View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bluenova Proff
|
Posted: 26.12.2007 16:07 Post subject: |
|
|
Dessverre vil alltid et assistent opprykk i Rosenborg omfattes med stor skepsis, og mye ekstra press på treneren som rykker opp. Det blir som å starte med tillegg på travbanen. Denne situasjonen vil vedvare inntil en assistent faktisk får det til.
Jeg tror kanskje at KTE hadde fått forsterket spillerstallen og fått tak i ny trener, dersom han hadde fått friere tøyler. Dvs, finansielle muskler til å matche de uttalte ambisjonene.
Hvis Henriksen blir hovedtrener, MÅ Rosenborg gjøre alt for at han lykkes. Inkludert å grave dypere i lommene! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.12.2007 16:12 Post subject: |
|
|
Vi visste også hva Ola By stod for. Men det gikk ikke akkurat bra fordi. Vi må ha en trener vi vet kan føre laget til seriegull. Og ikke en trener vi tror kan føre laget til seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.12.2007 16:19 Post subject: |
|
|
Ingen kan vite noe sikkert om det, Kjello. Rambo har jo allerede praktisert et par mnd som hovedtrener og har gjort det bra. Flere av spillerne har uttalt seg positivt om Rambo som en framtidig hovedtrener. Er Hamren eller Sollid garantister for seriegull? Selvfølgelig ikke! De siste par årene har flere andre lag kommet opp på et høyt nivå, slik at konkurransen er blitt hardere, og det er bra for alle, inkl RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.12.2007 16:22 Post subject: |
|
|
Jeg sier ikke vi skal hente en trener som er garantist for seriegull, for det får du aldri. Men vi bør hente en trener som vet hva som skal til. Og som gjerne har gjort det noen ganger. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 26.12.2007 16:26 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Jeg har selvfølgelig tenkt på det samme, SoZo. Jeg sier bare Lyn i 2002-sesongen. Alle husker vel hva som skjedde da.... Med erfaring fra både arbeids- og organisasjonslivet har jeg mange ganger opplevd at interne opprykk fungerer utmerket. Dessuten; Rambo vet vi hva er god for, men hva med denne svensken? Kast bort denne frykten for assistentmyten, folkens! |
Hva står egentlig Rambo for?
Han har null trenererfaring, og selv om han framstår som en autoritær ledertype, så har han etter min mening ikke vist noen ting som skulle tilsi at han er rett man.
Rambo var en liten del av det sportslige støtteapparatet som sammen med NAE utarbeidet en formasjon som passet til de spillertypene vi har. Etter at han tok over har han kjørt denne samme formasjonen med blandet suksess. Det fungerte veldig bra mot et Valencia, et lag som ikke evnet å spille ballen framover, men når vi møtte andre type lag, som Chelsea og Schalke, så greide ikke Henriksen å forandre de detaljene som var essensielle for å kunne få til et bra resultat mot de nevnte lagene.
Han prøvde å få til noen taktiske grep til den siste kampen mot Schalke, der han bla. splittet opp Riseth og Kvarme som fungerte ganske bra sammen, og brukte en mildt sagt rusten Basma fra start, noe som kostet oss dyrt.
Hovedtreneren burde også ha poegtert ovenfor den sportslige ledelsen om hvor viktig det er å spillle kamper mot kvalifisert motstand mellom de viktige CL-kampene.
Noen vil kanskje si at jeg er i overkant negativ mot Henrisken, men jeg ser overhodet ikke hva han kan bidra med som hovedtrener per dags dato. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.12.2007 17:23 Post subject: |
|
|
petko wrote: | Han prøvde å få til noen taktiske grep til den siste kampen mot Schalke, der han bla. splittet opp Riseth og Kvarme som fungerte ganske bra sammen, og brukte en mildt sagt rusten Basma fra start, noe som kostet oss dyrt. |
Ja, jeg må si at Rambo har fått ufortjent lite pes for taktikken borte mot Schalke. Han burde beholdt Riseth og Kvarme i midtforsvaret, kjørt Traore på venstreback og Strand inn på midtbanen.
Uansett, synes ikke vi "vet" hva Rambo står for, og spillerne var positive til Tørum når han ble ansatt også, men de ombestemte seg ett år senere. Tilslutt så har Rambo - ifølge 2mas - ikke særlig lyst til å bli hovedtrener på permanent basis så da er det ikke så mye å diskutere. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.12.2007 21:54 Post subject: |
|
|
Ikke enkelt å få til et bra forsvar når man har et utvalg av spillere som hører hjemme på geriatrisk avdeling... At Rambo er litt aventende til hovedtrenerjobben kan være et taktisk utspill for å skape ro og ikke minst finne ut hvor sterkt hans kanditatur står i ledelsen. Rambo er ingen "nobody" som noen her tydeligvis mener. Han har ledet både RBK jr, RBK2 og A-laget og har dermed en del fartstid på høyt nivå. Dessuten har han en lang spillererfaring fra RBK, ikke minst under NAE. I motsetning tl Hamren har han også CL-erfaring. Glem heller ikke at Rambo har gode samarbeidsrelasjoner til resten av støtteapparatet. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.12.2007 01:02 Post subject: |
|
|
Hva med erfaringer alle har gjort med å ansette assistenter som hovedtrener? Det har aldri gått bra. Vi blir ikke en topp-30 klubb av å ansette assistenttrenere og la assisterende sportsdirektører føre skuta videre. Merkelig nok har jeg mer tro på at vi skal klare å ansette en trener nå som jr er sykmeldt. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 27.12.2007 01:15 Post subject: |
|
|
Hvis Henriksen skulle ta over laget på permanent basis blir det viktig for klubbens ledelse å stille seg bak ham - også når det butter.
For å si det sånn - lær i det minste det av det som ble gjort i Brann siden tidlig på 2000-tallet. Treneren hadde tillitt, han skulle få tid til å sette sitt preg på laget, selv om resultatene ikke alltid stod i samsvar med forventningene. Javisst har det murret i den klubben under Mjeldes ledelse, enkelte har sogar forlatt klubben som en konsekvens av ledelsens støtte til treneren, men resultatet taler jo for seg selv.
Poenget er at ledelsen er nødt til å stå bak Henriksen - eller hvem nå treneren skulle bli - i gode og onde dager. Spillere som ikke ønsker å innordne seg dette kan forlate skuta. Vi har etter min mening sett hva det fører til med en trener som styrer uten tillitt fra toppen. Hans autotitet blir spist opp av spillere som har vansker med å innordne seg. Ledelsen må derfor ha tålmodighet og stå bak sin trener uansett. På denne måten tror jeg det på sikt vil være mulig å skape et lag hvor usikkerhet og illojalitet blir erstattet av en samkjørt enhet hvor laget settes foran den enkelte.
Mange roper etter en trener utenfra, og jeg kan godt se poenget med å skaffe ny og frisk kompetanse. Motsatt kan det sies at dersom Henriksen får tilbud om jobben og han takker ja, så får vi en trener som har tilhørighet og som på sikt kan bygge opp et nytt, godt lag.
Treneryrket er flyktig, i Tippeligaen skifter halvparten av klubbene trener hvert år. For RBK`s del hadde vært en fordel å se flere år fram i tid. Med Henriksen vil vi få en mann som hører hjemme her og som ikke ser på jobben som et kortsiktig engasjement. Mot hans kandidatur kan det sies at han er relativt fersk, men dette kan man bøte på dersom ledelsen gir ham gode arbeidsvillkår. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.12.2007 02:32 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Ikke enkelt å få til et bra forsvar når man har et utvalg av spillere som hører hjemme på geriatrisk avdeling... At Rambo er litt aventende til hovedtrenerjobben kan være et taktisk utspill for å skape ro og ikke minst finne ut hvor sterkt hans kanditatur står i ledelsen. Rambo er ingen "nobody" som noen her tydeligvis mener. Han har ledet både RBK jr, RBK2 og A-laget og har dermed en del fartstid på høyt nivå. Dessuten har han en lang spillererfaring fra RBK, ikke minst under NAE. I motsetning tl Hamren har han også CL-erfaring. Glem heller ikke at Rambo har gode samarbeidsrelasjoner til resten av støtteapparatet. |
1) Forsvaret var like klart for geriatrisk avdeling før Schalke-kampen så jeg skjønner ikke hvordan det kan være en unnskyldning for rokkeringene.
2) Utdyp gjerne Rambos angivelige strategi mtp trenerjobben.
3) Det er forskjell på RBK jr og RBK 2 og RBK A-lag.
4) Spillererfaring under Eggen har ingenting med trenertalent å gjøre, særlig ikke i en tid hvor det er legitimt å hevde at RBK bør distansere seg fra Eggen.
Jeg skal medgi at han har CL-erfaring (men ikke overbevist om at det er særlig relevant) og at han har samarbeidsrelasjoner til resten av støtteapparatet (vet ikke om de er gode). |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.12.2007 12:09 Post subject: |
|
|
Joda, Thor Arild, verden er full av vellyka opprykk for assistenter innen både fotball og samfunnet ellers. Enig med deg Wilhelm når det gjelder det med at ledelsen må støtte Rambo viss det butter. Hele RBK må bli flinkere til å støtte og hjelpe hverandre.
Henning:
1) ja men det vises ekstra godt når gamlegutta blir utfordret hurtig langs bakken, det skjedde ikke mot Valencia i særlig grad.
2) har ikke så noe særlig mer å tilføye
3)hovedsaklig ikke, det er de samme prinsipper det jobbes etter, men trykket utenfra er selvfølgelig noe helt annet på a-laget.
4) kultur og RBK-stilen og god læremester er det jeg tenker på her, og mesteparten av dette er meget god ballast for Rambo og resten av RBK. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2008 12:20 Post subject: |
|
|
Adressa lager stor sak ut av at Hamrén forespurte Kuhn.
Hamrén har nok allerede fått klar beskjed om at styret ønsker Henriksen som fortsatt assistent, og jeg blir svært overrasket om de to ikke i det minste prøver seg et halvår sammen. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.01.2008 20:28 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg 2mas!
Quote: | Den svenske suksesstreneren, som denne sesongen har ledet danske Aalborg til en foreløpig og overraskende førsteplass i den danske toppdivisjonen, ønsket å ha med seg sin nåværende trenerassistent Allan Kuhn til Trondheim. Kuhn takket imidlertid nei, og dermed tyder det meste på at Trond Henriksen går rett inn i assistentrollen når Hamrén starter sitt virke som RBK-trener. |
Men hvem var det Kuhn takket nei til?
Betyr det RBK har kommet med et tilbud til ham? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.01.2008 20:39 Post subject: |
|
|
AaB's assistenttræner Allan Kuhn rejser ikke til Norge sammen den kommende Rosenborg-træner Erik Hamrén. Det var ellers på tale, men Allan Kuhn vil hellere blive i Danmark.
- Jeg kunne godt forestille mig at følge Erik, hvis det ikke lå så langt væk. Det har vi taget stilling til i familien, Trondheim ligger for langt væk. Det passer ikke ind i vores familiemønster lige nu og her, siger Kuhn til bold.dk.
Med andre ord var det personlige årsaker. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 04.01.2008 20:39 Post subject: |
|
|
Mye gjetninger her!
Det er naturlig at en hovedtrener ønsker å ha med seg sin egen assistent. Når det ikke var mulig (av en eller annen grunn), så er det flott at Henriksen fortsetter. Han er en fin fyr som sikkert vil vokse mye sammen med en ny trener som bringer med seg andre impulser enn de han er vant med fra rbk. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.01.2008 21:46 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Med andre ord var det personlige årsaker. |
Det svarer ikke noen av mine spørsmål Jonas. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 04.01.2008 23:40 Post subject: |
|
|
Kuhn sa nei takk til Hamrén på spørsmål om han ville være hans assistent i RBK også, fordi familien ikke vil flytte til Trondheim.
Hva RBK synes om Kuhn er jo ganske irrelevant når Kuhn er så klar på at han selv ikke vil. Men jeg vil tippe RBK helst vil ha med Rambo videre.
Edit: skrivefeil.
Last edited by Juch on 04.01.2008 23:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.01.2008 23:53 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Det svarer ikke noen av mine spørsmål Jonas. |
Hamrén ønsket Kuhn, Kuhn ville ikke flytte, dermed blir han ikke ass. trener i RBK. Er rimelig sikker på at RBK ønsker Trond Henriksen med videre, og at Kuhn kun var Hamréns alternativ. Noe i den duren i alle fall.
"Den svenske suksesstreneren (...) ønsket å ha med seg sin nåværende trenerassistent Allan Kuhn til Trondheim. Kuhn takket imidlertid nei." _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.04.2008 22:05 Post subject: |
|
|
Noen som kan CVen til Henriksen? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.04.2008 22:07 Post subject: |
|
|
Hvilken CV? Han var vel postbud før han fik et tilbud i junior afdelingen hvor han havde forskellige stillinger, derfra til assistenttræner og til sidst hovedtræner.
edit: leif _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 07.04.2008 22:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.04.2008 22:14 Post subject: |
|
|
Henriksen er en veldig fin og hyggelig type, men har han tatt seg litt for mye vann over hodet?
...Og styret nok engang, gratulerer med enda en fin avgjørelse. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.04.2008 22:28 Post subject: |
|
|
Om du tenker på sparkinga av Tørum, så var det han sjøl som framprovoserte den etter LSK-tapet. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.04.2008 22:29 Post subject: |
|
|
Tenker mer på det å la en helt uerfaren trener ta over etter Tørum. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.04.2008 22:38 Post subject: |
|
|
Forsto det, men når valget ble Hamrén, er vel ikke alternativene fram til juni så mange. |
|
Back to top |
|
 |
|