English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 00:23    Post subject: Reply with quote

Det blir for tidlig å konkludere, slik en del her gjør.

Dersom det viser seg at Rosenborg ikke signerer noen nye forsvarsspillere i løpet av dette overgangsvinduet, kan man definitivt stille spørsmålstegn ved vurderingene som er gjort, men så lenge vinduet er åpent tror jeg vi gjør lurt i å vente og se før man uttaler seg bombastisk.

Selv vil jeg bli særdeles overrasket om det ikke dukker opp en eller to kvalitetsspillere i det bakerste leddet. At Kvarme fortsetter tror jeg i første rekke dreier seg om å ha en bred nok stall i 2008. Om mine antagelser er riktige synes jeg ikke det er feil å ha Kvarme med i ett år til, da han etter min mening viste prov på å holde god nok kvalitet i høst.
Back to top
View user's profile Send private message
Matt
Proff

PostPosted: 04.01.2008 00:34    Post subject: Reply with quote

greit at vi beholder kvarme et år til som back up men basma burde vi ikke forlenget med.

men håper vi får 2 nye fosvars spillere vist ikke er jeg redd vi skal slite med å få gull neste år.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 01:32    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Jeg tror faktisk Jamtfall(som foreløpig ikke er skadefri) og Storflor havner bak Pelu i køen i løpet av kort tid når det gjelder en plass i startoppstillingen.

Feil tråd, men hvem blir så solgt eller leid ut?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 02:19    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hva tilsier at Nordvik allerede nå er bedre enn Demidov? Ingenting, etter min mening.

Her tror jeg Brady kommer listende.

Hva er det som tilsier det motsatte?
Spesielt siden vi snakker om en spiller som ikke er best som midtstopper, merkelig tankegang...

Lavik wrote:
Kan ikke legge skylda på Stoor at alt gikk dårlig. Han spilte nesten ikke, blir det samme som å si at ALH har skylda.

Stoor spilte da nesten like mye som Roar Strand.

Det er noe jeg ikke forstår meg på, hvorfor tror dere (de fleste) at RBK kommer til å kjøpe 2 nye midtstoppere og 1 venstreback. Hva er det som tyder på det, alle kommentarer hittil har tyder på at vi får max 1 "feiting". Og selv nivå på denne "feitingen" tror jeg vi kan diskuteres i ettertid, for det et svært vanskelig marked der ute.

Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2008 03:33    Post subject: Reply with quote

Du ville ikke svare på den? Da kan jeg svare for meg.

Det første du tar opp har bortimot ingen relevans i forhold til deres styrkeforhold på midtstopperplass. Det er meget mulig at Demidov er bedre som midtbane enn midtstopper, men per idag er han etter hva jeg kan forstå, også bedre enn Nordvik som midtstopper.

Det første som indikerer det, er at Nordvik er yngre og tydelig uferdig. Demidov er heller ikke ferdig utviklet, men han har hatt stor tillit både i Adeccoligaen og på U21-landslaget. De kampene jeg har sett der, har han vært overbevisende og trygg i aksjonen. Jeg har personlig ikke sett han som midtstopper ennå, men rapportene er gode på hans prestasjoner i forsvaret. I tillegg har jeg med tydelighet sett egnede kvaliteter. Det være seg duellstyrke, taklingsferdigheter, klokskap, ro, en presis pasningsfot og en brukbar hurtighet.

Nordvik har ikke gjort seg (helt) bort, og han overbeviste mot AaFK, men han har fortsatt en del barnesykdommer. Han har vist manglende duellstyrke og en svak posisjoneringsevne. I tillegg har han ved flere anledninger opptredd nonchalant. Dette er selvfølgelig noe han kan forbedre betydelig med mer kamptrening og erfaring, men det skjer ikke over natta. Et talent er han, muligens også et større talent enn Demidov, men nå diskuterer vi situasjonen per idag.

Nordvik er et frø. Demidov er i ferd med å blomstre. Hvem som blomstrer mest, vil vise seg, men akkurat nå har Demidov kommet lengere.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 05:05    Post subject: Reply with quote

Takk for svaret Attach.

Først vil jeg gi begge spillerne skryt, for dem begge har et talent utenom det vanlige.
attach wrote:
Det første som indikerer det, er at Nordvik er yngre og tydelig uferdig. Demidov er heller ikke ferdig utviklet, men han har hatt stor tillit både i Adeccoligaen og på U21-landslaget. De kampene jeg har sett der, har han vært overbevisende og trygg i aksjonen. Jeg har personlig ikke sett han som midtstopper ennå, men rapportene er gode på hans prestasjoner i forsvaret.

Nordvik har også hatt tillit i Haugesund, Rune Skarsfjord har gitt ham veldig mye skryt for oppholdet han hadde der nede (samtidig som de fleste av Haugesund-supporterne faktisk ville beholde ham).

attach wrote:
I tillegg har jeg med tydelighet sett egnede kvaliteter. Det være seg duellstyrke, taklingsferdigheter, klokskap, ro, en presis pasningsfot og en brukbar hurtighet.

Jeg vil påstå at Nordvik er minst like god som Demidov teknisk sett, duellstyrke, taklingsferdigheter, klokskap, og ro. Han er dessuten raskere enn Demidov (Nordvik har en liten "Hofseth" i seg). Men når det gjelder en presis pasningsfot så har Nordvik slitt på dette område, pga. (altfor) for lite spilletid fra trenerne, for han har en brukbar pasningsfot også. Den eneste "store" feilen Nordvik har det er posisjoneringsevne, men selv her har forbedret seg kraftig.
Demidov er kun litt bedre enn Nordvik på det taktiske plan, men ikke mye bedre.

attach wrote:
Nordvik har ikke gjort seg (helt) bort, og han overbeviste mot AaFK, men han har fortsatt en del barnesykdommer. Han har vist manglende duellstyrke og en svak posisjoneringsevne. I tillegg har han ved flere anledninger opptredd nonchalant. Dette er selvfølgelig noe han kan forbedre betydelig med mer kamptrening og erfaring, men det skjer ikke over natta. Et talent er han, muligens også et større talent enn Demidov, men nå diskuterer vi situasjonen per idag.

Svak posisjoneringsevne har Nordvik som sagt slitt med men det har faktisk Demidov også. Det nettopp posisjoneringsevne yngre stoppertalenter sliter mest med. Det at han har opptrådt nonchalant har kun med tillit, erfaring og kamptrening å gjøre.

attach wrote:
Et talent er han, muligens også et større talent enn Demidov, men nå diskuterer vi situasjonen per idag.

Diskusjonen dreier seg hovedsaklig om hvem som bør bli satsa på som midtstopper av Nordvik og Demidov.
Min konklusjon er Nordvik.
Hvis Nordvik står på og får tillit vil han nå svært langt.

Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 04.01.2008 09:40    Post subject: Reply with quote

Med dagens sammensetning av stallen, er vel Demidov høyaktuell som midtstopper. Det kan gå gulle godt for alt jeg vet, men jeg håper at vi får tak i en "feiting" av en stopper, og at Nordvik får utvikle seg som stopper eller venstre back.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 12:55    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
Tragisk. Alle er vi enige om en ting: Basma, Kvarme og Stoor var en tragedie i tippeligaen i fjor, og den direkte årsaken til fiaskoen.

Hadde du sagt Koppinen og Basma kunne jeg sett poenget ditt. Men å legge skylden på Kvarme og Stoor, to spillere som kun sporadisk spilte kamper i perioden hvor gullet glapp? Neutral Så nei, vi er ikke alle enige om det.

Ballahl: Demidov er en nøkkelspiller for U21-landslaget. Nordvik er det ikke.
TomH
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 13:12    Post subject: Reply with quote

Ballahl,
om Nordvik ikke blir mer ydmyk ift treningsarbeidet sitt, vil han ikke bidra noe mer for RBK enn det han har gjort hittil - ingenting.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 13:29    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:

Jeg kjenner ikke Demidov godt nok. Jeg har bare sett ham i en U-21 kamp mot Frankrike der han ble rundtspilt.

Nordvik derimot har jeg sett mot Shaktar og Aalesund. Jeg synes han er veldig god venn med ballen. Jeg synes ikke han har noen pasningsproblemer, hvis vi ser bort fra kampen mot vif på La Manga.

Jeg står inne for at jeg ser på Nordvik som det beste norske forsvarstalentet per dags dato, til tross for at Horn, Reginiussen, Nordtveit og andre viser gode takter.

For ordens skyld regner jeg Nordvik fremdeles som et talent med sine 20 år.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 20:32    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:

Hva man gjør i landslaget har svært lite å si, alle hovedtrenere har sine favoritter.

TomH wrote:
Ballahl,
om Nordvik ikke blir mer ydmyk ift treningsarbeidet sitt, vil han ikke bidra noe mer for RBK enn det han har gjort hittil - ingenting.

Jeg har sett at du har kommet med den uttalelsen tidligere, men jeg synes ikke du og Johanssen (?) har noe holdbart.

Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 04.01.2008 21:08    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi så veldig gjerne skal ha Basma og Kvarme i stallen når det samtidig skal satses ungt, da mtp Nordvik og Demidov. Jeg ser jo problemet med at vi enda ikke har fått tak i en "storfisk", og dermed ikke har en naturlig sjef i forsvarsrekka. Men sett at vi får tak i en slik, er da tanken at Basma/Kvarme skal spille sammen denne, eller skal unggutta matches til tippeliganivå?

Jeg håper inderlig at vi ender opp med at en av unggutta får regelmessig spilletid, slik at andre talenter ser at slike slippes til i Rosenborg. Og ikke bare supertalenter som PCS og AT(x2). For det er ikke et godt signal om det motsatte skjer.

Konklusjonen blir vel at det er greit med en eldre backup-spiller, men ikke to da dette ganske sikkert henviser minst en av unggutta til RBK2. Holdt på å glemme at Nordvik ganske sikkert også blir backup på begge backplassene, noe som gjør hans situasjon noe bedre. Så får vi se da, hvem av alle våre mulige midtstoppere som slipper til, og rangeringen på køa etter disse. (Alt dette forutsatt at det kommer et soleklart førstevalg som midtstopper).
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 04.01.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

Ballah wrote:

TomH wrote:

Ballahl,

Jeg har sett at du har kommet med den uttalelsen tidligere, men jeg synes ikke du og Johanssen (?) har noe holdbart.

Ikke noe holdbart? Det at en ung spiller som har mer en nok talent til å slå gjennom på toppnivå ikke gir alt, og ikke er seriøs nok i treninga si er vel strengt tatt et meget godt argument mot Nordvik. Forutsatt at disse ryktene stemmer, så tviler jeg på at Nordvik kommer til å slå gjennom i RBK med mindre han endrer holdningene sine.
Tobb
Senior

PostPosted: 04.01.2008 21:31    Post subject: Reply with quote

Tror ikke poenget var at det ikke er et godt nok argument. Heller at argumentet bygger på et rykte som for flere her ikke er verifisert. Jeg for min del har ikke noe grunnlag for å si noe om Nordviks treningsvilje/moral, men skulle gjerne hørt mer om det om noen vet. Som det har blitt antydet er det jo en lang vei å gå fra talent til stabil toppspiller om treningsarbeidet blir vanskjøtet.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.01.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

Godt du forsto meg, Tobb.
Du forklarte det mye bedre enn meg, takk. Tommel'n opp!

Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.01.2008 00:51    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
TomH wrote:
Ballahl,

Ikke for å være frekk Ballahl, men jeg synes det er usedvanlig mer interessant å høre hva en som har spilt sammen med Nordvik uttaler om hans kvaliteter og treningsarbeid, enn dine mer eller mindre ukvalifiserte synsinger.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 05.01.2008 01:28    Post subject: Reply with quote

Blir uansett spennende om Rosenborg klarer å hente inn noen nye spillere mens de er på Kanariøyene. Det mest sannsynlige er at det kommer maks en ny spiller nå så får Hamrèn hente de spillerne han vil ha til sommeren. Han kommer kanskje til å selge noen spillere også som han ikke vil satse på.

Så håper at laget vårt vil se slik ut til høstsesongen (4-4-2):

Jarstein
Stoor-Michael Jacobsen-Nordvik-Erik Edman
Sappara-Tettey-Skjelbered-Eleonussi(Traore)
Prica-Kone
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.01.2008 02:50    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Ikke for å være frekk Ballahl, men jeg synes det er usedvanlig mer interessant å høre hva en som har spilt sammen med Nordvik uttaler om hans kvaliteter og treningsarbeid, enn dine mer eller mindre ukvalifiserte synsinger.

Hehe, det har jeg full forståelse for.
Men poenget mitt var (spekulasjoner igjen) at det viker som om denne Johanssen (?) har et agenda mot Nordvik.
Det viker for meg som om han ville at Nordvik skulle fortsette i klubben (husk Nordvik var bosman og kunne ha valgt Haugesund og garantert spilletid) men når han tilslutt valgte RBK så ville de der nede "sverte" navnet hans mest mulig. Så jeg tar ikke denne Johanssen (?) som særlig nøytral i denne saken.
Da velger jeg heller Rune Skarsfjord (som jeg mener er mer
nøytral og objektiv) som for det meste har skrytt uhemmet av
Andreas K. Nordvik.
Jeg ser også på meg selv som nøytral i denne saken.

Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.01.2008 03:18    Post subject: Reply with quote

Du mener det er mer realistisk at Jonas Johansen prøver å sverte Nordvik enn at han faktisk har dårlige holdninger? I det minste at Johansen mener å ha observert noe som ikke har vært helt bra?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.01.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

Haha, du er morsom Ballahl. Umulig å ta deg alvorlig.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 05.01.2008 18:40    Post subject: Reply with quote

Jeg er spent på hvilken rolle Strand har i den kommende sesongen, hvor mye spilletid han vil ha. Spiller han regelmessig, fortsetter han vel som kaptein? Hvem blir visekaptein etter at Riseth stakk? Ivers er vel en het kandidat, men hva med hans holdninger fra tid til annen?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.01.2008 18:54    Post subject: Reply with quote

Hva med å la Per eller Alex bli visekaptein? Gode spillere med gode holdninger. La både Nordvik og Demidov få muligheten til å spille samtidig. De trenger da ikke nødvendigvis konkurrere om samme plass. Nordvik kan både være makker til Demidov i midtforsvaret, eller spille på sidebacken.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2008 19:22    Post subject: Reply with quote

Basma var vel visekaptein i fjor, men Riseth rykket fram i køa, da de to foran begge var skadet/satt ut. Iversen fikk til og med prøve seg flere ganger.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 05.01.2008 19:28    Post subject: Reply with quote

Så vi står trolig med Strand som kaptein og Ivers som vise om han fortsetter i klubben? Er enig i at Per burde vurderes som visekaptein, han viser god moral og arbeidsvilje, kanskje et kapteinsbind kunne brakt ham enda videre? Basma bør være totalt uaktuell.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 05.01.2008 21:25    Post subject: Reply with quote

Demidov har dominert i Adecco. Nordvik sleit med å være førstevalg som stopper i Haugesund. Det er alt jeg vil si om 'hvem er størst talent' debatten...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 80, 81, 82  Next
Page 22 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb