| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
stjørdaling Senior
|
Posted: 02.08.2007 21:33 Post subject: |
|
|
http://www.alltidfotball....mp;id=1143
Her blir han beskrevet som en fysisk midtstopper. I tillegg har han vært kaptein som kan tyde på at han har god lagånd.
Mye tyder også på at han er lojal ovenfor klubben, når man ser at han valgte å skrive 3 års kontrakt når han er en ung potensiell spiller, med tilbud fra flere klubber.
Kopierte denne saken fra rbks forum. Det skal vist nok være en tre år gammel sak og han som la den ut (Balder) er til å stole på, selv om det denne gangen manglet kilde:
Arsenal interested in Jimmy Dixon
The 23-year-old Liberian international is currently contracted to BK Hacken, yet a number of clubs are said to be keen on offering him a chance to shine on a bigger stage.
"I hope I get a chance [to move]," centre half Dixon said. "I feel I have developed. Teddy (Lucic) has helped me much with the tactical part."
Newly promoted BK Häcken, complete with the experienced Teddy Lucic and Stig Töfting, were expected to do well and have not disappointed. A combination of this experience, the pace of Liberians Dulee Johnson and Dioh Williams and the impressive performances of defender Jimmy Dixon, have taken them to fourth. Their 4-0 win against local Gothenburg rivals Örgryte IS is their best result so far. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2007 21:53 Post subject: |
|
|
| Kom tilfeldigvis over siste nummer av det svenske fotballmagasinet offside . Bladet virket særdeles bra og hadde en sikkert 10 siders reportasje om en fyr som har huset hele 19 liberianere som har forsøkt seg i svensk fotball, bla Jimmy Dixon. Ikke alle liberianerne kom like bra ut i reportasjen, men Jimmy Dixon ble fremstilt som en voksen og ansvarsfull fyr. God og sympatisk med andre ord. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 03.08.2007 22:11 Post subject: |
|
|
| Offside er med stor sannsynlighet det klart beste fotballmagasinet i Skandinavia. Flere lysår foran sånt som 4-4-2. Obligatorisk lesestoff for den vil ha et intelligent blikk på fotballverdenen (gjennom svenske øyne). |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 03.08.2007 22:48 Post subject: |
|
|
| Batigol wrote: | Jeg så kampen mellom Hammarby og Malmø FF igår og jeg ble imponert av Jimmy Dixon. Veldig sterk en mot en, flink med ball, gode pasninger ingen lemping av ball men virker som en spillende stopper. Er litt usikker på farten hans da det var vanskelig å bedømme ut i fra kampen i går. Morsomt å se at Eguren har selvtillit og spiller godt i Hammarby!
Tror Dixon ville blitt en god signering!
Er det noen flere som har sett denne spilleren? |
Jeg så den tidligere omtalte kampen mot Djurgården.
Der ble jeg ikke all verdens imponert. Synes spesielt igangsettingene/pasningene var elendige. Veldig mye poling opp på tribunen i ikke spesielt trange situasjoner.
Når det er sagt, så tror jeg på det som ble sagt angående kort... Hadde et par knokkeltaklinger som jeg likte.
Denne spilleren er sikkert OK pluss, men først og fremst ønsker jeg meg en mer spillende stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 05.08.2007 12:48 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | | F da. Det er nok negrer i rbk! | nok idioter blant fansen, ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.08.2007 13:02 Post subject: |
|
|
| Ikke forvent så mye av stakkaren. Han brukte argumentet "han er en bæsj" mot Mikke Dorsin tidligere også... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 05.08.2007 14:30 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | | nok idioter blant fansen, ihvertfall. |
Ikke mat trollene. _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.08.2007 14:40 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Ikke forvent så mye av stakkaren. Han brukte argumentet "han er en bæsj" mot Mikke Dorsin tidligere også... |
Det er jo et ganske godt argument det da!  |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 06.08.2007 21:21 Post subject: |
|
|
Ja, blind høne finner også korn en gang iblant. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 06.08.2007 23:15 Post subject: |
|
|
Hehe, den har du "nettopp" brukt på bataljonen-forumet Arntf..  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.08.2007 23:38 Post subject: |
|
|
| Arnt henger på alt mulig av forum, ofte når jeg sjekker andre klubbers forum finner jeg innlegg av Arnt. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 06.08.2007 23:52 Post subject: |
|
|
| Med andre ord så henger du også på alt mulig av forum.. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.08.2007 11:21 Post subject: |
|
|
| Jeg titter innom, regger meg aldri på andre forum. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 07.08.2007 14:04 Post subject: |
|
|
| Må være registrert for å lese bataljonen-forumet i hvertfall.. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2007 16:11 Post subject: |
|
|
| Knut Torbjørn sa på lørdag på et trenerkurs jeg deltok på, at Jimmy Dixon er helt uaktuell pga at Dixon ikke er eu-spiller. Allerede på fredag fikk vi vite av Nils Arne at sønnen ikke rakk seminaret på fredagkveld pga reising i forbindelse med spillerjakt. Ingen spillernavn ble nevnt. |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 27.08.2007 21:41 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | Hehe, den har du "nettopp" brukt på bataljonen-forumet Arntf..  |
Skyldig etter tiltalen. Er ikke alltid lett å være morsom og kreativ, når en henger på så mange fora som jeg gjør... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandish Junior

|
Posted: 15.12.2007 21:57 Post subject: |
|
|
| Hva med å sjekke ut Dixon igjen? Hvis argumentet for å ikke hente han i sommer var en full non-EU kvote, så spiller jo ikke det noen rolle lengre. Liberianeren blir beskrevet som en fysisk sterk og spillende stopper. Noe jeg tror vi trenger ved siden av Basse(eller hvem det nå enn er som er tiltenkt den andre rollen)... |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 15.12.2007 22:00 Post subject: |
|
|
åå herregud, ikke nevn "kjegla" i tospann med noen andre.. Han blir saftblander og NISO-styremedlem neste år
Dixon er for øvrig et godt forslag |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandish Junior

|
Posted: 15.12.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| Hehe.. Malmö var jo negativ i sommer pga at de var midt i sesong. Den er jo som kjent ferdig nå, så da er det vel fritt fram for Eggen og Bratseth (forhandlinger er vel en del av den nye jobben hans?) å finne fram sjekkheftet... |
|
| Back to top |
|
 |
RBK<3 Junior
|
Posted: 15.12.2007 22:39 Post subject: |
|
|
Har stor tro på denne karen... (Men det hadde jeg jo også på Lago og Eguren... ) |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.12.2007 22:58 Post subject: |
|
|
Mulig jeg husker feil, men hadde han ikke et par svake sider; mye kort og noe dårlig pasningsspill?
Jeg husket ikke mye feil, dette er hentet fra før i tråden. Setter det her som påminnelse:
Styrkor
Det första man kommer att tänka på är Jimmys fysiska överlägsenhet. Dixon är allsvenskans starkaste huvudspelare och ändå bara 183 cm lång. Vidare är han snabb som Elanga och hård som "Maestro". En mittback med förutsättningar att skriva in sig i MFF:s anrika historia om det vill sig riktigt väl.
Svagheter
Dixon har en tendens att dra på sig onödiga kort. Vissa brytningar kan vara vårdslösa och otajmade. Han måste också jobba med sitt passningsspel för att bli en fulländad mittback. Men om dessa bitar jobbas på kommer Jimmy troligen att bli för bra för allsvenskan
Isåfall trenger vi en mer spillende stopper i tillegg med ro, plasseringsevne og god pasningsfot. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.12.2007 03:58 Post subject: |
|
|
| Hadde vært kjekt med en spillende stopper, men vi er vel forbi det punktet hvor vi kan være særlig kresne. Jeg skal være fornøyd om RBK får inn noen som kan holde tett bakover litt oftere enn det som har vært normalen i seriespillet i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.12.2007 10:54 Post subject: |
|
|
| RBK<3^ wrote: | Har stor tro på denne karen... (Men det hadde jeg jo også på Lago og Eguren... ) |
Eguren har jo prestert på at bra nivå etter at han forlot oss. Sikker på at han hadde forsvart en plass i vår første 11 dersom han fremdeles hadde vært her. |
|
| Back to top |
|
 |
iKing Junior
|
Posted: 16.12.2007 11:11 Post subject: |
|
|
Dixon virker å være en god stopper, selv om han kanskje ikke har igangsetter-egenskapene til Hoftun. Per dags dato har vi INGEN som klarer å tette igjen bakover. Førsteprioritet bør derfor være å finne en stopper som gjør nettop det: stopper angrepsspillerne til motstanderen. Deretter kan vi, dersom anledningen dukker opp, anskaffe en spillende stopper som makker. Disse er det derimot ikke så mange av.
Men vi kan da ikke stille med Basse og Beto i midtforsvar neste år, og si at vi ikke kjøpte noen fordi vi ikke fant en Hofset!
Prioritert liste:
- Stopper
- Hofset hvis det dukker opp et godt alternativ |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.12.2007 12:35 Post subject: |
|
|
Så enig, så enig.
Det finnes en mellomting mellom våre stoppere, og drømmestopperen "hofseth". Det var dette som felte oss forrige overgangsvindu. |
|
| Back to top |
|
 |
|