English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tore Reginiussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Et normalt RBK er bedre enn disse tre laga da... Hareide mente at TIL kunne vinne TL Rolling Eyes Ikke rart Norge ikke kommer til sluttspill med den karen ved roret.....

Enig at en del spillere har større navn enn sine kvaliteter. Huseklepp, Hæstad, og ikke minst spissen som aldri scorer; Fredheim Holm, er typiske eksempler på det. Vi får nå se om det samme gjelder 100 millionersmannen; Tore R....
Back to top
View user's profile Send private message
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 14:47    Post subject: Reply with quote

Av lagene vi har møtt var vi klart bedre enn Norrköping og Vålerenga (som jeg tror vil slite med å henge med i teten i årets sesong), og spilte jevnt med Fredrikstad (som kan hevde seg bra i årets serie) og Rubin Kazan. Rubin Kazan var ifølge "ekspertene" i TV2 det beste laget i La Manga cup, og det var sterkt av oss å slå dem uten nøkkelspillere som Rushfeldt, Moldskred og Koppinen på laget. Når det gjelder Tore Reginussen, tror jeg virkelig han har en stor fotballframtid foran seg. Han har en innstilling til fotballen som vi ikke har sett maken til siden Morten Gamst Pedersen spilte for TIL, og jeg ser ingen begrensninger i hvor langt han kan nå.
josinho
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 14:50    Post subject: Reply with quote

.....viss han skifter klubb..... RBK
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 14:54    Post subject: Reply with quote

Det er klart han kommer til å skifte klubb, når TIL og han selv blir enige om det. Men han havner neppe i Rosenborg. Jeg tror han blir solgt direkte til en større liga enn vår.
robbie
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 15:00    Post subject: Reply with quote

yeah, til Milan for 130 millioner Rolling Eyes

Faktum er at ingen er villig til å betale de sinnsyke prisene som TIL krever. Husk at for 20-30 millioner det mulig å få internasjonale stortalenter som for eksempel Prödl, eller landslagspillere fra latinamerika.

Derfor spår jeg at Reginiussen kommer til å gå som bosman-spiller til et middelmådig lag på østlandet eller i Danmark. Der kaster han bort talentet sitt, før han ender opp i TUIL på tampen av karrieren.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 15:09    Post subject: Reply with quote

TIL har solgt både Rune Lange og Morten Gamst Pedersen for over 30 millioner direkte til utlandet. Ingen vet om vi vil oppnå slike summer for Tore Reginiussen, men å si at 30 millioner er en "sinnsyk pris" for en norsk toppspiller representerer en husmannsånd jeg ikke hadde ventet meg fra RBK-supportere.
robbie
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 15:26    Post subject: Reply with quote

Det er andre tider nå MC. På den tiden Rune Lange ble solgt klarte vi å selge John Carew for 80 millioner. Siden den gang har det vært et ganske solid krakk i det europeiske spillermarkedet.

I sommer ble en stjernespiller som Jose Reyes solgt for 90 millioner. Det forteller en hel del om hvordan spillermarkedet har endret seg. Det gjør at nå i dag er det mulig å få tak i spillere av høyt internasjonalt format for samme sum som man for ti år siden kjøpte norske middelmådigheter for.

Det handler ikke om husmansånd. Det handler om realiteter.
Back to top
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 05.03.2008 16:34    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussen ER ikke en norsk toppspiller per dags dato. Han har bare et stort potensiale til å bli det. Gutten har nettopp blitt tatt ut til en vintersamling på landslaget, vi får se hvordan det går. Personlig synes jeg Tore Reginiussen er en alt for primitiv spilletype til å være verdt de summene du presenterer (30 M). Han har fart og styrke, javel, men teknikken er ikke topp 5 engang på U-21.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 16:47    Post subject: Reply with quote

30 mill for Reginiussen er fantasi og drømmer.

Han har enda ikke spilt en landskamp. Og kontrakten går ut etter neste sesong.

Han kommer nesten helt sikkert ikke til å bli solgt i dette vinduet. Men i neste vindu kommer han kanskje til å bli det. Og prisen kommer nok ikke til å stige vesentlig til da. Og etter denne sesongen vil prisen kanskje gå ned ytterligere da han vil ha igjen bare ett år igjen av kontrakten

Vil si at prisen hans nå bør vel ligge på ca 10-12 mill. Med en videresalgsavtale. Men Tromsø Idrettslag har jo bestandig hatt litt sånn fantasi priser på sine spillere og det må de få lov til. Helt til spillerne blir sur og grinete og vil bort for enhver pris.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 16:55    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Tromsø Idrettslag har jo bestandig hatt litt sånn fantasi priser på sine spillere og det må de få lov til.

Tusen takk for at vi får lov til det! Wink TIL er kjent for å kjøpe billig og selge dyrt. Vi har ingen rike onkler, og salg av spillere til gode priser (i fjor solgte vi spillere for 16 millioner) er hovedgrunnen til at vi i 2008 tippes på øvre del av tippeligatabellen.
robbie
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 16:59    Post subject: Reply with quote

hahahah. Er bare tromsøværinger og bergensere som klarer å bruke forhåndstipping som argumenter. Vent til sesongen er ferdig MC.

Er dere heldige kommer dere på øvre halvdel av tabellen. Noe som selvsagt vil være artig for nordnorsk fotball, men det gjør ikke at prislappen på spillerne overstiger prisen på stjerner fra kontinentet.

Edit: skriveleif

Last edited by robbie on 05.03.2008 17:02; edited 2 times in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.03.2008 17:01    Post subject: Reply with quote

Hovedgrunnen til at dere tippes på øvre halvdel av tabellen er fordi dere har fått mye penger for spillerne dere har mistet? så hvis dere kun hadde fått 1 mill for Strand hadde dere kriga med molde om sisteplass? Razz
Husk på at tippe tabell fortsatt er bare det - tipping... Smile
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 17:11    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hovedgrunnen til at dere tippes på øvre halvdel av tabellen er fordi dere har fått mye penger for spillerne dere har mistet?

Ikke på kort sikt, men over en tiårsperiode ville TIL hatt problemer med å finansiere tippeligaspill uten jevnlig salg av spillere til gode priser. Siden du nevner Molde, så har jo den klubben gjort seg helt avhengig av årlige overføringer fra Røkke. Budsjetterte egeninntekter utenom disse overføringene ligger på godt under 30 millioner. Til sammenlikning har TIL budsjettert med egeninntekter (da holder vi budsjetterte spillersalg, som er en uting, utenfor) på nærmere 60 millioner.
Henri
Legende

PostPosted: 05.03.2008 17:16    Post subject: Reply with quote

Kan ikke dere fortsette denne uinteressante kjeklinga om TIL og Tore Reginiussen i TIL-tråden eller et TIL-forum isteden?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.03.2008 17:18    Post subject: Reply with quote

Selvsagt har Tromsø vært dønn avhengig av å få inn nok penger, som alle andre lag også selvsagt er. Poenget mitt er bare at spillersalg er grunnen til at dere ikke har gått konkurs, ikke at dere blir tippet på øvre halvdel av tabellen. Smile Å jeg skjønner at dere er stolte over at dere ikke har gjort dere avhengige av investorer, det samme er vi(jeg ihvertfall, vet flere som mener vi burde ha det).
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.03.2008 17:20    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Kan ikke dere fortsette denne uinteressante kjeklinga om TIL og Tore Reginiussen i TIL-tråden eller et TIL-forum isteden?

Den eneste grunnen til at jeg fortsetter er at forumister stiller meg spørsmål om Reginiussen og TIL. Som den veloppdragne personen jeg er, svarer jeg alltid høflig på slike spørsmål.

Når det gjelder de spillerne vi mistet i fjor, er Lars Iver Strand den eneste vi vil savne. Årst var det en lettelse å bli kvitt, laget ble mye bedre etter at han forsvant og Morten Moldskred fikk sjansen. Christian Steen ønsket å bli solgt da Koppinen kom tilbake, han så nok for seg at det ble mye benkesliting hvis han ble i klubben.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.03.2008 04:49    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Et normalt RBK er bedre enn disse tre laga da... Hareide mente at TIL kunne vinne TL Rolling Eyes Ikke rart Norge ikke kommer til sluttspill med den karen ved roret.....

Det er feil, han tippa dem som outsidere/overraskelsen til året sesong. Han tippa dem aldri som vinnere.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 06.03.2008 12:19    Post subject: Reply with quote

Joda, Hareide sa TIL kunne vinne på et radioinnslag onsdagsmorgen. Hareide sa noe annet på TV i går. Da modererte han seg til det du nevner. Ikke rart Hareide oppfattes som vinglete, det er nok et personlighetstrekk han har.
Back to top
Rozenborg
Junior

PostPosted: 09.03.2008 00:36    Post subject: Reply with quote

må nokk si at de fleste rbksupportere ikke vet hvor go han er. Han, Har masse styrker å ingen svakheter. han bryter veldi ofte foran. leser spillet utroli godt, rask, go i lufta. vanskeli å gå forbi, god en mot en, jeg synes prisen fra til er hel rimelig.. for de vet vor god han er, Og hvor mye han er verdt. å det jør MC åsså. åsså skall det åsså vere sakt at Reggie har veldi goe holdninger. han hadde et tilbud om kontrakt med brann, med 10000 mer i årslønn. med mindre spilletid. det takka han nei till. Tore er en av de 5 størte stopper talentene i verden etter min mening.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.03.2008 00:43    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan du si at TR e blandt de 5 største forsvars-talentene i verden?
Jeg tviler på om han er blandt de 5 største i Norden....

Har du god oversikt over spillere i verden, alderen 18-23 ?

Last edited by Maradona on 09.03.2008 00:54; edited 1 time in total
Back to top
Rozenborg
Junior

PostPosted: 09.03.2008 00:46    Post subject: Reply with quote

ja det har jeg.
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 09.03.2008 00:47    Post subject: Reply with quote

Jøss, 10 000 mer i årslønn. De fleste ville ha solgt bestemora si for slike summer. Er det forresten sånn at gode holdninger er det samme som å bli i Tromsø? Han ville jo uansett ikke gått som Bosman-spiller.
Back to top
Rozenborg
Junior

PostPosted: 09.03.2008 00:49    Post subject: Reply with quote

hehe, Skreiv feil. Mente selvsagt 100 000
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 09.03.2008 00:56    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å ta deg seriøst når du skriver som du gjør Rozenborg.
Back to top
Rozenborg
Junior

PostPosted: 09.03.2008 00:58    Post subject: Reply with quote

ok
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 103, 104, 105  Next
Page 26 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb