| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 29.01.2008 21:34 Post subject: |
|
|
Jeg husker også Kah slik TomH beskriver han. Hvis han har forbedret seg taktisk og konsentrasjonsmessig så ser jeg på han som et meget interessant spiller. Tror han kan komplementere Demidov bra.
Edit: Skrivefeil - det heter komplementere og ikke komplimentere.  |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 29.01.2008 21:41 Post subject: |
|
|
Kah hadde vært en glimerende stopper for RBK.. Han har fart som bare trolig bare Tettey kan matche... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 29.01.2008 21:43 Post subject: |
|
|
Synes det er merkelig hvor lite man egentlig vet om utviklinga på spillere som spiller i nederland? Regner med Kah har utviklet seg voldsomt siden han spilte i enga, ellers hadde han nok ikke spilt fast i Roda.
Ser på Kah som et ideelt kjøp, jeg. Fin alder, spiller stopper og har fart.
Stoor-Demi-Kah-ny venstreback |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 29.01.2008 21:50 Post subject: |
|
|
Kah hadde sikkert vært noe, men burde dere ikke heller gått for Laursen? _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.01.2008 21:52 Post subject: |
|
|
| Ikke hvis de skal ha 30 mill for å slippe ham. |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 29.01.2008 21:54 Post subject: |
|
|
Det der var bare et taktisk utspill, prisen kommer ikke til å ligge i nærheten av det. Dessuten er det ikke sikkert Kah blir billigere enn Laursen. For 15 mill haler dere dansken iland. Garantert. _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.01.2008 21:54 Post subject: |
|
|
Vi har vel dårlige erfaringer med å kun ha et alternativ  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.01.2008 22:04 Post subject: |
|
|
| har vondt for å se at kah vil være noe særlig billigere enn det nevland ble solgt for, med mindre han har mistet plassen på laget da |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 29.01.2008 22:06 Post subject: |
|
|
| Ja, som Keenoir sier har vi brent oss på det skylappopplegget før. Skulle bare mangle at vi skulle holde brukbare norske spillere under oppsikt og at vi tok en nærmere kikk på dem når vi er ute etter denne type spillere. Vi har ikke noe konkret om interessen av Kah, så Laursen er vel fortsatt førstepri. Alder, pris og mangel på fart teller mot ham, men han får gode skussmål. Jeg ser Kah som et alternativ om Laursen skulle ryke, men har som sagt ikke sett ham de siste årene. Kandidaturet kommer på vilkår av at det taktiske er forbedret. |
|
| Back to top |
|
 |
vanman Junior
|
Posted: 29.01.2008 23:10 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | har vondt for å se at kah vil være noe særlig billigere enn det nevland ble solgt for, med mindre han har mistet plassen på laget da |
I "Bakrommet" på NRK kunne Stig Torbjørnsen fortelle at Kah har vært benket mye i det siste. Han hadde prøvd flere ganger å se han, senest sist uke, uten å få det til.
Så kan man spørre seg om det er et særlig smart å handle benkevarmere. Men benkevamere på landslaget er kanskje bedre enn andre. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.01.2008 23:32 Post subject: |
|
|
det går ikke an å tenke på den måten. det kan være mange grunner til at han er ute av laget i nederland. det kan ha med trenere spillestil, etc etc.
vi husker vel clayton zane som gikk fra idiotstempel i molde til toppscorertittel i lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.01.2008 23:51 Post subject: |
|
|
....for så å floppe fullstendig i Anderlecht og ikke bli funnet god nok for Lyn(!) da han var der på prøvespill. Gudene skal vite hvor han er i dag. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 29.01.2008 23:52 Post subject: |
|
|
| Nå sitter vel de fleste som har vært, eller som er, i Molde igjen som noen idiotstempler, med noen hederlige unntak, selvfølgelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.01.2008 00:36 Post subject: |
|
|
| Tobb wrote: | Flere som ble bittelitt nysgjerrig her nå  |
Den godeste Kah har en fin liten fortid som ungdomskriminell. Men ikke akkurat NOKAS nei. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 30.01.2008 00:37 Post subject: |
|
|
Da spørsmålet kom opp måtte jeg sjekke; Zane har lagt fotballskoene på hylla og jobber nå som fotballtrener for et lag langt ned i divisjene samt på en lokal skole i London. Han fikk med seg ti kamper og to mål på tre år i Anderlecht. Et one hit wonder i Lillestrøm?
http://en.wikipedia.org/w...ayton_Zane |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.01.2008 02:40 Post subject: |
|
|
| vanman wrote: | | Så kan man spørre seg om det er et særlig smart å handle benkevarmere. Men benkevamere på landslaget er kanskje bedre enn andre. |
Jeg kan herved avkrefte at Pa-Modou Kah er en benkevarmer.
Han har spilt 20 av de siste 22 kampene i den Nederlandsk Eresdivisie.
En av grunnene til at han er midlertidig ute av laget nå, kan være at Roda har slitt med mye baklengs så langt i sesongen.
35 baklengs på 22 kamper. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 30.01.2008 08:00 Post subject: |
|
|
Det siste er vel ikke noe pluss akkurat, selv om jeg ikke vet hvem som er skyld i målene av den grunn. Jeg husker at Pa gjorde seg positivt bemerket da han spiplte i Tippeligaen for sin fart, teknikk og styrke (så vidt jeg husker) men at han samtidig virket som meget selvopptatt og egenrådig.
Laursen takk, selv om jeg har døra på gløtt for en taktisk klokere og en mer ydmyk Kah _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.01.2008 10:18 Post subject: |
|
|
| Hareide sa at han ikke spilte den siste kampen pga en skade. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2008 14:20 Post subject: |
|
|
Hvis Stig Thorbjørnsen sier Pa da sier jeg Kah????
Kan ikke skjønne at han vil forsterke RBK bakover på banen. Hadde vel én tålelig bra sesong i VIF, men uryddig teknisk og ikke spesielt god taktisk heller synes jeg. Neppe blitt bedre etter en del benkesliting og generelt dårlige rapporter de siste par sesongene.
HÃ¥per da vitterlig at RBK har noen andre midtstoppere i kikkerten. |
|
| Back to top |
|
 |
Pkaill Junior

Joined: 13 Jun 2005 Posts: 54 Location: Ålesund, Møre & Romsdal
|
Posted: 30.01.2008 14:26 Post subject: |
|
|
Pa Modou Kah er verdsatt til 1,35 mill Euro (12 mill kr ) i.flg. transfermarkt.de
Til sammenligning er Ulrik Laursen verdsatt til 1,5 mill Euro (14 mill kr.)
Så trolig må en ut med opp mot 20 mill for Kah, da de aldri i livet selger en spiller på 27 til markedspris. |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 30.01.2008 14:31 Post subject: |
|
|
Tja 20 mill og signe en 5-års kontrakt med han høres veldig bra ut i mine ører. Vi trenger jo desperat en stopper. Basma/kvarme - Demidov lukter det ikke mye topp 30 i europa av samma hvor mange mål ivers,kone, konan putter :p
Men vi får vell bare vente å se. Internasjonale transfervinduet stenger jo snart. Tviler på at det kommer en stopper før det  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.01.2008 14:38 Post subject: |
|
|
| Som Attach har vært inne på tidligere så er den siden helt ute å kjøre! Det er ingen vits i å begynne pris-spekulering på grunnlag av tallene som er oppgitt på den siden. |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 30.01.2008 14:38 Post subject: |
|
|
kristobal = hareide ?
Det at du ikke har hørt hvordan kah har gjort det i nederland har vell mer med å gjøre at du har glana konstant på engelsk fotball siste årene. Det er mange relativt gode nederlandske lag. Og at kah spiller fast på et lag som ligger på øvre halvdel av tabelen (8 av 1 Tilsier nok at han vil gjøre det relativt bra i TL. Forskjell på å møte Roy Makaay og Bengt Sæternes/Peter Iljeh  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.01.2008 15:57 Post subject: |
|
|
Hvorfor i h...... skulle abcnyheter nævne transfermarkt.de. Nu begynder alle at bruge den som reference. Den er akkurat lige så troværdig som FM/CM, altså ikke al verden _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|