English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny midtstopper
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2008 18:51    Post subject: Reply with quote

Da kan vi glemme Von Schlebrügge: Klar for Brøndby
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2008 19:06    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det tviler jeg sterkt på, de på Brakka er klar over at det kommer en sesong etter denne de også, men de tar seg nok tid til å finne den rette. Jeg klarer ikke å se for meg at de aldri skal finne en heller.

Trond Henriksen uttalte i går på TV-Adressa at han regnet med at iallefall et par-tre nye spillere ville være klar i løpet av vinteren. Vil tro at minst et par av disse antas å være forsvarsspillere.

Det er iallefall lite som tyder på at de har gitt opp riktig enda, selv om det muligens ikke går så smertefritt som de hadde håpet. Utrolig at det skal være så vanskelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2008 19:26    Post subject: Reply with quote

Var i ferd med å spørre deg om Henriksen ga inntrykk av at det var snakk om 2-3 nye spillere her nå, da Snorkel slapp nyheten om forlengelsen til Kvarme. I tillegg kommer Lago tilbake.

- Jakter dere fremdeles forsterkninger i det bakre leddet?

- Ja, det gjør vi. Med tanke på de som har gitt seg i forsvaret siden i fjor, er vi avhengig av å få inn en ny spiller, sier Hoftun.

Da forventer jeg virkelig at dette er en svært dyktig spiller! Får håpe at han er midtstopper også, for før jul prøvde de seg jo på backen Storbæk...
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 03.01.2008 19:32    Post subject: Reply with quote

Ikke har jeg sett ham spille, men er en anelse arg for at vi lot Von Schlebrügge-sjansen glippe i sanden. Kvarme gjorde en kjempeinnsats mot Valencia, men når du suger mot lag som Godset er jeg ikke happy med at vi må ha han ett år til.

Som attach sier, den spilleren bør være stopper og han bør være virkelig god! Kunne trengt en back til og, men da regner de kanskje Nordvik som backup der.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 03.01.2008 19:33    Post subject: Reply with quote

Ser på rbk.no at Kvarme tar et år til. Det er jo ikke et bra signal om at Brakka har mange nye på blokka.

Surt Sad
vingback
Veteran

PostPosted: 03.01.2008 19:35    Post subject: Reply with quote

Du sier noe der kerschaa. De håper kanskje Kvarme skal spille mange Valencia-kamper framover, men signeringens hovedgrunn er nok at de ikke har noen stoppere på gang. Om det er en stopper da...
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.01.2008 19:43    Post subject: Reply with quote

Kunne ha forstått at han hadde fått en kontrakt som hadde utløpt når RBK blir slått ut av e-cupen. En hel sesong virker unødvendig.... Kvarme er uansett bare en nødløsning på kort sikt i tilfelle klubben ikke får noen nye stoppere i løpet av vinteren.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 03.01.2008 20:36    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Med det hullet vi har på midtstopperplass burde det være oss han gikk til.

Slik jeg ser det bør plan A være å finne en eller to ordentlige feitinger, sannsyneligvis i utlandet. Hvis det ikke lykkes er vi stuck med plan B. Plan B går ut på å kjøpe ikke alt for strålende norske midtstoppere til en dyr penge, ala Hagen, Wæhler & Håland. Plan C er å skrangle videre med det vi har pr. i dag. Den bør være uaktuell, fordi den betyr at vi kan glemme medalje neste sesong.

Hvis ledelsen nok en gang klarer å innbille seg at Basma, Kvarme og Lago er noe annet en stallfyll må det få konsekvenser. Det er jo fullstendig uinteressant hva de 9 andre spillerne på laget heter hvis det klæbblaget skal utgjøre midtforsvaret vårt i enda en sesong. De tre holder rett og slett ikke til seriegull.

Ja. Jeg vet at det enda er tid igjen. Jeg sier bare at vi har vært her før, flere ganger. Uten at det har skjedd stort annet en Plan C.
Recon
Legende

PostPosted: 03.01.2008 20:40    Post subject: Reply with quote

Pøh, har du ikke sett hva de intellektuelle storhetene her har skrevet. Det er ikke lov til å klage før i mars...eller november...eller... osv osv.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.01.2008 20:42    Post subject: Reply with quote

At Kvarme og Basma får ny kontrakt, Lago blir hentet hjem. Er ikke godt nytt med tanke på forsterkninger bak der, hvorfor ellers samle på alle disse udugelighetene? Tror ikke det blir noen forsterkninger bak der, måtte isåfall være en ukjent afrikaner som ikke kan offside regelen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2008 20:51    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Pøh, har du ikke sett hva de intellektuelle storhetene her har skrevet. Det er ikke lov til å klage før i mars...eller november...eller... osv osv.

Av en eller annen grunn følte jeg meg truffet der. Wink

Hva hjelper det at 100 stykker syter om det på forumet her? Du og joko- får ta dere av det, så får vi andre balansere med litt naiv og positiv tenkning.

Ikke at det hjelper noe mer...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.01.2008 21:04    Post subject: Reply with quote

At Kvarme og Basma fikk nye kontrakter er et mysterium.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 00:17    Post subject: Reply with quote

La oss si at Hoftun og gjengen( Wink ) klarer å skaffe en midtstopper til slutt. Hvis dere skal se dypt realistisk på det,- Hvem TROR dere kommer da?

Mitt tips er Atle Roar HÃ¥land.
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 04.01.2008 00:40    Post subject: Reply with quote

Vet jeg har sagt detter før, men synes det er frustrende og rart at det virker som at rbk ignorerer amrikanske spillere.

Skal på ingen måte si at jeg er noen ekspert eller speider,men er overbevist om at det er flere god fosvarspillere i den rette aldren der borte som kunne kommet inn og forsterket rbk. (har nevnt noen navn tidligere i denne tråden.
Samtidig tror jeg også disse spillerene vil være relativt billig både med overgangs sum og lønn.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2008 00:48    Post subject: Reply with quote

Tidligere EØS regler, samt at de er priset høyere kontra kvalitet hvis vi sammenligener med Afrika. Husker ikke når det var men for noen år siden så prøvde RBK seg på en midtstopper der borte. Men prisen på 1 million $ gjorde at RBK backet ut. På den tida så var en dollar rundt 7 kr eller nå sånt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2008 00:50    Post subject: Reply with quote

Jimmy Conrad, august 2006
Den store, sterke 29-åringen ble kåret til årets forsvarsspiller i Major Legue Soccer (MLS) i fjor, og spilte både mot Italia og Ghana i sommerens VM-sluttspill.

Dette vekket interesse hos Rosenborg, som leter etter en ny midtstopper. Ifølge New York Times la RBK inn et bud på 750 000 dollar (4,7 mill. kr). Budet ble imidlertid avvist fra serieforeninga i MLS, som kontrollerer alle overgangene i USA.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

Var det ikke lengre siden? Hmm, var sikker på at det var i 2004 eller 2005 Razz Tida flyr Wink
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 04.01.2008 02:23    Post subject: Reply with quote

Tror ikke afrkanske fosvars spillere holder noe serlig høyere nivå enn amrikanske.

samtidig husk at Perkins gikk til VIF for under 5 mill og han ble kåret til den beste keepern i MLS selv om jeg tror de fleste fansen vil sette ham på en 2 til 3 plass.

For de rundt 10 millionene vi var villig til å gi for Regeniusen eller de 11 vi ga for Jarstein er jeg overbevist om at vi kan få en mye bedre spiller i USA.

Michael Parkhurst
Bobby Boswell
Wilman Conde

Kan selfølgelig ikke garantere at disse spillerne vil gå til rbk for rundt 10 mill men siden Adu gikk til Benfica for under 10 mill så er det ikke usansynlig
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 02:44    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:
TomH tenkte vel langs de lengre linjer og på de største scenene, dvs CL-finalene i 2005 og 2007, og det går jo bare an å være enig i at de to nevnte har gjordt det godt i Europa. Det er ikke alle som finner det så interessant å holde seg oppdatert på diverse ligaer til en hver tid.

Joda, det var svært godt av Liverpool-forsvaret å slippe inn 3 mål på 45 minutter, for et forvar Liverpool hadde med Carragher og Hyypiä (i 2005-finalen)!
Sami Hyypiä spilte ikke et sekund av CL-finalen 2007!
Det gjorde derimot hurtige Daniel Agger.

attach wrote:

Ble det ikke denne nyheten posta for en ukes to siden?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 04.01.2008 02:57    Post subject: Reply with quote

Nå er det veldig off-topic her, men jeg orker ikke å lese "faktaene" dine, som er så feil som de kan bli.

Ballah wrote:
Det gjorde derimot hurtige Daniel Agger.

Daniel Agger er overhodet ikke hurtig. Han er forholdsvis treig, men har en fantastisk spillerforståelse som gjør at han plasserer seg riktig. Han er derimot hurtigere enn Sami Hyypia, men det er jo de fleste. Som jeg allerede har sagt, det er Carragher som er den "hurtige" i forsvaret til L`pool.
Men for å ikke spamme tråden helt, så vil jeg ikke gå noe nærmere inn på dette, men etter min meninig så er Liverpool blant de aller beste forsvarslagene i europa.

Jeg mener likevel at det er viktig for Rosenborg å hente inn en hurtig midstoper ettersom vi liker å spille med høyt press, noe som gjør at vi etterlater oss et stort bakrom.
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2008 03:01    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Ble det ikke denne nyheten posta for en ukes to siden?

Overgangen ble klar idag.

Ingen fare for OT siden dere prøver å underbygge noe relevant, petko.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 03:10    Post subject: Reply with quote

OK, takk attach.
Til petko, så mente jeg jo selvfølgelig Sami Hyypiä
iforhold til Daniel Agger.
petko wrote:
Daniel Agger er overhodet ikke hurtig. Han er forholdsvis treig,

Vil si at han har grei fart, for han er verker rask eller treig.
Han holder nivå overraskende bra.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 04.01.2008 09:35    Post subject: Reply with quote

Mye som har vært lovende de siste par ukene på overgangsfronten.

Men vi trenger sårt kvalitetsspillere i forsvar. En stopper og en venstreback, enten "feitinger" (bra alder og kvalitet) eller noen som kan bidra fra dag 1.

Nå ser det ut til at vi reiser på treningsleir uten dem, og det er synd.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 11:48    Post subject: Reply with quote

En stopper? Jeg ser kun gamle helter og ungkalver når jeg leser navnene på forsvarsspillerne i stallen pdd.

Jeg forstår at det kanskje høres urealistisk ut, men vi trenger altså to stoppere hvis målet er å kunne stille en førsteellever uten åpenbare svakheter til neste sesong. Husk: vi har Stoor som såvidt er blitt tør bak ørene på høyrebacken, og sannsyneligvis Traore (som burde ha spilt midtbane) på venstreback. Disse "kidsa" trenger stoppere som ikke slipper mannen sin på første dødball (les: Basma) hvis de skal få tryggheten de trenger til å prestere bra neste sesong.
bluenova
Proff

PostPosted: 04.01.2008 11:58    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:
En stopper? Jeg ser kun gamle helter og ungkalver når jeg leser navnene på forsvarsspillerne i stallen pdd.

Jeg forstår at det kanskje høres urealistisk ut,...

Er enig med deg WegHard, men jeg tør ikke håpe på to stoppere...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 64, 65, 66  Next
Page 41 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb