English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 28.09.2007 15:37    Post subject: Reply with quote

Hyggelige ord fra Brendesæter:

– Jeg tror mange ikke tenker godt nok over hvor høyt nivå Eggen klarte å få Rosenborg opp på. Vi så nesten på dem som Juventus og Milan. Det beste vi kunne bli, var nummer to. Det så du også på feiringen da vi tok sølv i 1997. Midt oppe i galskapen tenkte jeg: «Hallo, vi har ikke vunnet akkurat». Så det var en feiring med bismak. Men det viser jo hvor sulteforet vi er på edelt metall i Bergen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 03.10.2007 12:42    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen ble hedret av UEFA under mandagens pressekonferanse på Lerkendal. Han er nå i selskap med blant andre Rinus Michels og Bill Shankly.

De to legendariske europeiske trenerne er to av syv som har fått UEFAs gullmedaljer, en æresbevisning som henger meget høyt blant trenerne.

- Jeg er målløs, og trodde ikke dette var mulig, sa sekstiårsjubilanten Eggen etter noen sekunders uvanlig betenkningstid.

- Dette er som å få, ja, jeg vet sannelig ikke..? fortsatte en rørt og tydelig stolt Eggen etter å ha blitt overrakt medaljene av UEFA-representant Fritz Ahlstrøm med hilsener fra blant andre president Lennart Johansson.

- Du har en fantastisk innstilling og er alltid komplett positiv. Du har gjort Rosenborg til en av de mest attraktive klubbene i Europa. Takk på vegne av oss alle, sa Ahlstrøm.

Les mer: Eggen hedret av UEFA

Verdens Gang, 01.06.1995
- Meningsløs pengekarusell

Nils Arne Eggen er sterk motstander av pengekarusellen Champions League. Men han er glad for at Rosenborg nå får sjansen til å bli med...

- Det er helt meningsløst at så få klubber skal dele på så mye penger som i Champions League, sier RBK-treneren.

I går ble det bekreftet av Norges UEFA-representant, Per Omdal, at Eggens mannskap får være med i kvalifiseringsspillet til neste sesongs Champions League. I fjor var trønderne rangert på en bitter 25. plass av de 24 som fikk være med. Åtte utvalgte går rett inn i Champions League de 16 øvrige spiller en kvalifiseringsrunde for å skille ut halvparten.

Rosenborg skal spille en kvalifiseringsrunde. Med seier der, er klubben klar for Champions League. Der spilles det dobbel serie mellom fire lag i to grupper. Og RBK får da muligheten til å tjene enorme summer. I Champions League er hvert eneste poeng verdt et par millioner kroner...

- Vi er selvsagt veldig glade for å få være med. Likevel er det lov å være motstander av systemet, sier Nils Arne Eggen.

- Champions League gjør de rike rikere. Og fotballen taper. Kampene blir ofte kjedelige, fordi de økonomisk sett betyr enormt. Fotballkapitalismens fremmarsj må stoppes, fremholder RBK-treneren

Taper
Årets vinner, nederlandske Ajax, skal ha tjent ufattelige 150 millioner kroner på Champions League-eventyret.

Svenske IFK Göteborg, som ble slått ut i kvartfinalen, gjorde godt over 50 millioner.

Ryktene går allerede om at det i fremtiden vil være umulig for de små nasjonene å være med i Champions League. Årsak: Penger. Kjempeinntekter går tapt ved at giganter som Manchester United, Barcelona, Paris St. Germain, Milan og Bayern München er ute av neste sesongs Champions League.

Det kan ende med at de store får to lag med, mens de små nasjonene blir skjøvet over i UEFA-cupen.

I år er utregningsmetodene gjort om. Nasjonenes tidligere E-cup-innsats legges til grunn, og Rosenborg er rangert på 20. plass. Dermed er den regjerende norske seriemesteren blant de 16 lagene som skal ut i kvalifisering til høsten.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.10.2007 19:56    Post subject: Reply with quote

Litt mer utfyllende om George Curtis: «This is a ball»
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 15.10.2007 22:50    Post subject: Reply with quote

Meget interessant og godt skrevet artikkel. Tar i mot mer stoff av denne typen med åpne armer.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 11:58    Post subject: Reply with quote

Kjempeinteressant artikkel, 2mas. Men at Curtis får æren for oppfinnelsen av 4-4-2 er vel å ta i. Vet ikke hvor den påstanden kommer fra, men er rart at Curtis ikke har fått en større stjerne enn det han hadde i engelsk fotball hvis det skulle stemme. Han hadde jo ikke akkurat veldig fremtrende roller i managerkarrieren sin på de britiske øyer.

Er det noen som vet hvordan han gjorde det med Quatar?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.10.2007 14:20    Post subject: Reply with quote

Det er vel Ingar Skrede som i "Svart på hvitt" fortalte om engelske fotballhistorikere som ga Curtis æren.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2007 04:16    Post subject: Reply with quote

Jeg kom over en nyhetsartikkel der det står at vi hadde en samarbeidsavtale med Liverpool. Kom det noe ut av den avtalen?

Samarbeid med Liverpool

Torsdag trente Stig Inge Bjørnebye på Anfield Road som Liverpoolspiller. Hadde Norge vært EFmedlem ville han ha debutert mot Queens Park Rangers 23. november. Nå vil det drøye litt, han kan være klar for høstens store derby, Everton mot Liverpool mandag 7. desember.

NTB - Aftenposten papirutgave, 13. november 1992

- Vi skal stå på for å få innenriksdepartementet til å ordne
hans arbeidstillatelse så raskt som mulig, sier Liverpools generalsekretær Peter Robinson. - I beste fall tar det to uker, i verste fall seks. Men uansett går han rett inn på laget. Vi har tro på Stig Inge, sier Robinson.
Omfattende samarbeid Når forhandlingene onsdag kveld trakk i langdrag, sto det ikke på Liverpool. - Vi hadde alt klart og hadde bare trengt noen minutter. Problemet lå i forholdet mellom Rosenborg og Kongsvinger. Noen detaljer i avtalen vil han ikke ut med. Det overlater han til Rosenborg. Men han er meget godt fornøyd med avtalen som helhet, ikke bare prislappen på 4,4 millioner kroner, men også det fremtidige samarbeidet med Rosenborg.

- Vi skal ha et omfattende samarbeid med Liverpool. De skal møte Rosenborg på Lerkendal innen 1. august 1995, og vi er enige om talentutvikling, sier en meget godt fornøyd Arne Dokken i Rosenborg.
Aller helst ville Arne Dokken sett Liverpool på Lerkendal til våren. Rosenborg mot Stig Inge Bjørnebye og Liverpool ville ha vært en glimrende opptakt foran sesongen, men planene er allerede så stramme at det er vanskelig å passe det inn.
I 1994 har Liverpool lagt opp til en større tur foran sesongen, så det kan drøye helt til 1995 før Bjørnebye spiller på Lerkendal igjen. Men det betyr ikke at han ikke får møte Rosenborg før.

Rosenborg til Anfield
- Graeme Souness mener Rosenborg er en glimrende treningsmotstander, og så lenge Rosenborg mangler trening i å møte europeiske lag borte, tar vi gjerne turen til Anfield Road, sier Dokken.
Graeme Souness var begeistret etter kampen mot Rosenborg i forbindelse med Norway Cup i sommer. Han sa det var den beste treningskampen de hadde spilt. De møtte motivert motstand i en kamp hvor rammen rundt også var på topp. Det var også første gang han så Stig Inge Bjørnebye i aksjon, og allerede da noterte han seg Rosenborgforsvarerens egenskaper.
Avtalen mellom Rosenborg og Liverpool innebærer at unge, talentfulle Rosenborgspillere får adgang til å trene med Liverpool. Og skulle Rosenborg komme i akutt spillermangel på grunn av skader, kan de etter årsskiftet låne spillere av Liverpool.
- Det kommer ikke på tale å låne spillere bare for å styrke laget på kort sikt. Det er vi ikke interessert i, presiserer Dokken.
Med Stig Inge Bjørnebyes overgang til Liverpool får Rosenborg et hull å fylle i forsvaret. De hadde håpet på Joakim Bjørklund, men han valgte til slutt IFK Göteborg. Nå skal trener og assistenttrener Nils Arne Eggen og Bjørn Hansen ha et møte for å diskutere en erstatter. Det eneste som synes klart er at de ikke vil jakte på utenlandske spillere. (NTB)

En interessant artikkel som også nevner interessen for Bjørklund, spørsmålet om utenlandske spillere (noe Bjørklund tydeligvis ikke var...) og at Souness var begeistret over motstanden Rosenborg ga.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.12.2007 02:34    Post subject: Reply with quote

Fire søyler i RBK-historien:

09.08.95: Rosenborg - Besiktas 3-0
23.08.95: Besiktas - Rosenborg 3-1

05.03.97: Rosenborg - Juventus 1-1
19.03.97: Juventus - Rosenborg 2-0
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.12.2007 18:14    Post subject: Reply with quote

Juleutsalg på harddisken min:

1960:
Cupfinale mot Odd

1967:
Cupfinale mot Lyn

1971:
Brann - Rosenborg
Cupfinale mot Fredrikstad

1984:
Kvartfinale mot Fredrikstad

1988:
Diverse seriemål
Cupfinale mot Brann

(Før spørsmålene kommer: Jeg har ikke mer fra kampene enn det jeg legger ut. Nå er det tid for julemiddag!)
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 24.12.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

Danke! Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.12.2007 01:23    Post subject: Reply with quote

1989:
Rosenborg - Sogndal - debuten til Strand
Rosenborg - Mjølner
Start - Rosenborg
Rosenborg - Viking
Rosenborg - Bryne (NM 4. runde)
Rosenborg - Molde
Mjølner - Rosenborg
Hamarkameratene - Rosenborg (NM kvartfinale)
Viking - Rosenborg
Mini på Sportsrevyen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.12.2007 20:20    Post subject: Reply with quote

1990:
Rosenborg - Strømsgodset
Fyllingen - Rosenborg
VÃ¥lerengen - Rosenborg
Rosenborg - Lillestrøm
Molde - Rosenborg - ikke ferdig opplastet, men bør nytes!
Tsjernomorets - Rosenborg (UEFA-cupen)
Rosenborg - Start
Rosenborg - Tsjernomorets (UEFA-cupen)
Rosenborg - Brann - seriemesterskapet sikres
Cupfinalen mot Fyllingen

Håper dere setter pris på julegavene! Cool
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 21:07    Post subject: Reply with quote

Strålende, Thomas! Kan vi vente oss enda mer goodies i dagene som kommer? Du tar fullstendig knekken på eksamenslesinga til en stakkar Wink
Back to top
Ekte RBKfan
Senior

PostPosted: 28.12.2007 22:00    Post subject: Reply with quote

Veldig bra Tommel'n opp! Er det noen som vet hvordan man får klipp fra flv til F.Eks. avi og wmv? Har lastet ned filene fra putfile (Det gikk med Internet Explorer) men filene kommer bare i flv.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troilonge
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 22:00    Post subject: Reply with quote

Det tapet mot Odessa svir fælt, selv 17 år etterpå Evil

Får hente inn igjen kvelden med cupfinalen mot Fyllingen. Tror ikke jeg har sett den før Smile
Back to top
Hercules
Proff

PostPosted: 28.12.2007 22:10    Post subject: Reply with quote

Takker for en fantastisk julegave! Utrolig at en kan sitte å mimre over disse kampene , da jeg ikke var gamle karen da jeg var på disse kampene. Husker riktig nok en del av resultatene og noen mål, men det var deilig å se det igjen!
Tusen takk for god jobbing Thomas Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.12.2007 02:33    Post subject: Reply with quote

Supert, 2mas! Tommel'n opp!
Ekte RBKfan wrote:
Er det noen som vet hvordan man får klipp fra flv til F.Eks. avi og wmv? Har lastet ned filene fra putfile (Det gikk med Internet Explorer) men filene kommer bare i flv.

Bruk Vixy (Tror ikke det går med Putfile) til å laste ned som avi eller mov direkte eller bruk Media Convert til å konvertere nesten hva som helst via nettleseren.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.12.2007 10:35    Post subject: Reply with quote

Ser at jeg måtte gjøre et ekstra trykk for å publisere Molde - Rosenborg - kos dykk!

Og bolge; det kommer vel mer etter hvert, så det er bare å skrive egen legeerklæring mhp. eksamensfravær.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 29.12.2007 17:06    Post subject: Reply with quote

Noen som har Molde-Rosenborg fra 1998 liggende? Hadde skammelig lite å gjøre i går og endte opp med å lese om kampene hvor Rosenborg sikret seriegullet. Spesielt seriefinalen fra 1998 på Molde stadion hørtes intresant ut. Roar Strand scora også RBK
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 29.12.2007 17:42    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg har etterlyst samme kamp i flere år. RBK-supporterne hadde hele den ene svingen på Røkkeløkka (både oppe og nede) og de jubelscenene etter at Roar gjorde 1-0 skulle jeg gitt mye for å se igjen. 2mas, er det håp?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.12.2007 18:26    Post subject: Reply with quote

Det er alltid håp! Me får sjå kva eg får tid til.

For øvrig ble jeg litt overrasket da jeg oppdaget Ilia Tsymbalar hos Tsjernomorets. Visste ikke at to generasjoner RBK-spillere måtte slite med ham.

Sånn ellers har jeg mer på lager, men heldigvis(?) ikke så mye fra 1991-sesongen:

Rosenborg - Lyn
Rosenborg - Lillestrøm (NM-semifinale) - avskjeden med Brandy
Fyllingen - Rosenborg
Rosenborg - Sampdoria (serievinnercupen 1. runde) - ikke ferdig
Strømsgodset - Rosenborg
Rosenborg - Lillestrøm
Toppscorer 1991: Kalle Løken
Cupfinalen mot Strømsgodset - ikke ferdig lastet opp, men...

Last edited by 2mas on 29.12.2007 23:38; edited 1 time in total
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 29.12.2007 18:38    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Cupfinalen mot Lillestrøm - ikke ferdig lastet opp, men...

...eller kanskje tilogmed Strømsgodset? Wink

Gleder meg veldig til det dukker opp noe fra 1992! Den sesongen husker jeg veldig godt, 91 er fortrengt og 90 er bare et vagt minne. Finalen mot Lillestrøm i 92 hadde jeg på VHS i mange, mange år, helt til noen i husstanden bestemte seg for å bruke kassetten til noe annet Rolling Eyes Men keep up the good work, 2mas, du er en pryd for det rettroende samfunn!
Back to top
Hercules
Proff

PostPosted: 29.12.2007 19:09    Post subject: Reply with quote

Husker veldig godt Semifinalen mot lsk og målet til Brandy. da jeg var ballgutt i denne kampen, sto like bak høyrestanga da ballen smalt inn i krysset! Gode bardomsminner som fortsatt sitter på netthinna.. Var nesten på alle cupkampene denne sesongen, bare det at osloturen var begredelig...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.12.2007 23:40    Post subject: Reply with quote

Da er både link og navn på link fikset for cupfinale-klippet. Sliter med å få publisert Sampdoria-høydepunktene; ferdig lastet opp allerede i formiddag, men stage6 ferdigstiller ikke innsatsen min...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.12.2007 02:13    Post subject: Reply with quote

Forstår meg ikke på hva som skjer med Sampdoria-høydepunktene. Om de noen gang blir "sluttført", så fins de her.

I mellomtida kan bolge og alle andre kose seg med nyttårsgaven fra meg:

1992:
Rosenborg - Lyn
Rosenborg - Start
Rosenborg - Strømsgodset (NM-kvartfinale) - Olas eneste mål(?)
Kemnersaken
Sogndal - Rosenborg
Rosenborg - Viking (NM-semifinale)
Rosenborg - Lillestrøm
Totto Dahlum hjem som forræder
Rosenborg - Viking
Rosenborg - Dinamo Moskva
Brann - Rosenborg
Gulljubel
FotballXtra: Rosenborg-gull
Sportsrevyen: Rosenborg-gull
Rosenborg - Kongsvinger - "seriefinale"
Cupfinaleshowet - utdrag
Cupfinalen mot Lillestrøm
Ã…rets klubbtrener: Nils Arne Eggen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 43, 44, 45  Next
Page 6 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb