View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.10.2007 20:18 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Stjørdalingene Sondre Hopmark Stokke (15) og Fredrik Midtsjø (14) er aktuelle for guttelaget: Ønsket av Rosenborg |
Kanskje vi kan skaffe oss ham her til guttelaget også.
knerten_10 wrote: | Rosenborg har ikke noe "juniorlag". De har 3 seniorlag, RBK, RBK 2 og RBK 3. RBK 3 er nok kanskje det du ville kalt "juniorlaget", |
De yngste skal ihvertfall spille i juniorserien, ifølge Nordsteien.
- De yngste i ungdomsavdelinga vår vil dermed spille i juniorserien, de nest yngste i 3. divisjon og de eldste i 2. divisjon. Også dyktigheten vil avgjøre hvilke nivå man spiller på, men det blir et visst skille på alder, forteller Nordsteien.
Kilde!
For øvrig, skremmende lesning fra Bratseth, heldigvis har utviklinga gått fremover. Men tenk om vi hadde hatt et guttelag så lagt tilbake, da hadde vi sikkert "bæret frukter" av det allerede nå. |
|
Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 18.10.2007 14:48 Post subject: |
|
|
Hva skjer med blant annet Mathisen å Skjerve etter denne sesongen tro? er ikke de sisteårs junior? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.10.2007 17:37 Post subject: |
|
|
Spørs om de havner Ranheim eller Strindheim? Kanskje spill i en 1. div.-klubb kunne være noe? |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 28.10.2007 21:07 Post subject: |
|
|
jeg må spørre meg når rosenborg satser så hardt på egenutviklede talenter følgende:
Hvilkne signaler sender RBK ut ved å la våre unge fremadstormende få null sjanser på å vise seg? Slik som i dag, hvorfor kommer ikke Nordvik inn for Riseth? når vi leder 2-0 og kjører virkelig på.
Hvorfor blir ikke en sugen Aas satt inn for Kone?
Vi trener opp talenter for at andre TL lag skal få de gratis! _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.11.2007 20:51 Post subject: |
|
|
Adrian Andresen er så godt som klar for RBK Junior. 91-modell, midtbanespiller med god teknikk og fysikk. Har spilt litt 2. divisjon for Byåsen i år, og er et meget lovende talent.
Ivar Skjerve (bror av Torbjørn og Vegard), forsvarsspiller også 91-modell, har etter hva jeg har hørt også trent noe med Rosenborg den siste tiden. Vet ikke noe om en eventuell overgang her. |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 17.11.2007 12:44 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ivar Skjerve (bror av Torbjørn og Vegard), forsvarsspiller også 91-modell, har etter hva jeg har hørt også trent noe med Rosenborg den siste tiden. Vet ikke noe om en eventuell overgang her. |
Utrolig artig å høre at Ivar har begynt å trene med Rosenborg. Betyr det at han er å regne som Rosenborg-spiller?
At han er bror av Torbjørn og Vegard stemmer riktignok ikke helt. Ja, han er bror av Vegard, men "bare" søskenbarnet til Torbjørn. |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 17.11.2007 12:56 Post subject: |
|
|
Beklager. Leste ikke innlegget hvor svaret står skrevet svart på hvitt, før jeg svarte. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 20.11.2007 17:32 Post subject: |
|
|
10 dager gammel nyhet fra Strindheimfotball.no: (har ikke sett at denne er plukket opp her inne ennå?)
"Jon Arne Kråkenes har idag skrevet under en to-års kontrakt med Strindheim Fotball. Jon Arne kommer opprinnelig fra Utleira men har de siste sesongene vært en del av RBK sin suksessrike juniorstall. Han har i år vært fast inventar på RBK sitt lag i andredivisjon. Jon Arne er en aggressiv venstreback full av løpskraft og entusiasme. Vi ønsker Jon Arne velkommen som Strindheimspiller i sin første sesong som seniorspiller."
Synd da RBK mister et talent, men forstålig da det er mer interessant å spille på et første lag med ambisjoner(?) enn et andre lag. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 20.11.2007 17:36 Post subject: |
|
|
Joda, han har opplyst om det selv her inne for kort tid tilbake.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2007 14:03 Post subject: |
|
|
Steffen Mathisen, Jon Arne Kråkenes, Thomas Klaussen, Vegar Skjerve, Christoffer Engen og Øyvind Pettersen forsvinner mens Simen Søraunet Wangberg og Adrian Andresen er på plass.
Les mer: To nye juniorspillere |
|
Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
Posted: 22.11.2007 16:55 Post subject: |
|
|
Leser på rbk.no at Kråkenes og Mathiesen er inne i sitt siste år av juniorkontrakt, og at man leter etter nye klubber til de. I disse tider med mangel på forsvarere, hadde det ikke da vært en ide å tilbudt de en seniorkontrakt, og deretter leie de ut til adeccoliga klubber, dersom de mangler for mye på nivået endå. Jeg har dessverre sett disse to for lite i år til å si om de er gode nok. Men ut i fra det jeg haar hørt er Mathisen et meget bra talent, og Kråkenes er vel venstreback om jeg ikke tar helt feil, og de har vi ikke for mange av for tida. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2007 16:56 Post subject: |
|
|
Kråkenes har allerede skrevet under for Strindheim. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 22.11.2007 16:59 Post subject: for dårlige |
|
|
De er nok for dårlige, hvis ikke så hadde de jo gått rett til ranheim for å spille seg god nok til returen. |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 22.11.2007 17:19 Post subject: Steffen Mathisen |
|
|
Noen som vet noe om hvilke klubber som er aktuelle for Steffen? _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
jkrakene Senior
|
Posted: 23.11.2007 00:21 Post subject: Re: Steffen Mathisen |
|
|
Jeg dro til Strindheim fordi de er i utfordrerposisjon, og jeg tror og mener at de har store muligheter foran neste år. En flott gjeng og med nye sponsorer (adressa og Nylander), som investerer i tribune under tak og muligens nytt dekke på Myra, så vil dette bli bra. Øyvind Pettersen signerer iløpet av uka, mens Thomas Klaussen er i tankeboksen om eventuelt spill for Nardo Fk. Christoffer Engen har kontrakt i Strindheim ut 2008 sesongen. _________________ Ståle Stensaas. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.11.2007 00:24 Post subject: |
|
|
Hva skjer med Mathisen? _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.11.2007 15:23 Post subject: |
|
|
Kanskje Bodø/Glimt (Bruttern) eller Ranheim..
Det dukker nok noe opp snart. |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 04.12.2007 00:23 Post subject: Thomas Klaussen |
|
|
Thomas Klaussen skrev idag under for Nardo FK. _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.12.2007 00:33 Post subject: |
|
|
NardoFK.no wrote: | Vår talentfulle juniorspiller, Eirk Kvaran Bongard, har fått tilbud fra RBK og vil slutte seg til de sort/hvite i nærmeste framtid. Vi ønsker Eirik lykke til i sin nye klubb og til de nye utfordringene som venter. |
_________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Ramos4 Junior
|
Posted: 04.12.2007 16:59 Post subject: |
|
|
noen som vet hvordan Even Barli gjør det for tiden? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.12.2007 17:29 Post subject: |
|
|
Barli er en solid keeper han, sett han en del ganger i aksjon på skoletreninger.
Kan også bekrefte at Ivar Schjerve er RBK-spiller (så godt som i alle fall) da han spilte med RBK i Malvik Cupen i helga. |
|
Back to top |
|
 |
Ramos4 Junior
|
Posted: 04.12.2007 17:34 Post subject: |
|
|
hvem vil du rangere som de 5 mest spennende juniorspillerne? (utelukk de som allerede er hospitanter.) _________________ Jeg er oppblåst på livstid,
er bortskjemt og oppvokst på hvitvin.
Ikke hat meg, betal meg og mat meg.
Jeg kanke no for det, det har brått blitt en livsstil
(L) |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.12.2007 17:39 Post subject: |
|
|
Nå har jeg kun oversikt over de som er født i 1991 jeg da, og av de så virker alle som spennende talenter. Nordgaard og Schmitz er begge veldig gode midtstoppere. Nordgaard virker som en svært duellsterk, hurtig og samtidig ballsikker stoppertype. Schmitz har enorm duellkraft og hurtighet han og. Tønne har svært god teknikk, det samme med Andresen.
I tillegg har de gode pasningsføtter og fysikken er det ingenting i veien med heller. Begge de to er vel midtbanespillere (indreløpere / kanter). Balstad er en spiss / ving med enorm gjennombruddskraft, fysikk og skuddfot. Ivar Skjerve er forsvarsspiller og har god fysikk og teknikk.
Alle disse spillerne er lovende spillere i mine øyne, og med rett utvikling og oppfølging kan vi fort se noen av dem på Rosenborgs a-lag. Balstad er vel den som har spilt mest 2. divisjon, og han er et enormt talent. |
|
Back to top |
|
 |
Alex645 Junior
|
Posted: 05.12.2007 15:35 Post subject: |
|
|
hva med resten av rbk spillerne på kvt?`
michael karlsen? eirik dønnem osv ? kjennskap til deres kvaliteter?
om de noengang kan ta steget.... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.12.2007 14:02 Post subject: |
|
|
For interesserte så stiller RBK med 3 juniorlag i den pågående Flatås Julecup (foregikk helt til 01:00 i går) i Fokus Hallen. I går ble innledende runder spilt, og RBK gikk oppskriftsmessig videre med alle sine lag. Jkrakene er blant deltakerne, han spiller på RBK 1. Lagene er fordelt etter alder virker det som, de eldste på rbk 1 o.s.v.
Alle RBK-lagene spiller kvartfinaler på søndag: RBK 1 - Tiller klokka 14:10 og RBK 1 - RBK 2 klokka 15:38. Deretter er det semifinaler fra 17:30 til 18:30, før finalen spilles klokka 19:40. Meget artig å se på denne cupen, og de som vil se hva disse gutta kan i five-a-side bør møte opp. |
|
Back to top |
|
 |
|