View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 19.12.2007 16:41 Post subject: Stuart Baxter |
|
|
Stuart Baxter kan vara på väg till Rosenborg i Norge. Enligt uppgifter till Kvällsposten har norrmännen uppvaktat Baxter, sedan deras förstaval Trond Sollid spruckit.
Läs mera: Baxter kan ta över Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.12.2007 16:43 Post subject: |
|
|
Nei... vær så snill...  |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.12.2007 16:47 Post subject: |
|
|
Han er en trener med mye erfaring fra fotball i den ganske verden, men tvilende til at en trenernomade er hva vi trenger nå.
Last edited by vingback on 19.12.2007 16:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.12.2007 16:49 Post subject: |
|
|
Baxter er flink, disiplinær og sterk, men helt feil i forhold til RBKs filosofi om offensiv og underholdende fotball. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.12.2007 16:51 Post subject: |
|
|
Baxter er ikke det dummeste forslaget jeg har hørt i det siste. Det er bedre enn Reka, i hvert fall. I Lyn gjorde han det helt greit ressursene tatt i betraktning. Det kan være verdt et forsøk, vi er uansett så langt nede i myra nå at vi ikke har stort mer å tape.
I tillegg har Baxter både erfaring og kontakter. Det eneste minuset med han er det som Recon nevner, at han er for defensiv av mentalitet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 19.12.2007 16:54 Post subject: |
|
|
En positiv ting med Baxter i hvertfall er at det kommer ikke til å godtas noe nonsens, hverken fra spillergruppa eller andre tullinger på brakka. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.12.2007 16:57 Post subject: |
|
|
Skal på ingen måte sammenligne oss med Real M, men de tilsatte også en sterk trener med "kjedelig" stil i Capello, noe som førte til gode sportslige resultater. Om Baxter får rom til å gjøre sin greie uten at alle andre skal stå bak ryggen hans og si "dette ville ikke Nils gjort", kanskje han kan få skuta på rett kjøl igjen. Han stikker vel fort etter et år, så da får vi ut på leting etter en mer "morsom" trener. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 19.12.2007 17:03 Post subject: |
|
|
Ja, jeg er overrasket over hvor lite negativ jeg er til en såpass defensiv trener. Kanskje fordi han har så mange andre kvaliteter vi så sårt (og mer akutt) behøver nå.
En av de bedre kandidatene hittil. Underholdende kan det jo bli likevel. Tviler på at han får gehør for noe ultradefensivt i RBK og med det spillermateriellet vi har offensivt uansett. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.12.2007 17:08 Post subject: |
|
|
Han forlot Helsingborg fordi han ikke var enig i disposisjonene til ledelsen:
- Jag känner mig maktlös. Du pratar med en tränare som har blivit av med ett helt lag på ett år...
Läs mera: Missnöjd Baxter lämnar HIF
– Att Mariga gick till Parma och Granqvist till Wigan kan man förstå. Men Andreas Dahl till Nordsjealland, Babis till Malmö och Fredrik Björck till Elfsborg – vad är förklaringen? Är det pengar? Men alla har de sagt att det handlade om sättet de blev behandlade på. Och jag känner likadant.
Under höstens transferfönster värvas två spelare Baxter hävdar att han sagt nej till.
– Det har aldrig hänt mig tidigare i någon klubb att jag sagt att ”de här spelarna vill jag inte ha”. Sedan dyker de upp dagen efter med flerårskontrakt, säger Baxter som av respekt mot spelarna inte vill nämna deras namn.
Enligt vad Sportbladet erfar handlar det om Ze Roney och Leandro Castan.
Läs mera: Tvingad att ljuga |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 19.12.2007 17:10 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | En positiv ting med Baxter i hvertfall er at det kommer ikke til å godtas noe nonsens, hverken fra spillergruppa eller andre tullinger på brakka. |
Nei, for hvis det kommer nonsens fra spillergruppa eller andre tullinger så pakker han bare snippveska og finner seg en ny klubb...
Det er vel ikke akkurat det vi trenger, bortsett fra at det kunne vært litt morsomt dersom noen hadde pekt litt nese til den sløve ledelsen i klubben.
Har denne mannen hatt noen suksess noen andre steder enn i AIK, da? |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.12.2007 17:11 Post subject: |
|
|
Aner vi baluba om han blir ansatt med junior som sportsdirektør? Hører ut som de har en gjeng junioerer som direktører i Helsingborg også.
Baxter som trener og By Rise som direktør sesongen 2008! |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 19.12.2007 17:38 Post subject: |
|
|
Baxter er nok en leder som tørr og si ifra, men pga hans defensive innstiling, vil jeg ikke ha han som trener i RBK. Erik Hamren høres ut som en mye bedre trener. Baxter passer til vålerengen, ikke RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 19.12.2007 17:39 Post subject: |
|
|
jadda wrote: | Nei, for hvis det kommer nonsens fra spillergruppa eller andre tullinger så pakker han bare snippveska og finner seg en ny klubb... |
Det virket da som en ekstrem situasjon hvor ledelsen kjøpte to spillere han ikke ville ha, samtidig som tre førstelagsspillere forlot klubben for andre lag i Allsvenskan. Akkurat det siste kommer han jo til å slippe i RBK. Det første blir heller ikke noe problem da ledelsen har problemer med å kjøpe spillere i det hele tatt. Ja ja...
Må også sies at Baxter og Sollied er de to eneste nevnte kandidatene med ligagull i sekken, og det blir vanskelig å finne flere aktuelle trenere som har den erfaringen. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 19.12.2007 17:44 Post subject: |
|
|
Jag vill inte påstå att Baxter är ultradefensiv (inte ultra-anfall heller då), inte i Helsinborg i alla fall. Han brukar anpassa sig till det laget han har. Hade detta varit för några år sen hade jag sagt nej med en gång, men vi har ju inga supertränare att välja på längre. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.12.2007 17:46 Post subject: |
|
|
Spillere inn kan fort vise seg å bli en lettere prosess med Baxter på plass på trenerbenken. Tror nok hans navn kan friste mange. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.12.2007 17:49 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Baxter er flink, disiplinær og sterk, men helt feil i forhold til RBKs filosofi om offensiv og underholdende fotball. |
Der er jeg rett og slett uenig, Helsingborg spiller skikkelig fin fotball. Har sett både Aalborg og Helsingborg kamper i Uefa cupen og Helsingborg angriper med masse folk og spiller langs bakken. Aalborg slo endel langballer mot den hodesterke spissen Prica og var generelt mye mer deffensive. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.12.2007 17:56 Post subject: |
|
|
Greit at vi må legge ned lista for aktuelle trenere litt, men er ikke Baxter litt for lavt? Greit at han har seriemesterskap og CL med AIK tilbake i 1998, men de siste årene har det vel vært mye klubbflytting, og lite resultater. Tror kanskje han er litt passè som trener. Han har vel stort sett levd på gamle resultater i nesten 10 år nå. Nei, vi må prøve det meste annet før vi kaster oss på Baxter.
Jeg vil nesten heller si KTE enn Baxter som hovedtrener... og det sier ganske mye om hvor lite jeg vil ha Baxter... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 19.12.2007 20:27 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Helsingborg spiller skikkelig fin fotball. Har sett både Aalborg og Helsingborg kamper i Uefa cupen og Helsingborg angriper med masse folk og spiller langs bakken. Aalborg slo endel langballer mot den hodesterke spissen Prica og var generelt mye mer deffensive. |
Mulig det, Joko. Jeg har ikke sett HIF under ham, prøver se minst mulig av hif:arna. Men da har han i såfall endret seg en del, for det var i hvertfall ikke slik før. Ikke at de nødvendigvis kjørte langballer, men offensiv/defensiv fordeling. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.12.2007 01:38 Post subject: |
|
|
Jeg kan bekrefte det joko- sier, HIF spiller ikke aller verst med Henke på topp. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 20.12.2007 02:13 Post subject: |
|
|
Ethvert lag med Henke på topp er underholdende å se på.........uten Henke blir det straks mere traurig.
Ærlig talt: her lanseres Reka og Baxter som to seriøse kandidater.
Reka : la oss se bort ifra at han er fra Møre og Romsdal ( selv om det er vanskelig nok)Hvilken fotballfilosofi så vi med Reka da VIF ble seriemestere ? Denne fotballen er like underholdende som å se maling tørke......
Baxter : en "sugardaddy" uten meritter, og med steinalderfotballfilosofi....
Ærlig talt....
La da heller KTE og Rambo styre showet... |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 20.12.2007 03:48 Post subject: |
|
|
ikke f*** om vi skal ha baxter!! tror ikke han er en type som ville passet inn i RBK i det hele tatt. |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 20.12.2007 04:46 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Baxter er flink, disiplinær og sterk, men helt feil i forhold til RBKs filosofi om offensiv og underholdende fotball. |
Riktig En treneransettelse må ikke måles i meritter og rykte. Sollied hadde vært drømmemannen spør dere meg, uansett hvor arrogant han opptrådte i forhold til Stoltidis-Skjelbred-episoden for to år siden.
Utover det har jeg ingen opplagte kandidater. Tom Nordlie kunne jeg kanskje tenkt meg, selv om han aldri ville gått til Rosenborg. Tror Rosenborg må ta turen til utlandet på trenerfeltet denne gang. Det gjelder antageligvis også når vi skal begynne å handle inn spillere. Begynn NÅ! _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.12.2007 07:05 Post subject: |
|
|
kan da vel finne en bedre trener enn (etter hva jeg får inntrykk av) klubbhore baxter. Da ser jeg heller at RBK trykker på med Henriksen og co. til sommeren og satser på Hamrèn... Jeg mener vi har da vunnet serien etter en dårlig første halvdel av sesongen før |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 20.12.2007 14:42 Post subject: |
|
|
Det har jo litt med å gjøre at ledelsen vil gjerne at den nye treneren får lov til å forme laget over tid.
Tror ikke at en ny trener som trener laget et par uker, også har et par dårlige kamper etterpå skaper så sinnsykt med entusiasme.
En trener trenger tid. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
|