English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ har i hvert fall Ã…tvidaberg og Everton noe til felles.
View user's profile Send private message
trondh
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Brann er ubrukelige internasjonalt

vel... tillater meg å være uenig. De er et av 24 lag som kommer seg videre fra gruppespillet i UEFA-cupen så helt ubrukelig er de vel ikke.
Og ser en på tidligere sesonger med exit i Baltikum eller Åtvidaberg så må en vel si at Brann har tatt sjumilssteg framover.
Dog må jeg si at 1-6 for Everton viser at de er langt unna det nivå de må være på for å komme seg useeda gjennom en CL-kvalik. Men at Brann kan gjøre en bedre CL-kvalik enn VIF gjorde forrige sesong har jeg tro på.
Du må imidlertid til Østlandet for å finne ubrukelige lag internasjonalt denne sesongen....
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 22.02.2008 01:11    Post subject: Tøft Reply with quote

Dette var ikke bra nei.. men vi kan ihvertfall trøste oss med en ting, og det er at Brann er det første laget som scorer på Everton på 5 kamper..

Vi spillte bra når vi hang med, men Everton var mye bedre, og scoret et nydelig første mål, så et andre mål... og da var vi under 4-0 sammenlagt etter 1 omgang.

I andre omgang ble Everton mer offensive og hadde god kontroll på oss, selv om vi viste at vi var farlige når vi fikk sjansene.. Vaagan Moen hadde et skudd i stolpen, men vi hadde åpnet oss for mye bakover, og slet med å henge med på et høyt tempo, og et meget presist pasningspill...

Nivå forskjellen mellom et topplag i Engelsk Premier League og Norsk tippeliga er stor.. det er det liten tvil om.

Everton er kanongode, og jeg tror de går helt til finalen.. kanskje vinner de.

Deres dyreste spiss koster 120 mill, vår koster 9,5 mill.. det vitner om at kvaliteten er en annen.
Vi kunne nok vært bedre som lag og gjort det vanskeligere for dem, men på dette nivået er ikke Brann rutinerte og erfarne nok.. vi er ihvertfall i gang, og vi nådde 16 dels finale i UEFA cupen.. det er ikke dårlig..
-Dette er en god start på noe stort.

Synes det var dritkult med Everton på besøk i Bergen, og spille mot topp Europeisk motstand i en kamp som betyr noe..hvor det deles ut poeng...
-Dette vil vi ha mer av !

Hadde vi vært midt i sessongen, kanskje vi hadde gjort det litt bedre..men jeg tror uansett vi hadde tapt mot det laget vi spillte mot i dag..
d@len
Rutinert

PostPosted: 22.02.2008 01:41    Post subject: Reply with quote

Ingen vits å forklare 6-1 (8-1) tapet. På papiret ser det ikke bra ut, men det er ikke verdens undergang. CL til sommeren gjør at UEFA-exit ikke blir så tungt å svelge. Vi får håpe de tar lærdom av de to kampene.

Ellers får jeg trekke frem våre supportere som slo til og virkelig sang i 90 minutter + tilleggstid! Herlig! All ære til de!!
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 22.02.2008 01:42    Post subject: Reply with quote

Everton er et oppskrytt (typisk) engelsk fotballag som spiller destruktiv fotball. Og de kommer overhodet ikke til å komme i nærheten av finalen ettersom de ryker ganske klart mot Fiorentina i neste runde.
Henri
Legende

PostPosted: 22.02.2008 02:10    Post subject: Re: Tøft Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Deres dyreste spiss koster 120 mill, vår koster 9,5 mill.. det vitner om at kvaliteten er en annen.

Velkommen til E-cup.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 22.02.2008 02:31    Post subject: hehe Reply with quote

Quote:
Velkommen til E-cup.

hehe..

Quote:
Everton er et oppskrytt (typisk) engelsk fotballag som spiller destruktiv fotball. Og de kommer overhodet ikke til å komme i nærheten av finalen ettersom de ryker ganske klart mot Fiorentina i neste runde.

Destruktivt? Det er jeg ikke enig i. De spiller klokt, taktisk og smart.. de er meget disiplinerte og tar ikke mye sjanser..

Jeg tror de slår ut Fiorentina..fordi de er bedre enn dem.

Last edited by Geir_Brann on 22.02.2008 02:32; edited 1 time in total
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 22.02.2008 02:32    Post subject: Reply with quote

Hva skal jeg si. Norske lag i E-cup( utnom Rosenborg da selfølgelig) er jo rett og slett udugelige. Egentlig så gjør det meg ingebting så andre lag drite seg ut i Europa, det gjør bare prestasjonene til RBK enda større, men det er bare så synn at det går utover seedingen til RBK. 8 - 1 sammenlangt er jo rett og slett flaut. Å skylde på at spissen til motstanderlaget koster over 10 ganger så mye holder ikke.
Det er jo dette RBK har måttet møte i mange år på rad nå, og vi elsker det. Se bare på lagene Rbk satte en støkk i årets CL. Villa, Silva, joaquin, albelda, morientes, hildebrand, albiol, vicente, essien, drogba, alex, cech, lampard, terry, skal jeg nevne flere... du kan jo sammenligne markedsverdien på drogba og ivers, tror vi snakker litt mer enn tidobling i pris her, og silva er et av verdens største fotballtalent, og går neppe billig. men vi skylder ikke på at Kuraniy er verdt 20 ganger mer når Schalke slår oss, vi vet at vi har spilt en dårlig kamp tar selvkritikk for det og jobber seriøst inn mot neste kamp for å ta en ny europeisk skalp. Vi greide det ikke denne gangen men ingen kan si at vi ikke prøvde, ville eller evnet, i dag ble vi et nummer for små...
Det kan nok ikke Mons si i dag.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 22.02.2008 02:38    Post subject: Ã¥ Reply with quote

Quote:
Å skylde på at spissen til motstanderlaget koster over 10 ganger så mye holder ikke.
Det er jo dette RBK har måttet møte i mange år på rad nå, og vi elsker det.

Jeg har ikke skyldt på det..da bør du lese en gang til.

Jeg sier at det er stor kvalitetsforskjell på spillerne, og påpeker som et eksempel at deres dyreste spiss er 10 ganger dyrere enn vår...

Jeg mener helt seriøst at det er høyere kvalitet over hele Everton laget enn Brann laget..

Rbk har holdt på med dette i mange år, og dere elsker det?
-Vi har nettopp begynt med det, og vi elsker det også Wink

Quote:
Hva skal jeg si. Norske lag i E-cup( utnom Rosenborg da selfølgelig) er jo rett og slett udugelige.

- Hva skal jeg si.. dere kom ikke lengre enn 16 dels finaler dere heller. Og jeg vil ikke akkurat kalle det hverken udugelig eller dårlig, å spille seg til 16 dels finale i UEFA cupen.. mange gode lag har røket ut i Gruppespillet.. vi har gjort det bra, selv om vi heller skulle tapt 3-1 i dag i stedet for 6-1.. det ser ikke så bra ut, sett under ett..

Uansett, en bra prestasjon av Brann, å nå så langt, og viser at vi tar UEFA cup seriøst, og ønsker å være med fremover.
POL
Senior

PostPosted: 22.02.2008 02:46    Post subject: Reply with quote

annekh wrote:
Hva skal jeg si. Norske lag i E-cup( utnom Rosenborg da selfølgelig) er jo rett og slett udugelige. Egentlig så gjør det meg ingebting så andre lag drite seg ut i Europa, det gjør bare prestasjonene til RBK enda større, men det er bare så synn at det går utover seedingen til RBK. 8 - 1 sammenlangt er jo rett og slett flaut. Å skylde på at spissen til motstanderlaget koster over 10 ganger så mye holder ikke.
Det er jo dette RBK har måttet møte i mange år på rad nå, og vi elsker det. Se bare på lagene Rbk satte en støkk i årets CL. Villa, Silva, joaquin, albelda, morientes, hildebrand, albiol, vicente, essien, drogba, alex, cech, lampard, terry, skal jeg nevne flere... du kan jo sammenligne markedsverdien på drogba og ivers, tror vi snakker litt mer enn tidobling i pris her, og silva er et av verdens største fotballtalent, og går neppe billig. men vi skylder ikke på at Kuraniy er verdt 20 ganger mer når Schalke slår oss, vi vet at vi har spilt en dårlig kamp tar selvkritikk for det og jobber seriøst inn mot neste kamp for å ta en ny europeisk skalp. Vi greide det ikke denne gangen men ingen kan si at vi ikke prøvde, ville eller evnet, i dag ble vi et nummer for små...
Det kan nok ikke Mons si i dag.

Dere var god i to kamper mot Valencia, det skal dere ha. Ellers var dere ganske så udugelig i resten av kampene, i de foregående CL-sesongene har det heller ikke vært mye å skryte av. Det er snart 10 år siden dere herjet i CL, det begynner å bli et fjernt minne...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.02.2008 03:12    Post subject: Reply with quote

Hvor mange gode kamper hadde Brann i Uefa-cupen? Dere var mer heldige enn oss. Vi var heldige i en kamp og det var borte mot Chelsea ,mens i det andre kampene fikk vi det resultatet vi fortjente. Dere derimot var heldig i alle kampene dere fikk poeng i. Rosenborg har i neste alle år det har vært med i C.L levert kamper Norsk fotball kan være stolt av og som gjør fansen stolt.

Forventet at dere skulle tape ,men 8-1 sammenlagt var litt vel drøyt og noe kan sikkert skyldes naivt spill.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 22.02.2008 03:38    Post subject: Flaut Reply with quote

Det er selvfølgelig flaut..

Forhåpenligvis tar vi med oss denne erfaringen inn i Mesterliga kvaliken til sommeren, og har lært noe verdifullt av den, som styrker oss til neste gang..

Tiden hvor lag som Ã…tvidaberg slo oss, er over..

Det satses på Europa cup, og det er kult. Vi har gjort det bra, men i 16 dels finalen, fikk vi skikkelig på tryne av et Engelsk topplag..

Det er ikke noe å unnskylde, jeg så kampen selv, og Everton var på et annet nivå.. de var sterkere, de var raskere, de var mer teknisk briljant, de var mer presise i pasninger, mottak..de er mer treffsikker foran mål..de er sterkere deffansivt.. alt var bedre.
-De backene Helstad løper fra i Norge, kan ikke sammenligne seg med Evertons, som løper like raskt eller raskere enn Helstad..

Brann har mye å jobbe med vedr å hevde seg i internasjonale konkurranser, og det blir spennende å se hvordan de gjør det neste gang..
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 22.02.2008 09:19    Post subject: Reply with quote

På generelt grunnlag så vil jeg si det er lite sjarmerende å godte seg over andres ulykke. Om "hatet" til Brann er så stort så greit, uten at jeg helt kan skjønne hvorfor.

Videre så er det bare å konstatere at hverken Brann eller RBK er i nærheten av å være gode nok til å avansere. Begge lag har uansett god grunn til å være stolt over e-cup-innsatsen 07/08.

Til de som ikke så kampen så har, merkelig nok, Dagbladet en god oppsummering
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.02.2008 09:47    Post subject: Reply with quote

Til syvende og sist så handler nok dette om at man mener at hvis Brann hadde tatt UEFA Cupen seriøst så hadde man aldri tapt 8-1 sammenlagt for Everton.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.02.2008 11:54    Post subject: Reply with quote

Tror nok Brann tok det seriøst, men med så lite erfaring som Brann har ble det sikkert for naive og ble straffet hardt for det feilene det gjorde.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 12:29    Post subject: Reply with quote

Prinsen fra Os wrote:
På generelt grunnlag så vil jeg si det er lite sjarmerende å godte seg over andres ulykke. Om "hatet" til Brann er så stort så greit, uten at jeg helt kan skjønne hvorfor.

Enkelte vil kanskje si at deler av Brann-fænsen nå burde smake sin egen medisin. Enkelte vil kanskje si at deler av Brann-fænsen tok munnen vel full da man skulle anslå hvor pinlig det var for norsk fotball i de årene vi røk med stygge sifre i Mesterligaen. Enkelte vil kanksje si at den slags kritikk ikke hang på greip, da vi selv oppfatta det som noe mer ærerikt å tape stygt mot Real Madrid enn å tape knepent mot Suduva. Enkelte vil kanskje si at Brann til en viss grad blir strøket med hårene i riksmedia, ettersom stien i Europa faktisk er tråkket opp av et annet norsk lag før og at det ikke burde være all verdens vanskelig å gjennomføre til minst 17 i stil ved å lære litt av andres erfaring. Å hate Brann gidder i alle fall ikke jeg. Til det er det altfor tydelig at de fortsatt er for oppkomlinger å regne når det gjelder å hamle opp med de store gutta.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.02.2008 12:51    Post subject: Reply with quote

Tror mange misliker Brann pågrunn av Tv2 dekning av tippeligaen hvor det for mangen virker pro-Brann. F.eks det innslaget om 1963 og lidenskap før seriefinalen 2006 var jo reneste Brann propaganda i beste sendetid på TV2. Grunnen til at en håper Brann taper er like mye for at TV2 skal forklare hvorfor deres gullgutt ikke var så bra som proklamert. Som oftest lar TV2 de gå forbi i stillhet.....
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 22.02.2008 13:08    Post subject: Reply with quote

Her må jeg nesten få komme med noen kommentarer.

bolgebah wrote:
Enkelte vil kanskje si at deler av Brann-fænsen nå burde smake sin egen medisin.

Og hvilken medisin er det? Jeg trodde kritikk mot Rosenborg sin årelange dominans stort sett var misunnelse og smålighet? Er det så ille at lille Brann vinner ligaen en gang? Jeg trodde romslighet var en del av den trønderske natur?

bolgebah wrote:

Enkelte vil kanskje si at deler av Brann-fænsen tok munnen vel full da man skulle anslå hvor pinlig det var for norsk fotball i de årene vi røk med stygge sifre i Mesterligaen.

Tja, Rosenborg har vel generelt sett høstet mer skryt enn hets grunnet innsatsen i CL. Enkelte (litt bitre personer) har sikkert uttalt seg negativt, men det må man da tåle?

bolgebah wrote:

Enkelte vil kanskje si at Brann til en viss grad blir strøket med hårene i riksmedia

Riksmedia bryr seg da ikke mer om Brann enn noen andre? Nrk, VG og Dagbladet synes det er mest spennende med Vif. Siste sesong har Brann vært forskånet for de vanlige skandalene, det er klubben sin fortjeneste ikke dekningen. Tror du virkelig TV2 og resten hadde vært "snille" om det dukket opp en god gammel skittentøysvask i Brann?

La meg også legge til at lokalavisen BT (i motsetning til Adressa) har en lang historie med konsekvent kritisk dekning av Brann. De har forlangt at Mjelde må gå på lederplass både i 2005 og 2006.

bolgebah wrote:
Ettersom stien i Europa faktisk er tråkket opp av et annet norsk lag før og at det ikke burde være all verdens vanskelig å gjennomføre til minst 17 i stil ved å lære litt av andres erfaring.

Innsatsen til Brann i UEFA-cupen 07/08 står da minst til 18.5 i stil? Avansement fra gruppespillet kan da ikke være så ille? At det ble stygge sifre mot Everton er helt riktig, men spillemessig var det mye å glede seg over i 3 av 4 omganger. En klassisk Brann-kollaps i 2. omgang i går skal ikke få ødelegge for det.

bolgebah wrote:
Ã… hate Brann gidder i alle fall ikke jeg.

Godt å høre. Skulle Brann nå vinne serien 13 år på rad så vil det nok snike seg inn en viss bitterhet også hos deg Wink

bolgebah wrote:
Til det er det altfor tydelig at de fortsatt er for oppkomlinger å regne når det gjelder å hamle opp med de store gutta.

Å hamle opp med de store gutta klarer ikke Brann pr. i dag. Rosenborg gjør vel strengt tatt heller ikke det. At Rosenborg har en e-cup-historie som Brann neppe noensinne vil matche er jeg helt enig i. Om det gjør Brann til evige oppkomlinger i dine øyne så må du ha lov til å mene det.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 13:12    Post subject: Re: Tøft Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Dette var ikke bra nei.. men vi kan ihvertfall trøste oss med en ting, og det er at Brann er det første laget som scorer på Everton på 5 kamper..

Men så er vel Brann det første laget som slipper inn 6 mål mot dem også da?

Fiorentina kommer til å slå Everton i neste kamp. Rett og slett fordi de holder et høyere nivå enn Everton.
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 22.02.2008 14:09    Post subject: Reply with quote

Flaut!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.02.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

På generellt grunnlag vil jeg si det er håpløst å sammenligne RBKs første år i CL med Branns UEFA-debut.

Det er tonnevis mer av internasjonal erfaring i dagens Brann enn det det var i RBK på midten av 90-tallet. Brann har spillere som El Fakiri og Karadas med lang fartstid i internasjonal fotball, Opdal (og tidligere Andresen) med mye erfaring fra landslagsspill, samt spillere som Helstad og Solli som spilte CL med Rosenborg. Rosenborg hadde i grunn nada. Det var trøndere som Eggen formet, og sporadiske landslagsoppdrag på enkeltspillere.

I år velger jeg også å se litt på stallene for å vurdere. Rosenborg er midt i en gedigen utskiftningsperiode. Tynn stall har vi, salig blanding av purunge og oldinger. Siden i fjor sommer har vi mista mange nøkkelspillere uten å dekke opp tapene med nye innkjøp.

Jeg vil også påstå at RBKs vei til 16-delsfinalen i UEFA var betraktlig hardere og lengre enn Brann sin. Vi var vel i den vanskeligste gruppa i CL ratingmessig sett, og gjorde en enorm jobb utgangspunktet tatt i betraktning.

Men Brann gjorde absolutt en grei jobb. Men jeg må ærlig inrømme at de ikke gjorde all verden mer enn det man burde kreve av en norsk toppklubb anno 2007/08. Grei skuring av Bergenserene alstå. Så får vi se hvor lenge det går før de er er tilbake i Europa igjen. De får CL-muligheter til høsten. Etter det må de fortsette å være i den absolutte topp i Norge for å kunne bygge videre på internasjonal erfaring.
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 19:43    Post subject: Reply with quote

Denne diskusjonen ender fort opp i hvilket av lagene som har det minst flaut. Hva er vitsen? Begge lag gjorde det bra, det er ingen automatikk i at norske lag skal nå så langt i E-cup sammenheng.

Dette er forøvrig den verste tråden på hele forumet. Der det holdes et saklig og bra nivå i andre tråder, så er det nesten bare Brann-supporterne som oppnår det samme her.
longns
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 23:00    Post subject: Reply with quote

Ja, Brann supporterene er "kjempe" saklige og seriøse her inne...... uugh
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 22.02.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

Det er den tråden det diskuteres mest i av alle tippeligatrådene.
Positivt og negativt.

Og Mainn: gåmann!!
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 23.02.2008 00:44    Post subject: Reply with quote

Først vil jeg si meg veldig enig i Zorac' innlegg, ikke mye å tilføye der egentlig. Ikke bare er det umulig å sammenligne, jeg vil heller ikke si det grunn til å sammenligne de forskjellige "årgangene." Til det er Branns eventyr alt for kort enda, og dessuten er settingene veldig forskjellige.

Til HeiaVincent så er jeg enig i at tråden ikke er alt for seriøs. Tildels vil si jeg ikke gjør allverden for å være seriøs til alle tider i tråden heller. Forholdet mellom klubbene gjør det artig med litt humor i mellom Tommel'n opp!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 277, 278, 279  Next
Page 70 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb