View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
stolavs Veteran
|
Posted: 14.12.2007 10:24 Post subject: |
|
|
Lago tror jeg vi hadde fått bruk for neste sesong slik det ser ut nå.
Etter de siste endringene, er det slik at Lago kunne spilt i RBK neste sesong? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2007 19:08 Post subject: |
|
|
Ja, det stemmer. Har knuget på "hemmeligheten" siden i går morges, men kan jeg røpe den: Kan hente tilbake Lago
Årsaken til at jeg ventet var at jeg prøvde å få Eggen eller Rambo i tale.
Uansett så tyder mine opplysninger på at Lago sjøl er veldig ivrig på å komme tilbake til Trondheim. Han trives og vil forsøke en "tredje" gang. |
|
Back to top |
|
 |
karpin Junior
|
Posted: 14.12.2007 19:17 Post subject: |
|
|
håper han får tillit nå da, dersom de velger å hente ham tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2007 19:22 Post subject: |
|
|
Han vil i alle fall være fast med på benken, og da er han plutselig mye nærmere en plass på laget.
Jeg satt i hele år med en følelse av at de to beste stopperne til RBK var de to som ikke fikk spille. Kvarme har bevist at Tørum tok feil, og nå kan også Lago bevise at Høgmo og Tørum tok feil. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.12.2007 19:36 Post subject: |
|
|
Lago er en herlig, og ærlig fyr som fortjener å få sjansen i mer enn èn kamp om gangen, der han bare blir satt inn som midlertidig backup.
Et annet pluss er jo at vi slipper å bruke en av påmeldingsplassene på ham for uefa-cupen. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 14.12.2007 19:40 Post subject: |
|
|
Syntes også det var merkelig når Høgmo satte ut Lago med tanke på hvor godt han spilte (synes nå jeg da) tidligere i den sesongen, bl.a. med brudd i vrista/hånden under bortekampen mot Steaua i CL-kvalik der vårt ble satt under sterkt press.
Det er kanskje også en viktig liten detalj at det var en uruguyaner som ga 110% med vristbrudd for RBK, i henhold til noen menneskers tanker om at du på liv og død må ha massevis med trøndere på laget hvis du vil ha folk som går foran og gir alt i kampene.
Last edited by Anders4 on 14.12.2007 19:42; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 14.12.2007 19:41 Post subject: |
|
|
Håper egentlig dette går i orden. Jeg har hatt vondt av Lago, de gangene jeg har sett ham spille synes jeg han har vist bra takter. Synes han kan fortjener å være en av tre-fire stoppere som kjemper om stopperplass.
Har han lært seg brukbart norsk på den tida han har vært her egentlig? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.12.2007 19:48 Post subject: |
|
|
Jeesus, kjøp noe kvalitet for faen. Lago er ikke i nærheten av den kvaliteten vi trenger.
Fyren ble jo stemplet som udugelig i IFK Gøteborg, hvorfor skal han være god nok for oss? Virker som enda en unnskyldning for å kjøpe en midtstopper mindre. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.12.2007 19:50 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke ha et lag, medberegnet dekning på alle plasser, der alle koster oss 15 millioner. Et lag må ha bredde.
Lago fortjener sjansen som en av 4(?) midtstoppere.
Så lenge dette ikke er en unnskyldning for å slippe å kjøpe andre midtstoppere så er det helt greit at han kommer tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.12.2007 19:52 Post subject: |
|
|
I Basma, Nordvik og Kvarme (Som i følge Bratseth mest sannsynlig vil signere) så har vi nok bredde. Hent nå TO midtstoppere av ordentlig klasse, trenger ikke en sør-amerikaner som ikke klarer å markere skikkelig.
Ledelsen i Rosenborg er mer opptatt av kvantitet enn kvalitet og vil derfor bruke dette som en unnskyldning for at vi ikke trenger så mange forsterkninger. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.12.2007 19:58 Post subject: |
|
|
Merkelige prioriteringer på deg. Vi kan ikke stå igjen med to stoppere med en gjennomsnittsalder på 35 år som backup. Og som uansett gir seg etter sesongen. Ingen av de har bevist noe særlig i ligaen heller, tvert i mot. Tabber har vært en gjennomgangsmelodi. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.12.2007 20:01 Post subject: |
|
|
Ny stopper - Ny stopper
Backup i følgende rekkefølge:
Kvarme, Nordvik og Basma.
Kan leve med det for neste sesong, ser ikke poenget med å hente hjem en utlending for å være breddespiller. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.12.2007 20:07 Post subject: |
|
|
Du er veldig naiv hvis du tror at rosenborg kommer til å kjøpe inn to dyre klassestoppere. Mest sannsynlig er det nok at det bare blir èn kvalitetsstopper, og jeg ser da heller at Lago kan være inne og fylle den plassen foreløpig enn de to andre. Rett og slett fordi han er bedre.
Hvis det bare blir èn stopper, og ikke henter lago, må vi gå gjennom en hel sesong med enten pest, kvarme, eller kolera, basma, bak. Og hva når de legger opp etter sesongen? Da må vi igjen ut og jakte, denne gangen på to nye. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.12.2007 20:09 Post subject: |
|
|
Lago har en god omgang mot Steaua for Rosenborg, i resten av kampene har det vært mye rart. Ser Kvarme som en mye bedre løsning og Nordvik bør heller få sjangsen til å vise seg frem før evt Lago. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.12.2007 20:11 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Hva er det som taler for at vi skal få inn to stoppere av kvalitet Harald? Vil være et enormt tap for neste sesong om Riseth forlater oss, to ny stoppere kommer det aldri. |
Helvending joko-? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.12.2007 20:12 Post subject: |
|
|
Lago har aldri fått en skikkelig sjanse, i år fikk han en kamp hver andre måned..
Kvarme en bedre løsning? Da har ikke du sett mange kamper han ha spilt de siste to årene. Han har hatt to elendige sesonger i tippeligaen der han har blitt fraløpt, rundlurt, og konsekvent vært på etterskudd. Vil vi virkelig sitte igjen med ham som fast stopper neste år? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.12.2007 20:13 Post subject: |
|
|
Ja, man kan jo håpe. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.12.2007 20:15 Post subject: |
|
|
Bare morsomt at du bruker det som argument når det er en spiller du liker(Riseth), mens du bruker det direkte modsatte når det er en spiller du ikke liker(Lago). _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.12.2007 20:17 Post subject: |
|
|
Joda, du kan på mange måter si jeg møter meg selv i døra. Går på dagsformen om jeg håper på en eller to stoppere. Men EN er vel mest realistisk, hvis ikke NULL. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 14.12.2007 21:56 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Merkelige prioriteringer på deg. Vi kan ikke stå igjen med to stoppere med en gjennomsnittsalder på 35 år som backup. Og som uansett gir seg etter sesongen. Ingen av de har bevist noe særlig i ligaen heller, tvert i mot. Tabber har vært en gjennomgangsmelodi. |
Tabber har vært gjennomgangsmelodien for Lago også. Han duger ikke. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 14.12.2007 22:01 Post subject: |
|
|
Helt enig! Skjønner ikke at folk her inne vil ha tilbake Lago. Hadde han vært god nok til å spille på RBK, ville han ha fått spilt.
Han begynte jo første seriekamp mot viking, men fikk ikke spille mer etter dette. Hvorfor?? Jo, fordi han ikke var god nok! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.12.2007 22:04 Post subject: |
|
|
Tja, det er godt mulig han ikke har den kvaliteten vi ønsker, men nå hadde vi tre ikke-EØS-spillere fra før, da.
Jeg håper uansett at dette ikke stopper planene om å hente to nye forsvarsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 14.12.2007 22:07 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | Helt enig! Skjønner ikke at folk her inne vil ha tilbake Lago. Hadde han vært god nok til å spille på RBK, ville han ha fått spilt.
Han begynte jo første seriekamp mot viking, men fikk ikke spille mer etter dette. Hvorfor?? Jo, fordi han ikke var god nok! |
Hvis jeg ikke husker helt feil så ble han skadet i den første kampen.. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 14.12.2007 22:49 Post subject: |
|
|
Tror Kvarme signerer, av lojalitet, om vi mislykkes i å hente forsterkninger. Kommer 1-2 klare førstevalg på stopperplass, antar jeg han ikke ønsker å stå bakerst i køa neste sesong.
Så om en av de to forsterkningene blir Lago, kan det være nok til at Kvarme legger opp. Antar det hentes inn minst en stopper snart, og med "ny stopper", Basma, Demidov og Nordvik vil enten Lago eller Kvarme bli 5 mann antar jeg. Så om valget står mellom Kvarme og Lago er jeg jaggu ikke sikker på hva jeg ønsker.
Samtidig håper jeg ryktet om Demidov på lån ut og fire inn stemmer. Har INGEN per dags dato som jeg synes er klare førstevalg på stopperplass hos et lag som skal kjempe i toppen. LSK har Kippe, VIF har Wæhler, Brann har Ørn Sigurdsson. - Vi har Basma. Say no more. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.12.2007 23:11 Post subject: |
|
|
Enig, say no more. Vi trenger minst en feiting uansett. |
|
Back to top |