English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Shakhtar Donetsk
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
keschaa
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

Sånn til ettertanke så tror jeg Rosenborg som klubb må bli mer selviske. Vi skal ikke ha spillere spredt rundt kloden på landslagsoppdrag en uke før Uefa cup. Da skal det terpes, terpes og atter terpes: RELASJONER!
vingback
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Vi mangler løp både med og uten ball på motstandernes halvdel. Om vi får ballen opp dit spilles den opp på feilvendt spiller. Ballen går tilbake, desverre for skjelden til medspiller, så er Shaktar i angrep igjen. Det ser planløst ut offensivt, det er ikke bra.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Vi avslutter sånn faktisk.

Lago-Kvarme-Demidov-Nordvik
Savolainen-Sapara-Storflor
Ivers
Pelu-Konè

Man kan jo lure på hvorfor det går dadundas.
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.02.2008 22:38    Post subject: Reply with quote

Meget bra frispark av Sapara, litt svakt av Iversen på returen er vel ikke helt i kampmodus enda. Storflor er en tragedie på banen idag utrolig at han får spille hele kampen.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 08.02.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

Ser for meg noe liknende Norge-Wales mot Fiorentina. Bare værre!
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje det er dags for en diskusjon om hvem som er best av Nordvik og Traorè på back.
bommel
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Jarstein -5-
Grei kontroll i feltet, tar det han skal ta, og er egentlig sjanseløs på målene.

Basma -4-
Ok kontroll defensivt. Mye involvert fremover, men får så utrolig lite ut av det.

Traore -4-
Lite hjelp av ciljan når han konstant får 2 mot 1 på siden sin. Ok i det oppbyggende spillet. Litt billig straffe.

Demidov -4-
Er tøff i duellene, vinner det meste der. Èn liten feil i posisjoneringen når Traore taper hodeduellen på 0-1 målet.

Kvarme -5-
Ikke så mye å si. Kontroll på det meste han foretar seg, dårlig avklarering på 0-1 dog.

Sapara -4 1/2-
Ikke den samme aksjonsradiusen som Tettey, litt opp og ned. Men bygger opp spillet fint enkelte ganger. Strålende frispark.

Ciljan -3-
Småfrisk i 1.omgang, men har også her mange pasningsfeil, og følger heller ikke srna når han kommer på overlapp mot Traore. Horribel 2.omgang der han misser på alt. Har ennå ikke skjønt at en indreløper i 4-4-2 skal ligge bredt i oppbygningen for å hjelpe backen å komme seg rundt.

Strand -2-
Får pluss for gode løp, men stopper der. Samme problemet som ciljan i 4-4-2.

Storflor -3-
Enkelte gode ting, men så altfor sjeldent, slurvende ellers. Ikke en spiller jeg vil se på offensiv midt.

Kone -2-
Helt borte i 1., litt mer med i 2., men ikke mye.

Konan -5-
Vår klart beste offensive. Jobber steinhardt bakover, og har noen fikse og fine ting fremover som faktisk skaper muligheter for andre. Blir litt borte han også.

Gidder bare kommentere Savolainen av innbytterne.
Savolainen -5-
Vår klart beste indreløper i dag, kommer seg rundt på kant, og ligger bredt når han skal. I motsetning til de andre. Tør å prøve. Fin spillertype.
Fremstår som et godt kjøp, synd han ikke får spilt i Uefa.

Generelt sliter vi fremover, og dette er -ikke- hovedsaklig på grunn av spissene eller den offensive. Selv om det er rom for forbedringer der også.
Indreløperne holder ikke bredden godt nok, og er generelt for sentralt og for langt nede. Noe som gjør at de i samarbeid med backene, som får det vanskelig offensivt, aldri kommer seg rundt på kant og legger inn. Alt skal gjennom midten, det blir for vanskelig.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.02.2008 22:42    Post subject: Reply with quote

Begge to er å foretrekke framfor Basma.
Back to top
keschaa
Veteran

Den vurderingen var vel litt snill.
SunsetSalami
Legende

Takker for god spillervurdering. Alltid flott å lese slikt når man ikke har sett kampen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.02.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Endelig slutt på lidelsen. 2.omg er noe av det værste jeg har sett av RBK. Demidov og Kvarme får godkjent, resten var elendige. Greit for klubben og spillerne å se hvor lista ligger. Med unntak av frisparket skapte vi èn (!) kvalifisert målsjanse (elendig avslutning av Storflor).
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.02.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Den vurderingen var vel litt snill.

Er det ikke 1-10 da? I så fall ser den ikke SÅ snill ut.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:44    Post subject: Reply with quote

Bare for å skape et bilde for en elendig kamp.
bommel
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:44    Post subject: Reply with quote

Nja, ikke sååå snill hvis man tenker at 10 er topp Wink
Men, var kanskje èn eller to jeg var litt småsnill mot.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 08.02.2008 22:46    Post subject: Reply with quote

Rambo sier vi har sjanser nok til å score 2 mål. Steike, hadde vi vært så effektive at vi hadde klart 2 mål i dag hadde jeg vært imponert. bortsett fra skuddet til Per og frisparket til Sapara skapte vi vel ikke noe... Sad
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.02.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

Blant annet Storflor som burde fått en 2 og egentlig er nærmere 1 enn 3 i min bok. Får 2 på et fint løp i første omgang. Rett og slett ubruklig som OMS.

Proskjektet med Sapara som anker bør avsluttes for svake i returløp og for dårlig til holde posisjon som igjen gjør at han mislykkes i å styre tempoet i Rosenborg samt at han gir våre midtstoppere dårlige arbeidsforhold.

Positivt fra dagens kamp var Savolainen som viste gode bevegelser, fin teknikk. Absolutt lovende.

Last edited by Keenoir on 08.02.2008 22:50; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2008 22:48    Post subject: Reply with quote

Det er nogen stakkarslige undskyldninger for fotballspillere, som går rundt med Rosenborg dragten på derude.

Det eneste positive vi kan tage med fra denne kampen er at Sapara, stadig ser ud til at slå gode frispark. Da var det slut med det positive. Selv det støddige midtstopper parret fra første omgang var lite imponerende i andre.

Shakhtar presser og vil mere på 0-2 end os. Her snakker vi om det lag so m landet på La Manga i eftermiddags, så får det være at de er midt i serien, vi skal trods alt forberede os til en UEFA-cup kamp.

Storflor, Skjelbred og Traore er katastrofer ute på matta. Storflor taber ballen stort set hver gang han bliver presset og han mange dårlige pasninger og involveringer. Det er stort det det samme hos Skjelbred, fejlpasninger an mas.
Traore begår straffespark, tyndt, men sforståeligt at der bliver fløjtet og er generelt jævlig dårlig på venstreback.

Ingen af indbytterne markerte sig positivt, med undtak af Savolainen som havde 2 flotte raid akkurat da han blev byttet ind.

Man kan jo spørre sig hva i helvete Henriksen tænker på i dag, ut med Konan og en bunke med rokeringer og spilelre på uvandte positioner. Hvornår skal dette amatørmæssige cirkuset stoppe?

Efter kampen i dag skal vi ikke forvente mye i forkandt af Fiorentina kampene.

EDIT: stavefejl

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 08.02.2008 22:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bommel
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:48    Post subject: Reply with quote

jeg er ikke storflors største fan, men i denne kampen er det ikke bare hans feil fremover.
Det er indreløperjobben som gjøres for dårlig.
Strand viser at han ikke holder nivået som indreløper annet enn rent løpsmessig.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2008 22:51    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
Rambo sier vi har sjanser nok til å score 2 mål. Steike, hadde vi vært så effektive at vi hadde klart 2 mål i dag hadde jeg vært imponert. bortsett fra skuddet til Per og frisparket til Sapara skapte vi vel ikke noe... Sad

Enig, det Rambo siger er tull og indbildning fra hans side. Bortset fra frisparket og Skjelbreds langskud skaber vi ikke en eneste chance.

Medlem nr. 2477
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 08.02.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er forøvrig enig med Harald i at de taktiske disposisjonene i denne kampen, og forøvrig de siste to årene, var horrible.
Det virker som om det ikke er noen sammenheng i hva de foretar seg i hele tatt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.02.2008 22:59    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Ã…smund wrote:

Enig, det Rambo siger er tull og indbildning fra hans side. Bortset fra frisparket og Skjelbreds langskud skaber vi ikke en eneste chance.

Ingen som husker den glitrende gjennombruddspasningen fra Basma (!) til Storflor som skyter elendig langt utenfor (1.omg)?
I tillegg vant vi ballen på slurv i Shaktar-forsvaret en gang i 1.omg, men Konan slår en rævva pasning og det blir ingenting.

Forøvrig er Haralds oppsummering helt riktig.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2008 23:01    Post subject: Reply with quote

Du har ret, husker den når du nævner det. Blev jo helt sjokkert da jeg så det var Basma som slog den. Men sigende nok skyter Storflor på halv-volley harmløst utenfor.

Medlem nr. 2477
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det med en gang jeg så oppstillinga, og sitter fortsatt med inntrykket av at alle som skulle starte mot Fiorentina burde spilt på sine respektive plasser. Sappara burde spilt offensiv midt, så får vi heller vært litt kreative på ankerplass. Det viser seg gang på gang at Sapi får ut vanvittig mye mer offensivt enn defensivt på midtbanen.

Poenget er at Sapara fikk lite ut av den kollektive kamptreninga i dag slik jeg ser det, fordi han skal spille i en annen posisjon mot Fiorentina allikevel.

Problemet i dagens kamp er hovedsaklig det offensive. Defensivt har vi god kontroll, selv om det er en del defensive feil (som flere far involvert i) på 1-0. Vi spiller med ei forsvarsrekke som ikke er den foretrukne, men jeg synes stopperene var brukbare og vel så det i dag. Deilig å ha fått på plass en stopper som Demidov som virker å heve midtforsvaret fra dag èn.

Konè var en av mine største skuffelser i dag. Fikk lite hjelp fra storflor og indreløperene, men jeg synes han virket lite interessert, lite bevegelig og sparsom på innsatsen.

Mine konklusjoner er at Basma knapt er god nok som backup, være seg back eller stopper, Sapara er desidert best i en offensiv rolle, og Storflor er ikke go nok for a-laget annet enn i skjeldne enkeltkamper. Jeg føler det hadde vært best å flytte ned Konan og heller putte inn Pelu som spiss. Jeg liker med andre ord Eggen-filosofien med at alle spiller der de er best, så får vi heller bruke nødløsninger der hvor vi er tynt besatt.

Betryggende tendenser fra en del spillere når det gjelder sesongen, men ikke fullt så trygg angående kampen om ei snau uke.
SamBell
Junior

PostPosted: 08.02.2008 23:56    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Poenget er at Sapara fikk lite ut av den kollektive kamptreninga i dag slik jeg ser det, fordi han skal spille i en annen posisjon mot Fiorentina allikevel.

Hvem overtar da ankerrollen etter kveldens dregg?

Hver gang jeg ser Sapara i den rollen er det det samme.
Han har roen med ballen og slår gode passningen,
men bakover er det til stadighet "skal jeg gidde løpe denne gangen?"

Ellers ser det ut til at dere har gjort et par bra kjøp i Demidov og Savolainen.

Brannmann Sam
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
quarterback
Rutinert

PostPosted: 09.02.2008 01:33    Post subject: Reply with quote

Faktisk helt enig med det som står over.

Sapara er elendig defensivt. Det så vi i CL, serien i fjor og til og med i kveld. Han gidder jo ikke vurdere å løpe tilbake engang. Tafatt!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb