English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Chelsea
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doris
Veteran

PostPosted: 28.11.2007 23:54    Post subject: Reply with quote

Jo..men det var jo snakk om statistikken i november, og at RBK ikke hadde tapt på en drøss med år (på hjemmebane vel å merke), betyr det at de har vært flinke til å spille treningskamper tidligere år? Eller betyr det bare at lagene som har gjestet LErkendal har tatt seieren på forskudd og sendt juniorlag oppover?
Back to top
View user's profile Send private message
Lavik
Proff

PostPosted: 28.11.2007 23:57    Post subject: Reply with quote

lurer på hva traore tenkte på da han kasta sseg rund Razz Ivoriansk mesterskap i turn Confused
oddrane
Veteran

PostPosted: 28.11.2007 23:58    Post subject: Reply with quote

Spillerbørs:

Hirschfeldt - 3
Dårlig dag på jobben. Slapp altfor mye farlige returer ut i feltet, ble mål ved en anledning. Burde tatt frisparket. Pluss for gode utkast.

Dorsin - 2
Elendig kamp. Bidro ingenting offensivt, ikke et eneste innlegg. Ble tatt på fart av Wright-Philips og var borte på flere av kontringene. Heldig at Chelsea ikke brukte høyresiden mer.

Riseth - 2
Slet voldsomt med Drogba, vant få dueller. Passiv ved 2-0. Horrible tversoverpasninger, en resulterte i mål, en annen i farlig sjanse. Ikke med i det hele tatt fremover.

Kvarme - 3
Ikke veldig synlig. OK kamp.

Stoor - 4
Bra defensivt. Fightet og taklet. Hadde rimelig kontroll på Cole ute på kanten. Lite med offensivt, dårlig innlegg når han fikk sjansen.

Skjelbred - 7
Rosenborgs beste. Løp og løp gjennom hele kampen. Satte de andre i gode posisjoner, med og uten ball. Noen små pasningsfeil, men mistet skjelden ballen. Glimrende teknikk. Vant også ballen defensivt enkelte ganger. Kunne spilt på bortelaget uten å ha gjort seg bort. Har beina godt planta på jorda og takler medgangen og oppmerksomheten på best mulig måte.

Tettey - 3
Lite synlig. Løp, men ble litt passiv i duellene og vant skjelden ballen. Lite med fremover.

Traore - 1
Mangler både fysikk og erfaring for en slik kamp. Ble spist av Essien. Stygge ballmist og pasningsfeil. Latterlig opptreden på frisparket. Fikk aldri brukt teknikken offensivt. Byttet ut med Strand i 2. omg.

Sapara - 1
Saparas dårligste i RBK-trøya? Var aldri over midtstreken defensivt, null innsats og defensivt jobbing. Prøvde offensivt, men traff omtrent ikke med en eneste pasning. Elendige dødballer. Uvant dårlig fra den kanten. Bør skjerpe seg til neste kamp.

Kone - 1
Bør kanskje begynne å vise noe på banen i stedet for å bare mase om å bli solgt? Virket totalt umotivert og ikke tilstede overhode. Bidro ingenting, med unntak av forsøk på noen fancy triks ute ved sidelinjen. Byttet ut til fordel for Konan, dette bytte bør gjøres fra start neste gang.

Iversen - 3
Brukbar 1. omgang. Klarer å holde litt på ballen, ikke miste den hver gang han får den. Kom til noen sjanser, men var ganske ufarlig.

Konan - 5
Inn for Kone. Bevegelig og god. Bør være enda hissigere på mål. God skuddteknikk, bør settes oftere opp i skuddposisjoner. Bør starte mot Schalke.

Strand - 4
God innsats som vanlig, men ikke så veldig synlig. Bør erstatte Traore fra start neste gang, med tanke på hans løpkraft og erfaring.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 00:01    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Med uavgjort i dag, ville vi hatt 8 poeng, og Schalke 5. Dermed ville Schalke gått videre med seier hjemme mot oss i neste kamp, på innbyrdes oppgjør. Det vil altså si at Rosenborg like gjerne kunne ha spilt uavgjort i dag, og ingenting hadde vært forandret. De MÅ fortsatt spille uavgjort eller vinne i neste kamp, akkurat som de måtte ha gjort med uavgjort i dag. Ergo later jeg som om kampen i dag endte 2-2, og sier meg meget fornøyd med innsatsen til samtlige spillere.

Gode påenger, doris. Vi glemmer kampen fortest mulig og tenker: Vi er sikret uefa-cup (inn i 3.runde) og reiser oss mot Schalke om 14 dager. Vi har uansett gjort en fantastisk e-cup innsats, uavhengig av det som skjer videre Tommel'n opp!
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 29.11.2007 00:12    Post subject: Reply with quote

O.k det var en kjempe nedtur etter 3 kamper som ga oss 7 poeng. Det var i overkant hva vi egentlig kunne håpe på. Når sant skal sies tror de fleste er klar over at sannsynligheten for å tape de to kampene som står igjen er 80% for å ta et tall da vi møter to mye større klubber enn oss som faktisk trenger poeng mot oss og helst seier for å gå videre. For RBK er det kjempe bonus med 3 plass i en så sterk gruppe, 2 plass hadde ingen drømt om. De 3 andre lagene i gruppen hadde klar målsetning om en av de 2 første plassene med tredjeplass som langt under forventent.... Skuffelsen ligger i at prestasjonen var så dårlig men gode lag har en tendens til å få motstanderen til å virke utrolig dårlig.

Fakta: Chelsea er en gedigen klubb som kan plukke fra øverste hylle, RBK er ja..... fra Norge..... og sliter med å få spillere ingen har hørt om utenfor Norges grenser..... Vi klarer ikke en gang å få på plass en meritert trener til skandinavias mest kjente klubb de siste 10 - 12 årene. RBK har en spillestil som ikke står så godt til lag som kontrer hurtig og jobber knallhardt. Vi passer best til de som liker å drive med mye småspill. Kampen i dag viser problemet vi har hatt i serien, vi tømmer midtbanen, bare at i serien var vi klart best, flest sjanser men tapte 1-2. Her var vi i tillegg dårligst noe som gjorde kampen helsvart. Men faktum er at mot de store kanonene i europa så er rbk det samme som en 3 div klubb ville vært mot oss i en cup finale.... Bare at RBK har et toppnivå som gjør at de i gode stunder kan matche selv de beste når de ikke møter oss med respekt. I en så trist sesong har gutta overprestert med 7 poeng og blir det ikke fler så all ære til dem. Vi har en kamp igjen som er ren bonus, uefa cup er sikret, men den store oppgaven fremover nå blir å gjenreise klubben og få inn spillere blør for å vinne uansett turnering og motstander og ikke spillere som lider seg gjennom 1 eller 2 sesonger mens de venter på på de store pengene fra en klubb som ser dem prestere stort i 5 av 25 spilte kamper.

FFS
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 00:13    Post subject: Reply with quote

Er du så misfornøyd, oddrane, at du gir minuspoeng på alle spillerne? Razz
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 29.11.2007 00:41    Post subject: Reply with quote

Tror mange glemmer at vi har relativt mange unge og uerfarne spillere på dette nivået, kamper som den i dag er en del av den læringskurven de må gjennom før vi kan regne med å prestere jevnt på aller høyeste nivå, som vi gjorde i perioden 97-99. De som har god hukommelse kan kanskje huske en lignende situasjon i 1996. Etter en svært overraskende seier borte mot IFK ble forventingene til den påfølgende kampen hjemme mot AC Milan skrudd i været, både media og spillerene selv mente de hadde en god sjanse til å slå italienerene. Det som skjedde var at Rosenborg ble fullstendig avkledd og gikk på et sviende tap 1-4. Et par måneder senere slo vi Milan 2-1 på San Siro.... Jeg vil tippe at vi mot Schalke kommer til å prestere langt bedre enn i dag.
Back to top
karakas
Senior

PostPosted: 29.11.2007 02:38    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Lars Hirchfeld 3 - Overhodet ikke helt med. Livsfarlige returer.

Mikke Dorsin 2 - Alt annet en Valencia-tendenser. Bidro med null.
Vidar Riseth 3 - Skal ha for forsøket, men hadde ingen sjanse.
Bjørn Tore Kvarme 3 - Det samme som Riseth.
Fredrik Stoor 4 - Best i forsvarsrekka uten at det sier så mye.

Per Ciljan Skjelbred 7 - Fantastisk med ball, god uten.
Alexander Tettey 3 - Fikk det ikke til å stemme i dag, løp i det minste.
Abdou Traorè 2 - Ble rett og slett for lett i dag.

Marek Sapara 1 - Elendig offensivt, bidrog med null bakover.

Yssouf Konè 1 - Touch av stål.
Steffen Iversen 2 - Rørte vel ballen tre ganger i løpet av kampen.

Tettey ned på 2 og Iversen opp på 3 så er jeg enig. Iversen var involvert i stort sett det som var av RBK-sjanser, ihvertfall i 1. omgang. Var da flink til å møte og sette opp medspillere.

Tettey var rett og slett bare dårlig. Ræva passninger, stort sett ute av posisjon og løp stort sett ved siden av/bak motspillere istedenfor å takle. Han må tørre å slå hardere passninger. Han er også den spilleren som har hovedansvaret for at midtbana tømmes og at det ble gigantiske rom mellom de to bakerste leddene. Så å gi ha pluss for å springe blir, som andre påpeker, feil. Han skal ligge igjen og kontrollere at midtbana ikke tømmes, ikke løpe som en tulling opp til motstanderens 16m. At han ikke fikk med seg eller oppdaget at PCS forlot bana sier også sitt.

Kone ser ikke ut til å være motivert i det heletatt, og bør få en skikkelig smekk på fingrene etter denne kampen. Traore var også totalt borte, ett par gode innvolveringer begge veger, men langt fra nok.

Sapara har flere gode innlegg, men det så ut som om medspillere måtte legge ballen død rett forran han for at han skulle komme til innlegg. Dødballene var av variabel kvalitet, noen gode, men stort sett dårlig.

Jeg hadde ikke forventet poeng i dag, men jeg hadde forventet at det ikke bare var en person og en halv person som ville vinne.

Men det verste i denne kampen er at PCS fortsetter å overbevise. Når laget først svikter så hadde jeg ønsket meg at han også gjorde det, og ikke at han tok annsvar på den måten han gjorde det idag. Dette pga at jeg ønsker å beholde han i flere år til, og at kampen i dag nok er enda mer overbevisende for speiderene enn Valencia-kampene.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 07:49    Post subject: Reply with quote

etter å ha sett Kone i går tar jeg bort alt positivt jeg har sagt om ham..

men: Mest skandaløst var vel hvor utrolig overmodige vi var. Jeg sa det til far etter 5 minutter at her har vi valgt feil formasjon. Han sa de scorer før 10. min, så gikk det vel 2.min så satt den..

Henriksen overvurderte lagets ferdigheter til de grader, å spille i 41212 med meget offensive backer og legge midtstopperne tett opp mot midtstreken når vi har ballen, betyr selvfølgelig døden mot et av verdens beste og hurtigst angripende lag..

