English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pa-Modou Kah
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
stalet
Senior

PostPosted: 19.06.2003 15:33    Post subject: Pa M Kah Reply with quote

Jeg fatter ikke hva vi skal med Kah. Hvis han kommer er det for å gjøre en Carew, stikke til utlandet så fort som mulig. I Carew sitt tilfelle var det jo greit å handle, fordi RBK var i desperat nød etter en spiss. Denne gangen trenger vi en midtbanespiller som kan erstatte Berg, Strand og Olsen på sikt pga alderen. Jeg tror neppe Kah har tanker om å bli så lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran

PostPosted: 19.06.2003 15:40    Post subject: Reply with quote

Greit nok Kah er en god spiller, og joda jeg ser gjerne at han kommer. Vi trenger en god midtbanespiller til høsten, hvis vi skulle være så dyktige (og heldige) å kvalifisere oss til CL. Men han kan ikke erstatte "gamlingene" på sikt, dessverre. Han vil nok bevisst bruke RBK som et springbrett til utlandet (han havner garantert i en eller annen "toppklubb" i Tyrkisk andredivisjon eller itialiens serie C), og planlegger nok å bli der kortest mulig. Carew var jo greit nok. Han var jo innstilt på å lære fotball av Eggen & co. Og han er jo den eneste som har sendt blomster og takket for et lærerikt opphold. Dessuten var Carew veldig god. Men Kah er nok neppe innstilt på det. Han er jo indoktrinert av Rekdal, stakkaren, til å tro at RBK bare kan brukes til å komme fortere til utlandet.
Og, ja. Jeg takler rett og slett ikke VÃ¥lerenga.
Kienast
Junior

PostPosted: 19.06.2003 18:57    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg er litt uenig med dere på noen punkter. Kan hende at Kah bruker Rosenborg som et springbrett, men det har mange spillere gjort før han. Bare se på spillere som Jan Derek Sørensen, John Carew og Sigurd Rushfeldet. Dette er spillere som ga mye til Rosenborgs selvom de var der i en relativt kort periode. Og etter de hadde spilt i Rosenborg et par sesonger, ble de solgt til Europeiske toppklubber og Rosenborg tjente masse penger. (f.eks 75 mill for Carew). Fotballen har (desverre) blitt så pengestyrt at du må se på alle spillere som et investeringsprosjekt. Hvis RBK kjøper Kah for 4-7 mill, kan de fort få noen titallsmillioner tilbake etter ett par år. Det er jo ikke 100% sikkert at han slår til i Rosenborg, men den sjansen må vi ta. Kah er jo en god spiller, det er ingen tvil om det. Selv om han har gått i vranglære hos Rekdal, er han fortsatt en meget ung og talentfull spiller. Og han blir nok en enda bedre spiller i Rosenborg.
Du kan jo f.eks se på Carew som spilte under Drillo i Vålerenga, han var ikke på langt nær så god når han kom til Rosenborg som han ble bare et år senere. Han er et godt eksempel på Rosenborg talentutvikling.

Jeg tror Kah kan gi mye til Rosenborg både sportslig og økonomisk og jeg har ikke noe imot å se han i svart og hvitt. Han er riktignok ikke trønder, men det er nok ikke tilfeldig at Real Madrid og Manchester Utd. kikket på han for et par år siden. . Dessuten er det flere spillere som har blitt i Rosenborg i mange år selvom de ikke har gått gradene i klubben. Bare se på Skammeltsrud...
toavo
Senior

PostPosted: 20.06.2003 08:36    Post subject: Reply with quote

La Kah komme til RBK som Bosmannspiller, skriv en 3 års konrakt og selg han til en god pris.
Det er vel dette fotball politikk dreier seg om.
Under Rekdal blir jo ikke Kah bedre! Laughing
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.06.2003 14:36    Post subject: Reply with quote

Heldigvis kom ikke Pa-Modou Kah til RBK.

Men jeg stusser litt på følgende artikkel til BBC: Kah chase for Rangers

Greit nok at Glasgow Rangers kanskje er interesserte, men se på dette da:

Quote:
It is claimed that the transfer of the 23-year-old, nicknamed the Lion King, to Rosenborg has fallen through due to interest from the Scottish champions.

Rosenborg director Rune Bratseth added: "When foreign clubs with large resources, like Rangers, start competing for Norwegian players, we in Norway can only take a back seat."

Her framstilles det jo som at RBK mest av alt ønsket seg Kah, men at interessen fra Skottland ødela overgangen... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
rbksvein
Junior

PostPosted: 03.07.2003 02:06    Post subject: Reply with quote

HVA SKULLE HAN TILFØRE RBK LAGET TRO??HMHMHM , HAN HADDE IKKE FÅTT SPILLT PÅ ANDRE LAGET HELLER HAN PROFIT JEGERN, HELT LIK RUNE LANGE HAN.
DET BÆSTE SOM KONNA SKJEDD VAR AT HAN IKKE KOM TE RBK. THE CHAMPS. Very Happy
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.01.2008 20:59    Post subject: Pa-Modou Kah Reply with quote

Torbjørnsen utalte nettop på bakrommet at hadde vært i Nederland for å se på Kah ,men Kah spillte ikke. Kan vi tolke det som at Kah er på blokka til Rosenborg.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.01.2008 21:00    Post subject: Reply with quote

Så nettopp Bakrommet på NRK2 og Stig Torbjørnsen var i studio. Han sa at han hadde sett Pah Modoh Kah 3 ganger iløpet av den siste tiden. Sist gang var i helga men da satt han på benken. Var det for landslags ledelsen eller for Rosenborg? Synes det er rart at han sa han hadde vært å sett på han hvis han gjorde det for Rosenborg?
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 29.01.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

hadde vært deilig å sett denne mannen i rbk-trøya, har nevnt det opp til flere ganger tidligere her på forumet. Hadde vært fantastisk om han er en av de rbk vurderer å kjøpe. kjempeide sier jeg bare.
Back to top
Rosenborg-samba
Junior

PostPosted: 29.01.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Greit om Torbjørnsen ser på Kah, men hvis han sitter på benken i en middelmådig nederlansk klubb, da kan han vel ikke tilføre midtbanen vår noe nytt og spesielt. Nei, sats heller på våre egen unggutter. Nå har vi jo i tillegg Savolainen. Det bør holde greit.

NilsArneLeg(g)end
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 29.01.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Han sitter da vitterlig ikke på benken i Roda?
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.01.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Det er nok ikke som midtbanespiller Kah er aktuell som.
Back to top
Rosenborg-samba
Junior

PostPosted: 29.01.2008 21:21    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Han sitter da vitterlig ikke på benken i Roda?

Hørte bare hva Torbjørnsen sa, jeg...

NilsArneLeg(g)end
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 29.01.2008 21:23    Post subject: Reply with quote

nå er vel kah virkelig stopper og da, og har storspilt i den nederlandske klubben sin. Men Kah kan også brukes på midten da han er en virkelig anvendelig spiller. Og han er ikke mer enn 27 år, og kan ha mangen år foran seg i rbkforsvaret.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 29.01.2008 21:31    Post subject: Reply with quote

Ja, han har spilt mye, og etter der jeg har lest bra, de siste sesongene. Han spilte mest midtbane i Vif mener jeg å huske, men mest stopper nå i Roda. Jobber Stig T for landslaget da? Om det bare er Rbk han jobber for kan det jo tyde på at Pa er i Rbks søkelys. Spennende.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 29.01.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Noen som vet mer om Kah enn at han nå spiller mest forsvar. Husker han jo fra tiden i VIF som en noe uferdig Tettey-type, men han har jo blitt noen år eldre etter det. Tekniske ferdigheter? Styrker/Svakheter? Mener selv å huske at han hadde bra fart. Ikke dumt i så fall.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.01.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Hva skulle Torbjørnsen gjort for landslaget som ikke By Riise eller Hareide gjør selv.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.01.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

Tobb wrote:
Noen som vet mer om Kah enn at han nå spiller mest forsvar. Husker han jo fra tiden i VIF som en noe uferdig Tettey-type, men han har jo blitt noen år eldre etter det. Tekniske ferdigheter? Styrker/Svakheter? Mener selv å huske at han hadde bra fart. Ikke dumt i så fall.

Det var vel farten som var hans force var det ikke?

Kanske det var den han satsa på da han rana den 7-11 i Oslo... Confused

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 29.01.2008 21:50    Post subject: Reply with quote

Har han rana 7-11? Fortell...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.01.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-samba wrote:
Greit om Torbjørnsen ser på Kah, men hvis han sitter på benken i en middelmådig nederlansk klubb, da kan han vel ikke tilføre midtbanen vår noe nytt og spesielt. Nei, sats heller på våre egen unggutter. Nå har vi jo i tillegg Savolainen. Det bør holde greit.

Er du helt på viddene????? Skjønner du ikke at vi trenger forsvarsspillere? Tror du virkelig juniorene hos oss er kapable til å spille på topp mot Fiorentina? Enda en som leverer i drømmeland og ikke har peil på virkeligheten.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 29.01.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Kanske det var den han satsa på da han rana den 7-11 i Oslo... Confused

Flere som ble bittelitt nysgjerrig her nå Embarassed
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.01.2008 22:06    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Tror du virkelig juniorene hos oss er kapable til å spille på topp mot Fiorentina?

Hvilke juniorer er det du tenker på, egentlig?
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 29.01.2008 22:10    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å huske han hadde fart, styrke og grei teknikk samt innsats i spillet sitt. Den taktiske biten var kanskje ikke på topp da han spilte her i Norge, men årene i Nederland samt at han fikk en mer fast posisjon har vel forhåpentligvis hjulpet.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.01.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

Hvis han har god fart hadde det vært glimmrende og kunne utfyltt våre andre stoppere på en bra måte.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 29.01.2008 22:32    Post subject: Reply with quote

Da Kah spilte i VIF, som er det eneste jeg kan uttale meg om denne spilleren, hadde han følgende styrker:
- meget bra fart.
- veldig arbeidsevne / dekket store flater (god kondisjon).
- god på hodet.
- bra teknisk (men uryddig).

Av svakheter husker jeg først og fremst at han ikke var av de beste taktisk. Han hadde en del feilplasseringer og virket uryddig i stilen.

For øvrig husker jeg at han spilte stopper på A-landslaget sammen med Azar Karadas (uten proffene). I den kampen fremsto Karadas som en reddende engel pga Kahs feilplasseringer/ taktiske bommerter.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb