View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Haugen Veteran

|
Posted: 11.12.2007 08:32 Post subject: |
|
|
P4 meldte i morges at Riseth på det nærmeste er klar for LSK. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 11.12.2007 08:46 Post subject: |
|
|
Han bør ikke få noen varm velkomst 16.mai i såfall. Lillestrøm er fi med stor F, og det å dra dit fordi kjerringa har hjemlengsel holder ikke. Hun kan da vel vente et par år til han legger opp. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 11.12.2007 09:25 Post subject: |
|
|
Papir-VG skriver at Riseth har sagt opp! (Har bare fått lest overskrifta og ingressen)
Edit: Og da var den på nett ja |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 11.12.2007 09:30 Post subject: |
|
|
Hva slags garanti har han for at han får spille mer der? |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 11.12.2007 09:38 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke han drar pga spilletid, men av hensyn til familie. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2007 09:48 Post subject: |
|
|
Dessuten tipper jeg som sagt at LSK betaler ganske så bra for f.eks. en toårskontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 11.12.2007 10:16 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg synes dette er rimelig drøyt. Riseth til LSK. Hadde noen sagt der for en uke siden hadde jeg bare ledd.
Jeg synes Riseth representerer en del egenskaper RBK har bruk for pr i dag (rutine, vinnervilje, duellspill), samtidig som han også begynner å bli over the hill, og mangler mye på det kreative / tekniske. Det bør hentes inn en spiller som kan erstatte spillertypen Riseth, hvis ikke tror jeg laget vil svekkes av dette.
Da står jeg bare igjen med det siste, nemlig: LSK, Vidar? LSK?!? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 11.12.2007 10:26 Post subject: |
|
|
Hvem skal gå i krigen for oss nå da? Vi hadde fire krigere, og nå forsvinner alle sammen og vi står igjen med en haug lettvektere. PCS jobber hardt, men han er ingen kriger som Riseth, Dorsin, Lago og Koppinen har vert for oss.
Det er nesten så jeg mener vi har bruk for Hagen nå, men bare nesten. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 11.12.2007 10:28 Post subject: |
|
|
Av alle klubber da. Ikke noe problem å erstatte han spillemessig, men det er som Bjørn Lyngen sier det: det er mentaliteten og krigeren Riseth vi vil savne. At han i tillegg går til Lillestrøm er ille. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2007 10:38 Post subject: |
|
|
I kveld sitter Fjørtoft i TV3s studio sammen med Erik Solér under Rosenborgs helt avgjørende kamp mot Schalke i Gelsenkirchen.
– Er det mulig du brenner nyheten om Riseth som LSK-spiller etter kampslutt i kveld?
– Nei, det er aldri aktuelt, samme hvem vi eventuelt er interessert i.
– Kanskje Erik Solér spør deg?
– Han vet at jeg har så mye på ham, så det tør han ikke.
Les mer: Ja fra Riseth? |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 11.12.2007 10:48 Post subject: |
|
|
Må si jeg er veldig overrasket over at dette skjer, men det betyr at man må vente det uventede hele veien. At han går til fugla synes jeg nesten er et slag under beltestedet. Hva er det for noe da, stikke fra et Rbk i nesten krise til Lillestrøm?! |
|
Back to top |
|
 |
eracerit Junior
|
Posted: 11.12.2007 10:52 Post subject: |
|
|
Hvem er det som spiller i forsvarsrekka neste år da?
Dorsin forsvinner, Koppinen forsvinner, Kvarme legger mest sannsynlig opp, Lago får ikke oppholdstilatelse, Riseth forsvinner. Dvs vi står igjen med en Basma som har passert toppen, Nordvik, Stoor, men mye skadet Roar Strand, Demidov
Har jeg glemt noen da? Hvis vi heller ikke får på plass et skikkelig trenerapparat (les Sollied) så tror jeg ikke 2008 sesongen blir noe bedre enn årets |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 11.12.2007 11:06 Post subject: |
|
|
Siden Riseth gjør dette tipper jeg han har fått høre at han ikke blir satset på neste sesong.. Det KAN jo være Henriksens valg, men det KAN også være Sollieds uttalelse:) |
|
Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 11.12.2007 11:19 Post subject: |
|
|
Tolker oppsigelsen fra Riseth som at det er avklart minst en ny spiller inn i midtforsvaret. Ellers tror jeg ikke Vidar ville forlatt RBK. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 11.12.2007 11:23 Post subject: |
|
|
Som det tidligere er nevnt er det familiære grunner som gjør at han vil flytte på seg. Jeg har ikke den store troa på at de har to-tre klare spillere som kommer nå, med det resultat at Riseth ville vært konstant benket neste sesong. Tror Riseth ville vært en av de spillerne de hadde sett kunne fortsatt ett år til, slik at litt kontuinitet kunne fortsatt i forsvarsleddet. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 11.12.2007 11:25 Post subject: |
|
|
Enig med wegard skriver.
Hva er det som egentlig skjer i RBK. Virker som det er litt ioppløsning. Om Riseth forsvinner må man iallefall kjøpe inn erstattere. Kanskje Hagen er en rett man, slik at vi får inn en kriger alla Riseth. Håper de på brakka har en plan og at de ikke kun har fokuset på trenerkabalen. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 11.12.2007 11:33 Post subject: |
|
|
God tur.
Blir ikke mye finspill fra stopperplass i LSK neste år heller dersom Kippe og Riseth skal bekle de to plassene.
For Rosenborg sin del, bør ikke dette være noen krise. Ja, mannen viser innsats og har innpiskeregenskaper, men når slike forsvinner, skapes det rom for nye til å stå fram.
Trenger du pakke-hjelp, Vidar? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.12.2007 12:03 Post subject: |
|
|
Det er meget surt at en slik spiller går til Lillestrøm først og fremst for det er Lillestrøm ,men også for på sitt beste fremdeles er en meget god spiller.
Det skal også sies at Riseth ikke har vært veldig bra i årets tippeliga og at han er 35 år gammel og et skille er før eller senere ungåelig. Det som er overaskende er at Riseth er villig til å rasere hele sin anselese i klubben og i trøndelag for noen ekstra kroner for det med kona kjøper jeg ikke. Han har nå vært her siden Hareide var trener og da får ikke bare kona plutselig hjemmlengsel.
Last edited by Keenoir on 11.12.2007 12:03; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 11.12.2007 12:03 Post subject: |
|
|
At Vidar går til LSK i en alder av 35 år synes ikke er noe problem. Han har gjort sitt, så får han prioritere familien hvis han vil. Håper bare at opphevinga av eøs-regelen betyr at vi har en stopper firer fra ghana eller noe på lur og det er derfor Eggen og co sitter på sidelinja.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2007 12:07 Post subject: |
|
|
Også jeg håper at overgangen ødelegger mer for Riseth enn for RBK. Han mister jo helt klart mye av glansen, og vi trenger jo foryngelse.
Uansett skal vi huske at vi ikke trenger å gå lengre tilbake enn til juli for å få bevis på at Riseth har vært veldig varierende de siste årene: Han var da vraket både som stopper og midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.12.2007 12:09 Post subject: |
|
|
Med opphevelsen av ikke-eu-kvota blir det det lettere å skaffe nye spillere. Riseth er høyt hatet av kanarifansen, skjønner ikke hva han tenker på. Penger har han da nok av fra sitt opphold i utlandet og eiendomsprosjekter. LSK har da minst like folk allerede i stallen. Er dette bare et lønnsutspill? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.12.2007 12:10 Post subject: |
|
|
Hatet meg her og der. Det e vel med dem som med pusleklanen. Så fort de hatede spillerne kommer dit, er de jo en kjær bror de ville forært sin mor. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2007 12:13 Post subject: |
|
|
Det er godt mulig det er Riseth sjøl som har "framprovosert" et tilbud fra Lillestrøm gjennom å tilby sine tjenester for klubben, ja. Det er vel heller usannsynlig at de har tatt kontakt med ham for å få ham til å bryte kontrakten med RBK.
Altså har LSK gjerne takket ja til et tilbud de fikk i fanget. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.12.2007 12:35 Post subject: |
|
|
Dette er ikke bra, tatt i betraktning den situasjonen klubben er i nå. Nå er det vel bare Nordvik, Basma og Stoor igjen som forsvarere i klubben. Samt Traore og Strand hvis de blir brukt i forsvar i stedet for på midtbanen.
Faen er det som skjer? Laget er jo i fullstendig oppløsning!
edit: Nå kan det vel i hvert fall være gode muligheter for at Demidov blir stopper, ikke indreløper. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Fortunate Junior
|
Posted: 11.12.2007 13:11 Post subject: |
|
|
At Riseth pakker sammen sakene sine og drar ser jeg ikke på som noe problem. Mannen er for lengst passert toppen, også slipper vi at han også skal inn i en innavlrolle i klubben etter karriereslutt.
De mange trenerbyttene i løpet av de siste årene har jo ofte kommet etter manglende tillit i fra spillergruppa. Her er det visstnok en indre klikk som styrer mye av showet. Riseth ser jeg for meg er sentral i denne gruppen. Det jeg skal frem til er det som skjedde i forbindelse med Ola By sin avgang. Hans avgang kom jo ikke av manglende sportslige resultater, men nettopp på grunn av manglende tillit i spillergruppa. Nå vil jo ikke dette løse noe i forhold til den situasjonen, men kanskje får vi med Riseths avgang en litt svakere gruppe som ikke lager så mye støy.
I etterpåklokskapens lys slår det meg at Ola kunne vært rette mannen om han hadde fått fortsatt som trener. Det er synd han ikke fikk fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
|