English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 19:36    Post subject: Reply with quote

Enda en grunn til å ikke hente Lago tilbake..
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 00:27    Post subject: Reply with quote

Erik Hagen velger aldri RBK fremfor VIF!
Ikke er han "topp-30 kvalitet" heller (men det får vi neppe uansett).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 00:54    Post subject: Reply with quote

Er det så sikkert at VIF er interresert i å kjøpe han da? De har jo ikke forsøkt seg enda...
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 00:57    Post subject: Reply with quote

Hva med Reginiussen + en Hofseth?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 01:01    Post subject: Reply with quote

In my dreams... hadde valgt bort Hagen mot noe sånt lett, men tror ikke det er særlig realistisk desverre...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 01:29    Post subject: Reply with quote

Poenget er at hvis han idet heletatt vil hjem igjen til Norge så har han VIF som et klart førstevalg.
Men jeg tror dog at Erik Hagen blir i utlandet pga. penga.
Back to top
kennet
Junior

PostPosted: 28.12.2007 14:13    Post subject: Reply with quote

Ja, nå er to nye spillere klare.

Kan dette være en god første 11'er neste sesong?

Jarstein
Stoor - Nordvik/Demidov - Ny spiller - Traore
Tettey
Skjelbred Pelu
Sapara
Konan - Iversen

Kanskje en litt annen taktikk men....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Skammels10
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 14:20    Post subject: Reply with quote

Konan på topp? Pelu på sentral midtbane. Jeg håper inderlig ikke dette blir laget neste år...

Dessuten bekler disse to siste signeringene plasser hvor RBK ikke er mest sårbar. Det har ikke kommet noen storfisker enda heller. Jeg velger å vente litt før jeg blir fornøyd med dette overgangsvinduet.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 14:23    Post subject: Reply with quote

Enig med at du skriver "Ny spiller" i midtforsvaret, og ikke BAsma eller noe sånt. Vi bare MÅ ha en etablert og erfaren midtstopper, hvis ikke faller det forsvaret sammen. Kan jo håpe at det blir enklere å få tak i nå som vi har trenerkabalen klar...
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 14:24    Post subject: Reply with quote

Fowler wrote:
Det har ikke kommet noen storfisker enda heller. Jeg velger å vente litt før jeg blir fornøyd med dette overgangsvinduet.

Tja... Jarstein er vel ikke langt unna en storfisk vel?
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 14:27    Post subject: Reply with quote

okej, liker det som skjer.. Jeg har vert på jobb i 16 timer nå, og kommer hjem til den deiligste julegaven.. Ny trener avklart og Jarstein kommer..

Hoftun skal ha for å få tinga gjort, litt morsomt er det at mye skjer når KTE er sykemeldt..
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 14:41    Post subject: Reply with quote

Nå er vi ikke langt unna neste års lag!

Keeper: Jarstein

Forsvar (fra høyre)
Stoor
Nordvik/Demidov
Hagen/evt en annen ny midtstopper
Ny mann/evt nordvik

Midtbane:
Tettey
Strand Skjelbred
Sappara

Angrep
Kone
Iversen

Trener: Erik Hamrèn

Benk:
Lund Hansen
Basma
Jo Sondre Aas
Storflor
Demidov/Nordvik
Konan Ya
A. Berbatovci/ evt en annen juniorspiller
John Pelu
Traore

Ut:
Lago
Jamtfall
Hirscfeld

ca 4- 5 kjøp(Jarstein, Pelu, Demidov, Ny midtstopper, ny venstreback)

en stall på ca 19 stk

Dermed MÅ vi kjøpe en klassemidtstopper. Av en eller annen grunn mener jeg at dedt nærmeste vi kan komme det nå er Erik Hagen, så får vi jobbe videre med spørsmålet. Det er ihvertfall helt avgjørende at ikke unggutta(Demidov/Nordvik) blir de som skal ta mest ansvar i midtforsvaret. Får vi en Venstreback også har RBK lykkes nesten fullt ut i overgangsvinduet. HAdde ikke trodd på det i går, men etter i dag har optimismen tatt seg opp...
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 28.12.2007 15:38    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
okej, liker det som skjer.. Jeg har vert på jobb i 16 timer nå, og kommer hjem til den deiligste julegaven.. Ny trener avklart og Jarstein kommer..

Hoftun skal ha for å få tinga gjort, litt morsomt er det at mye skjer når KTE er sykemeldt..

Halleluja! Med et par forsvarere nå, begynner det å lukte fisk.

Tror at det meste av arbeidet er gjort av KTE, men at Hoftun har slått i bordet overfor den øvrige ledelse, og sørget for å få ting i havn.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 28.12.2007 15:43    Post subject: Reply with quote

Jøss, for noen gledelige nyheter jeg våknet opp til da. Både Jarstein og Hamrèn. Er det Kong Erik som har fått fart i sakerne eller er det Skutle som jager på?
vingback
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 19:32    Post subject: Reply with quote

Årets julenisse heter Erik Hoftun! Mulig andre har innledet samtalene med nye spillere/ trener, men det ser virkelig ut som det nye jegerlaget har fått napp i alle retninger. Med denne farten har vi vel et par klassestoppere inne før vi skal sende opp raketter Razz
Back to top
andersw
Junior

PostPosted: 29.12.2007 19:06    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Selv om vi har fått Jarstein og de to andre så er ikke vi en potensiell gull vinner for 2008.

Hæ? Det skal jævlig mye til for å avskrive RBK som gullkandidat. Vi har tross alt ikke mista noen viktige nøkkelspillere siden 2006 da vi herjet på høsten... Stallen er vel bortimot den samme bortsett fra Kuka og Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.12.2007 19:09    Post subject: Reply with quote

Høsten 2006 er unntaket ikke regelen de siste 3 årene. Samme gjelder kampene mot Valencia i høst.

Jeg ser ikke Rosenborg som noen gull kandidat i 2008 hvis det ikke kommer inn 2-3 store forsterkninger. Hvis det blir med det vi har idag så kan vi kanskje kjempe om en 3-4. plass.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 29.12.2007 22:13    Post subject: Reply with quote

I 2007 scoret vi nest flest mål i Tippeligaen, og slapp inn tredje færrest. Vi har ett eneste tap på hjemmebane, 1-2 mot Godset, i en kamp som vi vinner i 98 av 100 tilfeller. Vi har positiv statistikk mot alle de tre øverste lagene på tabellen. Vi har en fast dødballtaker, Marek Sapara, som endte på intet mindre enn 14 assists i år - flest i Tippeligaen. Dette er bare noen små eksempler på det vi oppnådde i "katastrofesesongen" 2007.

Så kan vi snu på flisa, og se på hva vi er nødt til å forbedre i 2008 - med vekt på ordet nødt. Først og fremst gjelder det to ting:

1) Ta poeng på bortebane
2) Avgjøre jevne kamper

1) Vi har åtte tap på bortebane i 2007. Vi kan nevne 1-4 på Åråsen, hvorav bare det ene baklengsmålet kom på dødball (!). Vi ble atter en gang rundspilt på Nadderud, mot samme lag som vi med den største selvfølgelighet ruller over på Lerkendal. Vi har tapt 1-2 i to nær sagt identiske kamper, Lyn og Tromsø, hvor vi ligger under 0-2 før vi endelig våkner og kjemper oss inn i kampen igjen - for sent. Kampen i Bergen kom for tidlig på høsten til å fortjene betegnelsen "seriefinale", men det var her vi skulle brette opp ermene og hanke i land tre poeng i en kamp vi visste ikke kom til å bli vakker. Summen blir at vi er for naive mot hjemmelag som er heltente når de spiller mot oss, de vet hva de skal slå oss på i sin egen lekegrind, og vi er for fantasiløse til å svare. Dette MÅ endres.

2) Dette punktet henger sammen med punkt 1, men det kan oppsummeres i ett ord: Kynisme. Tippeligaen holder ikke høyere nivå enn at det er mulig å hevde seg i toppen med de mest primitive metoder, noe Lillestrøm er et årvisst eksempel på. Aalesund fikk muligheten til å sende keeperen sin i angrep på intet mindre enn to dødballsituasjoner på overtid på Lerkendal, og slikt skal vi nekte dem. Vi skal også nekte Olivier Occean å score på heading når vi leder 2-1, og vi skal greie å pådra oss et gult kort for å hindre Tarik Elyonoussi i å komme til lagets eneste sjanse i kampen, slik at han ikke scorer på denne ene sjansen. Enten greier vi å drepe kampen med scoring nummer to eller tre, eller så får vi bytte inn en kraftkar som evner å stå i ro med ballen nede ved cornerflagget i et par minutter. Til syvende og sist er det poengene som teller, og "artig og angrepsvillig fotball" gis et nakkeskudd når vi passerer 90 spilte minutter med ettmålsledelse.

Derfor, og her er forklaringen på hvorfor jeg poster i denne tråden, må vi nå hente spillere av andre grunner enn å snekre sammen et lag som kan vinne serien, for dette laget har vi allerede. Vi må nå ha spillere som kan ta oss steget videre dit vi hører hjemme. Seriegullet sikrer vi ved å ha litt is i magen, ferdighetene og erfaringen har vi fra før. Midtbanen vår holder nå omtrent den klassen vi skal ha i møtet med Europa, nå gjelder det å tette midtforsvaret og samspille angrepet. Gi oss en klassestopper - nå!
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 29.12.2007 22:34    Post subject: Reply with quote

Veldig enig i alt du skriver bolgebah. Spesielt det siste punktet du nevner bør det være mulig å få gjort noe med, med en (forhåpentligvis) rutinert trener på benken. Kynisme må prentes inn i skallen på hver enkelt. Vi så det også i kampene mot Chelsea og Schalke. Man prøver det fikse, som ender i katastrofe. I enkelte situasjoner skal ballen opp, bort og frem. Ikke noe mikkmakk med høy risiko.

Jeg mener selvfølgelig ikke at vi skal spille Lillestrømfotball, men noen ganger må det klareres. Dette gjør også de aller beste lagene.

En god og rutinert trener vet å fortelle dette til gutta, og det bør ikke være verdens største problem. Uten å ha sett statistikk på dette er jeg sikker på at vi mistet minst 5-6 poeng forrige sesong på feilvalg i trengte situasjoner. Poeng som hadde sikret oss UEFA-cup også til høsten, uten Fair-Play-flaks, Intertoto osv.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 04:15    Post subject: UtlÃ¥nsavtaler! Reply with quote

Hva vil skje med Øyvind Storflor nå?
Blir han solgt/leid ut (B/G), ettersom vi nå har kjøpt John Pelu?
Det samme gjelder Thomas Valø og tildels Michael Jamtfall!

PS: Fant ikke en slik tråd, bare flytt denne. Tipper den er overflødig.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
tobias_1989
Proff

PostPosted: 30.12.2007 04:37    Post subject: Reply with quote

Har nettopp sett noen klipp av Pelu.. Han ser god ut altså! Typisk spiller som jeg liker: rask, driblesterk, gode innlegg og målteft (til en viss grad).
Men allikevel: Pelu og Demidov, to 1. divisjonsspillere.. Hva satser egentlig Rosenborg på? Jeg må få lov til å spørre..
Og hva i all verden med forsvarsspillere?!?!?! Nå leser jeg at både Kvarme og Lago skal benyttes likevel. Ingen av de holder mål! Jeg er for første gang ordentlig bekymret for Rosenborgs fremtid..
Troilonge
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 04:44    Post subject: Reply with quote

Begge burde signeres for et par år og leid ut til feks Bodø/Glimt.
Back to top
tobias_1989
Proff

PostPosted: 30.12.2007 05:05    Post subject: Reply with quote

Mitt lag anno 30.des 2007:
- - - - - - - - - - Jarstein

Stoor - - - Nordvik - - - - - - - Kvarme - - - Demidov

Skjelbred - Sapara - - - - - - - - Konan - - - Traore

- - - - - - - - Iversen - - - - Kone

Keeperbenk: Hirschfeld, Lund Hansen
Forsvarsbenk: Lago, Basma
Midtbanebenk: Tettey, Strand, Berbatovci
Vingbenk/Spissbenk: Pelu, Valø, Aas, Jamtfall, Storflor

Ønskede forandringer:
Keepere:
- Hirschfeld er for god til å være 2.keeper. Selg han for penger!
Forsvarsspillere:
- vil ha to nye midtstoppere. Reginussen + en eldre, mer rutinert
- vil ha Nordvik til venstreback-backup og midtstopper-backup
- Vil ha Basma, Kvarme eller Lago ut. Hadde vært idéelt med ersattere til disse også
Midtbanespillere: Veldig fornøyd!
Angrepsspillere: Tror kanskje et eller to utlån på enten Valø, Aas eller Jamtfall ville vært veldig bra for deres utvikling. Vi snakker enten Adeccoliga, eller noe ala Ham/Kam.

Bekymret RBK'er...
torerik
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 05:18    Post subject: Reply with quote

Sapara og Konan på sentral midtbane og Tettey på benken. Trenger noen helvetes midtstoppere Wink
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 05:32    Post subject: Reply with quote

Det gir veldig lave odds å tippe at neste års midtstopperpar er å finne blant trioen basma-lago-kvarme. Jeg vil tippe basma-lago er neste års midtstopperpar, fordi kvarme tross noen praktkamper mot slutten var så inn i h... langt ned i divisjonene med spillet sitt ellers gjennom året. Vi må nok innstille oss på Basma-Lago. Trist men sant.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 80, 81, 82  Next
Page 16 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb