English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Anno
Senior

PostPosted: 03.12.2007 11:00    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
lallall wrote:
Edit:RBKdesi: ikkeno som heter "belgisk", det er sikkert nederlandsk...og den artikkelen har ikkeno med en eventuell overgang å gjøre

Heter vel flamsk. Og det ser ut som om artikkelen refererer til en sak før kampen mot Brugge.

De offisielle språkene i Belgia er, franske, nederlansk og tysk, da flamsk er en nederlansk dialekt, og ikke har status som eget språk.

Men tilbake til saken denne tråden virkelig handler om. Må si meg i tvil om Trond Sollied, for det første har han allrede en jobb, for det andre blir han aldri lenge i hver klubb, og for det tredje tror jeg han har høyere ambisjoner. Men så skal det også sies at han er en veldig god trener.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 03.12.2007 11:01    Post subject: Reply with quote

Jepp, men likhetene er flere enn forskjellene. Det er jo tross alt en grunn til at f.eks. Club Brugge har hjemmesider på "nederlands".

For øvrig er det intet nytt om Sollied og Rosenborg i belgiske nettaviser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
benny
Junior

PostPosted: 03.12.2007 11:16    Post subject: Reply with quote

lokopoko wrote:
Hva får deg til å tilfeldigvis se på en belgisk tv-kanal?

jeg var på besøk hos en kamerat som så på en belgisk tv-kanal på nettet.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 11:40    Post subject: trÃ¥d Reply with quote

tråden heter Trond Sollied. De som er spesielt intereserte kan jo gå på norsk språkråd sine sider eller noe sånt....
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 11:42    Post subject: Reply with quote

Siden Sollied har bestemt seg for å vente til sommeren bør RBK se etter andre trenere i tillegg til han. Jeg har en misstanke om at den arogante satanen bare venter på et tilbud fra en større klubb enn RBK og han kommer sikkert til å få det også. Hvis RBK har bare en aktuell trener så sitte vi med skjegget i den berømte postkassa. Sollied er og blir ganske så uspiselig og kommer til å redde skinnet sitt med å ende opp i en middelhavsfarende klubb i england når han går fra gent og vi sitter igjenn med Henriksen fordi Junior har satt alle pengene på et kort igjen. Tro meg det er sånn det ender.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 11:43    Post subject: sommern Reply with quote

da er det vel klart at han kommer tidligst til sommeren i alle fall, men bor han ikke sammen med familien sin?

Hvor lang tid kan et familieråd ta ??
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 12:01    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Siden Sollied har bestemt seg for å vente til sommeren bør RBK se etter andre trenere i tillegg til han. Jeg har en misstanke om at den arogante satanen bare venter på et tilbud fra en større klubb enn RBK og han kommer sikkert til å få det også. Hvis RBK har bare en aktuell trener så sitte vi med skjegget i den berømte postkassa. Sollied er og blir ganske så uspiselig og kommer til å redde skinnet sitt med å ende opp i en middelhavsfarende klubb i england når han går fra gent og vi sitter igjenn med Henriksen fordi Junior har satt alle pengene på et kort igjen. Tro meg det er sånn det ender.

så amatørmessig er vi vel ikke, han må jo skrive kontrakt nå, selv om han ikke kommer før sommeren, og den bryter han jo ikke - det gjør han jo aldri....
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 12:01    Post subject: Reply with quote

Vel kan han ikke komme før til sommeren er det bare å vente til da.

Jeg mener da at Eggen sr kan være trener til sommeren. Da får vi litt fart igjen på Lerkendal.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 12:59    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
så amatørmessig er vi vel ikke, han må jo skrive kontrakt nå, selv om han ikke kommer før sommeren, og den bryter han jo ikke - det gjør han jo aldri....

Det spørs om han har lov til å signere en kontrakt mens han er under kontrakt med Gent før han evt. har lov til å gå det. Fyren er sleip som en mark i pissregn
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 13:19    Post subject: Reply with quote

ja, det er jeg ikke sikker på. Enig i at han er en sleip ål, var han som startet hele sparke-prosessen av tørum også.

Men vil så innmarri gjerne få den sleipe ålen på kroken...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 13:28    Post subject: Reply with quote

Han må nok skrive kontrakten nå og begynner å jobbe til sommeren. Det er helt klart. Og tror at det lar seg gjøre også i og med at han kan forlate Gent til sommeren.

