English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erstatter for Saarinen?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 04.03.2003 23:46    Post subject: Reply with quote

Ja, det er nok alderen som taler i mot André Bergdølmo. Selv mener jeg at Åge Hareide bør prøve å finne en annen venstreback. Vi kan jo ikke ha noe pensjonisttreff ute på backen - Stensaas og Bergdølmo ;)

Men; dersom RBK får problemer med å finne en erstatter til Janne Saarinen, går det alltids an å hente Bergdølmo tilbake til Lerkendal...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bodø_Gutt
Junior

PostPosted: 04.03.2003 23:58    Post subject: Reply with quote

saarinen sier han vil spille for et topplag i europa... vell...RBK e jo et topplag, eller hvertfall et voksende topplag i europa... syns saarinen kunne gitt rbk hvertfall et år til.
Tage
Junior

PostPosted: 05.03.2003 20:08    Post subject: Reply with quote

Uansett om Stensaas er god nokk eller ikke, så må RBK skaffe seg en ny venstreback uansett, ettersom at Sarinen forsvinner. Skal ha en god reserve på alle plassene.
Back to top
View user's profile Send private message
g_gamst
Junior

PostPosted: 07.03.2003 11:59    Post subject: VB / SPISS Reply with quote

Spissproblemet i Rosenborg e fakta. Selg de vi har og kjøp nye. Eller bruk dem en annen plass på banen, lenger bak. Det e ikke tvil om at Frode e for treg, Karadas det samme og Brattbakk e altfor feig og lessen i taklinger. Det trengs spisser med fart og trøkk og med styrke å vilje til å gå på mål uansett korsen forsvar de møter.
Venstreback har vi i Janne og Stensaas(janne e jo her ennå). Hvis Janne reiser, så hent Bergdølmo. Men å hente nye spillere fra utlandet kan nok bli vanskelig på grunn av lønsmessige forskjeller. Derfor blir det nok bare mulig å få hjem de som er for gammel for spill ute i europa, da de er nesten eller helt gratis. De vil nok styrke uanset lag i norge.
Men Rosenborg burde jo ha muligheten til å satse litt mer enn de gjør på spillerkjøp. Det bør de gjøre for å ha sjanse på å nå toppen i europa.
Back to top
Magnus S
Junior

PostPosted: 07.03.2003 15:58    Post subject: Reply with quote

Synes du er altfor negativ i forhold til de spissene vi har i Rosenborg, g_gamst. Alle fotballspillere har sine svakheter, så å trekke inn de argumentene du kommer med her blir litt dumt synes jeg. Azar Karadas er en spiller som ofrer alt i alle dueller og gir seg aldri. Han er kanskje ikke den raskeste spilleren på RBK, men han er langtifra treg. Harald Martin har vist utallige ganger at han vet hvor målet står, og har bidratt til mange scoringer til Rosenborg, både her hjemme og i Europa. Han er ikke den som trår til mest i taklingene, det skal jeg være enig i, men han klarer seg bra uansett. Frode er en viktig hodespiller, sammen med Azar, og bidrar med mye offensivt. Han har blitt prøvd på midtbanen, og det er en mulighet å bruke han der også.
I tillegg til disse, så har vi jo Trond Fredrik, George, Enerly, Hornseth, Storflor og knutsen, som alle kan brukes der framme. Jeg vil ikke si at det er et spissproblem i Rosenborg, men for all del, vi får se hva som blir sagt når Brattbakk scorer hat-trick i første serierunde mot Vålerenga på Lerkendal...

Med vennlig hilsen

Magnus
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
g_gamst
Junior

PostPosted: 07.03.2003 18:41    Post subject: SPISSER Reply with quote

Det e kanskje negativt, men de vi bruker fremst på banen gjør for lite av sæ ellers, foruten å være på rett plass av og til. De andre du nevnte, får jo ikke spille uten at det e skade på gang. Ingen av dem e vel utprega spisser selv om de kan brukes fremme. Gode spisser som jobber over hele banen, se Arsenal og United. Det e det vi mangler.

Hilsen oppe fra nord Gunvald.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 07.03.2003 22:15    Post subject: hmm Reply with quote

rosenborg har ikke et spissproblem enda, ikke før de kommer til Europa og det er vel ikke før til sen sommern ? er det ikke da det begynner med CL kval ? der er det de trenger raske, tekniske spisser. synes vi burde selge saarinen og arason, for så å hente inn en ny keeper, f.eks hødd sin keeper ? jeg har personlig ikke sett han i action, men siden rosenborg vil ha han, regner jeg med han er god nok, og kanskje Bergdølmo, mener personlig at han er god nok for rosenborg i enda et par år, + enda en ny VB, som er ung og lovende ? For Stensaas er ikke god nok! han holder max en halv sesong før han gjør noen katastrofale feil.

og, du som sa slike spisser som Arsenal og United ?! hvordan i h... kan vi få tak i dem ? kan du fortelle meg det ?

g_gamst
Junior

PostPosted: 08.03.2003 00:41    Post subject: Hva i h. Reply with quote

Så,så, ta det lett. Æ vet det e umulig (kanskje) å få slike spillere til Norge. Men Rosenborg bør definetivt bruke mere penger på spesialiserte kvalitetsspillere. Ellers blir det bare med kvalikkamper til CL. Sad

Ha ei avslappende helg.
Venlig hilsen Gunvald. Very Happy

ROSENBORG I MITT HJERTE OGSÃ….
Back to top
m@ds
Senior

PostPosted: 08.03.2003 19:41    Post subject: Reply with quote

Jeg vetjeg har sagt at vi kunne kanskje få Paul Tierney fra United, men han er på vei ut av United. Han er regnet som ikke god nok! Han er 19 - 21 år å han tror jeg kan være en framtidas storheter på Lerkendal. Jeg har aldri sagt noe om stjernespillere! Bare unge spillere som ikke blir i klubbene de spiller i nå!

SÃ… RO NED!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Magnus S
Junior

PostPosted: 08.03.2003 20:28    Post subject: Reply with quote

Var vel ikke ment til deg det innlegget der Mads..

Med vennlig hilsen

Magnus
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2003 20:32    Post subject: Re: Hva i h. Reply with quote

g_gamst wrote:
Men Rosenborg bør definetivt bruke mere penger på spesialiserte kvalitetsspillere.

I stad skrev du at du ønsket "gode spisser som jobber over hele banen", mens nå skriver du at du vil ha flere "spesialister"...

Når det gjelder pengebruk: 20 millioner kroner vil være en kjempeutgift for Rosenborg. Da blir det fort problematisk når du nevner van Nistelrooy & co, som gjerne koster 20 ganger så mye... Rolling Eyes
Back to top
g_gamst
Junior

PostPosted: 09.03.2003 11:35    Post subject: Spisser Reply with quote

Spesialister kan jobbe over hele banen, Nistelrooy, Solskjær,Henry o.s.v.
Selfølgelig e slike typa ikke realistisk for norske lag, selv ikke RBK. Meningen med å nevne dem, var å få igang en diskusjon. E man frekk nok, så vise det sæ jo at det e mange som har meninger om det meste.
Og det e jo enighet om at de spissan vi no har, kun holder til ligaen hjemme og kvalikkamper i CL.

Med vennlig hilsen

Gunvald
Ha ei fortsat fin helg. Skal sjøl ut på tur me bål å det hele sammen med resten av fam. Laughing
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.04.2003 17:39    Post subject: Reply with quote

Saarinen er fortsatt et hett tema. Nå sier finnen at han snarest mulig vil få til en avtale om overgang til Strasbourg:

- Jeg får ikke spille her i hvert fall. Enten må klubbene bli enige, ellers må jeg skrive en kontrakt som gjelder fra 1. januar 2004 med en annen klubb. Jeg vil helst slippe å gjøre det, men jeg vil ha fred og ro, slik at jeg kan konsentrere meg om det jeg skal gjøre her i klubben, sier Janne Saarinen.

Les mer: Vil bort snarest mulig

I øyeblikket er Ståle Stensaas førstevalget på venstreback. Selv mener jeg at han ikke lenger er god nok for RBK... Jeg frykter både det ene og det andre fra hans side når han blir litt presset - det ene målet til Polen i landskampen på Ullevaal for to år siden er et godt eksempel.

Med andre ord mener jeg at Rosenborg snarest mulig må få til en avtale om overgang for en ny venstreback. Mange klubber ute i Europa har allerede begynt å sikre seg spillere som kommer til sommeren, og dette er noe RBK også kan fikse!
Back to top
Imingen
Junior

PostPosted: 16.04.2003 18:30    Post subject: Reply with quote

Stensaas er jo god nok for RBK. SÃ¥ ikke det skuddet han hadde mot VIF som uheldigvis gikk i tverliggeren?? Og han har jo det som trengs...

Rosenborg i mitt hjerte...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.04.2003 18:37    Post subject: Reply with quote

Det virker nesten helt sikkert at Janne Saarinen forsvinner allerede i sommer:

- Han (Kvarme) ville ha vært en ideell spiller for oss fordi han kan brukes på flere plasser, og han blir ekstra aktuell når Janne Saarinen forsvinner til sommeren, sa Hareide her om dagen. [mer]

Med andre ord virker det også sikkert at en ny venstreback kommer i løpet av den nærmeste tida... Rolling Eyes
Back to top
Kienast
Junior

PostPosted: 18.04.2003 00:03    Post subject: Reply with quote

Kvarme er sikkert god nok, men han må da være fryktelig gammel (forsvant jo fra RBK for maange år siden) og han er vel ikke venstre back egentlig?
Vet ikke om han er noe særlig å satse på...
Rosenborg har vel noen talentspeidere rundt om i norden og kan vel sikkert finne en venstreback som er god nok... Stensaas frykter jeg ikke holder mål, selvom han skyter JÆVLIG hardt.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 23.04.2003 08:52    Post subject: stensaas Reply with quote

vi må ha en ny vb i rosenborg. den som så kampen i går skjønner hvorfor.

mr.stensaas gjorde maaange "stensaas tabber", som brann med litt hell hadde utnyttet bedre, bare flaks/god Espen Johnsen redda oss

noen enige =?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2003 10:27    Post subject: Reply with quote

Tversover-Ståle må selvfølgelig ikke kastes bort på venstre back, han må spille inderløper :)

Fritjofs replikk "Du var den minst dårlige i dag, Christer" oppsummerer vel forsvarsrekkas innsats...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.04.2003 19:38    Post subject: Reply with quote

Det virker ut som at også Hareide har fått nok av tversover-Stensaas:

- Ståle har spilt godt i treningskampene, men det har vært litt opp og ned nå i serien.

Derfor valgte Åge å vrake Stensaas mot Lyn i går.

Les mer: Stensaas vraket

Dermed virker det klart: Stensaas blir ikke Janne Saarinens erstatter. I stedet for å lete i egne rekker, vil Hareide heller finne en ny venstreback.

Selv støtter jeg dette: Ikke for å være alt for slem med Ståle, men han er rett og slett ikke god nok...
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 29.04.2003 09:12    Post subject: ENIG!:) Reply with quote

110% ENIG!:)

Ståle er en snill mann(kanskje) Wink men han er ikke noen fotball spiller på rosenborg til neste år;P iallefall ikke en som spiller. så tiden er inne for å finne en erstatter.

Ragnvald Soma ?

han er en perfekt erstatter kanskje:) ung og talentfull:))
Back to top
Bodø_Gutt
Junior

PostPosted: 29.04.2003 20:31    Post subject: Reply with quote

har tenkt litt, og fant ut at kjølner fra bodø/glimt kansje er et godt valg. han har det som må til i et godt rbk forsvar.
2mas
Sjef

PostPosted: 29.04.2003 21:49    Post subject: Reply with quote

Mulig det er bare meg, men jeg ser både på Soma og Kjølner som midtstoppere... Hareide på sin side har nevnt Kvarme (høyreback/midstopper) som erstatter til Saarinen.

Spør du meg, bør man heller se etter en "fullblods" venstreback!
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 03.05.2003 02:55    Post subject: Reply with quote

kanskje soma er midtstopper i ditt syn, men kvarme er vel mer høreback enn midtstopper, så jeg syns de skal velge soma forran kvarme :)

men, jeg mener det samme som deg egentlig, at de burde skaffe seg en rein venstreback, som f.esk roberto carlos, riise ;)

nei, seriøst, er det ingen venstrebacker der ute i norge\norden som er "brukanes"? ingen forslag ?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.05.2003 12:10    Post subject: Reply with quote

Pereira kunne jeg godt tenkt meg å ha.
Jeg tror også at LSKs Sigurdsson kunne vært spennende.

Men om Beto vil, liker jeg det forslaget best. Selv om jeg synes det ikke virker som om han synes det er aktuelt.
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 12.05.2003 11:30    Post subject: Erstatter for Saarinen Reply with quote

Tversover er definitift ikke god nok for RBK når CL starter.
Kan hende han holder mål i tippeligan, men definitivt ikke i CL.
Reis til Sør Amerike og kikk edr. Det "mysse" av gode og billige spillere ( unge )
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb