English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 19:16    Post subject: Reply with quote

Er faktisk helt enig, vi er mest sannsynlig ikke styrket i det hele tatt siden i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 19:18    Post subject: Reply with quote

Ut:
Hircfeldt
Riseth
Dorsin
Koppinen
Braaten

Inn:
Jarstein
Pelu
Demidov
Savolainen

Jeg trur ikke Jarstein og Demidov kommer til og være benkslitere!

Jeg er enig i at Rosenborg burde hente minst 2 nye spillere som forsterker laget! Men det blir feil og si at alle dem vi har kjøpt til nå er benkslitere!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 19:20    Post subject: Reply with quote

Jarstein forsterker oss ikke fra i fjor, Lars var en minst like god keeper.

Demidov er vel den eneste som har potensiale til å forsterke oss, om han gjør det vet vi ikke enda. Han har jo aldri prøvd seg på dette nivået...

Pelu og Juuska lukter stallfyll kjøp lang vei...

Ingenting som tilsier at vi skal gjøre det så mye bedre enn i fjor...

Å hva tenker klubben om venstreback plassen? Der står valget mellom en Traore som ikke ønsker å spille der og en spiller som etter min mening ikke holder nivået, Nordvik. Vi ender vel opp med Basse på den plassen...
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 23.01.2008 19:30    Post subject: Reply with quote

Blir litt av et puslespill Henriksen må sette sammen til UEFA cup og seriestart.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 19:34    Post subject: Reply with quote

Aas > Bråthen
Berbatovci > solli
Demidov = koppinen
Jarstein = Hirschfeld
Pelu < Dorsin
Savolainen ?? Riseth
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 19:43    Post subject: Reply with quote

---------------------------------Jarstein---------------------------------

Stoor/Basma ------- Demidov ----- Nordvik/Kvarme-------- Traorè

----------Sapara/Savolainen ------Tettey--------Per Ciljan----------

----------------------------Konan/Sapara-------------------------------

---------------------Ivers/Pelu-------Konè/Aas-------------------------
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 19:52    Post subject: Reply with quote

------------------------- jarstein --------------------------------------
stoor - kvarme (laursen) - demidov - *ennå ukjent venstreback*
--------------- skjelbred - tettey - traore ----------------------------
-------------------------- sapara --------------------------------------
---------------------- konan - iversen --------------------------------

jeg synes midtbanefirern fungerte såpass bra i høst at jeg nødig vil endre på den. i såfall så er roar strand og han sajomaalainen greie reserver. derfor vil jeg gjerne se en venstreback i tillegg til laursen. jeg tror det er større sjanse for å finne en slik i øst-europa eller sør-amerika enn i afrika eller skandinavia.
utover det så mener jeg at konan kan utfylle iversen bedre enn det kone gjør. hvis konan får en spissrolle hvor han kan vandre fritt og hjelpe sapara med det kreative, tror jeg han kan blomstre.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

Jeg vil faktisk heller se en ordentlig venstreback enn en midtstopper. Jeg er helt overbevist om at Kvarme holder nivået og vel så det med litt struktur i forsvarsspillet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 19:55    Post subject: Reply with quote

og når kvarme blir skadet sju-åtte ganger i løpet av sesongen, hvem skal spille da? nordvik?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2008 19:57    Post subject: Reply with quote

Kvarme har vel ikke verdens verste skadehistorikk? Og ja, det hadde i såfall vært gode tidspunkt for Nordvik å få prøve seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 20:17    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
Aas > Bråthen
Berbatovci > solli
Demidov = koppinen
Jarstein = Hirschfeld
Pelu < Dorsin
Savolainen ?? Riseth

Hvordan i allverden kan du påstå at Aas er bedre enn Bråten og Berbatovci er bedre enn Solli??
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 23.01.2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Solli sugde.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 23.01.2008 20:46    Post subject: Reply with quote

Vel han gjorde det i RBK men har blomstret i Brann. Og jeg var en stor kritiker på det Solli gjorde her. Men hva kan man forvente når han ble satt på alle slags plasser på laget. Skal en spiller bli god må han brukes stort sett i en posisjon på laget. Ikke bli flyttet rundt om som en annen potet. Det går som regel aldri bra.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 23.01.2008 20:50    Post subject: Reply with quote

Ja, helt enig med at Solli ble litt tuklet med. Men i mine øyne var han aldri noen RBK spiller, han passet bare ikke inn. Tror nok våre unge vil passe rollen bedre Wink
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 23.01.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

Albertinho blir bra bare han får tida på seg, og Aas tror jeg kan bli en kvalitetsspiss som kan bøtte inn mål bare han får den rette utviklinga. Men må si meg enig med de fleste her på forumet om at Pelu og Savolainen virker som stallfyll, og at vi ikke har hentet noen skikkelige klassespillere ala Sapara. Ja vi har hentet Jarstein men er han virkelig bedre enn Hirschfeld? Har trua på Demidov, men hva med resten av forsvaret, jeg kan ikke få understreket sterkt nok hvor mye vi trenger kvalitetsspillere i det bakre leddet. Vi kan ikke ha et forsvarsledd som lekker som en sil hvis vi skal vinne serien. Vi må minst ha en ny stopper, og helst en ny back.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2008 21:16    Post subject: Reply with quote

Dere glemmer det aller viktigste: Hamrén. Jeg regner med (håper ihvertfall) han vil heve både laget og enkeltspillere. Alt handler ikke om kjøp, kjøp, men vi trenger selvsagt en kvalitetsstopper til. Det får vi nok også.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.01.2008 00:01    Post subject: Reply with quote

Hehe, sant det.. Hamrèn er en viktig mann.
Nesten så man skulle laget en ny topic med "nye trenere 08" Wink
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 24.01.2008 23:06    Post subject: Re: førstelaget 2008 Reply with quote

Valiant wrote:

iversen - kone
sapara
skjelbred - tettey - strand
(?) - demidov - kvarme - stoor
jarstein

jeg traff ganske så bra med dette laget, ser det ut til, ad kampen i morgen ... dvs. konan erstatter en syk iversen, og traore blir venstre back, i mangel på alternativ ...

det eneste jeg derfor er noe spent på i tiden framvover, er om vår kommende danske går inn som midtstopper med en gang (og erstatter kvarme), eller om han blir forsøkt som venstre back ... men skulle han ikke komme (likevel), så blir det nok traore til neste kjøpsmulighet dukker opp ...
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 25.01.2008 00:34    Post subject: Reply with quote

venstebackrolla i rosenborg er strengt tatt såpass offensiv at en som har spilt venstrestopper i ei trebackrekke i celtic rett og slett blir for treg og defensivt. da kan like gjerne kvarme spille venstreback.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 25.01.2008 00:43    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Som jeg har sagt tidligere om ledelsen på brakka, skjerp dere!!! Dette er altfor dårlig. Her har vi et mål om å bli blant de 30 beste i europa. Med disse kjøpene så virker det bare som om de vil beholde 5. plassen vi tok i fjor. Kanskje kjempe om en 4. plass og ikke har noen ambisjoner om å kjempe om medaljer. Dette er ikke annet enn skuffende!!!
`

Furter over at RBK ikke vil ha den ""fantastiske" Strømstad?

Jarstein er Norges landslagskeeper innen 2008 sesongen, ivertfall ikke langt unna. IKKE BENKFYLL
Demidov er en av U21`s beste spillere, og ser ut til å nærme seg fast plass i 11'ern . Et meget bra kjøp.
Pelu er jeg mer usikker på, men skal få litt mer tid.
Savolainen tror jeg ingen har sett nok til å dømme!!

vil tro at Laursen kommer også! Vi har en bra stall for sesongen.

Se på utgående listen din, så er det bare Dorsin jeg savner. Hirsch også, men der har vi jo Jarstein.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 25.01.2008 00:52    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer at de bør få tak i spillere som ligger et eller to hakk høyere enn det de har skaffet til nå, med unntak av Jarstein. Av de 3 utespillerne vi har skaffet så er jeg svært skuffet egentlig. Der er det 2 Adecco liga spillere og en ifra Finland. Hvis vi ikke kan forvente å hente inn bedre spillere enn det så ser det heller svart ut for fremtiden. Vi skal hente inn minst 1-2 kvalitetsspillere hvert eneste år. Men før årets sesong så burde vi ha hentet inn 3-4 stk. Vi har kun fått tak i en og det er Jarstein. De 3 utespillerne er heller en god del svakere enn de vi har mistet, så hvis det ikke skjer noe på overgangsvinduet før det stenges 31. mars så ser jeg ikke med noen forventninger til årets sesong. Vil si at de gjør ikke akkurat arbeidsforholdene til Erik Hamren akkurat noe særlig bra. Men håper han tar styringen til sommeren og henter inn 2-3 stk kanonspillere så vi får et skikkelig lag på fote til vi skal ut i Intertoto cupen.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 25.01.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

I tillegg har de unge gutta fått en sesong til og kommer til å sprudle mer denne sesongen. Per,Alex,Traore utviklet seg mye forrige sesong, og kommer forhåpentligvis til å gjøre det dette året også. Tror heller ikke det er lurt å hente for mange spillere. Like viktig at de samme spillerne spiller sammen og blir samspilte. Så at laget er svekket er jeg ikke enig i. Det man mangler er forsvarspiller, de kommer snart.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 25.01.2008 00:58    Post subject: Reply with quote

Hvis en skal få inn 3-4 "kvalitetsspillere" (da tenker jeg du mener på landslagsnivå), så må en også bruke desto mer penger. Jeg er enig med de som mener det er lurt å satse på spillere man ser har stort utviklingspotensiale og som er like ved å slå igjennom. De er billigere, kan gi mye til laget og vil gi meget god avkastning når de har nådd sitt toppnivå. RBK har penger, men vi ligger ikke akkurat på Premier League-nivå og kan handle akkurat dem vi vil. Og i hvertfall ikke norske spillere (og hvor ofte ser du toppspillere i Norge gå til en annen norsk toppklubb i dag?).

Jeg har god tro på at RBK har gjort jobben med de nye spillerne, og er spent på hvem de får inn på midtstopperplass.
stolavs
Veteran

PostPosted: 25.01.2008 01:07    Post subject: Reply with quote

Er glad det er blitt mer ro rundt laget igjen. Nå er det positive innslag fra RBK, ikke de negative slik det har vært en lang stund. Hamrens visit i dag er positiv(etter mn mening). Kan dette skyldes Eggen jr er sykmeldt, og at det nå ikke er noen som roper ut i media på den måten han gjorde?
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 25.01.2008 01:11    Post subject: Reply with quote

Vil si at det er mange her inne som ikke vil ha noen forventninger om at Rosenborg skal prestere det bra i hjemlig serie. Fornøyd med å hente inn 2 stk adecco liga spillere og en fra Finland???? Sitter her litt lettere sjokkert. Hva i allverden er det dere vil at Rosenborg skal befinne seg i de neste 5 årene?? Kjempe om 5-7.plasser med å hente inn et par Adecco spillere hvert eneste år????

Vi har hentet inn spillere som f.eks Sapara. Da de hentet han så trodde jeg at dette ville bli standarden på spillerinnkjøp til Rosenborg i fremtiden. Men så feil kan man ta gitt. Vi må tilbake til det. Ikke hente inn spillere som ikke er noen forsterkninger. Vel og bra med unge spillere som har utviklingspotensiale. Men med de spillerne vi har i troppen akkurat nå så er det ikke det som skal være første prioritet. I den situasjonen vi ligger i nå så burde alle pengene til spiller innkjøp blitt brukt til kvalitetsspillere med standard som Sappara og Skjelbered. Ikke spillere som har gjort det brukbart i Adeccoligaen.

Som Skutle har sagt så skal Rosenborg om 5-7 år ha en omsetning på 500-700 mill i året. Og det får man ikke med slike spillere. Da må vi opp ett til 2 hakk slik at vi kommer til å prestere i europa og da helst i Champions League.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 80, 81, 82  Next
Page 28 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb