View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.12.2007 09:26 Post subject: |
|
|
Åj åj åj! |
|
Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 31.12.2007 15:26 Post subject: |
|
|
Utrolig bra!  |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 31.12.2007 15:55 Post subject: |
|
|
Hehe! Helt fantastisk dette her for en supporter som gikk i bleier på den tiden. Må si Ola kledde barten! |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 31.12.2007 17:58 Post subject: |
|
|
Var mye mer hooligantakter i 1992 ser det ut som. Pyro på cupfinalen ser du vel sjelden i dag for å si det sånn... Nå er det riktignok Sandefjord, Haugesund og M*lde som har stått for cupfinalefesten de siste årene og da...
Artig å se seriefinalen i 92, starten på gullrekka. KIL måtte vinne 6-0 og var heldige som ikke tapte med ti mål  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 31.12.2007 22:39 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen!
Takk igjen, 2mas.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 01.01.2008 04:01 Post subject: |
|
|
Ser ut som 1993 Highlights er lagt ut og  |
|
Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 01.01.2008 04:20 Post subject: |
|
|
Dette er herlig for oss som ikke var gamle nok til å se dette tidlig på 90 tallet! Bra jobba
Edit: Det er noen videoer fra 1993 som bare er på youtube, og ikke på putfile. Vil disse også bli lagt ut der slik som de andre videoene? Ville vært litt bedre, men for all del: Er fornøyd så lenge vi for muligheten til å se de i det hele tatt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.01.2008 19:47 Post subject: |
|
|
Det er så sykt mye bra her, 2mas, men kommer det noe fra de senere årene også? Du var jo i et fantastisk driv her ei stund  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.01.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Den som venter på noe godt...
For øvrig håper jeg at folk passer på å klikke på putfile-linkene nå og da (trenger ikke se hele klippene), sånn at de ikke slettes fra serveren. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 17.01.2008 21:43 Post subject: |
|
|
Noen som vet? I jubileumsboka fra 2007 er det noen bilder fra feiringa av seriegullet i 85. På ett av bildene står spillerne på balkongen på Britannia. Hvem står helt til venstre på bildet sammen med Roger Albertsen? |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Rutinert
|
Posted: 18.01.2008 14:20 Post subject: |
|
|
er ikke dette semifinalen fra 1992 og ikke 91 som det står? mener å huske at vi møtte lillestrøm i 91 jeg... |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.01.2008 16:31 Post subject: |
|
|
Navnet på URL-en er feil (ikke fordi jeg ikke visste årstallet, men fordi fingrene ikke hadde kontakt med hjernen), men jeg har ikke mulighet til å endre.
La derimot inn riktig årstall over:
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 02.02.2008 15:47 Post subject: |
|
|
Veldig bra!  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.02.2008 14:22 Post subject: |
|
|
Jeg kom over følgende da jeg søkte etter en artikkel Robbie etterlyste:
Stor kveld for Basma: Vellykket omskolering
Røykens omskolerte fotballstjerne Christer Basma fikk sjansen fra start på U21landslaget, og brukte kvelden i Hønefoss godt.
SANDVEN ARILD - Aftenposten papirutgave, 28. april 1993
- Når laget vinner 5-2 og jeg scorer, må jeg jo bare være yr av glede, sa 20åringen etter en vellykket opptreden i ny rolle - som defensiv midtbanemann.
Trener Nils Johan Sembs lille omskolering av de siste sesongenes Bærummidtstopper begynte i den siste halvtimen av treningskampen mot Portugal (1-1) i februar, og fortsatte mot Wimbledon (4-5) i mars da Christer også scoret.
- Egentlig var det "gambling" å bruke Christer på den uvante plassen. Jeg har lett etter balanse på midtbanen, en stabilisator og ballvinner rundt offensive spillere som Tommy Svindal Larsen og Kenneth Storvik. Christer løp noen kilometer i dag, sa Semb.
- Beholder han plassen på Ulaget hvis han fortsatt er reserve på Kongsvinger?
- KIL kan ikke ha en så god spiller på benken. Han kan være både midtstopper og defensiv midtbanemann. Får han ikke spille, må det være noe galt, svarte Semb, og det kunne vanskelig oppfattes som annet enn et spark til KILtrener Per Brogeland.
- Jeg er veldig fornøyd med tilværelsen på Kongsvinger, men selvfølgelig vil jeg helst spille, er alt en beskjeden Christer vil si om den saken.
Fotballkarriéren hans skjøt fart etter overgangen fra ROS (Røyken og Spikkestad) til Bærum for fire sesonger siden. Han var innom U21troppen også i fjorårssesongen, men overgangen til Kongsvinger gjorde plassen permanent.
- Jeg fikk vel signaler om at jeg burde spille i eliteserien, skulle jeg fortsatt være med i landslagsdiskusjonen, sier 20åringen, som satte inn 2-0målet med venstrebenet 12 minutter ut i tirsdagens kamp, da Gunnar Aases lange innkast passerte alle tyrkiske forsvarere.
Bratsethkopi Kjenner vi Per Brogeland rett, sender nok han også snart Christer Basma utpå.
- En Bratsethkopi, kaller KILtreneren sin nyervervelse i siste nummer av bladet "Fotball" .
- Hyggelig å høre, og jeg har vel kanskje litt av det samme steget, mener Christer selv.
Han er rask, taklingssterk og god i luften - i tillegg til å være en ballsikker og fintspillende forsvarer.
Etter at fem forskjellige spillere hadde sørget for Norges 5-2seier, kunne Christer Basma blitt kampens eneste tomålsscorer da en "flikk" fra Tommy Svindal Larsen sendte ham alene igjennom i sluttminuttet. Men keeper Rustu møtte riktig, og avverget.
- Jeg var så sliten at jeg ikke fikk "stokka beina" skikkelig, forklarte BIstudenten, som var dagens mest positive, norske overraskelse.
* Ikke tap i nye bukser Hønefoss. U21kampen mellom Norge og Tyrkia på Hønefoss i går fikk en pinlig start: Det norske laget måtte tilbake i garderoben for å bytte bukser, og kampstart ble et kvarter forsinket.
Det var tyrkerne som mente draktene ble for like, de spilte i helhvitt mens Norge hadde røde trøyer, hvite bukser og mørkeblå sokker. UEFAinspektøren ga gjestene medhold, og Norge måtte bytte.
Da nordmennene løp utpå banen igjen, ble det opplyst at de hadde fått låne hjemmelaget Liv / Fossekallens bukser, men grunnen til den lange forsinkelsen var at arrangørene måtte kjøre til en sportsbutikk ute i byen og kjøpe et helt sett nye, svarte shorts!
Den ubeleilige pausen til tross, publikum i Hønefoss Idrettspark beholdt tålmodigheten. 3679 betalende tilskuere var imponerende i en Ulandskamp, og den farverike tyrkiske kontingenten på den ene langsiden var med på å lage en flott ramme rundt kampen.
Papirsøket til Sesam er forresten på plass igjen, 2mas. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 06.02.2008 14:48 Post subject: |
|
|
Artig Også Rustu i mål hos tyrkerne morsom lesning! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.03.2008 11:25 Post subject: |
|
|
Ivers-lynsjeren har gått bort
ikstart.no har for øvrig en veldig rar formulering: "en levende Start-legende døde torsdag 6. mars."
Noe sjølmotsigende... |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 07.03.2008 14:14 Post subject: |
|
|
På sørlandet tror de på evig liv  |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 07.03.2008 16:57 Post subject: |
|
|
"en levende Start-legende døde torsdag 6. mars" er ikke selvmotsigende, men det er temmelig unødvendig; man må jo nødvendigvis være levende for å dø. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2008 18:54 Post subject: |
|
|
Noen andre som tok turen? Burde vel egentlig ha reklamert på forsida om denne godbiten.
Det var Filmavisen 43/1960 og 44/1960 som ble vist i etterkant av Trondheims-filmen "Hvit by". I motsetning til hos NRK Trøndelag kunne jeg derfor for første gang oppleve både ekstraomgangene i første kamp og ikke minst omkampen. Det er sånt RBK burde ta ansvar å få gitt ut!
Utdrag fra Filmavisen 1945-63 fins imidlertid allerede på VHS, så det blir vel en tur på biblioteket. Er imidlertid usikker på om begge kampene er med. Har en mistanke om at det kanskje er NRK-utgaven som fins der, altså med bare 90 av 240 minutter...
For øvrig flott å se at tilreisende trøndere tok ansvar for baneinvasjon etter begge kampene.
2mas wrote: | Ta en titt på denne filmsnutten fra cupfinalen i 1960. Hvorfor i all verden byttet Odd fra hvite hjemmedrakter til røde bortedrakter etter at spillerne hadde hilst på dommeren og hverandre før avspark?
Skal forsøke å finne ut av det.  |
Tror mysteriet er løst: Odd-spillerne hadde tilsynelatende røde trøyer under hjemmetrøyene, som bare ble brukt som "overtrekksdrakt" under presentasjonen av lagene. Altså var det nok avtalt på forhånd at begge lag skulle spille i bortedrakt, slik at ingen skulle få noen urettferdig fordel. Og om noen lurer: RBK spilte i mørkeblå trøyer, hvit shorts og svarte strømper.  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2008 18:29 Post subject: |
|
|
Helt klart. Ser heldigvis ut til å komme en etterfølger: divXit.net
For øvrig ble Filmavisen 59-60 lånt i dag. Her er resultatet: Omkampen mot Odd i 1960 |
|
Back to top |
|
 |
|