Men et annet spørsmål er om Gent vil ha han til sommeren hvis de allerede vet at han kommer til å forlate de da. Kan hende de da heller vil ha pengene for han og lar han gå nå fra 1. januar.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 13:31    Post subject: Reply with quote

Enten signerer Sollied nå og kommer med en gang, ellers så kan han ryke og reise. Vi kan ikke gå rundt og vente på en trener som KANSKJE kommer til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
fubar
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 13:32    Post subject: Reply with quote

Jeg ble betenkt da jeg så denne videoen:

http://www.youtube.com/wa...YR1Y3VUDTg

Han ser jo ikke inn i kameraet èn eneste gang...? Enormt svakhetstegn spør du meg - han burde kunnet stirre i kameraet dersom han skal fremstå som en sterk person. Synes generelt han framstår klossete på TV. Jeg tror "den sterke mannen" er en myte og er ikke overbevist om at han kan takle evt motgang og mediekjør særlig godt.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 15:35    Post subject: Reply with quote

Synes heller ikke det er noen fullgd løsning at han kommer til sommeren. Vi trenger tida til å bygge et lag og få inn nye spillere. Hvem skal isåfall bestemme hvordan vi skal spille fram til sommeren og hvilke spillere som bør inn, Rambo, direktørbanden Bratseth/Eggen jr/ Hoftun, Sollied fra Belgia eller NAE fra Spania?

På et vis ønsker jeg at Sollies skal komme, men er redd det blir mye voi-voi før han kommer, og mye forsøk på bøting av dette etterpå.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 15:44    Post subject: Reply with quote

Vingback wrote:
og hvilke spillere som bør inn

Ser ut til at Junior bestemmer på dette feltet. Han har allerede henta Demidov, prøvd seg på Bjørkøy og nevnt flere aktuelle spillere UTEN at vi har en hovedtrener på plass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 16:09    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Robbie,
flamsk og hollandsk er ikke samme språk Very Happy .

flamsk og nederlandsk ER samme språk. før nederland ble uavhengig etter tredveårskrigen på 1600-tallet ble alle områdene i både nederland og nordlige belgia kaldt flandern. avstandene der nede er minimale og forskjellen på dialektene i nederland og flandern er mindre enn mellom namdaling og innherredsdialekt
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 16:53    Post subject: Reply with quote

Robbie tja,
iflg min kompis fra Belgia som bor her oppe i Tromsø, så er det klare skiller, selv om det selvfølgelig finnes likheter.

Da det ser ut til at du behersker språke(t/ene), og jeg ikke kan hollandsk/ flamsk, skal jeg ikke bråke mer om dette (evt så får vi ta det PM/ evt komme innom deg ved Mack).
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.12.2007 17:52    Post subject: Reply with quote

Flamsk og belgisk er samme språk, flamsk og nederlandsk er to forskjellige språk med klare forskjeller.

Det er en grunn til at det er noe som heter nedrelandsk, men ikke noe som heter Belgisk. Nederlandsk ligger nærmere tysk, mens flamsk ligger nærmere fransk.

Dette har jeg fra studiekoordinatoren min, som er belgisk, så hun bør vite det!
robbie
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 18:16    Post subject: Reply with quote

fransk er et latinsk språk, mens frisisk, jidisch, afrikaans, nederlandsk (flamsk) og tysk tilhører den midt-germanske språkfamilie.

google etter belgiske artikler om sollied. de artiklene som dukker opp på flamsk, synes du de ligner på fransk? eller er de prikk lik nederlandsk?

forøvrig så er det en del forskjeller mellom innherredsdialekt og namdaling også.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 18:33    Post subject: Reply with quote

he he,
humor har du Very Happy
Angriff
Proff

PostPosted: 03.12.2007 19:12    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Det er en grunn til at det er noe som heter nedrelandsk, men ikke noe som heter Belgisk. Nederlandsk ligger nærmere tysk, mens flamsk ligger nærmere fransk.

Det er vel en annen grunn til at det ikke er et språk som heter belgisk. Nemlig at det er tre forskjellige språk i Belgia. Tror noen ville følt seg litt støtt om flamsk ble betegnet som belgisk.

Uansett; jeg spurte en belgisk venn, og han fortalte meg følgende:

Først og fremst, flamsk er ikke det offisielle språket i denne delen av Belgia. Dutch er offisielt her (Nederlands språk). De sier likevel at de snakker flamsk, fordi at de har litt forskjellig uttale og noen få franske ord i enkelte dialekter (sannsynligvis det studiekoordinatoren mente med at det er nærmere fransk enn hva dutch er). Det skriftlige språket er derimot fullstendig likt, med grammatikk og alt. Så jeg tror vi kan konkludere med at flamsk og nederlandsk i bunn og grunn er det samme språket.

Beklager hvis dette ble for off-topic.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 19:40    Post subject: Reply with quote

fantastisk flott å fått avsluttet den diskusjonen i grunn
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 19:42    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke bare drite i å snakke språk her inne da?? Da kan vi vel heller sette oss på dragvoll og studere litt;)

Trond Sollied snakker norsk! hvertfall nordnorsk.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

han snakker ranværing. som er ganske forskjellig fra vefsning, som perry snakker.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 21:03    Post subject: Reply with quote

Han prater skit. Punktum.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 112, 113, 114  Next
Page 44 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb