English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Helsingborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haavard
Senior

PostPosted: 08.01.2008 20:55    Post subject: Reply with quote

Pelu fremstår som en middelmådighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 08.01.2008 20:56    Post subject: Reply with quote

Kjedlig med så dårlig motstand, man kan ikke trekke noe ut av dette. Skjelbred og Konan var vel våre beste. Interessant at Sapara stort sett lå som den dype på midtbanen i 1.omg, med Skjelbred som den mest offensive.
Back to top
fab4fan
Proff

PostPosted: 08.01.2008 20:57    Post subject: Reply with quote

Hadde vært hyggelig med en rask spillerbørs, og kommentarer på Pelu, Nordvik, Demidov, Saavolainen, Aas...

Spent! Smile
chrisis87
Senior

PostPosted: 08.01.2008 20:59    Post subject: Reply with quote

jeg synes nordvik hadde en grei kamp, også vil jeg fremheve Demidov, muligens han er stopperen vi har vært på utkikk etter. selvfølgelig vanskelig å se noe ut av bare en kamp, men synes han viste gode tendenser. Savolainen virker som en Saparatype, veldig lik i spillestil og det samme med utseende... Kan hende han greier å vokse seg inn i RBKtroppen etter hvert...?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Grei gjennomkjøring som det heter. Endelig kamp igjen!

Synes backene våre gjorde det brukbart i dag, og da hovedsaklig offensivt. Demidov var anonym, men det har mye med å gjøre at det var lite action defensivt. John Pelu var kampens skuffelse for min del, så han nesten ikke, og de få involveringene han hadde var ikke all verden. Kampens spiller var Konan, og Storflor hadde et godt innhopp. Ciljan som alltid glad og villig. Positivt også av Savolainen i mine øyne. Aktiv, ganske kjapp og brukbar innleggsfot.
Synd Aas ikke skårte på slutten der, men han gjorde en fin jobb i å komme seg løs og lure seg inn på baksida av forsvaret. Gleder meg til å se mer av ham, som jeg har sagt før.

Kampens høydepunkt for meg var uten tvil Konans nedtak i første omgang, hvor han desverre ble avblåst (rett) for offside. Kan ikke huske å ha sett liknende nedtak/medtak av en tippeligaspiller noen gang. Konan har sannsynligvis en teknikk som går utenpå de fleste i TL, bare han får brukt den.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke vi fikk sett nok av Demidov, Pelu, Salolainen eller Jarstein i denne kampen.

Ellers var det to helt vanvittige bra gjennomspill, et av Nordvik og et av Skjelbred. Begge gangene var det Storflor som satte fart.

Ellers var det vel en treningskamp mot et lag som ikke er helt på samme nivå.

Edit:

Pelu fikk vel ikke mange minuttene. Til dere som sier Konan var banens beste og Pelu var anonym, skru kommentarene tilbake til forrige Gran Cannaria ang. Konan.

Last edited by Konesseur on 08.01.2008 21:06; edited 1 time in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2008 21:06    Post subject: Reply with quote

Haavard wrote:

Begynn med sånt med engang ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2008 21:11    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rosenborgs første store sjanse i andre omgang kom etter et kvarters spill. Et perfekt innlegg fra høyre trillet gjennom hele feltet, men ved bakerste stolpe klarte Yssouf Koné på mirakuløst vis å bomme på åpent mål.

Fra dagbladets sak. Hørte også kommentatorene på Sumo hang seg opp i denne, men i Konès forsvar var ikke denne ferdigskåret. Han burde rett nok skåret der, men den var langt fra så enkel som de skal ha det til. Yssouf hadde allerede satt fram venstrelanken, men keeper kom så vidt borti ballen slik at den endret litt retning. I all hast fikk da Konè ballen over på høyre fot, noe som skjedde fryktelig fort.

Synd Konè ikke fikk til mer i dag generellt sett. Han burde skårt 3, noe han var til sammen en meter og tjue fra å gjøre.
Ingeman
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

Konè var håpløs idag. Minner meg om Chelsea kampen.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 21:15    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Kone var helt grei i dag. Det er bare synd at han faller ned til en offensiv midtbane posijon mot slutten av kampen. Var kanskje ikke i toppslag slik at han fikk storma inn i boksen der han er god.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 21:15    Post subject: Reply with quote

De som imponerte meg mest, var Konan og Nordvik. Får mer lyst til å ha Konan på banen, enn Kone.

SÃ¥ ikke stort av Demidov, bortsett fra en veldig fin pasning i starten av kampen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.01.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
Jeg syns Kone var helt grei i dag. Det er bare synd at han faller ned til en offensiv midtbane posijon mot slutten av kampen. Var kanskje ikke i toppslag slik at han fikk storma inn i boksen der han er god.

Du fikk med deg at Konè ble bytta ut etter 72 min?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Helt enig med de sier at Konan var best av våre - totalt sett.
Ble positivt overrasket over Nordvik som (venstre-) back. Han virket veldig trygg og slepen med ball. Dog hadde han to stygge pasningsfeil på vei fremover på banen (ble kontring i mot på begge pasningene). Nonchalant?

Iflg en del her inne på forumet skal Nordvik ha stor fart, men la merke til at han ved to tre anledninger ble fraløpt av 2 forskjellige spillere. Det kan selvfølgelig hende at begge disse også er svært raske.

Når vi sliter med å finne pasningstrygge stoppere, er det særdeles godt at vi har to backer som er så trygge med ballen som Traore og Nordvik. Begge virker å være i stand til å komme ut av trange situasjoner (høyt press) med god kontroll på ballen.
Tommærn
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 21:43    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Tommærn wrote:

Du fikk med deg at Konè ble bytta ut etter 72 min?

Hehe.. Det er ikke veldig mye som tyder på det er det vel? Smile
Da er det kanskje ikke rart jeg syns han ble liggende lavt da det sikkert var Konan jeg sikter til. (NÃ¥ som du sier det kan jeg erindre at Aas erstattet han) Embarassed
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2008 21:48    Post subject: Reply with quote

Høydepunkter fra TV2
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JellyFish
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 22:05    Post subject: Reply with quote

Den linken viser faktisk resten av kampen ifra Storflor sitt mål. Så blir ca. siste halvtimen av kampen.
Bakklandish
Junior

PostPosted: 08.01.2008 22:06    Post subject: Reply with quote

Rart at TV2 ikke tok med første-scoringen når de har tatt med så med så annet fra kampen.. Av det lille jeg så så var Konan og Demidov positive idag!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ekte RBKfan
Senior

PostPosted: 08.01.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvordan man får lastet ned de høydepunktene? Hvilket program man kan bruke altså!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
cypern
Proff

PostPosted: 08.01.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

Haavard wrote:

Jeg vil vente med å komme med en slik konklusjon etter et lite innhopp.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2008 22:36    Post subject: Reply with quote

Nordvik var positiv i dag, ja. Litt synd at det var såpass dårlig lag vi møtte, for han ble ikke satt på så store prøver defensivt (som heller ikke Demidov ble, så han var litt usynlig som jeg nevnte før). La merke til at Nordvik hadde en tendens til å være litt "uortodoks" i duellene, og dro på deg en del frispark i de periodene hvor HIF hadde litt offensivt initsiativ.

Uansett ser det ut som om begge de to ferskeste i forsvaret er moderne typer forsvarspillere. Relativt raske, gode pasningsføtter og var med offensivt. Likte også at disse to, Nordvik spesiellt, brøyt foran mye - noe jeg er veldig glad i. Det å bryte pasning foran angriperen var noe av det som gjorde Hoftun til den han var, for eksempel.

Lovende forsvar, altså. Traore fikk også brukt teknikken sin i forsvaret, og viste glimtvis prov på ro og rutine langt over hans alder og fartstid. Skal bli spennende å se dette unge trekløveret mot noe mer kvalitfisert motstand, slik at de får kjørt seg litt mer på løpsdueller, taklinger osv. Jeg føler det er først da de viser sine styrker og svakheter.

Det var spesielt de unge og ferske jeg fulgte i dag. I forsvaret ble jeg positivt betrygget (i mangel på et bedre ord), mens offensivt var det litt mer ymse. Pelu viste lite, men jeg vil ikke slakte han etter et kort innhopp i debuten. Det bittelille jeg har sett av ham før gjør at han fortjener mer tillit før jeg gjør meg opp en mening. Savolainen var dog meget spennende, selv om han ikke fikk tid til å vise all verden han heller. Det han viste i dag synes jeg var bra tendenser i forhold til en eventuell flanke-rolle i 4-4-2, eller ving i 4-3-3. La ikke merke til hvordan han jobbet defensivt i særlig grad, men han var villig, ivrig og relativt god offensivt. Han hadde et par gode innlegg "off the bat" fra høyresida, noe vi ikke akkurat har vært bortskjemt med de siste årene.
Blanda følelser for Aas i dag, noe gjorde han bra, mens han også hadde noen situasjoner hvor han burde prestert bedre. Uansett er det godt at han fikk et litt lengre innhopp for å kjenne på nivået. For å advare, dette er en kar jeg har veldig sansen for uten spesiell grunn (annet enn at han er meget lovende i bevegelser og målteft), så han kan fort få ufortjent mye tolmodighet og goodwill fra min side.

Gleder meg til torsdag da vi får se mer av gutta! (Skulle jeg gjenta meg selv mye, eller innlegget skulle mangle sammenheng; jeg tester ut en ny whisky i kveld Wink )
torerik
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 22:37    Post subject: Reply with quote

Ehm, han mener vel åpenbart at Pelu framstod som en middelmådighet den tiden han spilte.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Må si jeg blir litt forskrekket av å lese folk som allerede avskriver Vadim Demidov og John Pelu. (Selv om det heldigvis ikke er mange av dem)

Demidov gjennomførte en hel ok debut, uten noen feil. Et par gode langpasninger hadde han også, og var trygg i duellspillet. Ser at noen etterlyste at han skulle utfordret og tørret mer med tanke på den svake motstanderen. Kan gjerne si meg enig i det, men at han tar ting enkelt og greit i sin første kamp med RBK-logoen på brystet, er vel kanskje ikke så rart?

I John Pelus forsvar, om man skal si det på den måten, kan man vel si at han kom innpå på et ugunstig tidspunkt. Kampen hadde allerede begynt å dabbe av og de mange spillerbyttene gjorde ikke akkurat saken bedre. Han fikk heller ikke mange gode baller å jobbe med, selv om jeg personlig savnet mer tydelighet i løpene hans. Ble mye stillestående og løp sjelden i bakrom. Men som sagt kan det ha noe med at han kom inn på banen så sent som han gjorde.

Last edited by Jonas on 08.01.2008 22:45; edited 1 time in total
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 08.01.2008 22:44    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Ehm, han mener vel åpenbart at Pelu framstod som en middelmådighet den tiden han spilte.

En fordel å bruke rett tidsbegrep Wink
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 22:46    Post subject: Reply with quote

Ikke noe problem å omtale hans prestasjon i kampen ved å skrive at han "framstår som en middelmådighet" Smile
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 08.01.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

"Problem" er det naturligvis ikke, men når 2/3 misoppfatter hans mening er det kanskje et tegn på at han kunne, med hell, ha formulert seg annerledes Wink

Fremstår i denne kampen hadde kanskje vært litt enklere Wink
men nok om det Razz
Kampen var fryktelig rotetete da han kom inn, og virka utilpass i rollen. Jeg har sett han en del i Kongsvinger og mener han er mye giftigere som kantspiller.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb