English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Øyvind Storflor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 16:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Man skal jaggu meg høre mye før man får tastatursplinter i øyet. Om det skulle finnes noe som helst fremtid for Storflor i denne rollen, må det være for en helt annen klubb enn oss. Hvorfor skal vi omskollere en feig og pysete ving inn i en diamant, når vi har nordens mest talentfulle midtbane fra før?

Nei. Nå må folk våkne. Storflor er ferdig. Kan noen huske sist han rundet en back? Det kan ikke jeg. Og jeg var i Hemne og så cupkamp. For bare et par sesonger siden lekte Storflor med Rissa og Vuku sine forfjamsete forsvarsspillere, men en hippie i Hemne-forsvaret skremte livet av han og han fikk virkelig til enda mindre enn det jeg hadde fått til. For en type.

Jeg synes du blander kortene litt her, hedon. Samtidig virker det som du er regelrett forbanna på Storflor og dermed skriver i affekt.

Du spurte: "Hvorfor skal vi omskollere en feig og pysete ving inn i en diamant, når vi har nordens mest talentfulle midtbane fra før?". Her synes jeg du bringer så mye lavmål inn i diskusjonen at jeg vurderte å ikke bruke tid på å svare. At vi allerede har en talentfull midtbane er (selvsagt) totalt irrelevant! Hvis Øyvind Storflor gjør bedre nytte for seg for RBK på midtbanen, skal han selvfølgelig spilles inn der. Trenerapparatet bestemmer hvem som skal spille hvor, og er han god nok så spiller han. Samtidig skrev jeg om Storflors fremtid på midtbanen. Da svarer du med å fortelle om dine inntrykk av mannens prestasjoner som ving. I midtbaneposisjonen jeg diskuterer er det å runde backer (som du skriver om) ikke det man gjør oftest. Det er helt andre arbeidsoppgaver som først og fremst er gjeldende.

Og en tredje sak:

Hedon wrote:
Storflor gjør en ok kamp mot en gjeng 18-åringer og enkelte ser ut som de allerede har glemt hvor elendig denne mannen er når han spiller mot spillere på et brukbart nivå.

Nei. Jeg har allerede gitt to anbefalinger for hvilke kamper man bør se dersom man vil se Storflor prestere på et høyt nivå. Valenciaspillerne skulle vel være på et "brukbart" nivå.
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 10.01.2008 16:55    Post subject: Reply with quote

Storflor kunne blitt god hvis han hadde blitt satt i systematisk styrketrening og samtaler med idrettspsykologer fra dag 1 i RBK. Sånn som han fremstår i dag, er han alt for veik. Han trekker seg i absolutt alle dueller. Ikke kan han å sklitakle heller.
Greit nok at han har en god innleggsfot, men når han aldri evner å gå forbi en mann, men heller trekker inn i banen til en langt dårligere innleggsposisjon før han legger inn, så kan det være det samme. Er en grunn til at Sapara ligger mye oftere på bakken enn det Storflor gjør, og den grunnen er at Sapara ikke trekker seg, men prøver å nå ballen før motstanderen.

Nei, selg, sier jeg. 1,8 mill i lønn er alt for mye for en benkesliter.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenborg-samba
Junior

PostPosted: 10.01.2008 16:57    Post subject: Reply with quote

Hvis noen i det hele tatt vil ha mannen for en grei sum?

NilsArneLeg(g)end
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2008 17:27    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Du spurte: "Hvorfor skal vi omskollere en feig og pysete ving inn i en diamant, når vi har nordens mest talentfulle midtbane fra før?". Her synes jeg du bringer så mye lavmål inn i diskusjonen at jeg vurderte å ikke bruke tid på å svare. At vi allerede har en talentfull midtbane er (selvsagt) totalt irrelevant! Hvis Øyvind Storflor gjør bedre nytte for seg for RBK på midtbanen, skal han selvfølgelig spilles inn der.

Vel, det er her vi er uenige. Om vi nå finner ut at han er hakket bedre på midten enn på vingen, så forandrer ikke det på noe. Han burde være helt uaktuell i en slik rolle, med mindre det er helt totalkrise mtp skader. Vi har mange som står foran Storflor i den køen. Han bør ikke satses på i det hele tatt, men selges. Problemet er at han aldri kommer til å godta en overgang, fordi det vil redusere lønna hans fra 2,5 millioner til maks 1 million. Her ligger lojaliteten til Storflor.

Torbjørn wrote:
Nei. Jeg har allerede gitt to anbefalinger for hvilke kamper man bør se dersom man vil se Storflor prestere på et høyt nivå. Valenciaspillerne skulle vel være på et "brukbart" nivå.

Ja, og Storflor spillte 10 minutter i hver av de to kampene. Jeg kan ikke huske at han hadde mer enn én involvering tilsammen på de 20 minuttene, og det var i forkant av en Konè-miss på Mestalla. Please refresh my memory.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 17:28    Post subject: Reply with quote

Bare tull å sette Storflor som indreløper, påstanden om han har imponert på denne plassen er nettopp det; en påstand. Storflors største problem er ikke fysikken, teknikken, spilleforståelsen etc., men rett og slett at han er feig.

Jeg mener å huske at Storflor var en av de aller raskeste på hurtighetstestene for et par sesonger siden? Slo vel bl.a annet Daniel Braaten, så at farten hans blir trukket fram som en svakhet stemmer vel ikke helt. Eller er det bare jeg som husker feil?

Hvis han først skal spille så mener jeg at han gjør mer nytte for seg (og minst skade) som spiss. Han er bedre til å true det beryktede bakrommet enn de andre spisskandidatene.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.01.2008 17:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ja, og Storflor spillte 10 minutter i hver av de to kampene.
Du er ikke så nøye på tid du, skjønner jeg. Mot Aafk spilte Storflor hele kampen minus ett minutt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2008 17:51    Post subject: Reply with quote

Som det kommer ganske tydelig frem, snakket jeg om kampene mot Valencia, der han spillte hhv 10 og 11 minutter. Det Ålesund-laget vi møtte er ikke en av de lagene jeg vil trekke frem som et godt lag. De var ferdig med sesongen og spillte som forventet en elendig kamp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 18:46    Post subject: Reply with quote

DenRodeBaron wrote:
Sånn som han fremstår i dag, er han alt for veik. Han trekker seg i absolutt alle dueller. Ikke kan han å sklitakle heller.

Tror du virkelig et fotballag kan bestå av kun sklitaklere? Er sklitakling den viktigste egenskapen for en fotballspiller? Storflor har andre ferdigheter, som er vel så viktig for laget.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 18:49    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Ja, og Storflor spillte 10 minutter i hver av de to kampene. Jeg kan ikke huske at han hadde mer enn én involvering tilsammen på de 20 minuttene, og det var i forkant av en Konè-miss på Mestalla. Please refresh my memory.

Så se litt tilbake da, og finn ut at Øyvind Storflor var den som hadde klart flest målpoeng (mål og assist) i de siste CL-sesongene (før 2007).

Han har vist flere ganger at han presterer på et såpass høyt nivå som Champions League.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.01.2008 19:07    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke skjønne at denne diskusjonen pågår enda! Hvis Storflor skal sayses på nå så må det enten bli som spiss eller midtbanespiller. dvs at enten må vi benke iversen eller kone for å gi han spissplass. Eller så må vi benke Skjelbred, Tettey, Sapara, Strand/Trasore. Det senker kvaliteten på laget å sette inn storflor, eneste han duger til er stallfyll.
Vi snakker her om den feigeste fotballspilleren i historien. Han rygger hvis han er borti noen, slike spillere blir aldri toppspillere. Å spillere som har passert 28 år har ikke utviklingspotensiale lenger, det hjelper ikke å gi han denne tryggheten og tilliten folk maser om, han har fått det før og ikke imponert nok. Det sier jo litt når man snakker om en spiller som har spillt 99? kamper eller noe i tippeligaen + cup og cl.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:10    Post subject: Reply with quote

Blir aldri toppspiller? Han har jo bevist allerede flere ganger i Champions League at han faktisk er en toppspiller.

Er høy Neanderthal-faktor på flere forumbrukere her...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.01.2008 19:14    Post subject: Reply with quote

Ja. I mange kamper i CL har han vist at han har internasjonalt snitt over ferdighetene sine - senest i 05/06, da han rett og slett var glimrende. Var involvert i 4 av de 6 målene vi scoret med enten assist eller mål. De som så CL det året, vet hva Storflor kan på sitt beste.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:31    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel ikke toppnivået til Storflor, men hvor ofte han viser det. Dere kan argumentere til dere blir blå i ansiktet, men jeg personlig har flere champagneflasker enn lommetørkler på lur til den dagen han forsvinner fra klubben.

Gi heller sjansen til de talentfulle unge midtbanespillerne fra juniorstallen.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.01.2008 19:40    Post subject: Reply with quote

men da må jeg nesten spørre dere brady og knerten: Hvem av dagens angrepsspillere eller midtbanespillere vil dere sette ut av laget for å gi Storflor tillit igjen ? sapara, skjelbred, tettey, traore har alle muligheter til å bli sykt mye bedre enn storflor, og de trenger spilletid for å utvikle seg.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 19:41    Post subject: Reply with quote

Da kan han bare bli værende i klubben, champagne smaker helvete uansett.
Brady
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke at Storflor skal få spesiell tillit. Til det har han vært alt for ujevn de siste sesongene. Men jeg håper han vil få en sjanse på lik linje med resten av laget, og viser han seg verdig en plass i konkurranse med andre er det ingenting som er bedre enn det. Om han er best på midtbanen eller som spiss er jeg usikker på.

Den han pr dato står nærmest å utkonkurrere er etter min mening Koné som også har vært meget ustabil etter at han fikk sjansen i fjor sommer. Jeg tror faktisk Iversen/Storflor (der begge får ut potensialet sitt) vil være et bedre spisspar enn Iversen/Koné, fordi de kan spille hverandre gode litt oftere ettersom de har ulike styrker.
Back to top
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 10.01.2008 20:48    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
DenRodeBaron wrote:
Sånn som han fremstår i dag, er han alt for veik. Han trekker seg i absolutt alle dueller. Ikke kan han å sklitakle heller.

Tror du virkelig et fotballag kan bestå av kun sklitaklere? Er sklitakling den viktigste egenskapen for en fotballspiller?

Nei, har jeg vel aldri sagt, og det er heller ikke hovedproblemet med Storflor. Jeg misliker at du skal sette ting sånn på spissen og få det til å fremstå som om jeg synes den viktigste egenskapen til en fotballspiller er sklitaklingene. Jeg påpekte det som et tillegg til det som var hovedpoenget. Det hadde ikke vært noen ulempe om han var god til å sklitakle.

Hovedproblemet med Storflor er at han aldri er villig til å krige for å vinne en duell, og spillere som ikke er villige til det, vinner heller ikke dueller, og vi har ikke bruk for spillere som aldri vinner dueller.

Brady wrote:
Storflor har andre ferdigheter, som er vel så viktig for laget.

Du sier at Storflor har andre ferdigheter, og det kan jeg forsåvidt være enig i, men disse er uansett ikke så gode at han fortjener en plass på laget, men det er du vel forsåvidt enig i du også, såvidt jeg forstår.

Og hva angår Iversen - Kone/Storflor, så hadde jeg heller sett Konan på topp framfor Storflor.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 20:59    Post subject: Reply with quote

Hadde Storflor fått ut potensialet sitt på et stabilt nivå ville egenskapene hans vært mer enn bra nok til å forsvare en plass på RBK. Konan vil jeg forøvrig helst se på midtbanen, av årsaker jeg har skrevet tidligere.

Storflor har et meget høyt toppnivå på følgende områder:
- Presise, harde langskudd
- Presise innlegg
- Smarte bevegelser både med og uten ball som gjør at han kommer til gode posisjoner for både avslutning og til å spille frem andre
- Hurtighet
- Blikk for spillet
- Ballkontroll

Og Storflor vinner faktisk dueller også når han er i form og selvtilliten er på plass. Men sklitaklinger er han ikke noe god til... men det vet jeg av mange andre toppspillere som heller ikke er, uten at det gjør de noe dårligere av den grunn.

Sverre Brandhaug trakk seg i alle dueller. Hadde ikke RBK bruk for ham? Hadde ikke RBK bruk for Harald Brattbakk?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.01.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hadde Storflor fått ut potensialet sitt på et stabilt nivå ville egenskapene hans vært mer enn bra nok til å forsvare en plass på RBK.

Akkurat, hadde Storflor fått ut potensialet sitt på et stabilt nivå så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 10.01.2008 21:27    Post subject: Reply with quote

Hvis månen datt ned hadde vi heller ikke hatt denne diskusjonen. Nesten like sansynlig i mine øyne.
josinho
Veteran

PostPosted: 11.01.2008 11:22    Post subject: Reply with quote

Om Storflor skal spille mye eller lite, får hans prestasjoner, i sammenligning med de andres, avgjøre. Han har misbrukt tilliten neste konsekvent de siste sesongene, men ting kan jo endres, selv om jeg tviler på det.... I et 4-4-2-system kan han muligens få enda mer svekkende muligheter.
Back to top
Johnny
Junior

PostPosted: 19.01.2008 19:55    Post subject: Reply with quote

Dere trenger ikke bekymre dere for Storflor, for han blir tatt godt vare på i Aafk Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.01.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Hva sikter du til? At han er klar for AaFK?
Back to top
Johnny
Junior

PostPosted: 19.01.2008 20:00    Post subject: Reply with quote

Skal dit på mandag, skal vel se på et kontraktsforslag....
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 20:12    Post subject: Reply with quote

Promises, promises.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43  Next
Page 21 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb