View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 20.01.2008 01:13 Post subject: |
|
|
det er jo tydelig at enkelte mennesker har lavere terskel når det kommer til å takle press. bondevik er f.eks den eneste statsministeren i norge, såvidt jeg husker, som har sykmeldt seg. han var ikke under noe sterkere press en de andre. videre kan det fort skapes en kultur i organisasjonen som gjør at de lettere sykemelder seg. ta f.eks flyselskap. sas ligger på streiketoppen i europa, grunnen til dette er at en ukultur har ført til at arbeidstakerne kjappere tar til streik som virkemiddel. spørsmålet er om en ukultur er i ferd med å dannes i rbk organisasjonen eller om personene de setter i de utsatte stillingene ikke er sterke nok. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 20.01.2008 01:21 Post subject: |
|
|
det du sier der er direkte skitprat og intet annet. bondevik bør heller trekkes fram som et godt eksempel - fordi han sa sannheten om hva som skjedde, istedet for å skylde på alt mulig annet.
la folk få sjansen. også eggen senior. dersom jobben han gjør ikke er god nok, bør han få velfortjent kritikk - men det å sjukmelde seg, er ikke noe grunnlag hverken for kjipe spekulasjoner eller for ufortjent kritikk. eggen bør måles for jobben han gjør og intet annet.
skjerpings! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 20.01.2008 01:27 Post subject: |
|
|
media wrote: | Et råd til RBK vil være å begrense kontakten med pressen - på en slik måte at klubbens rykte som en åpen klubb, ikke blir ødelagt. |
Rosenborg er i ferd med å bli mindre og mindre åpen, for litt siden sendte jeg en mail til RBK for å spørre om e-mailen til KTE personlig, da fikk jeg avslag.
I en klubb som Lillestrøm ligger mailen til Fjørtoft ute på hjemmesiden, Har sendt han en mail tidligere og fikk et godt langt svar. Hvorfor skal jeg ikke få lov til å sende en mail til KTE? Hvorfor skal den være hemmelig? Dette var altså i perioden rundt Tampere kampen, altså før det begynte å blåse rundt KTE. Så sykemeldingen til KTE er ingen unnskyldning...
Virker på meg som om klubben ikke ønsker å være åpen, men at de bare føler seg programforpliktet til å være det pga gammel historie og verdier. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 20.01.2008 01:31 Post subject: |
|
|
er det skitprat at det eksisterer forskjeller i ulike menneksers syke og handling under press? det kan måles og er empirisk bevist, media. jfr journal of psychology. videre har kte vært offer for psykiske knekker minst to ganger før (88 som nevnt her og en annen episode (husker bare en se og hør sak der nils arne og knut t stod frem og fortalte om ett eller annet)). du kan jo ikke være så påståelig at du ikke kan overveie muligheten for at han ikke har den psykiske styrken som kreves i en slik stilling? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.01.2008 01:33 Post subject: |
|
|
Den siste drøye måneden har han ikke gjort noen jobb.... Greit nok at han er sykmeldt men det burde han ikke ha vært viss han hadde hatt høyere tålegrense og vært bedre til å ha delegert eller samarbeidet med de andre i klubben. Før sykmeldingen hadde han ikke klart å kjøpe mer enn en spiller, Demidov på ca et halvt år. Overgangene til Pelu, Jarstein og Hamren har han nok bidratt noe til, men de avgjørende samtalene ble foretatt av Hoftun og Bratseth. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.01.2008 13:01 Post subject: |
|
|
media wrote: | det du sier der er direkte skitprat og intet annet. bondevik bør heller trekkes fram som et godt eksempel - fordi han sa sannheten om hva som skjedde, istedet for å skylde på alt mulig annet.
la folk få sjansen. også eggen senior. dersom jobben han gjør ikke er god nok, bør han få velfortjent kritikk - men det å sjukmelde seg, er ikke noe grunnlag hverken for kjipe spekulasjoner eller for ufortjent kritikk. eggen bør måles for jobben han gjør og intet annet.
skjerpings! |
Og jobben han har gjort holde rikke mål. Noen av oss er ikke overrasket. Andre har betalt for å fremstille dem i et godt lys.
Men det er jo alltids greit å flyte på navnet til faren hele karrieren.
* To setninger startet med konjunksjoner, I know. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.01.2008 13:37 Post subject: |
|
|
Det er faktisk bevist fra forskning at personer som er robuste, jobber jevnt, tar ansvar og jobber direkte med løsninger har mye bedre mulighet til å takle stress og dermed ikke bli utbrent.
Personer som har en la-det-skure-holdning, vanskeligheter med å finne løsninger, lar arbeidet hope seg opp, tørr ikke å møte problemene har større sjanse for å bli utbrent.
Så er spørsmålet i hvilken kategori personene Bratseth, Høgmo og Eggen havner i.
