View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dotcom Senior
|
Posted: 25.02.2008 13:59 Post subject: |
|
|
Han er ihvertfall bedre enn Johnsen med ballen i beina |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.02.2008 20:08 Post subject: |
|
|
Jarstein er jo bedre enn Espen Johnsen på alle områder, bortsett fra på streken. Han er bunnsolid i feltarbeidet. Trygg og god med ballen i beina. Og stort sett helt grei på streken også, bortsett fra at han gir litt mange returer. Jarstein har et større potensiale enn Johnsen, etter min mening. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.03.2008 23:59 Post subject: |
|
|
- Jeg føler at jeg har kommet meg en del i en- mot en situasjoner, sier Rune A. Jarstein.
Les mer: Jarstein tror på god RBK-sesong |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.03.2008 02:12 Post subject: |
|
|
dotcom wrote: | Han er ihvertfall bedre enn Johnsen med ballen i beina |
La meg si det slik: Jarstein er best uten ball  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.03.2008 09:11 Post subject: |
|
|
- Det tar alltid litt tid å få ting på plass. Du møter nye folk, får ny trener og skal skaffe deg et sted å bo. Nå har vi flyttet inn i leilighet på Singsakersletta og trives godt, sier den nye RBK-keeperen.
Les mer: Landskamp og seriestart |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.04.2008 23:41 Post subject: |
|
|
Frode Olsen var temmelig tydelig på at Opdal burde være ferdig på landslaget og at det var på tide å dyrke fram Jarstein som norges nummer 1. Jeg kan ikke si at jeg er uenig. |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 14.04.2008 23:57 Post subject: |
|
|
Dessverre er det nok ikke utenkelig at Jarstein også blir en tabbekeeper om han kaprer landslagsplassen. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.04.2008 00:07 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Frode Olsen var temmelig tydelig på at Opdal burde være ferdig på landslaget og at det var på tide å dyrke fram Jarstein som norges nummer 1. Jeg kan ikke si at jeg er uenig. |
Hvor sa han dette? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.04.2008 00:09 Post subject: |
|
|
Hvorfor i alle dager skulle Jarstein plutselig bli en tabbekeeper fordi han får landslagsplassen? Tror nok Rune er atskillig riktigere justert i toppetasjen enn Håkon Opdal i forhold til tenningsnivå og lignende, og det er en veldig god start for en ung keeper.
Jeg har egentlig bare gått og ventet på dette, fordi Opdal rett og slett ikke er særlig god. Tillit på landslaget vil få en type som Jarstein til å blomstre, og da har vi fått oss en veldig, veldig god keeper. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 18.04.2008 15:38 Post subject: |
|
|
Som jeg sa halvt i drittsinne etter Tyrkia-kampen i høst:
kevinpieter wrote: | Jeg sier go! Kjøp Jarstein, match ham (etter hvert) på internasjonalt toppnivå, og bli kvitt Opdal på landslaget en gang for alle! |
_________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.04.2008 20:38 Post subject: |
|
|
Overtenning er definitivt sunnere for en keeper enn undertenning. Jeg kan eksemplifisere dette fra Marienlyst til Manchester, så jeg tror ikke jeg gidder
Poenget er at Jarstein er i stand til å benytte seg av temperamentet sitt til å holde seg psycha, selv om det i Rosenborg (ideelt sett) kan være lang tid mellom inngripenene.[/list] _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.04.2008 12:37 Post subject: |
|
|
Her er Tippeligaens beste keeper
Her er etter min mening Semb helt på jorde. Har sett et par kamper med Fredrikson og han har hatt mange skogturer i feltet. Gustafsson har noen livsfarlige utspill rett i beina til motstander både mot oss og mot Ham Kam at det ikke har blitt mål av det er ikke hans feil.
Håkon Opdal har spillt elendig og har tabber og feilvurderinger i hver eneste kamp og det nevnes at er høyt opp på bakgrunn av fjorårets prestasjoner, hvorfor får ikke Jarstein pluss for fjorårets prestasjoner han spillte nå like godt som Opdal.
