| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 15.12.2007 17:07 Post subject: |
|
|
| DEF er flink til å si hva supportere vil høre, men det som skjer på banen er noe totalt annet enn hva han sier. Dessuten virker han uintelligent. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.12.2007 17:08 Post subject: |
|
|
REtt filosofi og rett filosofi. Han har i så fall aldri utøvd den i SIF.
Tror rett og slett ikke han der har evner for toppnivå. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 15.12.2007 19:20 Post subject: |
|
|
| Ikke at jeg ser han som aktuell for oss nå, men Fagermo ferdig i Godset. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.12.2007 19:31 Post subject: |
|
|
Vi veit det
|
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 15.12.2007 19:56 Post subject: |
|
|
Tror ikke dette er vår mann, nei. Forhåpentligvis ikke.
Javier Clemente er jeg derimot mer åpen for. Hvem vet, han kan jo være en av de utenlandske trenerne som har blitt vurdert. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.12.2007 20:37 Post subject: |
|
|
javier clemente har jo stått for en ultradefensiv stil i de lagene han har trent. da han trente spania lå de jo aldri over midtstreken. real sociedad under hans ledelse var heller ikke noe særlig å se på.
skal man lete blant utenlandske trenere kan man ikke bare peke ut et tilfeldig stort navn, da må jo poenget være å gå for en trener som forfekter en attraktiv fotball som harmoniserer med rosenborg.
det er derfor jeg er for morten olsen. han er kanskje ikke den treneren som har vunnet mest. men han har alltid stått for en positiv glad fotball, og han har evnet å få lagene sine til å spille den. det er jo mangelen på norske trenere med offensiv legning som er årsaken til at vi har begynnt å diskutere utlendinger ikke sant? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.12.2007 20:44 Post subject: |
|
|
Hector Cuper fikk sparken fra Real Betis for noen dager siden.
http://en.wikipedia.org/w...ctor_Cuper
Er forøvrig enig med Robbie om at Clemente ikke er typen vi bør gå etter. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.12.2007 20:45 Post subject: |
|
|
hector cuper er etter min mening enda verre enn clemente. selv dino zoff står for glad-fotball sammenlignet med den mannen
Last edited by robbie on 15.12.2007 20:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.12.2007 20:46 Post subject: |
|
|
| Syns å huske at Valencia spilte veldig fin fotball i Champions League under ham, men er godt mulig du har rett. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 15.12.2007 20:50 Post subject: |
|
|
Cuper? Clemente?
Trodde tråden handlet om aktuelle trenere... |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.12.2007 20:51 Post subject: |
|
|
hvis du tenker på 99/00-sesongen så var det først og fremst effektiv kontringsfotball som sendte valencia til finalen. da rafael benitez tok over ble valencia mye mer offensive.
ellers så trente han et ur-kjedelig inter som var en lidelse å se på. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.12.2007 21:00 Post subject: |
|
|
Ok, trekker Cuper-forslaget tilbake. Har ikke sett lagene hans så mye at jeg har noen oppfatning av spillestilen, og Valencia-tiden begynner å bli en stund siden.
Aktuelle trenere er vel alle som er arbeidsledig, eller nevnt i media i forbindelse med oss selv eller andre skandinaviske lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.12.2007 21:04 Post subject: |
|
|
Må ærlig innrømme at i Norden er det to svensker øverst hos meg.
Jönsson og Hamrén. Jönsson vet vi jo hva står for, og Hamrén virker å ha koll epå å hente de rette typene og utvikle dem, samt har godt rykte for offensiv fotball (fra Sverige i hvert fall).
Jeg tviler på at RBK ser så mye lenger ut. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 15.12.2007 21:42 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | javier clemente har jo stått for en ultradefensiv stil i de lagene han har trent. da han trente spania lå de jo aldri over midtstreken. real sociedad under hans ledelse var heller ikke noe særlig å se på.
skal man lete blant utenlandske trenere kan man ikke bare peke ut et tilfeldig stort navn, da må jo poenget være å gå for en trener som forfekter en attraktiv fotball som harmoniserer med rosenborg.
|
CV'en til Clemente tilsier jo at han er en svært god trener, langt bedre enn Tørum og Henriksen. Så RBK burde følt seg priviligert dersom han hadde vært interessert. Men om han er riktig mann for RBK eller ikke aner jeg ingenting om. Og det er nok tvilsomt at han er en av alternativene. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.12.2007 21:52 Post subject: |
|
|
vi er nødt til å finne en som er riktig mann for rbk. da må vi så på en kombinasjon av spillestil og cv.
f.eks har jeg sansen for arne erlandsen som trener. men det betyr ikke at jeg vil ha han som rbk-trener. han står for en altfor kjip fotball for det. nå har vi hatt tre trenere på kort tid (hareide, høgmo, tørum) som sto for en fotball som ikke passet på lerkendal. det er nok derfor at folka på brakka satset alt på å få sollied. men jeg mener at det kan finnes trenere med en filosofi som passer rbk uten at de nødvendigvis må komme i fra rbk-miljøet. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 15.12.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| Vålerenga var vel nær på å hente tidligere Real Madrid trener Juan Ramon Lopez Caro i sommer, men avslo fordi han ikke kunne engelsk. Så syns ikke det er urealistisk å tenke litt lenger ned på kontinentet også. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 15.12.2007 23:53 Post subject: |
|
|
Det er nok ganske usannsynlig hvis du tenker åssen ledelsen
på Brakka tenker, oddrane. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.12.2007 09:39 Post subject: |
|
|
Nå kobles Fagermo opp mot en byttehandel med Odd for å få Morten Fevang i retur. Det går til og med rykter om at han skal ta over Rosenborg.
Les mer: Sirkus Fagermo |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 16.12.2007 12:44 Post subject: |
|
|
| Han er ikke rett mann for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.12.2007 13:31 Post subject: |
|
|
| Håper vi styrer unna Fagermo. Han har vel fått max ut av Godsets gråstein, men når det gjelder spillestil synes jeg det er litt for stor avstand mellom uttalt teori og praksis. Det er vel heller ikke positivt at Godset (i følge "Sirkus Fagermo") synes det er like greit at han drar. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 16.12.2007 13:44 Post subject: |
|
|
Ansettes Fagermo som ny Rosenborg trener så går jeg fakkeltog ned mot brakka for å kreve avgang til styreleder og sportsdirektør. Det er faen meg ikke aktuellt, makan til drittfotball skal du lete lenge etter. Ikke bare det, men han fremstår både usympatisk og overvurdert.
Styr unna, ellers blir det spennende på neste årsmøte. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 16.12.2007 15:51 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | Cuper? Clemente?
Trodde tråden handlet om aktuelle trenere... |
Tror RBK har mulighet til å lokke langt større trenere enn det Brakka tror de har muligheter til. Bør ihvertfall sikte langt høyere enn f.eks. Fagermo og de vi har hatt de siste 3 årene. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.12.2007 16:31 Post subject: |
|
|
Men spanioler og argentinere er ikke kjent for å klare å tilpasse seg forhold i Nord-Europa. Ikke er de flinke i engelsk heller.
Noe som også er helt åpenbart for hvertfall Cupers filosofi er at han starter bakover med å styrke forsvaret og deretter gå fremover. RBK kan ikke hente de spillerne Cuper ønsker. Derfor tviler jeg på at han er akutell. Dessuten er vi ikke i nærheten av å betale lønna disse vil kreve. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.12.2007 16:31 Post subject: |
|
|
| Jepp, til og med på 60-tallet klarte man å hente store trenernavn til Trondheim. Da burde det hvertfall være mulig i 2007. |
|
| Back to top |
|
 |
|