Eller er det slik at de faktisk går inn med en positiv holdning til arbeidet men oppdager raskt at målene samsvarer ikke i det hele tatt med ressursene i organisasjonen. Noe som faktisk er sant. Mange forventer at man signerer feitinger her og der, likevel så har man en økonomi som ikke er i nærheten av de klubbene man skal konkurrere i mot. Dette er også vist i fra forskning at det er lettere å utvikle tilstander hos personer som gjør at de bli mentalt utslitt når midler og mål ikke står i forhold. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.01.2008 13:38 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Overgangene til Pelu, Jarstein og Hamren har han nok bidratt noe til, men de avgjørende samtalene ble foretatt av Hoftun og Bratseth. |
I papir-VG denne uka, sa Hamrén at han hadde til gode å hilse på Knut Torbjørn Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 20.01.2008 13:39 Post subject: |
|
|
da har han jaggu noe i vente.....  |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 20.01.2008 14:31 Post subject: |
|
|
Jeg også stusset på det, siden det skal ha vert Hamrèn samtaler allerede i starten av Desember. Da var jo KTE i jobb. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 20.01.2008 14:38 Post subject: |
|
|
jeg får en veldig ekkel følelse hvor jeg håper at de aldri kommer til å møtes, slik at vi kan unngå en lignende konflikt som den eggen hadde med tørum |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.01.2008 17:03 Post subject: |
|
|
Morten Pedersen i Dagbladet gir Bratseth all æren for det (positive) som skjer på sportslig avdeling for tida.  |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 20.01.2008 17:53 Post subject: |
|
|
*Edit: bare fjas, så feil*
Last edited by vingback on 20.01.2008 19:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 20.01.2008 18:23 Post subject: |
|
|
for min del er jeg imponert over hoftun iallefall. jeg synes han fikk ufortjent mye pepper fra kravstore bodøværinger. jeg håper at Eggen har selvinnsikt nok til å overlate jobben på permanent basis til Hoftun. (dette mener jeg på bakgrunn av den mangelfulle jobben Eggen har gjort i høst. ikke pga sykemeldingen. jeg respekterer fullt ut folk som møter veggen) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.01.2008 18:30 Post subject: |
|
|
Tror du må lese innlegget til 2mas en gang til, vingback. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 20.01.2008 18:59 Post subject: |
|
|
Du er mine øyne og ører totalt overlegen attach Til mitt forsvar er det KTE-tråden, så da var vel hodet innstilt på å skreive om han. |
|
Back to top |
|
 |
Armani_Jens Junior

|
Posted: 23.01.2008 13:56 Post subject: |
|
|
Ja, er det noen som har noe baksnakk om hva som skjer med han her da? Siste jeg leste om han var en midtsides hjemme-hos-reportasje fra hjemmet han i Moss i Se og Hør. Er han mentalt nede etter å ha psyka ut de andre? Nå må vi få inn noen med litt rygg snart. Ikke mange gener etter far sin han her, etter mitt syn. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 23.01.2008 16:05 Post subject: |
|
|
KTE befinner seg nå på Bårdshaug Herregård sammen med Nils Skutle, Trond Henriksen, Erik Hoftun, Myrvold og muligens Hamrén?
Da er han i allefall litt aktiv. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 23.01.2008 20:55 Post subject: |
|
|
KTE blir sikkert 100% friskmeldt når alt går på skinner igjen, slik at han kan flyte med på medgangsbølgen og få mye ros av godt arbeid. Synes det har blitt mye mer ro rundt RBK nå som han er sykmeldt. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 23.01.2008 20:58 Post subject: |
|
|
Det har blitt mere ro fordi man ikke har hatt en klovn som uttaler seg til media. Samtidig har man faktisk gjort noe enn å bare snakke. |
|
Back to top |
|
 |
Armani_Jens Junior

|
Posted: 24.01.2008 01:39 Post subject: |
|
|
Er det håp om å få ham på uføretrygd? Noen i Trygdeetaten som kan bekrefte? Kan ikke skjønne annet enn at han er sønn av et svakt øyeblikk med fantepakk...... |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.01.2008 04:29 Post subject: |
|
|
Armani_Jens wrote: | Nå må vi få inn noen med litt rygg snart. Ikke mange gener etter far sin han her, etter mitt syn. |
Kunne ikke dy meg:
Tipper kona til Eggen senior har vært utro!
Jeg kan ikke forstå annet.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 24.01.2008 05:19 Post subject: |
|
|
de er jo like. du kan ikke mene annet. i fakter, kroppspråk, folkelighet og det posete utseendet som tromsøfansen harselerte med. eggen junior er ikke dum. han er både en ok trener og fotballkomentator. MEN han er totalt ubrukelig som sportsdirektør.
det finnes en balansegang mellom idiotstempling og gudedyrkelse. her på forumet derimot ser ikke det ut til å eksistere. jeg har vært en ivrig kritiker av å ansette eggen siden navnet hans ble først nevnt (og like lenge har jeg støttet hoftuns kandidatur). men akkurat nå synes jeg faktisk at drittslengingen har gått for langt |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 24.01.2008 10:49 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Det har blitt mere ro fordi man ikke har hatt en klovn som uttaler seg til media. Samtidig har man faktisk gjort noe enn å bare snakke. |
Det har jeg ikke tenkt over, men det stemmer jo faktisk 100%. Før han ble sykmeldt var det mye prat om at de skulle skaffe så og så mange, trenerjakt osv, men etter sykmeldingen har det blitt mindre surr i media. Istedetfor å komme med spekulasjoner rundt alle typer overganger, har det istedet blitt mer konkret; meldinger om at spillere/ trener er klar(e). Selv om det ble noe tull rundt Ivers kom det utenfra, ellers synes jeg mediehverdagen til Rbk virker mer på styr en før. Om du kommer tilbake KTE; a little less talk, a little more action! |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 31.01.2008 02:50 Post subject: |
|
|
Ikke rare informasjonen å hente vedrørende eggen jr. om dagen heller. Hva er det som skjer egentlig?
Er han med på la manga eller sitter han hjemme og henter oss en feiting?
Eller sitter han hjemme og bare er en feiting?? |
|
Back to top |
|
 |
|