Adin Brown har vært bra. Espen Johnsen burde vært topp 3 basert på årets sesong hvor han har storspillt i nesten hver eneste runde. Rune Jarstein har vært som en keeper for et topplag skal være trygg og god i tilegg har han vært flink med igangsettingene han burde vært topp 3.
Til slutt lurer jeg på hvor Sead Ramovic blir av på en slik liste en tippeligaen aller beste keepere, men han spiller i kjedelig Tromsø... |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 24.04.2008 12:49 Post subject: |
|
|
Generelt sett veldig fornøyd med det Jarstein har levert. Han er trygg. Det jeg liker aller best med keeperspillet til Rune Jarstein, er den enorme rekkevidden han har i feltet. Plukker ned mye før det rekker å bli farlig. Ellers synes jeg Jarstein utmerker seg med generelt sett gode igangsettinger. Han har god presisjon på kast og utspark, noe som kan gi gode kontringer.
Last edited by Wilhelm S Myhr on 24.04.2008 12:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.04.2008 12:52 Post subject: |
|
|
Ja,her er Semb helt ute å kjøre. Hva er det han tenker på? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.04.2008 12:52 Post subject: |
|
|
Ja her var det virkelig skivebom!
Fredriksson storspilte i da han fikk muligheten istedet for Müller i noen kamper i fjor, men straks han ble førstekeeper begynte han å rote en god del. Først og fremst har han mye å hente i feltarbeidet, men jeg legger merke til at han også har fått litt Jamtfall-takter på skudd - det blir ofte returer, og han er rett og slett litt fomlete (blant annet veldig synlig på det ene Vålerenga-målet i 3-0-kampen).
Aner ikke hvor Semb får alle de feilaktige vurderingene av eliteserien og dens spillere sine kvaliteter fra, men kanskje er han preget av kanalen han jobber for. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.04.2008 12:54 Post subject: |
|
|
Nettop Jarstein er god på det tingene som er veldig viktig når du er keeper i en toppklubb. Som er å være trygg med beina slik at forsvaret kan stå høyt og stole på at det kan spille ballen tilbake til keeper. Trygg i feltet er veldig bra når vi spiller mot sluggerlag som Lillestrøm, Ham Kam og Tromsø. Samt at er flink til å starte overganger. Er meget godt fornøyd med Jarstein så langt. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.04.2008 12:54 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke at han brillierte med sin vurdering av spilleres kvaliteter da han var landslagstrener heller. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.04.2008 12:55 Post subject: |
|
|
Jarstein bruker cirka et halvt minutt mindre på hver igangsetting enn Lars Hirschfelt.
Lars var en god og viktig keeper for oss han også, for all del, men jeg synes Jarstein har startet veldig bra og jeg synes han har et enda større potensial. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.04.2008 12:55 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Jeg synes ikke at han brillierte med sin vurdering av spilleres kvaliteter da han var landslagstrener heller. |
Dagens understatement
Herlig sagt! |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 24.04.2008 13:16 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Jarstein bruker cirka et halvt minutt mindre på hver igangsetting enn Lars Hirschfelt. |
Dette stemmer ikke helt.
Jeg reagerte på hvor rask Lars var til å spille fra seg ballen når han fikk den i hendene. På utspill fra 5-metern er jeg usikker, har ikke merket noe spesielt.
Jarstein derimot er vaksinert mot å sette spillet kjapt i gang ved å kaste til backer på tur fram. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 24.04.2008 13:19 Post subject: |
|
|
Tja...
I kampen mot VIF la jeg spesielt merke til at Jarstein hadde en del kjappe kast og spark som holdt på å skape store målsjanser for oss. Riktignok nådde de spillere lenger framme på banen enn backene, men det er da heller ingen ulempe. Presisjonen på de lange igangsettingene var særdeles god. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 24.04.2008 13:19 Post subject: |
|
|
Denne lista var totalt skivebom av den ellers så stødige Semb. Er nok noe i antakelsene om at han er påvirket av kanalen han jobber for... |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.04.2008 17:02 Post subject: |
|
|
Godt å se at det er litt tenning på treningene og tror nok sånt som dette skjer ganske ofte og det er helt greit så lenge alle er venner etter trening. |
|
Back to top |
|
 |
|