English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte i RBK 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 20.02.2008 19:28    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
skjærp dere ! at klubben er ydmyk og nærmer seg fansen er vel bare positivt. Det er mest vanlig at klubbene er regelryttere og fansen så som så, her er det motsatt. Tviler ikke på at de har gjort en tabbe, men måte på hvor mye du skal brife med kunnskapen din Konesseur Tommel'n ned

vær heller stilt av at du kanskje har vært med på å rette opp feilen, og at du har bidratt.

Føler at jeg tråkker i Recons bed nå, men man kan spørre seg om dette er ydmykhet eller om det er grep for å fortsette å klore seg til makta mot medlemmenes vilje. Konesseur er en av få som virkelig ser ut til å vite hva han prater, så jeg synes på ingen måte at du, h b, er i posisjon til å antyde at han bør holde kjeft.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 19:31    Post subject: Reply with quote

Dette er snakk om en demokratisk prosess der spillereglene er like for alle. Jeg legger ikke skjul på at jeg vil ha Svendsen ut av styret, og inn med noen som har vidtrekkende visjoner for fremtiden til klubben utover "fokus på det sportslige". Det er rart at Svendsen selv ikke innser at hans periode er over og at klubben har behov for nye rytmer.

Jeg anser det som rett og rimelig at jeg sier ifra når Svendsen bryter spillereglene. Den sleipe utformingen av sakslisten, spesielt lovforslaget, kommer jeg tilbake til om noen dager.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.02.2008 20:04    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
h b wrote:
[GPP]

Føler at jeg tråkker i Recons bed nå, men man kan spørre seg om dette er ydmykhet eller om det er grep for å fortsette å klore seg til makta mot medlemmenes vilje. Konesseur er en av få som virkelig ser ut til å vite hva han prater, så jeg synes på ingen måte at du, h b, er i posisjon til å antyde at han bør holde kjeft.

Jo flere som tråkker i "mitt" bed angående klubben, jo gladere blir jeg.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 21:10    Post subject: Reply with quote

Greit å hate beskjeden/svendsen, men i mine øyne så skyter du budbringeren (heldal)

kan ikke se at han har gjort noe annet enn å formidle nyhetssaken, og at han i tillegg informerer om det her er bare positivt i mine øyne. I tillegg at han lover oss bedre faktagrunnlag i fremtiden er jo kjempebra.
Recon
Legende

PostPosted: 20.02.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke skjønte meningen til tross for bruk av kursiv på nøkkelord, så skjønner du det ikke. Da lar vi det bli med det.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 22:22    Post subject: Reply with quote

Er det noen som anser seg spesielt kallet til å sende en mail til

tore.romo@nif.idrett.no og kjell.dahle@fosna-folket.no og lime inn eventuelt svar her på forumet?

----

Kjære Kjell Dahle og Tore Rømo,

Jeg ønsker en redegjørelse omkring et punkt i basis lovnorm for idrettslag. Formålet er å oppklare en mulig tvist i forkant av årsmøtet til Rosenborg Ballklub den 26. Februar 2008.

Paragraf 10 i lovnormen presiserer:

"Forslag som skal behandles på årsmøtet må være sendt til styret senest 2 uker før årsmøtet."

Fra min synsvinkel I lovnormen fremstår punktet som:

- Klart og tydelig i sin anvendelse.
- Almengyldig.
- Ufravikelig.

I ly av paragraf 1 i lovnormen der idrettslags arbeid skal preges av blant annet demokrati er det prinsipielt viktig at alle medlemmer, styret inkludert, står likt i forhold til årsmøtets prosedyrer. Det er av spesiell interesse å oppklare hvorvidt dette punktet er anvendelig også for styret, styremedlemmer og andre tillitsvalgte.

Jeg ønsker en redegjørelse fra deres side velkommen innen 25. Februar. Jeg gjør dere oppmerksom på at deres tilsvar vil bli publisert for offentligheten via RBKWebs forum og kan bli referert til i Rosenborgs årsmøte samt eventuelt etterspill.

Med vennlig hilsen,

Fornavn Navn
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.02.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

Attach, du når vel Rissa store sønn. Very Happy

Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Er det noen som anser seg spesielt kallet til å sende en mail til

tore.romo@nif.idrett.no og kjell.dahle@fosna-folket.no og lime inn eventuelt svar her på forumet?

----

Jeg ønsker en redegjørelse omkring et punkt i basis lovnorm for idrettslag. Formålet er å oppklare en mulig tvist i forkant av årsmøtet til Rosenborg Ballklub den 26. Februar 2008.

"Forslag som skal behandles på årsmøtet må være sendt til styret senest 2 uker før årsmøtet."

Fra min synsvinkel I lovnormen fremstår punktet som:

- Almengyldig.
- Ufravikelig.

I ly av paragraf 1 i lovnormen der idrettslags arbeid skal preges av blant annet demokrati er det prinsipielt viktig at alle medlemmer, styret inkludert, står likt i forhold til årsmøtets prosedyrer. Det er av spesiell interesse å oppklare hvorvidt dette punktet er anvendelig også for styret, styremedlemmer og andre tillitsvalgte.

Jeg ønsker en redegjørelse fra deres side velkommen innen 25. Februar. Jeg gjør dere oppmerksom på at deres tilsvar vil bli publisert for offentligheten via RBKWebs forum og kan bli referert til i Rosenborgs årsmøte samt eventuelt etterspill.

Med vennlig hilsen,

Fornavn Navn

Hmm, hvorfor ikke gjøre det selv? Når du først har skrevet en tekst mener jeg...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Fordi jeg foretrekker den begrensede anonymiteten internett tilbyr.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 22:50    Post subject: Reply with quote

En liten rettelse. Diskueter gjerne ting som kan rettes/modifieres/legges/slettes

----

Fra min synsvinkel fremstår punktet i lovnormen som:

- Almengyldig.
- Ufravikelig.

Med vennlig hilsen,

Fornavn Navn
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 20.02.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg kan godt sende mailen i mitt navn.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

Takk. Da er den i boks.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 20.02.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

Synes mailen ser grei ut selv, men skal vi avvente til i morgen i tilfelle noen andre har synsspunkter?

Jeg var dessuten noe kjapp når jeg tilbydde meg. Jeg reiser bort i morgen tidlig, og reiser på besøk til noen som er uten internettforbindelse for tiden. Det kan derfor være noe vanskelig å få mailen kjapt ut på forumet. Sorry at jeg var litt ubetenksom, og dersom noen andre har muligheten, ta den gjerne.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.02.2008 23:51    Post subject: Reply with quote

Det er ikke så viktig at man er så kjapp er det det? Kommer den på nett innen 21:00 den 25. Februar er det mer enn bra nok.

Edit: Er det noen andre som kan ta oppgaven?
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 21.02.2008 00:19    Post subject: Reply with quote

På nett før 25. klokken 2100 klarer jeg uansett. Sender mailen i åtte-tiden i morgen tidlig dersom jeg ikke får beskjed om annet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 00:20    Post subject: Reply with quote

Supert.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 01:48    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det jeg finner interessant her, er at en valgt representant for klubben, benytter en lønnet ansatt i administrasjonen, til å bedrive valgkamp for seg i noe som er et medlemsanliggende.

Jeg reagerte veldig på det samme her. Mulig det er jeg som er naiv, men jeg mener at i en demokratisk organisasjon så skal man holde klare skiller mellom administrasjon og medlemmer. Det virker også ganske obvious at mediekløna Svendsen her bruker mediestragen Heldal fordi han er i en rett og slett desperat situasjon og er klar over hvor mange hull det er i terrenget som han kan tråkke feil i.

Da havner vi igjen tilbake til spørsmålet, "vil vi ha denne mannen som fortsatt styreleder?"
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 02:10    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del håper det kommer en motkandidat slik at jeg kan stemme blankt i det minste dersom motkandidaten ikke er bedre enn Svendsen.
Dette tror jeg er viktig for flere for å vise at Svendsen ikke har full tillit blant medlemmene.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 21.02.2008 08:40    Post subject: Reply with quote

Sendt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 10:04    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Jeg for min del håper det kommer en motkandidat slik at jeg kan stemme blankt i det minste dersom motkandidaten ikke er bedre enn Svendsen.
Dette tror jeg er viktig for flere for å vise at Svendsen ikke har full tillit blant medlemmene.

Vel, om det kommer en motkandidat håper jeg da du gjør annet enn å stemme blankt! Very Happy

Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 10:16    Post subject: Reply with quote

1 eller 2 uker varsel, spiller det stor rolle for dere ? Hva er målet? Drite ut klubben i media? få et ekstraordinært møte ?

Skulle gjerne hatt en motkandidat jeg også, men som patriot så støtter jeg klubben UANSETT !
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 10:26    Post subject: Reply with quote

Du regnes ikke som landsforæder om du ikke stemmer på statsministeren i et valg. Med en styrekonfigurasjon 5 + 2 er det mye mer sannsynlig at det kommer en motkandidat til Svendsen i rollen som styreleder.

Til Nils Heldal: Vi vet at dere leser dette forumet og at dere tar det som skrives her på alvor. Dere er mer enn velkommen til å komme med en oppklaring på hvorvidt styret eller styremedlemmer har en spesiell rett til å fremme forslag etter fristens utløp. I en profesjonell og åpen organisasjon som Rosenborg er det ryddig om man får en avklaring på denne tvisten innen årsmøtet.
Back to top
Christian B
Junior

PostPosted: 21.02.2008 11:01    Post subject: Reply with quote

h b: Man er faktisk ikke noen dårligere patriot om man ønsker å ta tak i ting. Snarere tvert imot. Det er langt farligere for klubben den dagen folk IKKE bryr seg lenger. RBK lever av engasjement. Det er selve fundamentet for klubbens eksistens. Jeg mener den holdningen din er langt farligere for RBK enn de som vil lage litt leven på grunn av uryddighet. "Jeg er supporter/patriot derfor støtter jeg klubben i tykt og tynt uansett hva de gjør". Klubben, det er deg, meg og alle andre medlemmer det. For at klubben skal leve godt trengs engasjement. Da mener jeg ikke engasjement som å møte opp på hver hjemmekamp og si "heia RBK". Da mener jeg å engasjere seg i hvordan klubben drives og ikke minst hvordan den fremstår. Vil du, h b, med hånden på hjertet påstå at RBK har fremstått ryddig, godt drevet og seriøst de siste årene med tanke på spillerkjøp, trenere etc?

Litt som når man har barn: Man elsker jo som regel sine barn høyere enn livet selv, men det betyr ikke at man da har frasagt seg retten til å gi dem kjeft eller korrekser innimellom.
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 21.02.2008 11:17    Post subject: Reply with quote

Min rolle som betalt RBK mann på forumer osv handler om å få fram fakta. Intet mer, intet mindre – diskusjonen her tar dere. Det betyr ikke at vi ikke vil diskutere, men når vi diskuterer er vi opptatt at det skal foregå i åpent lende med folk som har navn de er født med for å si det slik.

Tilbake til faktaopplysninger: Mye spørsmål om 14 dager’s reglen, som sier at medlemmer må sende inn forslag 14 dager før årsmøte. Dette er jo slik bla for at styret har tid til å sette seg inn i medlemmenes forslag. Forslag fremmet av styret faller inn under frist for utsendt dagsorden, og den er på en uke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 11:21    Post subject: Reply with quote

Nils Heldal wrote:
Forslag fremmet av styret faller inn under frist for utsendt dagsorden, og den er på en uke.

Dette henter du fra hvor i RBKs vedtekter?

EDIT: Morsomt dette her, man skulle tro Heldal jobbet i Gambit. Jeg var ikke klar over at RBK nå satset tungt på omdømmeovervåkning. Razz

Last edited by Recon on 21.02.2008 11:23; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 29, 30, 31  Next
Page 19 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb