View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zippo Junior
|
Posted: 16.05.2005 20:32 Post subject: Til hvilken nytte? |
|
|
Til hvilken nytte var det å sette inn Brattbakk på slutten? Det synes jeg var en veldig merkelig avgjørelse av RBK. Her har Storflor spilt en overraskende bra kamp, og laget treniger mål, og så setter de inn en spiss som faktisk ikke kan score mål? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.05.2005 20:37 Post subject: |
|
|
Forstår ikke at det kan overraske dig. Vi bruger en højre benet spiller på venstre siden, vi bruger en spiss på kanten og sætter en venstrebenet spiller på højre back. Der er ikke mange ting der overrasker mig for tiden.
Grunden til at Brattbakk kom ind var vel, at han skiftede fra en angrebsrække med 1 spissog 2 "vinger" til en angrebsrække med 3 spisser istedet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 16.05.2005 21:03 Post subject: |
|
|
Altså, det å bruke Dorsin på høyreback er håpløst med tanke på innlegg. Når en spiller er såppas venstrebeint som Dorsin er, blir det en SINNSYKT enkel jobb å blokkere innlegg fra den kanten. Forsvarspilleren trenger bare å vært obs på at spilleren kommer til å stoppe opp, vende om og legge ballen til rette for venstrebeinet før eller siden. Slikt er det ekstremt enkelt å forsvare seg mot, det vet jeg etter selv å ha spilt back i 14 år. Bruk Koppinen som høyreback til Russel er tilbake for fullt, og Johnsen som midtstopper sammen med Basma til Kvarme/Riseth er tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
zippo Junior
|
Posted: 16.05.2005 22:58 Post subject: |
|
|
Men Brattbakk spiller ikke bra engang. Han kommer ikke til innlegg, og det var den enste grunnen til at han skulle komme innpå, slik som jeg så det. Men poenget var, at han klarer ikke å score mål. Så om det var til det formålet, var det rart. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 17.05.2005 00:15 Post subject: |
|
|
robinla wrote: | Altså, det å bruke Dorsin på høyreback er håpløst |
at Dorsin spiller i det hele tatt er for meg et under.
Han henger jo bakpå på alle målene vi får i mot. Han står for høyt oppe i forhold til resten av forsvaret, og da blir det rom i midten. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.05.2005 00:44 Post subject: |
|
|
JellyFish wrote: | robinla wrote: | Altså, det å bruke Dorsin på høyreback er håpløst |
at Dorsin spiller i det hele tatt er for meg et under.
Han henger jo bakpå på alle målene vi får i mot. Han står for høyt oppe i forhold til resten av forsvaret, og da blir det rom i midten. |
Og hva gjorde Ståle mot Malmø? Han falt i det ballen kom susende, og ga Malmøs superspiss all tid i verden.
Micke er den av backene våre som gjør det best for tida. Han bør snarest mulig over på venstrebacken, for Ståle har vært elendig så langt i år. Han drar ned tempoet, og treffer ikke med venstreslegga. Den mannen tåler merkelig nok ikke tillitt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 17.05.2005 00:52 Post subject: |
|
|
Jeg mener absolutt ikke at Dorsin er noen dårlig back, men han er først og fremst en venstrebeint venstreback, og bør logisk nok brukes på venstre. Blir bra når vi får tilbake Riseth og Kvarme sentralt og Koppinen/Russel på høyreback. |
|
Back to top |
|
 |
|