English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
kjernen.no
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 21:26    Post subject: Reply with quote

Korrekt! Ja, Recon, går du videre? Du kan vinne en kvart kilo kaffe og et styreverv i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 30.12.2007 21:29    Post subject: Reply with quote

Styreverv? Nei takk. Er så mange tullinger som klager på disse hverdagsheltene.

Hva er vel

mot

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Alf Eliassen
Junior

PostPosted: 30.12.2007 21:33    Post subject: Reply with quote

Og hvor har du det fra at serveren i DK er nede? Ikke stått et ord om det noe sted som jeg har registrert. Og det er vel nettopp den type info jeg savner og etterlyser.
Forresten, en rerouting av ens hjemmeside er ikke noe stor sak i dagens nettverden. For det finnes andre leverandører av diskplass og båndbredde i verden. Og jeg tar det for gitt at en noenlunde oppdatert sikkerhetskopi av sideinnholdet foreligger lett tilgjengelig. Mao, hvis en tjenesteleverandør krasjer noe så til de grader som det kan virke som her, så bør man kanskje ha en plan B i reserve, tenker nå jeg.

For uansett hvordan man ser på det, en uke uten noe som helst info eller innhold på main.htm er vel litt lenge, synes du ikke?
Christian B
Junior

PostPosted: 30.12.2007 21:40    Post subject: Reply with quote

Vi har siden 26.12 forsøkt å fjernstarte serveren gjentatte ganger. Siden det ikke går har vi sendt henvendelse til support hos serverhost. De har visst juleferie. Backup av websider med innhold gjøres der, det ligger ingen lokal kopi noe annet sted. Det er vel snart noen Gb med innhold også, sånn sett.
Vi kommer ikke inn på selve serveren for å sjekke boot, feilmeldinger etc, så inntil danskene har revet seg løs fra GD-flaska er det fint lite vi får gjort..
Back to top
sjefolainen
Junior

PostPosted: 30.12.2007 21:45    Post subject: Reply with quote

Det er nok flere enn meg som sliter med kjernenforum-abstinenser. Lykke til med å få sida opp på beina igjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Alf Eliassen
Junior

PostPosted: 30.12.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

Takk, CB! Tusen Takk!

Nu forsvandt den lille propp som sperret for mitt ellers så gode humør. Og lykke til med danskekontakten! Og seff Godt Nytt År! RBK
pelun
Proff

PostPosted: 31.12.2007 00:45    Post subject: Reply with quote

Sett Harald på saken Wink

Det er vel noen som har tenkt å melde seg inn i Kjernen etter "tvang" fra Rosenborg (for å få billigere sesongkort). Nå beviser Kjernen kanskje hvorfor enkelte ikke har meldt seg inn tidligere?
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 01:06    Post subject: Reply with quote

Så enkelte har latt være å melde seg inn i Kjernen tidligere fordi hjemmesida er nede i romjula 2007?

Njaaa... skeptisk.

Alle skal få mene det de vil om jobben vi i styret i Kjernen gjør, og vi tar gjerne imot kritikk. Jeg må likevel imøtegå bruken av begrepet "tvang" her. Uten Kjernen hadde det ikke vært billige sesongkort i det hele tatt, og for at Rosenborg skal kunne tilby disse billige kortene er det stjerneklart at de må ha en organisasjon å forholde seg til. I all ubeskjedenhet ser vi på oss selv som en slags fagforening for stående, syngende supportere. Vi forhandler med Rosenborg for å få til et godt samarbeid, og vi må ta støyten når det kommer opp noe negativt. Blant annet hadde vi flere møter med RBK i forbindelse med et visst banner som ble holdt opp nå i høst, et banner som vi i styret ikke hadde noen beskaffenhet med.

At serveren til kjernen.com kneler midt i juleferien synes jeg faktisk det er litt urettferdig å klandre oss for. Vi kan helt sikkert gjøre en bedre jobb på mange områder, og det finnes helt sikkert gode kandidater der ute som kan bruke fritida si til å gjøre en enda bedre jobb for de stående, syngende. Neida, dette skal ikke bli en sånn "stakkars oss frivillige"-rettferdiggjøring, men tenk litt på grunnlaget for at man får sesongkort til en tusenlapp på Lerkendal mot en kontingent på 200 spenn. Noe riktig må da Kjernen ha gjort?
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 02:16    Post subject: Reply with quote

Pft. Når serveren går ned, er det ikke Kjernens ansvar, men serverdrifterne. Men man må jo spørre!; hvem er det som har ansatt disse serverdrifterne!?

Wink

Jeg vet ikke hva dere betaler, men om det er noe annet enn ganske lite bør man kunne forvente at slike problemer rettes - også i høytider.
Back to top
Alf Eliassen
Junior

PostPosted: 31.12.2007 02:42    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Sett Harald på saken Wink

Det er vel noen som har tenkt å melde seg inn i Kjernen etter "tvang" fra Rosenborg (for å få billigere sesongkort). Nå beviser Kjernen kanskje hvorfor enkelte ikke har meldt seg inn tidligere?

Kjære Pelun:
Det antall innlegg du hittil har postet på dette ærede forum gjør deg kvalifisert til å bære tittelen "Proff". Vær da så vennlig å skrive som om du var det. Ikke kom med slike blatante tidsforskyvningsfeil.

Det eneste Kjernen, i denne tråd representert ved enkeltmedlemmer av dets styre, faktisk har bevist, er at når man etterspør informasjon om hva som skjer, eller årsaken til at det i dette tilfellet ikke skjer, så kommer de på banen og forteller om tingenes tilstand etter beste evne. Hvis du ser på tidspunktene for min etterlysning av info om ståa ved Kjernen.com, og sammenligner det med tidspunktene for avgitte svar, vil du nok se at det er akseptable tider det her er snakk om. I rett kronologisk rekkefølge... Wink

Noe jeg har problemer med å forstå i det tidsforskjøvede paralelluniverset du beskriver, er hvordan enkelte mennesker har latt være å melde seg inn i Kjernen tidligere i år basert på en hendelse som først finner sted 26. desember i år. Hvis dette bunner ut i at vi har potensielle medlemmer med ubiquitets- og fremsyntevner vil jeg på egen hånd fremlegge rød løper for dem når de skal innta Nedre Vest. Og jeg skal ha med meg hele vår- og sommersesongens tippe- og lottokuponger, klare til utfylling basert på nevnte evner. Fordi jeg ønsker at Norsk Tipping på Hamar skal sørge for at vi alle blir bemidlet for det gode liv resten av vår tid... Very Happy
Christian B
Junior

PostPosted: 31.12.2007 02:55    Post subject: Reply with quote

Hahahaha. Ha takk o' store trekuk for en fantastisk posting. Du er svært nær å bli innrullert i aspirantkorpset til [webred] hvis du holder fram som du stevner nå.
Back to top
Christian B
Junior

PostPosted: 31.12.2007 02:57    Post subject: Reply with quote

(nei, ikke ironi i det hele tatt - jeg lo så godstolen nesten ble besudlet med avfallsvæske fra min ellers så velskapte (host) kropp)
Back to top
Alf Eliassen
Junior

PostPosted: 31.12.2007 03:09    Post subject: Reply with quote

Very Happy

Sier ikke mer, jeg...
pelun
Proff

PostPosted: 31.12.2007 10:03    Post subject: Reply with quote

Var ikke meningen å støte noen personlig, men jeg står inne for at Kjernen sliter med å nå ut til alle. Det er mye bra folk i supporterklubben, men jeg har flere ganger opplevd at jeg ikke får svar på mine henvendelser(via mail eller webskjema). Dette har bla. vært spørsmål rundt bortebilletter (siden RBK henviser til Kjernen) Jeg har flere ganger vært nær ved å melde meg inn, og sendte faktisk en innmelding for et par år siden uten at jeg fikk noe svar på den heller.

Essensen her er altså tilgjengelighet, og dette bunner ikke kun i at kjernen.no er nede en ukes tid.

Når det gjelder deg, FlisPikken, er det vanskelig å ta deg alvorlig med det nick'et og den avataren du har, men jeg skal prøve:

Ta med deg tippekupongene dine til Lerkendal eller Stadio Artemio Franchi i februar, så skal jeg hjelpe deg å fylle de ut Wink (riktignok om jeg får billetter til bortekampen da...)

Det er forresten hyggelig at dere som tidligere KUN har postet på forumet til Kjernen, nå beærer oss med gjesteopptredener her.

Og til deg bolgebah: Hvis du ser bort fra medlemskap i Kjernen har faktisk prisen på sesongkortet gått opp fra 900 kr til 1500kr på et år. Selv om det har vært veldig lavt tidligere, er det ingenting som forsvarer et prishopp på nærmere 70%. Men nok surmuling, når websida kommer opp skal jeg forsøke å melde meg inn igjen og da håper jeg 200-lappen brukes til en bedre webhost. Very Happy
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 10:27    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Og til deg bolgebah: Hvis du ser bort fra medlemskap i Kjernen har faktisk prisen på sesongkortet gått opp fra 900 kr til 1500kr på et år. Selv om det har vært veldig lavt tidligere, er det ingenting som forsvarer et prishopp på nærmere 70%.

Du kan åpenbart ikke ha lest hva jeg har skrevet. Den nye ikke-medlemsprisen kan ikke sammenlignes med prisen tidligere, da må man heller sammenligne med tilsvarende felter andre steder på stadion - SB på nedre Adidas, for eksempel, feltet nærmest oss. Her koster det 1690 kroner. Om man av en eller annen grunn ikke vil være medlem i Kjernen er det greit, men da skal man samtidig vite at man gir avkall på de fordelene vi fremforhandler. Prisen på sesongkort på Kjernen-feltet øker fra 950 til 1000 kroner i 2008.

Argumentene for ikke å melde seg inn hos oss varierer, men jeg har inntrykket av at mange har lignende resonnement som deg. Det å ikke melde seg inn blir en slags markering overfor Kjernen fordi man har opplevd en eller annen form for manglende profesjonalitet, fordi man ikke kan identifisere seg med Kjernens profil osv. Igjen, vi i styret gjør ulønnet arbeid på fritida vår, og vi er langtfra ufeilbarlige. Samtidig er vi den eneste definerte organisasjonen blant publikum på Lerkendal, vi ønsker å favne alle de stående, syngende supporterne og vi hevder ikke å representere andre enn vår til enhver tid eksisterende medlemsmasse. Medlemmene våre står fritt til å stake ut kursen og påvirke det sittende styret, mens alle som velger ikke å melde seg inn har altså ikke stemmerett. Derfor er det flott at du vil melde deg inn, men jeg synes det er synd hvis grunnen til dette bare er de billige sesongkortene, og at du ellers ikke ser fordelene ved å være medlem hos oss.

Det eneste som er feil med innføringa av medlemspris er at det ikke har blitt gjort før.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 31.12.2007 11:04    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg forsto hva du skrev om medlemspris, men måtte bare sette det litt på spissen. Nå som jeg ønsker å bli medlem får jeg jo nyte godt av den jobben dere har gjort. Håper samtidig at jeg også får mulighet til å kjøpe bortebilletter uten å måtte bli med på en rølpete busstur? Det er ikke bare for å få billigere sesongkort at jeg har tenkt å melde meg inn nå, men det er nok den utløsende faktoren. Jeg har jo som sagt forsøkt tidligere...
Back to top
Alf Eliassen
Junior

PostPosted: 31.12.2007 14:30    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
(...)
Når det gjelder deg, FlisPikken, er det vanskelig å ta deg alvorlig med det nick'et og den avataren du har (...)

I et kort øyeblikk av opphøyet selvinnsikt kom jeg frem til at det var bedre å utvise litt enkel selvironi enn si, for eksempel, å oppkalle meg selv etter mer eller mindre tilfeldig anskaffede nye spillere i norsk tippeliga... Hvis det medfører at dere har problemer med å ta meg alvorlig, da er jo opplegget mitt en heidundrende suksess jo... Smile
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 16:35    Post subject: Reply with quote

og enda værre er det for vi som faktisk har sett deg Cool
Alf Eliassen
Junior

PostPosted: 31.12.2007 16:53    Post subject: Reply with quote

Booo Hoooo Hooo... Crying or Very sad

Artig å se at du er våken og på alerten igjen Shad. Trodde nesten du hadde tørket inn og forsvunnet for oss.

God Ny År på deg og din! Skal hils fra den engelsk. Very Happy
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 17:21    Post subject: Reply with quote

fuktigheten opprettholdes her ja. en fin kveld med nestenulykker pga uvettig pyrobruk venter. godt nyttår!

varsko her!
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 31.12.2007 19:40    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Var ikke meningen å støte noen personlig, men jeg står inne for at Kjernen sliter med å nå ut til alle.

kanskje Kjernen ikke vil nå ut til alt av rått og røte?

pelun wrote:
Når det gjelder deg, FlisPikken, er det vanskelig å ta deg alvorlig med det nick'et og den avataren du har, men jeg skal prøve:
Flispikken må man ta seriøst, han er tross alt en del av Trondheim kebabjaktlag Wink
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 20:57    Post subject: Reply with quote

Man kødder ikke med flispikken.

Godt nyttår til alle syngende, hoppende på nedre vest. Vi sees i Firenze.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Alf Eliassen
Junior

PostPosted: 31.12.2007 21:26    Post subject: Reply with quote

He he he. Så sant så sant. Man kunne jo risikere å få flis i *¤@$£%&!*}%.

Nei forresten, det er ufint å skrive det ordet der, så jeg tar i bruk fruens favorittuttrykk, Skvatlen. Håper det er våre hunders urineringsanlegg hun snakker om, men jeg er fortsatt ikke sikker...

Kongen har nettopp talt om rikets sikkerhet (tror jeg), ett eller annet om viktigheten av to- og treveis monologer. Passer bra det, siden det er det som foregår her nå.

Regner ikke med at dere på dette tidspunkt reiser dere og synger Gud signe vår FlisPikk, men jeg sier nå likevel: Ha en fredelig inngang til det nye året, og forlat det inneværende på varsomste vis. Husk, vi trenger alle sangstemmene vi kan når det braker løs igjen på Lerkendal.

Morten: KebabJaktLag: Tommel'n opp! Adopteres herved.

Shad: Skål!

Recon: Tar det for gitt at du i ekte revo-ånd blir å håndtere sprenglegemer på de uforsvarligste vis i aften, så take care!

Thor Arild/Ace/Bolge/CB/ArntF og alle de andre kvinner, menn og godtfolk, multi-individene som i sum utgjør Kremen av Lerkendal: Takk for et uforglemmelig år, hvor latterkulene og fortvilelsen avbrøt hverandre til stadighet!

2mas: Takk for spalteplassen!

Ingen nevnt, ingen glemt: Takk for '07 til dere óg!
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 01.01.2008 03:47    Post subject: Reply with quote

Skål!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ace
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 10:24    Post subject: Reply with quote

Bøyer meg i ærbødighet over å ha blitt nevnt i ditt siste innlegg Flis, en stor ære som sikrer det inntrykket jeg allerede har av dette året. Det kommer til å bli knallbra, på en eller annen måte.

Godt nytt år alle sammen!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb