English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Roy Miller
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
michael collins
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 11:21    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Tipper du har tilgode å skrive et innlegg uten å nevne ordet farmerlag.

Jeg har ingenting imot Rosenborg, men det er en ulykke for Glimt at laget er blitt et farmerlag for RBK. Man skal ikke lese mange innlegg på glimtforum.net for å se at mange glimtsupportere ser dette på samme måte som meg. Glimt har en stolt historie i norsk fotball gjennom snart førti år, og som nordnorsk fotballsupporter synes jeg det er trist å se hvordan direktør Ernst Pedersen reduserer laget til et underbruk av RBK.
robbie
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 11:22    Post subject: Reply with quote

Angriff wrote:
Man kan jo forstå det, men det er jo ikke sånn at Rosenborg avgjør dette alene, B/G er med på handelen selv, vil jeg tro. Dette er business, ikke vennetjenester, selv om vi har mye å takke B/G for.

Jepp. Glimt velger sjøl om de vil selge.

Men Runar Berg har et poeng når han påpeker at sukseen til RBK avtok når vi sluttet å hente spillere fra Aspmyra.

michael collins wrote:
som nordnorsk fotballsupporter synes jeg det er trist å se hvordan direktør Ernst Pedersen reduserer laget til et underbruk av RBK.

Nå har Glimt fått mye tilbake fra oss og i form av Trond Sollied, Harald Brattbakk, Erik Hoftun og Kåre Ingebrigtsen. Det har vært en lykke for Glimt å ha tette bånd til RBK
Back to top
View user's profile Send private message
michael collins
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:
Angående B/G-RBK-forholdet med mye spillere og trenere som går både den ene og den andre veien; det blir mye gjort ut av det her i Norge ettersom det er uvanlig i Nord-Europa, men dette er slettes ikke en uvanlig ting hvis en ser på andre ligaer.

I Italia f.eks. har du presidentvennskap og historie (og kanskje noen mafioso-koblinger...) mellom diverse klubber, noe som ofte resulterer i at den rikere klubb X låner ut mye juniorer og selger overflødsspillere billig til klubb Y, og at klubb Y ikke setter seg på bakbena hvis X i sjeldne tilfeller vil ha én av spillerne deres, spillere som ellers hadde blitt solgt til andre klubber før eller seinere. Detter er en ikke uvanlig praksis.

Nei, også i Norge er det vanlig at toppklubber samarbeider nært med klubber i lavere divisjoner. Tromsø har lenge hatt den typen samarbeid med Tromsdalen og Alta, og begge disse klubbene er fornøyd med samarbeidet. Ingen av disse klubbene har imidlertid ambisjoner om opprykk til Tippeligaen. Det jeg synes er trist er at en tradisjonsrik klub som Glimt - som faktisk befinner seg i samme divisjon som RBK! - har satt seg selv i en slik situasjon.
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.02.2008 11:38    Post subject: Reply with quote

Ifølge mange Rosenborg-hatere skal vi ikke mer enn 5-10 år bak i tid før hele tippeligaen var Rosenborgs farmerklubber. Noe som selvsagt bare er tull og det er også tull at Glimt har vært eller er Rosenborgs farmerklubb. I det siste årene har vi handlet langt flere spillere fra din klubb Tromsø. Er dere vår farmerklubb? Eller er det bare slik at gode spillere fra mindre klubber som Tromsø, Glimt, etc. før eller siden går til større klubber som Rosenborg.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 11:43    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke forstår at det er et annet forhold mellom RBK og Glimt enn mellom RBK og en hvilken som helst annen norsk tippeligaklubb er det ikke noen vits i å diskutere med deg.
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.02.2008 11:50    Post subject: Reply with quote

Hvilket forhold finnes det mellom Rosenborg og Glimt annet enn at vi har hatt en del felles spillere og trenere opp igjennom tidene.

Jeg kan selvsagt forstå at Glimt føler seg som en farmerklubb , siden det hele tiden må selge spillere til bedre klubber. Ifjor hentet dere Høgli på nøyaktig samme måte og sist sommer prøvde dere å hente Martins. Er ikke sikker ,men tror at siste spiller vi hentet fra Glimt var Ørjan Berg, og det er temmelig lenge siden.

Glimt står helt fritt til å selge til hvem det vil og kjøpe fra hvem det vil, men det er godt mulig at Glimt ser at et godt forhold til Rosenborg kan være fordelaktig i fremtiden.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 11:51    Post subject: Reply with quote

Glimt har ikke mistet spillere til RBK siden vi kjøpte Ørjan Berg i 2000
Back to top
Buran
Senior

PostPosted: 28.02.2008 11:58    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at RBK har hentet spillere fra Glimt opp gjennom årene er at det er klunbben i Norge som spiller mest likt RBK, typisk 4-3-3! Derfor har de spillertyper som RBk har intressert seg for. Det er grunn til at Ham-Kam ikke har disse spillerne.

Dessuten har Glimt har helt sikkert tuftet sin økonomi på salg av spillere for å oppretholde sin drift, de siste 20 årene. Hvis valget da er å selge til RBK eller ikke å selge og å gå konk er det vel ikke RBK sin feil??
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.02.2008 12:08    Post subject: Reply with quote

Det er også derfor vi har handlet en del spillere fra Odd, Moss og Fredrikstad.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 12:13    Post subject: Reply with quote

ehh... Tor Trondsen og Rune Tangen? Hvem snakker du om egentlig?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.02.2008 12:22    Post subject: Reply with quote

Solli, Johnsen, Storflor, Trondsen, Enerly er noen jeg kommer på er egentlig ikke så mange og da særlig ikke fra Fredrikstad.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.02.2008 12:50    Post subject: Reply with quote

Ingen av de der blei vel henta fra FFK. Enerly og Trondsen kom vel fra Moss.
uglevett
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 14:47    Post subject: Reply with quote

Mye svada ute og går på forumet nå synes jeg. At man henter spillere på vei opp, som passer inn i systemet og som allerede har en god utvikling kan ALDRI være en dårlig ting (se på Demi senest i år). Heller det enn etablerte "stjerner" som ikke passer inn.

At RBK og Glimt har hatt gjensidig utbytte gjennom de siste 20 årene er det ingen tvil om, men at sistnevnte har vært noe farmerlag for RBK er jeg uenig i. Det der har gått begge veier, som det også nevnes. Glimt er det laget i Norge jeg sympatiserer aller mest med utenom RBK, fordi de alltid har prøvd å spille samme attraktive fotball som oss og har allitd vært villige til å utveksle spillere, til alles beste.
vingback
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 15:59    Post subject: Reply with quote

På Glimt-forumet sies det at Miller er solgt for 8,5 mill og en videresalgsklausul på 35%. Om dette stemmer synes jeg prisen er bra høy,og jeg håper at jeg for all del han slår gjennom om klubben betaler så mye. Vi har hatt nok dyre bomkjøp, trenger ikke fler.

Edit: ta dette med en klype salt enda, tiden vil vise om det stemmer.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.02.2008 16:01    Post subject: Reply with quote

Høres helt vanvittig ut for en venstreback med et år igjen av kontrakten. Altfor dyrt 5 millioner flatt høres mye mer fornuftig ut.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 16:12    Post subject: Reply with quote

lett for B/G å presse prisen, hva hadde fansen (vi) sagt hvis nok en spiller hadde glippet pga prisen ? Får ikke mye for 5 mill nå lenger.

Husker i gamle dager, tidenes dyreste kjøp i norge, Leo kostet over 1 mill (!) Masse mediaomtale, og nedbetalingen har startet osv..
longns
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 17:02    Post subject: Reply with quote

Da var han klart

http://www.rbk.no/incomin...101301.ece
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 17:02    Post subject: Reply with quote

Miller klar, han har signert treårskontrakt. Det sies ikke noe om overgangssum her.

Edit: Joko var litt før meg.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 28.02.2008 17:19    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:
På Glimt-forumet sies det at Miller er solgt for 8,5 mill og en videresalgsklausul på 35%. Om dette stemmer synes jeg prisen er bra høy,og jeg håper at jeg for all del han slår gjennom om klubben betaler så mye. Vi har hatt nok dyre bomkjøp, trenger ikke fler.

Edit: ta dette med en klype salt enda, tiden vil vise om det stemmer.

Dette er ikke et bomkjøp. Han er 23 år og har mange år igjen, ikke nådd sitt toppnivå. Jeg tørr påstå at Miller om 2 år allerede er attraktiv for enda større klubber i Europa. Miller kom til Bodø/Glimt som første steg i et håp om å få en stor karriere i Europa. Han er på god vei. Jeg kommer til å savne han.
vingback
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 17:21    Post subject: Reply with quote

Jeg håper du får rett Aspmyra. Kom gjerne tilbake med overgangssum om dere får vite noe mer sikkert.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.02.2008 17:33    Post subject: Reply with quote

Brutter'n er sur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Angriff
Proff

PostPosted: 28.02.2008 17:53    Post subject: Reply with quote

Han har tilsynelatende et poeng. Hvorfor henter vi ham først nå? Har vi ventet på noe bedre? I utgangspunktet ville det ha vært bedre også for oss å få ham tidlig i sesongoppkjøringen.

Ser uansett ut til at vi har gjort et godt kjøp når vi ser på reaksjonene fra Bodø. Hvis Brakka klarer en skikkelig midtstopper nå fortjener de virkelig skryt!
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 17:54    Post subject: Reply with quote

Da har vi altså hentet enda en adecco liga spiller. 3 av spillerne som er blitt hentet er adecco liga spillere. Dette er spillere som angivelig nå skal få Rosenborg ute i europa fremover. Vil det si at Adeccoligaen er en liga med kvalitet ala UEFA cupen? tror ikke det gitt. Hoftun må ha hatt ett konstant drypp i hodet siden han kom hit. Fyren eier jo ikke realitets sans. Herre min gud...
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.02.2008 17:59    Post subject: Reply with quote

Er for så vidt litt enig med deg stano_11, men hvis man prøver å se litt bak merkelappen "adeccospiller" så kan det fort skjule seg en særdeles god spiller der allikevel. Å egentlig kan vi jo si vi har hentet 4 adeccospillere, Jarstein ble jo hentet etter nedrykk. Men uansett, hvis vi får inn en kanonstopper (f.eks. Andreas granqvist) vil jeg si meg fornøyd med overgangsvinduet(med unntak av Pelu, vet ikke hva vi skal med han).
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 18:04    Post subject: Reply with quote

Alle disse adeccospillerne går jo inn i førsteellveren, og styrker oss. Med unntak av Pelu som kan gjøre det godt som bakromsspiss når han får sjansen til det. Tenk dere laget hvis vi ikke hadde hentet disse...Det er ikke slik at de kommer på bekostning av storkanoner..for de har vi prøvd å hente, og det har ikke gått.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 27, 28, 29  Next
Page 8 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb