject: Reply with quote

Blir det ikke tak betyr vel det at produktet ikke endres i nevneverdig grad.

La meg minne om at produktet ble endret på tre viktige punkter samt samvirke av disse punktene ved de siste utbyggingene:

- Bare sitteplasser.
- Alle plasser under tak.
- Fjerning av friidrettsgreiene.

Dersom Skutle planlegger utvidelse uten produktendring er de beste indikatorene for fremtidig tilskuervekst:

- De siste årenes tilskuervekst som funksjon av tiden.
- Den deriverte av denne funksjonen.
- Den dobbeltderiverte av denne funksjonen.

Dette indikerer et tilskuersnitt rundt 21 000 om noen år.

Til gjengjeld vil glisne tribuner gi en produktendring i negativ retning.

Skutle må påminnes at det er mange feiltrinn som kan begås i forbindelse med stadionutbygging, og solide overtråkk er hyppig. Og de fleste feiltrinn er vanskelige å rette opp og mange feiltrinn er umulige å rette opp.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 08.03.2008 13:06    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg har tenkt ut en alternativ leietaker til banearealene når taket kommer på plass.

REMA Stormarked.

De ser etter lokaler i området.

Innholdet i supermarkedet pakkes sammen i et lager for å gi plass til arrangement. Kjølerom må bygges ut i et hjørne.

Er du sikker på at du var på årsmøtet Konesseur. Jeg tror jeg ville lagt merke til om det var noen der med antenner på hodet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 13:25    Post subject: Reply with quote

ah, du mener planen er utenomjordisk intelligent. Det er riktig at jeg har antenner for gode løsninger. Men jeg liker som kjent teleskopløsninger. Jeg har derfor teleskopantenner som ikke vises i sammentrukket tilstand.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 13:40    Post subject: Reply with quote

Er ideen at Lerkendal skal benyttes som et kjøpesenter mellom kampene!?!
Back to top
andersw
Junior

PostPosted: 08.03.2008 13:57    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Er ideen at Lerkendal skal benyttes som et kjøpesenter mellom kampene!?!

Nei. Idéen er at det skal være et kjøpesenter "under" stadion, sånn som på Ullevål.

Konesseur wrote:

Når Skutle snakker om 40 000 tilskuerplasser og argumenterer for at han tror på et snitt på 25 000 - 26 000. Da betyr vel det omtrent 14 000 - 15 000 tomme seter og glisne tribuner. Hva har han i bakhodet?

NÃ¥r Skutle sier at en hel del av de nye stillingene kan komme i forbindelse med Stadionutbygginga hva mener han med det? Er det vaktmestre og vaskehjelper han snakker om?

Skutle:

Quote:
Den nye stadionsituasjonen vil gjøre det mer attraktivt å gå på kamp

Hva er det med den nye stadionsituasjonen som gjør at han tror det?

Synes at Rosenborg-pressen er litt dårlig på å få frem interessant informasjon omkring stadion-utbygginga.

Du er veldig positiv til egne idéer, men klarer ikke å tenke positivt om andres idéer, Konesseur. Dersom man bygger ut stadion, vil det medføre større arealer for RBK Arena, med restauranter, større VIP-lounger og konferanserom. En stadionutbygging medfører ikke bare større kapasitet for tilskuere.

Ny stadion viser seg å slå positivt ut i nesten alle tilfeller, som hos FFK, Start og til og med Sandefjord klarte å fylle stadion i fjor (riktignok var den gamle stadion til Sandefjord nordens styggeste stadion uansett idrett).
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 14:26    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld er jeg selvfølgelig er jeg enig i det jeg selv sier og tror bra om de planene jeg lanserer.

robinla har rett ang. butikk. Det er butikk mellom kampene jeg tenker ja, men butikk i garasjekjelleren er kanskje ikke dumt.

Du har rett i at de fleste lag har tilskuerøkning som funskjon av stadionbygging. Men jeg tror man må dekomposere hva det er med stadionutbygginga som gir flere tilskuere.

Jeg mener at det er først og fremst produktendring som følge av stadionutbygging som gir flere tilskuere Og at hypen rundt stadionbygging kommer i tillegg, og fungerer i samvirke med produktforandringen.

Dersom Skutle bygger ut stadion uten nevnte produktendring skiller denne utbygginga seg ut fra andre utbyggings-suksesser. Jeg tror at bygging av tak er det som vil gi den nevnte produktendringa som samtidig gir samvirke med hype for å nå nye høyder i tilskuertall.

Videre tror jeg Skutle skal se mer til norske forhold og ikke like mye til superstrukturer og hva som fungerer i England osv. Det er helt annet bizniz-klima der borte som gir helt andre forutsetninger. I Norge er det kun en stadion som har gitt eksepsjonelt god økonomi og den stadion ligger i Sogndal.

Edit: Nye leiearealer kan de få ved å bygge et par kontorblokker sidenav.
Back to top
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 08.03.2008 15:02    Post subject: Reply with quote

utvidelse av stadion er nødvendig skal man gjøre alvor av ambisjonene. Da nytter det ikke å sitte på gjerdet og først få de nødvendige tilskuerne til å ville komme, være seg 30 000 eller 40 000. De kan per dags dato ikke komme, da det ikke er plass. Det er vel også snakk om en trinnvis utbygging vil jeg tro, så de smeller nok ikke til med 40 000 med en gang, men å høre at muligheten for det er der, er betryggende.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 15:27    Post subject: Reply with quote

Problemet med den trinnvise utbygginga er at det 1. trinnet setter føringer for hvordan det til slutt blir seende ut.

At det skal komme tusenvis av nye tilskuere sånn uten videre er det ingen automatikk i. De siste årene går tilskueretallene jevnt oppover, men kun i bedagelig tempo.

Stadion og området rundt er klubbens viktigste strategisk disponible ressurs.
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 08.03.2008 23:09    Post subject: Reply with quote

Tja 40 000 er nok for stort i forhold til dagens interesse men vist en søker EM så kan det like vel være aktuelt. Samtidig så vil jeg tro at RBK kan fylle en stadio på 30 000 ved hverfall 5-6 av de 13 serierundene.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.03.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Videre tror jeg Skutle skal se mer til norske forhold og ikke like mye til superstrukturer og hva som fungerer i England osv. Det er helt annet bizniz-klima der borte som gir helt andre forutsetninger. I Norge er det kun en stadion som har gitt eksepsjonelt god økonomi og den stadion ligger i Sogndal.

Edit: Nye leiearealer kan de få ved å bygge et par kontorblokker sidenav.

Deler noe av bekymringen din her, jeg håper ikke han har blitt overambisiøs og "realistisk blind".
Hvis jeg skulle rådført meg med noen angående stadionutbygging, så hadde jeg kontaktet entreprenøren bak Viking Stadion. Idea

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.03.2008 09:54    Post subject: Reply with quote

Matt wrote:
Samtidig så vil jeg tro at RBK kan fylle en stadio på 30 000 ved hverfall 5-6 av de 13 serierundene.

Ifjor var kun to tippeligakamper fullsatt hvis jeg husker rett: Mot Brann og Start den 16.Mai. Ellers over 21 000 tilskuere mot Odd.

Ser man på tilskuerutviklinga gikk den opp med ca 5000 i perioden 2001-2004 og kun ca 2500 i perioden 2004 - 2007. Det ser ut til at den flater ut sakte men sikkert. Makskapasisteten vil etterhvert bety noe men neppe mye hvis man tolker tallene riktig og ser på statistisk spredning.

2001 12 070
2002 14 626
2003 15 825
2004 17 395
2005 17 541
2006 19 440
2007 19 903
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2008 10:25    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg har derfor teleskopantenner som ikke vises i sammentrukket tilstand.

He he, det forklarer mye ja.
Back to top
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 09.03.2008 14:00    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Problemet med den trinnvise utbygginga er at det 1. trinnet setter føringer for hvordan det til slutt blir seende ut.

en trinnvis utbygging er ikke det dumeste slik situasjonen er pr dags dato. Dette krever selvfølgelig en god planlegging. Og da en bedre enn det som er gjort med stadion til nå
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.03.2008 14:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er skeptisk ettersom jeg tror at man lett kan gjøre seg en falsk forhåpning om et marked som ikke eksisterer. Man må huske at ved enhver utbygging av stadion vil man traversere et "point of no return". Bygger man plan X vil man ikke lengre kunne bygge plan Y eller plan Z.

Mitt syn er at det er fullt mulig ingen utbygging er bedre enn en dårlig utbygging. Da bevarer man fleksibiliteten for hva området kan romme for fremtiden.

Utbygging av hjørnene kan for mange sees som et forsiktig steg mot større stadion. Jeg mener en forsiktig utbygging av stadion er bygging av tak. Javel, det koster mer penger, men det betyr en produktforandring som sannsynligvis vil bety flere tilskuere. Dessuten vil det gi eksisterende verdier høyere verdi.
Back to top
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 09.03.2008 15:26    Post subject: Reply with quote

Heller større og bedre tribune enn tak
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.03.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Det ene utelukker ikke det andre. Det er gradvis utbygging og tak som er vanskelig å kombinere.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 09.03.2008 17:38    Post subject: Reply with quote

synd for butikken da, så må holde stengt den dagen det er folk der..
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.03.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

andersw wrote:
Ny stadion viser seg å slå positivt ut i nesten alle tilfeller, som hos FFK, Start og til og med Sandefjord klarte å fylle stadion i fjor (riktignok var den gamle stadion til Sandefjord nordens styggeste stadion uansett idrett).

En annet poeng jeg ikke poengterte er at tilskuereffekten ved stadionbygging neppe er en effekt som man få full effekt av ved hyppige bygginger. Nå har klubben bygget stadion for bare noen år siden, og da får man neppe nybygg-effekten i fullt mon, ihvertfall hvis byggingen ikke betyr en betydelig produktendring.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 135, 136, 137  Next
Page 50 of 137

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb