English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Didier Konan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 101, 102, 103  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 17:17    Post subject: problemet Reply with quote

Det er akkurat dette som er problemet for RBK de siste årene, kaller det semb-inspirert fotball jeg Sad
Å finne plasser til spillerne "med navn" i stedet for å finne spillere til plassene !!
Back to top
View user's profile Send private message
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 04.12.2007 09:50    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Spørsmålet med Konan på topp er vel om han er den typen som vil søke bakrom, eller om han vil ha ballen i beina? Jeg er redd for det siste, og da tror jeg han vil passe bedre som indreløper. Men det har vi en hel vinter på å finne ut.

Konan har da scoret 6 mål fra ving i de kampene han har hatt tillit, hvorfor skulle han ikke score enda flere hvis han ble satt i spisspar med Iversen? Han har fart og teknikk til å bruke norske midtforsvarere som rundingsbøyer, men er den av samtlige i klubben med minst spilleforståelse, og det er her utfordringen for trenerteamet vårt ligger.

EDIT: Selvfølgelig ving...

Last edited by DenRodeBaron on 04.12.2007 10:58; edited 1 time in total
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 10:14    Post subject: Reply with quote

Han har vel spilt ving konan. Tror han kan gjøre det godts som spiss.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 25.12.2007 12:43    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at vi må gi Konan tid til å forstå spillet i Norge, og kvitte seg med egoistiske valg.

Bare se på hva Ferguson gjorde med Ronaldo, han var jo fryktelig til å gå på egenhånd i starten. Ferguson lot han holde på og formet han gradvis til den mesterspilleren han er nå.

Jeg har fortsat tro på Konan.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 26.12.2007 01:44    Post subject: Reply with quote

Konan er sykt god, har store forventninger til ham i Sesong 08.
Men han trenger tillit!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bluenova
Proff

PostPosted: 26.12.2007 15:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med innleggene foran, at Konan kan bli spennende å følge i år. Han bør få prøve seg mer, enten som spiss/ving i 4-3-3 eller spiss i 4-4-2.

De andre to (Iversen, Koné) kan ikke ha klippekort på spissplassen.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 27.12.2007 02:41    Post subject: Reply with quote

Konan skal ha den fremste plassen i en diamant på midtbanen, med Ciljan/Tettey og Sapara på hver sin side og en ny ballsikker og taktisk intelligent østeuropeisk Skammelsrud som defensivt anker på midtbanen.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.12.2007 14:58    Post subject: Reply with quote

Hvorfor SKAL Konan ha den plassen? Har han utvist tegn på bra overblikk og geniale gjennombruddsparninger mens han har vært i klubben? Vil heller ha Skjelbred eller Sapara i den rollen, da begge disse er meget pasningssikre og kreative.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 15:58    Post subject: Reply with quote

Ser ikke hva Konan skal gjøre på midtbanen i det hele tatt. Han var vel bedre som spiss, kanskje i 4-4-2. Iversen bruker jo som regel 6 måneder på å komme i form uansett. Konan bør uansett brukes mer enn i 2007.
Back to top
bergert
Rutinert

PostPosted: 27.12.2007 16:03    Post subject: Reply with quote

Konan var vell brukt som en offensiv midtbane før. Dvs han passer bra som toppmannen i en diamant på midten. Men jau, prøv han som spiss også. Kan umulig ha dårligere vårform enn litjivers Razz
Troilonge
Veteran

PostPosted: 27.12.2007 19:54    Post subject: Reply with quote

Med mindre hukommelsen min svikter nå er vel Konan best sentralt, men både Skjelbred og Sapara er vel bedre alternativer der.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 00:31    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hvorfor SKAL Konan ha den plassen? Har han utvist tegn på bra overblikk og geniale gjennombruddsparninger mens han har vært i klubben? Vil heller ha Skjelbred eller Sapara i den rollen, da begge disse er meget pasningssikre og kreative.

Han har vist skuddkvalitet av ypperste merke og ikke aller verst gjennombruddshissighet.
Han har et fantastisk potensiale, men han trenger tillit.

EDIT!
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 28.12.2007 01:20    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Sier du at Konan IKKE er kreativ eller pasningssikker? Hoi hoi. Konan har den aller beste kortpasningsfoten i RBK. Han slår knapt en eneste feilpasning innenfor 10-15-metersradiusen, selv om han er presset. Ikke bare er han treffsikker, han vekter pasningene perfekt nesten hver gang også.

For meg bor det mye Joe Cole i Konan. En målfarlig midtbanespiller som både kan avslutte selv og spille andre gode. Fremst i diamanten med han!
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 01:25    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
...Konan har den aller beste kortpasningsfoten i RBK. Han slår knapt en eneste feilpasning innenfor 10-15-metersradiusen, selv om han er presset. Ikke bare er han treffsikker, han vekter pasningene perfekt nesten hver gang også.

vel,vel.. nå tar du litt hardt i kanskje... hvorfor har han spilt så lite i år da?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 01:27    Post subject: Reply with quote

Tørum, dessuten trenger han tillit som alle andre fotballspillere.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 28.12.2007 02:40    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Guffen wrote:
...Konan har den aller beste kortpasningsfoten i RBK. Han slår knapt en eneste feilpasning innenfor 10-15-metersradiusen, selv om han er presset. Ikke bare er han treffsikker, han vekter pasningene perfekt nesten hver gang også.

vel,vel.. nå tar du litt hardt i kanskje... hvorfor har han spilt så lite i år da?

Nei, jeg tar ikke hardt i. Men god teknikk og sterk pasningsfot er ikke alt. Han mangler jo ennå noe på samhandling og spilleforståelse, noe som ble forsterket/forverret av Tørums kroniske feilplassering av denne meget talentfulle spilleren.

Om Konan får den nye trenerens tillit, spår jeg 10+ mål neste sesong.

RBK RBK RBK
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.12.2007 02:55    Post subject: Reply with quote

Greit at han slår presise kortpasninger, men det er ikke bare at de skal være presise, han må også ha bra overblikk for å se de kreative løsningene i den rollen der. Sapara har nok minst like bra pasninger, og i tillegg har han vist et overblikk av internasjonal klasse. Så hvorfor skal ikke han få plassen når han har bevist langt mer enn Konan? Sapara har jo allerede god samhandling også.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.12.2007 02:59    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Han har vist skuddkvalitet av ypperste merke og ikke aller verst gjennombruddshissighet.

Skuddkvaliteten hans er GOD ja, av ypperste merke er kanskje litt å ta i, men skal være med på at han har gode skudd. Gjennombruddshissigheten er i følge meg hans svakhet, den kom til syne som ving da han i følge meg for skjeldent greide å vinne 1 mot 1 dueller. Og hvorfor dro du inn gjennombruddshissighet i det hele tatt, det er da ikke en spesielt viktig egenskap for en offensiv midtbane?
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 28.12.2007 03:12    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Greit at han slår presise kortpasninger, men det er ikke bare at de skal være presise, han må også ha bra overblikk for å se de kreative løsningene i den rollen der. Sapara har nok minst like bra pasninger, og i tillegg har han vist et overblikk av internasjonal klasse. Så hvorfor skal ikke han få plassen når han har bevist langt mer enn Konan? Sapara har jo allerede god samhandling også.

Er ikke noe enten/eller med Konan og Sappi, men både og, Knerten. RBK skal spille slik på midtbanen neste sesong:

...........Konan............

Ciljan..............Sapara

.....Tettey/ny spiller
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 04:19    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Konan skal ha den fremste plassen i en diamant på midtbanen

Guffen wrote:
RBK skal spille slik på midtbanen neste sesong:

Jøss, hvorfor går ikke klubben ut offentlig med at de har ansatt ny trener?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.12.2007 14:51    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan du si at de SKAL spille slik neste år? Spør du meg bør Skjelbred eller Sapara få den fremste rollen, med Traorè til venstre dersom han ikke blir back og Tettey i midten. Vi spilte ut Valencia med den midtbanen, og da skal vi spille ut et hvert Tippeligalag med den, uansett hvor mange dampveivalser de har. Og å ha bra kortpasningsfot er ikke det samme som å ha bra gjennombruddsfot.

Skjelbred har vist gjennombruddspasninger i høy klasse før, det samme har Sapara. Dette har jeg ikke sett av Konan. For å være en offensiv midtbane trengs både gode gjennombruddspasninger, bra spilleforståelse, overblikk og teknikk. Jeg kan bare se at Konan har teknikken av disse 4 tinga enda. Men hvis du ser noe jeg ikke ser, spytt ut.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 19:59    Post subject: Reply with quote

Jeg dro inn gjennombruddshissighet fordi han kan passe inn som spiss også. Men jeg er stort sett enig i alt det du bortsett fra at jeg tror at jeg ser et større potensiale i Konan enn det du ser.
Men han trenger tillit, får han det er jeg ganske sikker på at han blir bedre enn Sapara.

Etter min mening har ingen i av RBK-spillerne bedre skuddteknikk enn Ya Konan.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 29.12.2007 05:41    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
For å være en offensiv midtbane trengs både gode gjennombruddspasninger, bra spilleforståelse, overblikk og teknikk. Jeg kan bare se at Konan har teknikken av disse 4 tinga enda. Men hvis du ser noe jeg ikke ser, spytt ut.

Hvis du bare har sett TEKNIKK hos Konan og ikke noe annet, har du sannelig ikke fulgt med særlig godt, eventuelt hatt på deg de mørke solbrillene dine på kamp. Han har solid spilleforståelse og mer fotball i blod og bein og hjerne enn de aller, aller fleste på RBK. Det eneste, og jeg mener eneste, han mangler er forståelsen for den nordeuropeiske måten å spille fotball på, med rask forflytning av ball og spillere i lengderetningen. Der har han ennå noe å lære/forstå.

Forhåpentligvis vil en langt mer faglig sterk og pedagogisk trener enn Tørum gi Konan mer forståelse for rollen sin på banen, som offensiv midtbanespiller eller hengende spiss.

Hvilke gjennombruddsløp på RBK i 2007 er det forresten du mener at Konan skulle slått sine manglende gjennombruddspasninger på...?
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 29.12.2007 07:46    Post subject: Reply with quote

Jeg, som mange andre, mener at Konan er den med størst ferdighetsregister og potensial i RBK.
Selvsagt skal Konan velges foran Ciljan som offensiv midt i en diamant.
Konan er langt mer målfarlig enn Ciljan, har storspilt i den posisjonen tidligere, har et tilslag ciljan bare kan drømme om, og en spilleforståelse som ikke kommer så godt til uttrykk på vingplassen. Det er utrolig sjeldent mannen mister ballen også.

Knerten, Ciljan er best som indreløper, og det er der han skal være.
Han har heller aldri vist gjennombruddspasninger av høy klasse.
Ciljan har motor, driv, nærteknikk og spilleforsåelse. Men ingen utpreget god pasningsfot. Verken tilslag eller gjennombruddsfølsomheten er i nærheten av verdensklasse.

Med sapara som offensiv midt får vi en som kan trekke seg ned og styre spillet i større grad enn det Tettey klarer alene. Med Konan der får vi en litt mer vanlig 10`er rolle, med en målfarlig og kreativ kar som ligger bak spissene.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.12.2007 12:16    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:

Knerten, Ciljan er best som indreløper, og det er der han skal være.
Han har heller aldri vist gjennombruddspasninger av høy klasse.
Ciljan har motor, driv, nærteknikk og spilleforsåelse. Men ingen utpreget god pasningsfot. Verken tilslag eller gjennombruddsfølsomheten er i nærheten av verdensklasse.

Du er så på bærtur her at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Det er jo nettopp nydelige pasninger han trer igjennom Ciljan har vist når han legger seg i den posisjonen. Pasningsevnene sine har han vist flere ganger i RBK når han trer stikkere gjennom.

Verdensklasse? Nei, men det er absolutt ingen spillere i den norske ligaen i noe som helst.

Ciljan sett alene hører til der. Sapara er puttet der fordi han er en lat jævel som ikke gidder å løpe hjemmover. Hadde han kutta ned på røyken og begynt å løpe mer, hadde det nok gjort seg bedre med Saparas evner til å crosse ballen lenger bak som indreløper, og Ciljans smarte stikkere lenger fram.

Ciljan må dog lære seg å avslutte. Det avslutningsevnene og det mentale med å faktisk bruke mulighetene som er hans største svakhet nå. Det og å lære seg å løpe litt mindre, kanskje.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 101, 102, 103  Next
Page 28 of 103

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb