View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bluenova Proff
|
Posted: 10.12.2007 13:57 Post subject: |
|
|
Enig med skjæringen her, dette er spill for galleriet! |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 10.12.2007 13:58 Post subject: |
|
|
Håper dere har rett. Tror Riseth er viktig for RBK..både på og utenfor banen. Spesielt for unggutta er han viktig. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.12.2007 14:00 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat jubel blant Kanarifansen |
|
Back to top |
|
 |
Christian Senior
Joined: 30 May 2005 Posts: 152 Location: Gelsenkirchen (Schalke) - TYSKLAND
|
Posted: 10.12.2007 14:51 Post subject: |
|
|
SÃ¥ synd, skulle han forlate RBK.
Jeg liker Vidar godt og kan ikke helt forstå vurderingen å spille for LSK, men en skal akseptere hans vei.
Jeg håper fortsatt at han blir i RBK, en av våre beste, med god innsats og rutine. Ville være et stort tap for Rosenborg.
Og ikke minst: Hvem skal spille E-cupen i feb 2008? Julenissen? Hvor mange spillere har vi da?
Det er nesten den halve gode første-elleveren som kan forlate Lerkendal:
Hischfeld (?) - Dorsin (!), Kvarme (?!), Riseth (?), Koppinen (!), Koné (?)
Inn med Demidov, Aas, Berbatovci. Godt og greit, men nå trenger vi også eldre spillere med rutine! _________________ Hilsen fra Tyskland |
|
Back to top |
|
 |
Jokio Sokomekki Junior
Joined: 22 Oct 2007 Posts: 51 Location: Nordre Trondhjæms Amt
|
Posted: 10.12.2007 14:56 Post subject: |
|
|
Dette tror jeg bare er oppspinn og kun taktikk fra Riseth`s side. Er glad i penger denne karen og bruker nok dette for alt det er verdt for å tjene noen lapper ekstra. For dere vet: "potet å pæng ,kjærring å sæng ,e ailt ein frosting træng" |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 10.12.2007 15:28 Post subject: |
|
|
Bonnien wrote: | Hva faen er det som skjer i RBK? Fra ifjor til idag har følgende gått fra RBK : Thorstein Helstad, Jan-Gunnar Solli, Miika Koppinen, Mikael Dorsin, Daniel Braaten...nå nå kanskje Vidar Riseth?? Hva har vi fått inn: Didi Konan og Vadim Demidov. |
Glemmer du Traore, Sapara, Stoor og sikkert flere jeg ikke kommer på nå? |
|
Back to top |
|
 |
Jokio Sokomekki Junior
Joined: 22 Oct 2007 Posts: 51 Location: Nordre Trondhjæms Amt
|
Posted: 10.12.2007 16:22 Post subject: |
|
|
Rotkaill`n wrote: | Dette tror jeg bare er oppspinn og kun taktikk fra Riseth`s side. Er glad i penger denne karen og bruker nok dette for alt det er verdt for å tjene noen lapper ekstra. For dere vet: "potet å pæng ,kjærring å sæng ,e ailt ein frosting træng" |
Men skulle frostingen finne på å gå til LSK har ikke jeg noe mer respekt for han. En ting er å gå til en konkurerende klubb når man er 35, det som verre er er at klubben er LSK. Jeg vet at mange anser en klubb i blått som RBK`s "fiende" men personlig synes jeg LSK er den verste. Folk i klubben som Fjørtoft, BH Riise, Kippe og Nordlie gjør at jeg misliker denne klubben sterkt. Eks-LSK`re som Solbakken og Bjarman bidrar heller ikke positivt i mitt syn på LSK. En sutreklubb som heller skylder på andre enn å ta tak i probleme selv. Oi, jeg glemte Sundgot: Juksemaker Pipelort.
Nei faan Riseth, går du til LSK så er du bættere største Judas`n i historien. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.12.2007 17:28 Post subject: |
|
|
Først: Kona er fra Kongsvinger. Det er jeg 99,99 prosent sikker på.
Svært overraskende vending dette, men jeg tror i likhet med andre at partene godt mulig allerede er enige, og at overgangen vil kan offentliggjort i morgen eller på onsdag.
Kremmeren økte sin markedsverdi betraktelig med innsatsen mot Valencia, og dette er en utmerket måte å få ekstra penger ut av fotballkarrieren om familien uansett tenker å flytte tilbake til Østlandet når karrieren er over. Skal ikke forundre meg om LSK tilbyr nærmere tre mill. i reell årslønn over to år nå som de slipper overgangssum. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 10.12.2007 17:57 Post subject: |
|
|
Tror og håper at Vidar Riseth er for glad i Rosenborg til å spille for Lillestrøm. Fam Riseth kan vel flytte sørover til neste år, når Vidar mest sannsynlig har lagt opp? |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.12.2007 18:00 Post subject: |
|
|
Jeg ser helt annerledes på det. Dette "stuntet" fra Vidar tror jeg er et desperat forsøk på å få maksimalt ut av sin gjenværende tid på Lerkendal.
Det har tydeligvis vært flere runder med knallharde forhandlinger allerede. Dette blir spekulasjoner fra min side, men det springende punktet tror jeg er at Vidar står knallhardt på at han vil ha en forlengelse av gjeldende kontrakt.
Han har da vitterlig sagt ved flere anledninger at han skal slå seg ned i Trøndelag, der hyttebuisness og båtlivet er viet mye tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.12.2007 18:16 Post subject: |
|
|
Men det er bare han i familien som har ordentlig tilknytning til Trøndelag. Vet ikke hvor gamle ungene hans er, men de har bare bodd fire år i byen. |
|
Back to top |
|
 |
Sofafan Junior
|
Posted: 10.12.2007 18:23 Post subject: |
|
|
skjæringen wrote: | Han har da vitterlig sagt ved flere anledninger at han skal slå seg ned i Trøndelag, der hyttebuisness og båtlivet er viet mye tid. |
Hytta han la ut for salg direkte på tv3 ? Nei, dette har nok ligget i kortene hans ei stund.. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.12.2007 18:44 Post subject: |
|
|
Man tror det ikke før man ser det. Nei, dette er nok kremmeren Vidar Riseth på sitt beste. Ihvertfall er en ting sikkert; Skulle Bratseth ha vært RBK'S forhandler vedrørende Koppinen og Riseth, så har nok begge fått det som de ville. En skremmende tanke, egentlig. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.12.2007 18:54 Post subject: |
|
|
Bare for å legge diskusjonen (om det er noen) helt død; kona til Riseth er fra Kongsvinger. Utfra denne artikkelen om kremmeren, skulle vel ungene være snart 5 og 9 år.
Ikke at jeg legger meg ned og griner om Riseth går til Lillestrøm. Kanskje det er det som må til for å få klubben til å handle gode forsvarsspillere. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.12.2007 19:12 Post subject: |
|
|
Aldersmessig for døtrene betyr det at dette er riktig tidspunkt å flytte på, om foreldrene har bestemt seg for det.
Dessuten er jeg enig med enkelte andre i at det tydeligvis er vanskelig å fase ut RBK-veteraner for tida, så det er like greit at spillerne sjøl tvinger fram foryngelse. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 10.12.2007 19:20 Post subject: |
|
|
Husk at Steffen Iversen også var "klar" for Genk...
Det ligger ikke annet enn penger i dette. Som RBK punger gladelig ut til enda en kompis. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 10.12.2007 19:21 Post subject: |
|
|
attach wrote: | For meg betyr det ingenting om Riseth er god eller ikke. Jeg misliker sterkt at han kan forsvinne til rivalen vår. For det første, er han en herlig type å ha i klubben. For det andre, Lillestrøm? Han kan bare ikke spille mot Rosenborg for en klubb som Lillestrøm. Han bør heller legge opp! |
Amen, amen og amen!
For meg ville dette vært en ren katastrofe. Vidar Riseth er min favorittspiller i RBK, ikke pga hans tekniske ferdigheter, men rett og slett fordi han er en klassisk hjerte-utenpå-drakta-spiller, en som gir alt, og som motstandersupporterne hater. Jeg vil ikke klare å slutte å like ham om han går til LSK, som forøvrig har passert VIF på usympatiskalaen etter mitt skjønn, men jeg vil nok bli nødt til å ignorere ham heretter, til han legger opp.
Her er min bønn til Vidar: Ta ett år til i RBK, og ta det som første steg i nedtrappinga av karrieren. Jeg håper jo at han får spille så mye som mulig, men det er ikke opp til meg å bestemme. Deretter, når karrieren er enda mer på hell enn nå, gå til Kongsvinger eller noe slikt. Det ville blitt langt spiseligere, litt som da Hoftun og Brattbakk (hyll, hyll!) gikk til Bodø/Glimt.
Men dette er nok bare ønsketenkning fra min side...  _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 10.12.2007 20:12 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal han flytte? Akkurat nå, liksom. Han har jo ikke lenge igjen av karrieren nå. Kona foran klubben?
Og hvorfor må han isåfall gå til et av Norges styggeste lag? Han har vek følelser for RBK, og da kan det ikke være noe stas å gå rundt i LSK-drakt. Gå nå hvertfall til KIL eller Kamma da. Mer lokalt og. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.12.2007 20:27 Post subject: |
|
|
Kåre Ingebrigtsen har da ikledd seg den fæle, gule drakta han også. Vi overlevde det. Jeg skal nok overleve om Vidar Riseth ikler seg den samme drakta.
Vidar Riseth er et flott eksempel på hva det vil si å blø for drakta, men per dags dato er han i mine øyne ikke god nok for noe annet enn å gå foran med et godt eksempel på oppofrelse og innsatsvilje.
Men det holder ikke i lengden. Dersom Riseth nå prioriterer familien foran RBK, så er det greit for meg. Vi er pokka nødt til å fornye og forynge stallen. Vi kan ikke gjøre det hvis vi skal tviholde på Vidar Riseth, Christer Basma og Roar Strand inn i evigheten.
Det er på tide at vi begynner å se litt lenger enn bare vår egen nesetipp. Det er på tide å være hardhendte. Hvis ikke Vidar vil gå ut sin nåværende kontrakt, så er det opp til ham. Men det betyr også at han da vær så god kan benytte seg av klausulen sin, og melde seg til tjeneste for de gule og sorte på togstasjonen.
For en RBK-supporter er dette selvsagt ikke optimalt. Men Riseth er pensjonist nå. Vi tåler dette. Selv om det gjør aldri så vondt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.12.2007 22:06 Post subject: |
|
|
Til hedmarkingen to hakk over:
Om fam. Riseth skal tilbake til Kongsvinger er det å melde seg inn i idrettslaget på Skedsmo atskillig mer praktisk enn Hamar med tanke på pendleravstand.
Dessuten regner jeg med at pengene sitter løsere hos Åråsen-mafiaen. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.12.2007 22:29 Post subject: |
|
|
Pendleravstanden er jo ikke så avskrekkende stor i forskjell på Kongsvinger-Hamar og Kongsvinger-Lillestrøm. 9-10 mil kontra 7-8. Bare et par mil ekstra. Og Kick 'n run får han jo begge steder. Men penga rår, som det så fint heter. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.12.2007 22:31 Post subject: |
|
|
KIL hadde jo vært ennå bedre pendlermessig, men sportslig og økonomisk er det vel ikke engang et alternativ for han. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.12.2007 22:46 Post subject: |
|
|
For å avslutte mil-diskusjonen: Kunne ha spart meg "atskillig".  |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.12.2007 22:52 Post subject: |
|
|
"Hold kjæften din, kjærring. Æ spælle for Rosenborg!"
Nix, klysa velger klyseklubben, og alt er vel som det skal være. Alle kan ikke være som Roar Strand og Erik Hoftun. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.12.2007 23:05 Post subject: |
|
|
Kippe og Riseth i samme midtforsvar...lukter karantener lang vei. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|