View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.12.2007 23:32 Post subject: |
|
|
Ser helst at vi henter inn en dansk bauta!! eller TO |
|
Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 14.12.2007 23:41 Post subject: |
|
|
Slik det er nå har vi vel et fosvar bestående av
Stoor, Basma, Kvarme og Nordvik.
Så kan vel Demidov og Strand også spiller fosvar. Men synes ikke det er noe tvil om at vi trenger minst 2 nye selv om Lago blir hentet. |
|
Back to top |
|
 |
karpin Junior
|
Posted: 14.12.2007 23:59 Post subject: |
|
|
Når 4 forsvarspillere; Riseth, Dorsin, Koppinen og Lago (foreløpig) har forlatt skuta, bør vi jo gjerne få inn 3+ til. Nå har vi hentet Demidov som kan spille bak, men dersom Kvarme legger skoene på hylla ser det unektelig tynt ut!
Håper gutta på brakka har et ess eller to i ermet, selv om vi nå mistet "sikker-esset" Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 15.12.2007 00:59 Post subject: |
|
|
Det å tro at noen på Brakka klarer å tenke så langt er for meg
helt uforståelig. Det er svært urealistisk at vi henter inn
2 nye midtstoppere.
Løsningen blir trolig at Kvarme forlenger og at vi henter tilbake Lago. Kanskje vi kjøper en ny solid midtstopper i tillegg!? |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 15.12.2007 09:49 Post subject: |
|
|
Lago er middelmådig, og har fått nok sjanser, både i norge og sverige.
satser de på han må de endre målet om å komme blant "topp-30" |
|
Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 15.12.2007 09:53 Post subject: |
|
|
vel med tanke på vilke spillere vi har i dag, bør en vel først tenke på å vinne serien. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2007 10:39 Post subject: |
|
|
Det viktigste er uansett å ha nok spillere til å stille lag.
Lago har krav på lønn ut 2008 (han vil evt. kreve solid sluttpakke om kontrakten skal brytes), så økonomisk blir det det samme for RBK. Da kan man like godt ha spilleren i Trondheim til disp. - i alle fall nå som Lago sjøl er interessert. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 15.12.2007 10:45 Post subject: |
|
|
Om Lago vil tilbake hilser jeg ham velkommen, med et noe ydmykt smil. Fyren har blitt utsatt for relativt dårlig behandling, og vil likevel fortsette. Må like den innstillinga. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2007 10:49 Post subject: |
|
|
Og jeg vet at RBK setter stor pris på de gode holdningene hans. Har hørt utsagn som "han er veldig klubblojal" osv.
Bratseth var veldig ivrig på å gi han en ny sjanse denne sesongen, men pga. maks tre-regelen ble det som det ble. Nå får Lago sannsynligvis en siste sjanse. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 15.12.2007 21:08 Post subject: |
|
|
Herlig! Jeg har alltid hatt sansen for Lago. Han er undervurdert som spillende stopper, altså bedre med beina enn Kvarme, Basma, Koppinen og Riseth, og i tillegg har han en kompromissløs spillestil. Synes han gjorde det godt i sesongoppkjøringa, i de treningskampene jeg så og også i de få kampene han fikk spilt.
Samtidig har han en kjempebra holdning og en nesten vanvittig lojalitet når vi ser at han vil tilbake til tross for at han har blitt urettferdig behandlet, og fått altfor få sjanser med tanke på at han har tatt godt vare på dem. Hvis, mot formodning, Alejandro får litt flere muligheter tror jeg vi har forsterket forsvaret.
Kjempenyheter, hvis jeg har tolket dem riktig  _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 15.12.2007 21:11 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker også Lago velkommen tilbake og er glad for at han nå kanskje får en ny mulighet. Men jeg håper virkelig ikke dette blir det eneste stopper "kjøpet" i vinter... |
|
Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 15.12.2007 21:22 Post subject: |
|
|
Makan til holdning er det knapt å finne hos våre egne engang, (Vidar host host) Er jo ikke til å komme unna at han er en type vi trenger på laget i disse tider. Håper på flere midtbane spillere men mener Lago absolutt er god nok for troppen ihvertfall, om det så nå er på benken. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 15.12.2007 21:29 Post subject: |
|
|
spørsmålet nå er jo hva lago har lært mens han har slitt tribunen de siste årene. høgmo vraket han jo fordi han ikke behersket soneforsvar. noe som ikke overrasker meg siden jeg har sett nok søramerikansk fotball til å bekrefte at å spille forsvar der nede og i søramerika er nærmest to ulike idrettsgrener. om han har lært seg posisjonering og markering i et norsk soneforsvar så er jeg ubetinget positiv til å se mer av lago. han har alle ferdighetene og holdningene som trengs for å være en stopper av ypperste klasse. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 16.12.2007 00:39 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | han har alle ferdighetene og holdningene som trengs for å være en stopper av ypperste klasse. |
Sikkert derfor Barca vil ha ham..
Jeg håper han får sjansen en gang til, ihvertfall hvis det holder
Basma ute av laget.
Førstevalg:
Stoor - Ny klassestopper (spillende stopper og rask) - Lago - Traore?
Er ikke så verst dette..
Andrevalg:
Strand/Basma - Nordvik - Kvarme/Basma/Demidov- Basma/Nordvik? |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 17.12.2007 00:20 Post subject: |
|
|
h b wrote: | nå klarte aldri lago å spille seg inn på laget, så det er vel idioti å hente han igjen, det matcher i alle fall svært dårlig med styrets målsetting om topp 30 |
Lago hadde aldri en reell mulighet til å spille seg inn på laget, med de gamle reglene om spillere utenfor EU/EØS. Med flere jevngode midtstoppere og noen fantastiske ikke EU-spillere fremover på banen, hadde det vært en mektig prestasjon å spille seg inn på laget.
Personlig tror jeg han kan være riktig mann for oss. Dessuten er vi ikke i en posisjon til å sende fra oss midtstoppere akkurat nå. Hvis ikke noe utrolig skulle skje på Brakka.
Så for meg er det idioti å ikke hente ham! |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 17.12.2007 00:26 Post subject: |
|
|
Lago er jo en slags Rambo, og hvem har ikke sansen for han? (Ja, jeg snakker om både Trond og om han som klarte å ta ut 3000 vietnamesere med en pistol). En beinhard spiller som motstanderen virkelig kjenner på kroppen. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.12.2007 00:43 Post subject: |
|
|
Alejandro "El Loco" Lago
Legg merke til øynene hans.  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 17.12.2007 00:51 Post subject: |
|
|
Holder dog ikke mål. Da han ikke en gang imponerer i 2 div.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.12.2007 01:26 Post subject: |
|
|
Trond Ove Nordsteien og Trond Henriksen har skrytt av hams
prestasjoner hele året. Og Bratseth har karakterisert ham som
en ekte klubbspiller. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 17.12.2007 03:05 Post subject: |
|
|
Han har gode holdninger. I tilleg har han vært uheldig. Han startet mot Viking 1 seriekamp og ble skadet , og fikk ikke noen reell sjanse etter det. Bør hente han tilbake slik situasjonen er. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.12.2007 11:26 Post subject: |
|
|
Det var rett og slett Traores kvaliteter som ødela for Lago i år. Ingen hadde tenkt seg at han skulle bli så god og dermed fikk spille så mye. Fordi han dermed blei med i kamptroppen oftere enn opprinnelig planlagt, ble det ikke plass til Lago, og dermed fikk han heller ikke så mange kamper å vise seg frem på. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.12.2007 11:37 Post subject: |
|
|
Ja, Traore begynte å imponere allerede på Gran Canaria, og dermed ble veien inn på laget veldig tung for Lago.
Det man uansett må tenke på, er at vi trenger å ha nok midtstoppere i A-stallen. Slik situasjonen er i øyeblikket, tror jeg ikke vi skal håpe på at vi henter mer enn en klassestopper, og dermed er det bruk for Lago, som vi tross alt uansett må betale på; lønn el. sluttpakke. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 17.12.2007 12:35 Post subject: |
|
|
Tror ikke Lago er veien å gå hvis vi skal forsterke laget, med mindre det kun er som et backupalternativ. Ja, han er tøff ute på matta, men det blir masse frispark av det. Hvis han får Basse ved sin side har vi alle motstanderes drømmeforsvar til neste sesong: en "Rambo" som kan ruse ut og lage frispark i farlige posisjoner, og en Basma som kan glippe i markeringene på det etterfølgende frisparket.
Leser også at Lago har gode holdninger. Vel og bra, med man vinner altså ikke seriegull med gode holdninger alene. Som ting ser ut pr. i dag ville jeg heller hatt en klassestopper med ræva holdninger. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.12.2007 13:31 Post subject: |
|
|
Vi har Basma, Nordvik og Demidov, og vi SKAL (!!!) ha inn minst en klassestopper. Da trenger vi ikke både Kvarme og Lago, så hvis man overtaler Kvarme til å ta en ny sesong er det ingen vits i å hente tilbake Lago. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.12.2007 13:54 Post subject: |
|
|
Imo holder Lago høyere nivå enn både basma og kvarme. OG han er i den aldersgruppen vi vil ha. Så behold ham. At han evt blir backup er ok for meg, bare kisen får en fair sjanse til å konkurrere på like forhold, uten ulempen med passet.
Jeg har talt, så skal det bli. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
|