Vil heller skylde på taktisk bommert fremfor spillerne. å spille så offensivt som vi gjorde ble fatalt.. Kanskje burde Riseth spilt på sentralt på midten for å demme opp., uansett sent å spekulere nå.. huff
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 07:54    Post subject: Reply with quote

Du kan snakke mye om taktiske feilgrep, men det vi også taper på er at spillerne er mest interessert i å bytte drakt og få autografer til heltene sine fra Canal +. Trodde vi var ferdig med den tiden da spillerne våre sto med lua i hånda i mesterligaen.
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 29.11.2007 08:14    Post subject: Reply with quote

Skulle likt å hatt Drogba på laget... Razz For en spiller. Han er en spiller som du hater når han spiller for et annet lag, men som du likevel hadde digga å hatt på eget lag.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.11.2007 08:22    Post subject: Reply with quote

Morsomt at de spillerne som var fantastiske for noen uker siden nå plutselig er elendige. Jeg vil heller peke på at Chelsea var ekstremt gode. I motsetning til Valencia så var de tett opp i våre spillere og ga oss ikke ett sekunds ro. I tillegg gikk de helhjerta i angrep med mange spillere hver gang de fikk overganger. Hvis jeg likevel skal være negativ så vil jeg også trekke frem Sapara og Kones svake innsats, samt at det er skuffende at vi gir dem gode angrep (0-2 og 0-4). Kun Skjelbred og Iversen får godkjent fra meg.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.11.2007 08:37    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å deppe, var da ingen som burde forvente at Rosenborg skulle ta poeng, og hvertfall ikke vinne mot Chelsea. Heldigvis ble minst UEFA Cup sikret i går da innbyrdes går foran målforskjell. Og heldigvis klarer Rosenborg seg med uavgjort i Gelsenkirchen for å gå videre i Champions League. Eneste man bør deppe over i dag er den horible innsatsen som enkelte spillere viste. Da tenker jeg spesielt på Sapara, Traoré, Koné, Riseth og Tettey. Skjelbred var Rosenborgs beste, bare så synd det tok 30 min og en spytur før han viste seg frem. Ellers så var Stoor den beste i forsvar. Han fikk også ved flere anledninger store rom på høyresiden. Problemet var at han sjeldent fikk ballen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 08:46    Post subject: ute av form Reply with quote

En ting er at spillerne er unge og uerfarne i CL (de fleste), men at ledelsen ikke har lært blir håpløst. RBK stinker bestandig når sesongen er over, da er det ganske utrolig at de ikke får til 1-2 seriøse treningskamper for å holde formen ved like ( i alle fall en siden det var landskamper). Brann spiller jo i dag, og trenger også kamptrening, merkelig dårlig samarbeid.

Men men, vi har mange unge spillere, og møtte en av verdens beste lag så det er ikke noe å deppe for !!!
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 09:09    Post subject: Reply with quote

DenRodeBaron wrote:
Skulle likt å hatt Drogba på laget... Razz For en spiller. Han er en spiller som du hater når han spiller for et annet lag, men som du likevel hadde digga å hatt på eget lag.

Chelseas Riseth.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 29.11.2007 09:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke en treningskamp mot Brann for ei ukes tid siden ville hjulpet særlig mye i går. Det var ikke lite matchtrening som var problemet akkurat.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 09:22    Post subject: Reply with quote

hmm82 wrote:
Hva er det egentlig afrikanerne driver med. Tenker de bare på seg selv eller? Traore driver bare og tuller og Kone prøver og dribble seg selv. Kone blir jo latterliggjort i media. "ser ut som Kone tror han har blå trøye" haha, dette er pinlig. Bare Skjelbred kan gå med hevet hode i morgen.

hehe saa beleielig at du utelater Konan da, som faktisk spilte bra, naar du nevner "afrikanerne". Kan du ikke bare nevne navn istedet for aa generalisere? Idioti
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 09:39    Post subject: Reply with quote

hadde ikke hjulpet med en treningskamp i kroppen I GÅR nei, men det hadde i alle fall ikke skadet. Den viktige kampen er om 14 dager, og da må vi være i form. Og man kommer vel best i form ved å holde det ved like i stedet for å ta et "skippertak" ??
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 09:40    Post subject: Reply with quote

Snøblind på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 29.11.2007 10:19    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at Chelski er et godt lag. MEN:

Så slett innsats som dette skal men lete lenge lenge etter. Vi er tilbake i god gammeldags middels tippeliganivå. jeg skjemmes

Hadde trudd at Henriksen kunne få spillerne ned på jorda etter to gode kamper, men mot Chelsea svevde de i skyene for de var ikke på banen.

Skal man virkelig betale kone 2,5mill i året????????????????? Dette beviser at disse boblejakkene på Brakka er så sinnsykt inkompetent.

Sapara har veldig dårlig kondisjon. Det har han hatt hele år. Meget kritikkverdig at folk ikke klarer og evner å spille 90min fotball når man skal være toppidrettsutøver.

Vi har ikke sjanse mot Schalke. Den kampen er allerede avgjort.

I tillegg vet jeg ikke hva man gjør på landslagssamlingene, men det er i hvertfall ikke å trene godt. Hvorfor er vi bestandig dårlig etter landslagssamling? er det fordi ballen aldri er på bakken?

Håper bare ikke at de sier til seg selv, "siden det var chelsea er det greit å tape 4-0. For innsatsen som ble lagt ned, er ikke RBK verdig"

Til slutt. Hvorfor sette inn Basma på tampen når vi allerede er latterligjort fra før av. Hvorfor får man ikke heller sette en junior inn?

Skjelbred, Iversen og Stoor får godkjent. Konan var ikke så verst.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 10:44    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Hehe, hadde du stått ved roret så hadde vi trukket oss etter å sett CLtrekningen i frykt for å kunne tape.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 11:05    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette beviser at disse boblejakkene på Brakka er så sinnsykt inkompetent.

senador wrote:

Så så...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.11.2007 12:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Til slutt. Hvorfor sette inn Basma på tampen når vi allerede er latterligjort fra før av. Hvorfor får man ikke heller sette en junior inn?

Her viser Henriksen at han er like lite tøff som sine forgjengere på dette området.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.11.2007 12:33    Post subject: Reply with quote

Folk må huske på at Chelsea var vanvittig gode (som andre har nevnt også). Vi møtte rett og slett et lag som var bedre enn oss i går. De tok på mange måter igjen for oppgjøret på Stamford.

Men. Vi spilte alt for nonchalant. Sender hele midtbanen opp i angrep og blottlegger oss bakover. Fryktelig mye feilpasninger og dårlige pasningsvalg (til og med Ciljan bidro til det). Også for lite kompromissløse i taklinger og dueller generellt. Jeg tok meg flere ganger i å lure på hvor spillerene våre egentlig var. Tynt i angrep, ingen på midbanen, og feilplasseringer i forsvaret.

Synes Iversen får for mye slakt av en del her inne. Han ble veldig pakka inn, fikk fryktelig lite tid med ballen, og sleit med pasningsalternativer. Jeg synes han rett og slett ble for alene flere ganger.

Ciljan, Stoor og Iversen får godkjent av meg fra start. Konan og Strand var positive inbytter. Men som jeg sa til en kamerat i går, vi har rett og slett ikke lov til å være skuffa i CL i år. Vi har allerede UEFA-cup, og er på andreplass i gruppa mot alle odds, med fortsatt mulighet for CL-forlengelse.
Johnny W
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 12:36    Post subject: Reply with quote

Iversen får godkjent minus av meg. Vant en del dueller og var noen ganger flink til å vinne ballen midt på banen. Det STORE minuset var at da han vant ballen midt på banen og spilte den ut på kanten til en eller annen i fullt firsprang fremover, ble han bare stående, i stedet for å spurte inn i boksen. Uten han i boksen blir det ihvertfall ikke mål. La merke til det flere ganger.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb