View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKdesi Proff
|
Posted: 02.02.2008 00:57 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Jeg leste et sted at Sollied kjøpte Basma som erstatter for Hoftun i midtforsvaret (kongen var ganske het blant italienske klubber den sommeren). Men så ble Hoftun og Basma ble plassert på backen da Heggem dro. |
Mener å huske akkurat dette selv. Basma spilte iallefall midtstopper i Stabæk da vi hentet han, og ble omskolert til høyreback i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.02.2008 03:09 Post subject: |
|
|
Sollied hadde jo allerede Morten Pedersen i ermet som var kjøpt in for å spille på backen, da Heggem dro. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2008 11:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror Stoor vil vokse mye på landslagssamlinga denne uka. Virker som om han virkelig har sett fram til å få trene sammen med Zlatan og kompani.
Stoor trenger bekreftelser på framgang, og det får han for alvor denne uka. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 04.02.2008 11:30 Post subject: |
|
|
hvis han ikke blir rundlurt da... |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 05.02.2008 21:20 Post subject: |
|
|
Herlig, vi får håpe at han spiller seg inn på laget da. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.02.2008 22:02 Post subject: |
|
|
hvorfor det? så han blir solgt?
vet jo at rbk "alltid" taper etter landslagssamlinger |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.02.2008 22:14 Post subject: |
|
|
Du har perspektiv ser jeg.
No wait, that other thing. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 06.02.2008 22:44 Post subject: |
|
|
stoor spilte ca 70-75 min... så visstnok pigg ut,og slo flere gode innlegg.. kampen endte 0-0. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.02.2008 12:46 Post subject: |
|
|
Högerbacken från Rosenborg gjorde sina andra landskamp från start och seglade på allvar upp som ett alternativ att få åka med till Schweiz/Österrike till sommaren.
– Jag hoppas att jag är med i diskussionen fortfarande. Jag gjorde en del bra saker, en del mindre bra saker, men i slutändan känns det som att jag landade på plussidan, säger Stoor.
Bland annat kom den förre Hammarby-spelaren fint med i offensiven vid ett flertal tillfällen och Sportbladets statistik visar att han slog fem inlägg.
– Det är alltid kul när man får komma med framåt, det är då jag får ut mest av mitt spel, säger han.
På minuskontot fanns framför allt när han blev av med bollen nära eget straffområde.
Läs mera: - Hoppas jag är med i diskussionen fortfarande |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 07.02.2008 14:30 Post subject: |
|
|
Tre fick chansen. En tog den.
Med en A-landskamp och 9 U21-matcher i bagaget klev högerbacken Fredrik Stoor in på BJK Inönü Stadium för att möta storspelare som Emre och Halil Altintop. Han vann första duellen med Emre och redan efter 25 minuter var den före detta Hammarbyspelaren så varm i den blågula dräkten att han ett par meter från eget mål iskall tog ned en höjdboll och spelade hem den till Andreas Isaksson.
http://www.dn.se/DNet/jsp...p;a=740415  |
|
Back to top |
|
 |
vacko Junior
|
Posted: 07.02.2008 14:44 Post subject: |
|
|
Imponerende av Stoor mtp at han har lite kamptrening i det siste.
Lovende for resten av året.
Håper han får en stabil sesong for både RBK og Sverige! |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 07.02.2008 15:21 Post subject: |
|
|
Hoppas det inte går så fort att vi inte hinner "njuta" av honom. I övrigt är Fredrik Stoor ett gott bevis på att man måste få lite tid på sig. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 07.02.2008 15:26 Post subject: |
|
|
Stoor med og uten selvtillit har virkelig vært som natt og dag. Det gleder meg å se toppnivået hans, mens det er nesten vondt å se på når han spiller uten selvtillit. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.02.2008 15:31 Post subject: |
|
|
Var det nå egentlig selvtilliten som ikke var på plass? Jeg vil heller tro at det var overgangen til et lag med nye medspillere og en annen spillestil. Det ble også et større tempo i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.02.2008 15:38 Post subject: |
|
|
Tror det er en fin blanding, husker vår sesongen i fjor. Så ut som et nervevrak hver gang han skulle ta en innkast, løp generelt mye med øynene i gresset og spilte pisse dårlig....
Må si det er litt av en forandring han har fått i løpet av høsten... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.02.2008 15:41 Post subject: |
|
|
Det mest geniale er at Torbjørnsen plukket ut akkurat Stoor uten at noen i Hammarby eller Sverige for øvrig skjønte hva han skulle med denne spilleren. Det er ihvertfall slik jeg oppfattet signalene fra Sverige etter overgangen.
Hehe, så bra, Torbjørn. Jeg skriver under på det innlegget; jeg var nemlig av den samme oppfatning som deg. 
Last edited by attach on 07.02.2008 15:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.02.2008 15:49 Post subject: |
|
|
Siden Stoor kom til klubben vår tidlig i 2007 har jeg hele tiden sett kvalitetene hos han. De har til tider vært godt skjult under et lag med usikkerhet og dårlig selvtillit, og to høye skuldre. Dette var nok til å lure mange. Gjennom våren, sommeren og tidlig høst fikk han kontinuerlige doser eder og galle fra mange selvutnevnte fotballeksperter her på berget. Noen har faktisk enda ikke skjønt det..
Også noen av oss forumbrukere fikk høre det. Vi få som mente å se kvalitetene hos Stoor, årsakene til hvorfor Torbjørnsen og RBK kjøpte han, og dermed forsvarte han hele tiden, fikk regelmessig pepper og til tider nedsettende beskrivelser angående vår egen fotballkunnskap. Det samme var saken i diskusjonen rundt Tetteys potensiale som anker og skytter. I lys av Stoors gode prestasjoner i Tippeliga, Champions League og med det svenske landslaget, og hvis han også etter hvert blir tatt ut i EM-troppen, ja da blir det som i Tetteydiskusjonen vanskelig å la være å komme med: Hva var det jeg sa?
Det beste er om dere som tror dere har peiling på ferdigheter i fotball, men ikke har det, bare snurper igjen smella. Da slipper vi å sløse bort så mye tid på å diskutere unødvendige problemstillinger
I Tetteysaken gravde jeg frem innlegg som referanser til diskusjonen. Det samme kunne jeg gjort nå, men regner med at de det gjelder godt husker dette selv. Det er bare å begynne å bla i Stoor-tråden og diverse kamptråder fra vår, sommer og høst.
Og 2mas og Erik - jeg la vel også frem mine argumenter på et visst idyllisk hustak i sommer  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 07.02.2008 15:54 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Det mest geniale er at Torbjørnsen plukket ut akkurat Stoor uten at noen i Hammarby eller Sverige for øvrig skjønte hva han skulle med denne spilleren. Det er ihvertfall slik jeg oppfattet signalene fra Sverige etter overgangen.
Hehe, så bra, Torbjørn. Jeg skriver under på det innlegget; jeg var nemlig av den samme oppfatning som deg.  |
Var vel ikke mange i Norge som skjønte det heller etter en del ustabile kamper og reserveløsning for strand _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.02.2008 15:58 Post subject: |
|
|
Du sikter sikkert til meg, å jeg skal innrømme at jeg aldri så potensialet i Stoor. Nå får vi se hva 2008 sesongen bringer før du geni erklærer deg selv, men det kan virke som om Stoor er på god vei til å gjøre mine ord til skamme, jeg har isåfall ikke noe problem med å innrømme det. Jeg var en av Dorsin sine største kritikkere i 2004, i 2007 forsvarte jeg han.
Når det gjelder Tettey-saken, så synes jeg ikke den skal sammenlignes med Stoor. Det er to forskjellige spillere og to forskjellige saker. Jeg holder fortsatt mitt standpunkt i forhold til den saken, at jeg holder mye kjeft er fordi saken er utdebattert og ikke fordi jeg synes han er blitt noe spesielt god. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.02.2008 16:29 Post subject: |
|
|
Synes det er et forholdsvis godt svar, joko-. To ting:
Jeg hadde faktisk ikke spesifikt deg i tankene denne gangen. Det var en hel bøling med deg, skjønner du.
Jeg har heller ikke noe sterkt ønske om å genierklære meg selv. Det handler mer om å vise at det jeg skriver bør verdsettes fordi det har hold i seg. Det er noen personer her som faktisk tenker igjennom det de skriver før de trykker på OK-knappen for å publisere innlegget Når man føler man sitter med i hvert fall en viss kompetanse rundt noe - og legger disse synene og argumentene frem på en velartikulert måte - da blir møtt med motsvar fra personer som åpenbart ikke evner å se at det noen ganger er litt mer avanserte mekanismer som spiller inn enn bare: feilpasning fra en spiller = spilleren er dårlig, da føles det litt håpløst å diskutere saken. Når man da attpåtil noen ganger får servert usaklige og av og til nedsettende karakteristikker tilbake, da kan man faktisk finne gleden i å sette noen på plass med det som er vanskeligst å diskutere mot: fakta.
Jeg vil legge til at det viktigste selvsagt uansett ikke er hvem som "vinner" diskusjonen om Stoor, men at Stoor spiller bra fotball for Rosenborg, og det gjør han nå. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.02.2008 16:49 Post subject: |
|
|
Altid morsomt at få ret. Forresten:
Torbjørn wrote: |
Det beste er om dere som tror dere har peiling på ferdigheter i fotball, men ikke har det, bare snurper igjen smella. Da slipper vi å sløse bort så mye tid på å diskutere unødvendige problemstillinger
|
...eller i hvert fald vente mere end 2 kamper får man skriker op om fejlkøb osv osv. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.02.2008 16:52 Post subject: |
|
|
Ja, du tar vel aldri feil Harald.
Dessuten hadde jeg gitt Stoor langt mer enn 2 kamper før jeg slaktet han... |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.02.2008 16:54 Post subject: |
|
|
Det var da fælt som du tager ting personligt joko-, hvis det du skriver er sandt, var det nok ikke dig den var myntet på.
Jeg tager ofte fejl, dog havde jeg ret angående både Stoor og Tettey, noget du åbenbart har svært ved at tåle. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|