English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og alder

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Guffen
Rutinert

PostPosted: 28.02.2008 18:33    Post subject: RBK og alder Reply with quote

Jarstein: 23
Stoor: 24
Miller: 22
Demidov: 21
Nordvik: 20
Ciljan: 20
Tettey: 21
Konan: 24
Traore: 19
Savolainen: 24
Sapara: 25
Kone: 26

Disse 12, som alle er reelle kandidater til mye A-lagsspill, har en snittalder på 22,4 år. Har RBK noensinne vært i nærheten av noe lignende?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 28.02.2008 18:36    Post subject: Reply with quote

Miller er 23, men førstelaget kan slik som i 1960 gjernes kalles troillongan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Socrates
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 18:48    Post subject: Reply with quote

Tippeligaens svar på Arsenal?
Back to top
Asbjorng
Junior

PostPosted: 28.02.2008 19:06    Post subject: Reply with quote

Varmer mitt hjerte Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 22:19    Post subject: Reply with quote

Det beste av alt med det laget er faktisk at INGEN er uerstattelig:

- Om Sapara blir solgt, tror jeg at Konan Skjelbred vil være meget gode arvtagere.

- Om Tettey blir solgt hevdes det at Savolainen vil kunne gjøre en utmerket jobb.

- Om Ciljan blir solgt har vi Konan, Traore m fl som kan erstatte ham.

Bortsett fra stopper og spiss har vi dobbel dekning med spillere som er omtrent like gode.
h b
Veteran

PostPosted: 29.02.2008 10:30    Post subject: Reply with quote

vi har ingen som er best i rollen som sentral midtbane (tettey er klart best som indreløper). tror dette kan bli et stort problem i år, spesielt hvis tettey sliter med litt skader
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.02.2008 10:33    Post subject: Reply with quote

Demidov har vel vist på U-21 og på Hønefoss at klær en anker rolle vel så godt som midtstopper.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 29.02.2008 10:38    Post subject: Reply with quote

jo, det er sant -glemte han Embarassed
Men det er vel fordi vi ikke har råd til å ikke ha han på midtstopperplass
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.02.2008 10:51    Post subject: Reply with quote

Det er også sant, det såg vi mot Fiorentina hjemme, men Savolainen sies det kan bekle ankerrollen og vi har vårt tredje alternativ.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.02.2008 13:51    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Det beste av alt med det laget er faktisk at INGEN er uerstattelig:

- Om Sapara blir solgt, tror jeg at Konan Skjelbred vil være meget gode arvtagere.

- Om Tettey blir solgt hevdes det at Savolainen vil kunne gjøre en utmerket jobb.

- Om Ciljan blir solgt har vi Konan, Traore m fl som kan erstatte ham.

Bortsett fra stopper og spiss har vi dobbel dekning med spillere som er omtrent like gode.

Vel troppen er så tynn at hvis en drar MÅ vi ha inn en ny en. Det er det ingen tvil om.

Kan vel ikke si at vi har dobbel dekning slik at erstatteren er like god. På backplassene så sliter vi. Selv om Miller nå har kommet har vi fortsatt venstreback problem da vi har ingen venstre back som fortsatt er god nok. Og sentral midtbane sliter vi big time når Tettey er borte.

Så for meg så ser det ut til at vi har store problemer generelt....
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 29.02.2008 15:29    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Vel troppen er så tynn at hvis en drar MÅ vi ha inn en ny en. Det er det ingen tvil om.

Kan vel ikke si at vi har dobbel dekning slik at erstatteren er like god. På backplassene så sliter vi. Selv om Miller nå har kommet har vi fortsatt venstreback problem da vi har ingen venstre back som fortsatt er god nok. Og sentral midtbane sliter vi big time når Tettey er borte.

Så for meg så ser det ut til at vi har store problemer generelt....

Store problemer har vi absolutt ikke. PÃ¥ venstreback har vi hele 3 alternativer med Miller, Nordvik og Traore.
Selvsagt skal ikke Nordvik eller Traore være noen førstevalg, men sistnevnte er absolutt god nok til å utfordre i den rollen.

Ellers er jeg enig i at ingen er uerstattelige, men når Tettey er ute så er det kun en mann som kan bekle den rollen i RBK pr. i dag, og det er Demidov. Uten han i forsvar så sitter vi igjen med en Kvarme/Basma/Lago/Nordvik alternativ, alle som midtstopper. Det er slettes ikke værst.

Til neste år derimot må vi nok ha to nye midtstoppere og en høyreback, men i år er dette laget godt som gull! Bokstavelig talt!
vingback
Veteran

PostPosted: 29.02.2008 15:37    Post subject: Reply with quote

Quote:

Uten han i forsvar så sitter vi igjen med en Kvarme/Basma/Lago/Nordvik alternativ, alle som midtstopper. Det er slettes ikke værst.

Ikke verst i kvantitet, kvaliteten er jeg mer skeptisk til. Om vi får inn en ny klassestopper er man derimot bedre rustet om Demi skulle steppet inn på midtbanen. Ett sikkert og et usikkert kort er bedre enn å spille mer to ganske usikre kort, det viste fjoråret.
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 29.02.2008 15:40    Post subject: Reply with quote

Ja, enig i kvantitet vs kvalitet, og jeg hadde helst sett at vi hadde siktet oss inn på en ny klassestopper i stedet for Kvarme - men vi kan ikke forvente 4 klassestoppere på benken i en så liten klubb som RBK og da mener jeg vi har helt OK backup i våre menn;)
2mas
Sjef

PostPosted: 29.02.2008 16:05    Post subject: Reply with quote

Værsåsnill ikke å diskuter kvaliteten og bredden på stallen her. Bruk "Rosenborg 2008" i stedet.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.03.2008 13:45    Post subject: Reply with quote

RBK tilbake til start

Quote:
Hadde det ikke vært for de to gjenværende fra 1995-laget, ville imidlertid snittalderen vært enda lavere. Riktignok var stallen yngre i flere sesonger mellom 1988 og 1995, enn den er nå.

Men uten superveteranene Strand (38), Kvarme (35) og også Christer Basma (35), må man antakelig tilbake til 60-tallet for å finne en yngre årgang. Uten trioen ville snittalderen nemlig vært på 23, 3 år.

Trond Henriksen er imidlertid glad trioen er med:

- De har en slags lærerrolle både på og utenfor banen, og gjør at vi står bedre rustet for en lang sesong. En miks av eldre og yngre gjør det enklere å levere stabile prestasjoner, enn om vi kun hadde hatt de unge, tror han.

http://fotball.adressa.no...102631.ece
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 14:03    Post subject: Reply with quote

Blir litt lei av klisjèen om at Rosenborg bare har gamle spillere, midt i generasjonsskifte osv. Senest i Golden Goal for et par uker siden så var det en vits om det.

Generasjonsskiftet er vi ferdig med nå, vi har ingen spillere over 30 som vi er fullstendig avhengige av - det er snarere slik at de viktigste spillerne er de under 30.

Pr i dag har vi 23 spillere i A-stallen, og gjennomsnittalderen er ca 26 år. Hvis vi ser bort fra Strand, Basma og Kvarme så er gjennomsnittalderen ca 24 år.

Slik er spillerne fordelt etter alder:
38 I
37
36 II
35
34
33
32 I
31
30
29 II
28
27
26 IIII
25 I
24 IIII
23
22 II
21 III
20 I
19 II

Skulle gjerne hatt en sammenligning med de andre klubbene i tippeligaen - noen som har oversikt over det?
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 21:23    Post subject: Reply with quote

Innlegget mitt ble flyttet fra en annen tråd. Føler nesten for å kommentere det i og med at det her fremstår som fullstendig overflødig og unødvendig Wink
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.03.2008 15:06    Post subject: Reply with quote

Hoftun har iallfall ikke peiling på spillernes alder. I dagens Adresseavis kommer han med følgende uttalelse:

"Men jeg tror nok det er størst sjanse for at de som er flasket opp i klubben, blir kontinuitetsbærere. Og gjerne også en Demidov, som kom til klubben omtrent på samme alder som Bent Skammelsrud var da han kom. "

Skammelsrud var tre og et halvt år eldre enn Demidov da han kom til klubben. Da blir det feil å si 'omtrent samme alder'.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Greit nok at Hoftun bommer på at Skammelsrud var 4 år! eldre, men man må da også ta med at på den tiden var man fremdeles en unggutt i en alder av 25. I dag er man såvidt talent i en alder av 21 som Demidov var. Mye forandret seg rundt 2004 og 2005 der, både i Norge og verden. Dette tror jeg faktisk er noe av årsaken til at spillere som Solli, Braaten, Ødegaard og delvis Dorsin ikke slo til ordentlig i RBK. Da de presterte godt og ble vurdert av RBK så var de sett på som talenter, men når de etterhvert kom til RBK så hadde definisjonen av et talent forandret seg slik at disse spillerne nå ble ansett som det som skulle være etablerte spillere. Derfor ble det naturligvis stilt større krav til prestasjonene enn om de hadde blitt sett på som et talent.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 19.03.2008 19:49    Post subject: Reply with quote

Bra at det har blitt flere unge og lovende spillere i rbk-stallen, men å si at det er bra at det er igjen 6 spillere fra a-stallen for 3 år siden, mener jeg blir feil. Skal man satse på kontinuitet, bør man ha en bedre fordelt aldersstruktur i laget. Med det mener jeg en gruppe unge lovende spillerere, en del godt etablerte spillere i aldersgruppen 23-28 og en del rutinerte gode spillere fra 28 til 35 som fungerer som mentorer i for de andre spillerne. Dagens a-stall har for få i midt-sjiktet synes jeg. Innkjøpene har vært unge lovende spillere som enda ikke har bevist at de holder jevnt godt tippeliganivå, men jeg håper for all del at Demidov, Miller, og de andre i starten av tjueårene vil slå til som tippeligaspillere på topp nivå. Hva gjør man når Strand, Kvarme og Basma legger opp? Det holder ikke bare å erstatte dem med unge lovende spillere, man må få inn etablerte toppspillere også. Eksempelet med Tettey som visekaptein etter Strand viser at man mangler de spillerne som jeg etterlyser. Tettey er bra han, men at han er etter min mening ikke moden nok for å være kaptein i rbk.
Back to top
stjørdaling
Senior

PostPosted: 19.03.2008 20:51    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hoftun har iallfall ikke peiling på spillernes alder.

Eller muligens at Hoftun ikke husker hvor gammel Skammelsrud var da han kom til Rosenborg...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb