View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.02.2008 02:00 Post subject: |
|
|
For en sinnsyk pasning av Basma Var vel med venstre og! For øvrig pinlig pinglete av Sapara foran det første målet. Ser også at vi mangler en sjef utpå banen. Lett å se bare av høydepunktene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.02.2008 04:19 Post subject: |
|
|
SamBell wrote: | Zorac wrote: | Poenget er at Sapara fikk lite ut av den kollektive kamptreninga i dag slik jeg ser det, fordi han skal spille i en annen posisjon mot Fiorentina allikevel. |
Hvem overtar da ankerrollen etter kveldens dregg?
Hver gang jeg ser Sapara i den rollen er det det samme.
Han har roen med ballen og slår gode passningen,
men bakover er det til stadighet "skal jeg gidde løpe denne gangen?"
|
Hvem som skal spille anker har jeg ikke noe god svar på, faktisk. Men som sagt går filosofien min på at de som skal spille mot Fiorentina burde spilt i de rollene de møter italienerene på. En internasjonal kamp som anker vil jeg tro ikke gir all verden innkjøring for Sapara når han spiller offensivt i de viktige kampene. Skader ødela litt for det kollektive i dag, men det ble for mye omrokkeringer etter min smak.. Kanskje spissene også hadde vist mer med en offensiv midtbanespiller enn dagens Storflor, for eksempel.
Så skulle jeg hilse fra Thomas og si at venstrebacken sugde de minuttene han så (en av de jeg bor sammen med for de uinvidde). _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.02.2008 04:55 Post subject: |
|
|
Ikke for å være besserwisser her, men kampen viser vel at eksperimentering med "de gode spillerne" (hvorav nevnes, utrolig nok, spillere som Storflor!) i uvante roller bør ende med nettopp det: eksperimentering. Som jeg allerede har sagt. Bruk de &#¤%#¤ backupspillerne, ikke rot og tull som et 3. divisjonslag!
Ellers enig med Zorac og Harald i analyser, min vinkling kort oppsummert: Sapara er OMS og slett ikke DMS, alternativet er Konan. Hvis ikke Tettey kan spille, er vi basically fucked mot Fio, men i serien kan nok Demidov, Savolainen, eller Strand backe opp. Forutsatt, seff, at vi faktisk får inn en stopper til. Storflor er past tense, samma med Basse. Disse to hever topp lønn, og hvorfor, ja det må fåglarna vite. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.02.2008 06:13 Post subject: |
|
|
Alt i alt en grei kamp, hvor Shakhtar Donetsk var best totaltsett men at vi blir sjlakhta er noe forbanna tull. I førsteomgang var vi bedre enn Shakhtar mens i andre så fikk vi problemer pga. at Strand forsvant og et tidlig og unødvendig ledermål til Shakhtar. Den straffen som ble dømt var absolutt ikke straffe, tydelig at Shakhtar Donetsk har studert dommer Svein-Erik Edvartsen (han fortsetter på samme spor som ifjor) og vet at han ofte gjør merkverdige ting på banen. Tror vi hadde kjempet litt hardere hvis Shakhtar Donetsk ikke hadde fått det straffesparket.
Men totaltsett var det en grei treningskamp vil jeg si, og med noen rolige treningsdager vil vi være klare mot Fiorentina. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 09.02.2008 09:16 Post subject: |
|
|
Jeg er litt bekymra for at trener-Trond har gått i en klassisk felle og "kjørt seg fast" i en del oppfatninger om spillerne, hvem som står foran hvem i køa osv. Det er veldig typisk for rosenborgs trenere at de ikke evner å bytte mellom spillere når det er helt nødvendig.
- Jeg mener for eksempel vi trenger traore på midten og at nordvik bør spille venstre back, og at Konan bør spille sammen med Iversen på topp iallefall en periode framover, fordi Kone har vært helt ute i flere måneder nå (mot Chelsea og Schalke var han et sørgelig syn).
Dette er min ønskeoppstilling mot Fiorentina
Jarstein
Stoor-Demidov-Kvarme-Nordvik
Ciljan-Tettey-Sapara-Traore
Konan-Iversen
Pelu virker forresten som et skikkelig bomkjøp, virker som en type som ikke passer inn noe sted i den oppdaterte Rosenborg-stilen.
Og Storflor bør spille opp Moss til eliten, la han gå! _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 09.02.2008 09:59 Post subject: |
|
|
Jeg er også enig i at Nordvik begynner og stille seg først i køen om venstrebacken. De burde ivertfall være sidestilte. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 09.02.2008 10:39 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Hvem som skal spille anker har jeg ikke noe god svar på, faktisk..............
|
Ut fra det jeg har fått med meg i media sitter jeg faktisk igjen med det inntrykket at Sapara, i alle fall frem til kampen i går, har vært tiltenkt den rollen.
Brannmann Sam |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 09.02.2008 12:03 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Den straffen som ble dømt var absolutt ikke straffe, tydelig at Shakhtar Donetsk har studert dommer Svein-Erik Edvartsen (han fortsetter på samme spor som ifjor) og vet at han ofte gjør merkverdige ting på banen. |
Ja, tipper de har brukt ganske mye tid på å se videoer av dommer Edvartsen før denne storkampen. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 09.02.2008 12:24 Post subject: |
|
|
Demidov som anker og Nordvik som stopper. Eneste alternativet vi har. Kan sette inn Roar som anker, men det er vel sjelden noe suksess... Bedre å gamble litt. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 09.02.2008 12:26 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Jeg er litt bekymra for at trener-Trond har gått i en klassisk felle og "kjørt seg fast" i en del oppfatninger om spillerne, hvem som står foran hvem i køa osv. Det er veldig typisk for rosenborgs trenere at de ikke evner å bytte mellom spillere når det er helt nødvendig.
- Jeg mener for eksempel vi trenger traore på midten og at nordvik bør spille venstre back, og at Konan bør spille sammen med Iversen på topp iallefall en periode framover, fordi Kone har vært helt ute i flere måneder nå (mot Chelsea og Schalke var han et sørgelig syn).
Dette er min ønskeoppstilling mot Fiorentina
Jarstein
Stoor-Demidov-Kvarme-Nordvik
Ciljan-Tettey-Sapara-Traore
Konan-Iversen
Pelu virker forresten som et skikkelig bomkjøp, virker som en type som ikke passer inn noe sted i den oppdaterte Rosenborg-stilen.
Og Storflor bør spille opp Moss til eliten, la han gå! |
MÃ¥ si meg veldig enig med deg! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 09.02.2008 12:35 Post subject: |
|
|
Hvorfor kaller alle norske medier Shaktar Donetsk for Sjakhtar Donetsk? |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 09.02.2008 12:43 Post subject: |
|
|
Jeg får ikke noe mer tro på Fiorentina-kampen etter å ha sett etter-kampen-intervjuene på RBK-TV. Det virker som om spillerne totalt mangler trua, og det samme gjelder treneren. Legg merke til hvordan alle svarer "Ja, vi MÅ jo ha trua" eller noe i den dur. Gjerne med en påtvunget latter. Ingen tror på det, men man MÅ jo svare sånn. Viktig å være positiv.
Det er nå Rosenborg desperat skulle hatt Erik Hamren på plass. En trener som kan jobbe med spillernes psyke. En som kan manipulere dem litt.
Men selvfølgelig, håper Henriksen "will prove me wrong"! Det går også for spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 09.02.2008 12:48 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Hvorfor kaller alle norske medier Shaktar Donetsk for Sjakhtar Donetsk? | Har vel med oversettelsen fra kyrillisk til engelsk/norsk Ã¥ gjøre (Kyrillisk: Шахтар Донецьк, kyrillisk->engelsk: Shakhtar Donetsk, ,kyrillisk->norsk: Sjakhtar Donetsk)
Samme med Andriy Shevchenko (eng)/Andrij Sjevtsjenko(nor) osv. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.02.2008 12:55 Post subject: |
|
|
Det er ikke lett å være positiv rett etter en kamp hvor en har blitt rundspillt, men hvem husker ikke hva som skjedde etter at Lillestrøm rundspillte oss. Vi får håpe at Henriksen greier å vekke noe såret stolthet i spillerne og at vi får et Rosenborg lag som går rett i strupen på Fiorentina.
Er enig med dem som har ment at det må bli slutt på rokkeringene i posisjoner ,men igår var det kun en spiller som har byttet posisjon iforhold til det andre treningskampene og det var Sapara. En kan også argumentere for at Storflor ikker er noen offansiv midtbanespiller noe jeg også er enig i. Uansett tror jeg at det viktigeste årsaken til vår svake kamp igår var at våre to dirigenter ikke fungerte. Sapara er ukomfortable som anker og bør slippe. Storflor manmgler overblikket til å være vår OMS. På grunn av dette får aldri Rosenborg satt et ordentlig tempo og spillerne sliter med å finne fornuftige bevegelser og samhandlingen forsvinner. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 09.02.2008 14:12 Post subject: |
|
|
JÆVLIG dårlig dommer. Han skal ha en del av skylden, selv om det var flere dårlige prestasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.02.2008 20:36 Post subject: |
|
|
SamBell wrote: | Ut fra det jeg har fått med meg i media sitter jeg faktisk igjen med det inntrykket at Sapara, i alle fall frem til kampen i går, har vært tiltenkt den rollen.
|
Sapara ble hentet inn med tanke på ankerrollen. Han ble prøvd ut der fra starten av, noe som viste seg fort at ikke fungerte all verden. Han fungerer ubeskrivelig mye bedre mer offensivt enn defensivt på midtbanen. Han har ikke defensive kvaliteter nok til å vinne all verden i dueller, samtidig som kreativiteten, overblikket og pasningsfoten hans får mer utløp som offensiv midt.
Sapi har også selv sagt at han ikke ønsker å spille anker. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 09.02.2008 21:01 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | JÆVLIG dårlig dommer. Han skal ha en del av skylden, selv om det var flere dårlige prestasjoner. |
Ja en annen dommer kunne endt med 2-1 i straffer, i favør Shaktar.
Resultatet ville blitt det samme,
men jeg er enig i at Edvardsen var minst like rusten som lagene.
På samme måte som Moen i SKB-FCK.
Brannmann Sam |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.02.2008 01:15 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i noe av det Bruttern påpeker på. Jeg forstår ikke hvorfor Basma starta kampen til fordel for Nordvik, så den vil jeg gi Henriksen litt kritikk på. Jeg mener bestemt at Nordvik hadde fungert lagt bedre som høyreback enn Basma.
fubar wrote: | Ballahl wrote: | Den straffen som ble dømt var absolutt ikke straffe, tydelig at Shakhtar Donetsk har studert dommer Svein-Erik Edvartsen (han fortsetter på samme spor som ifjor) og vet at han ofte gjør merkverdige ting på banen. |
Ja, tipper de har brukt ganske mye tid på å se videoer av dommer Edvartsen før denne storkampen. |
Tydelig at du ikke forsto spøken min fubar.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.02.2008 20:34 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare oss som slet med Shaktar, Viking motar i øyeblikket en fotballleksjon. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.02.2008 23:16 Post subject: |
|
|
Viking tapte 3-0 og uttalte etter kampen at de møtte et lag i en heelt annen liga! Godt må se sånne resultater da, hjelper litt på det  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 19.02.2008 23:17 Post subject: |
|
|
jepp. ble litt mer optimistisk jeg også |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 19.02.2008 23:39 Post subject: |
|
|
- Sjakhtar spiller i en annen liga enn oss. Det er første gang vi møter et lag som spiller permanent i mesterligaen. Det var stor forskjell på pasninger, tempo og taktikk, sa Viking-trener Rösler til TV 2.
Ja Rösler har vel glemt at Viking spiller minst 2 ganger mot Rosenborg hvert år! |
|
Back to top |
|
 |
|