| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.12.2007 18:42 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | havarn wrote: |
Riseth legger trolig opp |
!!!??? |
Hm?... er det noe som tilsier at han legger opp? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 03.12.2007 19:03 Post subject: |
|
|
| Neida neida, det er bare fyren som rører, Riseth legger ikke opp nå. |
|
| Back to top |
|
 |
wims Junior
|
Posted: 03.12.2007 21:00 Post subject: |
|
|
Angående feilstavelser må jeg si det er imponerende at lynsjenivået her inne er i takt med opptrappingen av voldsepisoder under julebordsesongen i byen...
Tilbake til topic: Stiller store spørsmål rundt TL-profilers sjanser i utlandet. Avisene kommer ofte opp med et antall aktuelle klubber, eksempelvis i Konés tilfelle, men hvor de henter dette fra, er meg en gåte. Er det på bakgrunn av utsagn fra spillernes agenter? Football Manager? Jungeltelegrafen?
Strømstad er 25 år/tjuefem/femogtyve om dere vil - jesus - og trenden er at gode klubber i Europa kjøper spillere i svært ung alder og til lavere pris.
Dette er dårlige nyheter for Strømstad, Hæstad, Jarstein og Lars Iver Strand. De vil til utlandet, men har ikke bevist nok til at noen gidder å punge ut over 10 millioner kroner for dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 03.12.2007 21:10 Post subject: |
|
|
| Synes det var en av lederne i FFK som sa noe bra om det syke prisnivået. Siden VIF nå signaliserer at de skal bruke drøssevis av Fredriksen-penger skal alle klubbene prise spillerne sine skyhøyt. Hvis ikke VIF faktisk bruker alle disse pengene står vi ovenfor en boble - siden ingen utenlandske klubber vil kjøpe spillere som ikke en gang er god nok for det norske landslaget (les: Strømstad) |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 03.12.2007 23:56 Post subject: |
|
|
| At det er mange utlendinger i Norge kan klubbene takke seg selv for. De priser spillerne langt over det de er verd, og derfor må man hente utlendinger.Dette er selvsagt ikke heldig i lengden, men må man så må man |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:00 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...e95814.ece
Herregud for en deilig midtbane vi kunne stilt...
.........Sapara........
..Ciljan......Strømstad
........Demidov....... |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:10 Post subject: |
|
|
| Men hvor er Tettey laget ditt? Er han ikke god nok? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:16 Post subject: |
|
|
Tettey kan være i en utfordrerposisjon, han bør bruke vinteren på å trene opp basisferdighetene. For å spille underholdene fotball, så er vi avhengige av en teknisk og ballsikker midtbane.
Last edited by longns on 04.12.2007 11:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 04.12.2007 11:19 Post subject: |
|
|
Så kan Demidov, som ikke har bevist noe på høyeste nivå, ta plassen til gutten som herjet vilt med Valencia... _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:23 Post subject: |
|
|
Stoor herjet jo også vilt med Valencia, for ikke å snakke om Kvarme. Uten at jeg ser på disse som noe annet en helt "ok" fotballspillere. Var taktikken og kollektivet Rosenborg som først og fremst dengte Valencia over to kamper.
Men forsåvidt enig i at Demidov bør bevise noe, har sett han et par kamper for u-21 og ser hvertfall et potensiale som i mine øyne overgår Tettey sitt. Håper på en frisk konkurranse mellom disse to om denne plassen... |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:23 Post subject: |
|
|
Jeg synes Tettey har vist at han duger. Nå har vi rullert og lurt på hvem som skal taover rollen etter skammelsrud. Når vi endelig har funnet en som fungerer skal vi ikke la han utvikle seg. Henger ikke helt på greip for mæ, men...
Demidov må først bevise at han er så god at han fortjener en plass i laget. Jeg gleder meg til å se han og tror han blir en forterkning,men om han tar plassen til tettey mener jeg blir feil. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:26 Post subject: |
|
|
| stolavs wrote: | | Jeg gleder meg til å se han og tror han blir en forterkning,men om han tar plassen til tettey mener jeg blir feil. |
Om han er bedre, noe som jeg tror. Så er det overhodet ikke feil, ingen skal fredes i Rosenborg. Hvis Tettey fortsetter den "formen" han er inne i nå (tenker på Chelsea og Tyrkia kampen), så bør ikke veien være lang for Demidov. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:32 Post subject: |
|
|
| Men om man ser på at tettey har tatt steget og spilt jevnt godt i ankerrollen på midten så fortjener han plassen. Noen som kjenner til demidovs prestasjoner den siste tiden? vet han spilte godt i u-kampen,men Hønefoss har ikke spilt veldig godt denne sesongen. Selvsagt skal ingen fredes i RBK. Men ankerrollen i RBK er ikke lett å fylle. Jeg mener tettey har begynt å fylle denne rollen, men kommer demidov ogf viser seg som et bedre alternativ skal han spille..tiden vil vise. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:37 Post subject: |
|
|
Har null oversikt over hva Demidov har prestert i Hønefoss, men vi ville veld aldri kjøpt han om han hadde prestert dårlig i Adecco? Har som sagt ikke det beste vurderingsgrunnlaget, men Demidov så ganske lovende ut i den siste u21 kampen (Ja, jeg så HELE kampen og ikke bare målet).
Tettey vet jo alle hva jeg mener om, uten at jeg gidder å utdype det noe særlig mer. I mine øyne har han tatt over "trelegg" merkelappen som FJ hadde når han var her. Men Tettey er "trønder" og ung og får dermed mer "goodwill" fra fansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.12.2007 11:51 Post subject: |
|
|
Tror ikke du har forstått problemene til Tettey. Etter min mening begrenser de seg til de millisekundene kroppen hans er i kontakt med ballen.
Tekniske finteferdigheter og hurtighet er det ingenting å si på. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 04.12.2007 12:07 Post subject: |
|
|
| har jo vært en tendens til at Tettey har spilt, så lenge det ikke har vært en "viktig" kamp, da har det vært tryggere med Riseth. De store kampene Tettey har spilt har han vært dårlig. (bortsett fra Valencia som er i krise) |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 04.12.2007 14:47 Post subject: |
|
|
Det hender i blant at jeg ikke skjønner hvordan folk får seg til å si det de sier, og dette er en av de gangene. I helt uviktige walk-over kamper som kampene mot Lyn og Vålerengen på Ullevål, har Tettey vært banens beste sammen med Litj-Ciljan. Og i E-cup i år har han vært stor. Han har hurtighet, løpsstyrke, steg, styrke, balanse, finter og mottak som er helt i CL-klasse. Han sliter fremdeles med tilslaget, selv om det har blitt bemerkelsesverdig mye bedre i løpet av det siste året (Tettey har jobbet knallhardt med egentrening på tilslag de siste to årene) – og han sliter litt med overblikk og ro, noe som OGSÅ har sett tydelige forbedringer denne sesongen. Tettey er allerede i dag god nok for alle midtbanene i Tippeligaen, og han har bare akkurat fylt 21 år. Veit mange her inne mener man ikke blir bedre enn ved fylte 20, men det er bare bullshit. Hvor var Erik Hoftun når han var 21? På vei til Molde fra KIL/ Hemne? Med to år til på baken er overblikk og ro på plass hos Tettey, og hvis han fortsetter like målbevisst med egentreninga kommer tilslaget til å forbedre seg enda noen hakk. Da snakker vi en kanonsterk sentral midtbane med flere år med CL og landslagserfaring. Og som enda ikke er mer enn 23 år, to år yngre enn Strømstad er i dag…
Bare gjentar; jeg skjønner ikke hva enkelte her inne ser når de ser på fotballkamp. Og hvorfor i all verden skulle Demidov være bedre enn Tettey, det veit vi jo fint lite om. Alt tyder jo på det motsatte. Tettey har hatt sin landslagsdebut, det har ikke vår venn Vadim. Slike ting sier ikke nødvendigvis alt, men er tross alt blant de få indikatorene vi har når vi skal måle talenter og spillere opp mot hverandre.
Og hva så med topic, Strømstad? Med Ciljan, Tettey, Demodov, Sapara, Traore og Konan på plass allerede er jeg redd han blir stallfyll. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.12.2007 15:01 Post subject: |
|
|
| Bruttern wrote: | | Hvor var Erik Hoftun når han var 21? På vei til Molde fra KIL/ Hemne? | Faktisk rakk Hoftun å bli 23 før han dro til Molde.
Last edited by Kjello on 04.12.2007 15:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 15:01 Post subject: |
|
|
| Bruttern wrote: | | Han har hurtighet, løpsstyrke, steg, styrke, balanse, finter og mottak som er helt i CL-klasse. |
Du har rett, han har hurtighet, løpsstyrke, steg, styrke. Men balanse, finter og mottak(håper du kødder) har han overhodet ikke. For ikke å snakke om nærteknikk og duellstyrke. Han er med andre ord god på alt som ikke har noe med en ball å gjøre, å dårlig på alt som faktisk har noe med en ball å gjøre. Synd det er fotBALL vi spiller da... Det er bare i Norge en spiller som er kun god uten ball, blir sett på som en profil og stjerne. Hæstad er et lignende eksempel...
| Quote: |
Han sliter fremdeles med tilslaget, selv om det har blitt bemerkelsesverdig mye bedre i løpet av det siste året |
Slutt å drit deg ut, tilslaget hans er like jævlig enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 04.12.2007 15:09 Post subject: |
|
|
lokopoko, du er tydeligvis ikke så glad i denne gutten - og det er mulig har tråkka deg på tærne en eller annen gang - men hvis du ikke har lagt merke til Tetteys balansepunkt og mottak i pressede situasjoner så mener jeg alvorlig talt at det er du og ikke jeg som har brunt organisk avfall på leggene.
Han sliter med tilslaget sitt, men jeg må bare gjenta meg selv: Det har blitt mye bedre - og det kommer til å bli mye bedre.
Skjønner ikke hva det var med nærteknikken til BEnt skammelsrud som var så fantastisk. BEnt var sterk i kroppen og hadde godt overblikk. Men ballen spratt av foten hans i trange situasjoner mye oftere enn den gjør hos Alex. Som gammel mann husker jeg jævlig godt hva slags nivå nærteknikken i RBK stort sett har ligget på, og Tettey ligger veldig godt an. For å si're sånn! _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 15:11 Post subject: |
|
|
| Bruttern wrote: | | lHan sliter med tilslaget sitt, men jeg må bare gjenta meg selv: Det har blitt mye bedre - og det kommer til å bli mye bedre. |
Dette viser hvor virkelighetsfjern du er ovenfor Tettey, tilslaget er like dårlig som for et år siden og det er overhodet ingen ting som tyder på at det skal bli veldig mye bedre. Det er mangel på talent.... |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 04.12.2007 15:16 Post subject: |
|
|
Det er vel forresten mulig å hevde at Vinnie Jones var en profil og ei stjerne helt fram til han la opp rundt årtusenskiftet. Men nå er vi veldig off topic her. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.12.2007 15:16 Post subject: |
|
|
| Stort sett enig med bruttern bare litt mer negativ med henhold til touchen til Tettey som fremdeles er under pari etter mitt syn. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.12.2007 15:22 Post subject: |
|
|
| Quote: |
-Det var ikke så mange som helt hadde troen på ham. Men jeg ville gi Tettey en sjanse, sier Skarsfjord. Han så et klyv som han knapt hadde sett før, men innrømmer glatt at tilslaget ikke var det beste.
- Han hadde et lurvete tilslag. Samtidig var han fryktelig uferdig, sier den nybakte cupsølv-vinneren. |
Dette sa Skarsfjord før Tyrkia kampen, er det bare jeg som synes beskrivelsen passer utrolig bra til hvordan Tettey er i dag? |
|
| Back to top |
|
 |
|