View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2005 23:25 Post subject: RBK - Start |
|
|
V
Hoftun soner gulkort-karantene, mens fire andre forsvarsspillere er ute med skader. Det blir spennende å se hva forsvarsrekka blir!
Uansett gjorde ikke LSK-kampen at jeg fikk mindre lyst til å se Helstad fra start som midtspiss i en vanlig 4-3-3-formasjon, altså Frode J. på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.05.2005 23:42 Post subject: |
|
|
Ja Helstad frs start, er jeg også positiv overfor. Tror dette bliver en nøglekamp, da vi skal op mod et stærkt formhold som virkelig har resultaterne på sin side for tiden.
Dette er helt sikkert en kamp jeg skal se på web-TV! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 02.05.2005 09:43 Post subject: |
|
|
Hvordan blir forsvars rekken mot start? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.05.2005 09:46 Post subject: |
|
|
Blir vel Ståle/Micke på sidene og Basma/Tettey i midten. Skjønt jeg håper Frode blir dyttet ned istedenfor. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 02.05.2005 09:54 Post subject: |
|
|
Hva med
Strand - Basma - Micke - Stensås
Mener jeg har hørt at micke er en grei stopper, mulig jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 02.05.2005 10:20 Post subject: |
|
|
Strand er ikke høyreback!!!! Det har værd prøvd før og er bare en kriseløsning. Dessuten mister vi jo all innsats på midtbanen!! Synes Frode som midtstopper er et mere spennende forslag. Stort mere borte enn han var i går kan han da neppe bli. Dorsin spilte vel midtstopper i en halv CL-omgang i fjor, gjorde det greit da, men jeg ville foretrukket at backer blir brukt på sidene. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.05.2005 10:33 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | jeg ville foretrukket at backer blir brukt på sidene. |
Det ville alle, men de fire midtstopperne våre kan ikke spille. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 02.05.2005 10:41 Post subject: |
|
|
Hva med
Christer - Micke - Frode - Ståle
Frode i forsvar er ingen dom ide, det er jeg enig i. Han kan vell renske ganske bra opp av alt av høye baller som kommer inn i feltet. Når det er sakt så er vell ikke Start det laget som pomper mest høye baller inn i feltet. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.05.2005 10:43 Post subject: |
|
|
Uh, men hvorfor ikke Basma som midtstopper? Han har jo spilt masse på den plassen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.05.2005 10:46 Post subject: |
|
|
Jepp, Basma er jo opprinnelig midtstopper (omskolert til høyreback da han kom til RBK i '98 som erstatter for Heggem), og spiller helt sikkert stopper mot Start. Dorsin tar sikkert høyrebackplassen. Spørsmålet er om Riseth blir kampklar, og hvem som evt. spiller stopper dersom Riseth ikke kan spille. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.05.2005 11:16 Post subject: |
|
|
Dorsin er ihvertfall en tragisk høyreback. Han ødelegger samtlige overganger med at han MÅ vende opp for å bruke venstra. Uansett hvor dau den foten er, klarer du å treffe ballen med den nå og da da må gå fort din j.. fjott!
Andreas Nordvik mot Start takk!
Det begynner f.. meg å bli på tide å innføre "kvartssamtal" i denne klubben snart.
2mas, når du prater med Perry - hør med ham hvor mye respekt han har i spillergruppa når Basma, Dorsin m.fl er på fylla på Rio dagen før match! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.05.2005 14:09 Post subject: |
|
|
Fem år gammel sak, men skrekkelig passende den dag i dag:
(Rosenborg-Start 1-2) RBK-kaptein Bent Skammelsrud (34) ber trener Nils Arne Eggen legge om til kynisk spillestil hjemme på Lerkendal for å hindre flere sjokktap.
(...)
- Det er noe galt når vi har nesten fem ganger så mange målsjanser som motstanderen, og taper 2-1. Et slikt kamputfall er veldig uvanlig. Det skjer knapt én gang i året. Men jeg mener vi slipper motstanderne for lett til. Både i eliteserien, og i kampene i Champions League i vår, sier Bent Skammelsrud.
(...)
- Vi må tenke mer kynisk forsvarsmessig. Vi må spille som vi gjør på bortebane. Da taper vi jo heller ikke.
Les mer: Frykter nye RBK-fiaskoer |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 02.05.2005 16:53 Post subject: |
|
|
Jeg liker ikke at Dorsin sannynligvis spiller høyreback... Hvis Ørjan hadde vært frisk, så kunne kanskje Solli spilt høyreback? Med Solli som høyreback kunne vi kanskje spilt slik:
Johnsen
Solli - Basma - Tettey - Stensaas
Strand - Winsnes - Ødegaard
Braaten - Helstad - Brattbakk
Eller litt mer offensivt:
Johnsen
Solli - Basma - Tettey - Stensaas
Strand - Winsnes
F. Johnsen
Braaten - Helstad - Brattbakk
Men kanskje er det likevel tryggest å la Solli spille sentralt... litt skummelt å rote for mye med midtbanen nå? |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.05.2005 17:30 Post subject: |
|
|
Eh.. Dorsin..? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 02.05.2005 17:36 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Eh.. Dorsin..? |
Hva med han? |
|
Back to top |
|
 |
Christoffer Junior
|
Posted: 02.05.2005 19:39 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | 2mas, når du prater med Perry - hør med ham hvor mye respekt han har i spillergruppa når Basma, Dorsin m.fl er på fylla på Rio dagen før match! |
Øhh...Har noen av rbk gutta vært på fylla før kampene i år???? |
|
Back to top |
|
 |
Rosenborg_4ever Junior
|
Posted: 02.05.2005 20:06 Post subject: |
|
|
hvorfor ikke prøve noen juniorspillere? Hva har vi egentlig å tape? Er ikke Alexander Tettey på u.19 landslaget for øyblikket?? _________________ Kom ijæn Troilljan!! |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.05.2005 21:36 Post subject: |
|
|
fubar wrote: | siggetheman wrote: | Eh.. Dorsin..? |
Hva med han? |
Kansje du skal ta med han, eller spiller han HÃ¥ndball han? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 03.05.2005 00:14 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | fubar wrote: | siggetheman wrote: | Eh.. Dorsin..? |
Hva med han? |
Kansje du skal ta med han, eller spiller han HÃ¥ndball han? |
Hele poenget med innlegget mitt var at jeg ikke ønsker Dorsin som høyreback... (les èn gang til?)
Men hvis Solli skal spille sentralt så er det kanskje det beste alternativet likevel...  |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 03.05.2005 01:07 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | 2mas, når du prater med Perry - hør med ham hvor mye respekt han har i spillergruppa når Basma, Dorsin m.fl er på fylla på Rio dagen før match! |
Seriøst? |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.05.2005 09:32 Post subject: |
|
|
Synes Tettey skal få sjansen på stopperplassen. Gir dårlig signal at man velger å flytte ned en spiss i steden for å gi han sjansen. Johnsen kan sitte på benken! |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 03.05.2005 09:36 Post subject: |
|
|
spiller for livet
Quote: | Hvis ikke innsatsen økes går det mot slutten for enkelte på Lerkendal.
- Ting kommer til å få konsekvenser. Jeg kommer til å følge nøye med på hvem som tar ansvar og hvem som ikke gjør det. Noen spiller for livet her i klubben, og i den sammenhengen driter jeg i hva de har bidratt med tidligere. Samtlige spillere i denne troppen blir middelmådige hvis ikke innstillingen er den rette, sier Perry Hansen ifølge avisa. |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 03.05.2005 10:23 Post subject: |
|
|
Tettey må jo få sjansen på bekostning av Frode Johnsen. En U-19-landslagsspiller må jo få muligheten til å vise seg frem i en slik situasjon, hvis ikke får han jo aldri sjansen.....Skal likevel ikke forundre meg om Perry velger "det trygge" og lemper inn en halvslapp Johnsen i stedet for en sulten Tettey. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.05.2005 11:05 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Synes Tettey skal få sjansen på stopperplassen. Gir dårlig signal at man velger å flytte ned en spiss i steden for å gi han sjansen. Johnsen kan sitte på benken! |
jenssenc wrote: | Tettey må jo få sjansen på bekostning av Frode Johnsen. En U-19-landslagsspiller må jo få muligheten til å vise seg frem i en slik situasjon, hvis ikke får han jo aldri sjansen.....Skal likevel ikke forundre meg om Perry velger "det trygge" og lemper inn en halvslapp Johnsen i stedet for en sulten Tettey. |
Nå skal dere huske på at heller ikke Tettey opprinelig er stopper, men derimot midtbanespiller. Jeg er for at unggutta skal få sjansen, men når jeg ser an motstanderen, vil jeg likevel foretrekke Frode akurat i denne kampen. Frode er for det første mer rutinert enn Tettey. Dette kommer selvfølgelig delvis av at Tettey ikke har spilt like mange kamper, men mot et Start-lag i den formen de er nå (de er tross alt ubeseirete serieledere etter 4 spilte runder), tror jeg rutine er å foretrekke foran ungdommelig pågangsmot.
Fysikk bør også spille en rolle her. Frode vil sannsyneligvis bli alt annet en enkelt å komme rundt som stopper, og i tillegg kan han nok rydde unna det meste av angrepene som måtte komme luftveien med hodespillet sitt. Tettey er nok desverre ikke like sterk på disse områdene, han har rett og slett ikke den samme fysikken.
I tillegg syns jeg unge talenter bør få utvikle seg på den plassen de egentlig hører hjemme, og at de som er eldre heller brukes som poteter de gangene slikt er absolutt nødvendig, som nå (eller bør ikke poteter forekomme, i hvert fall ikke i alt for stor grad). Dette har igjen med erfaring å gjøre. Det vil sannsyneligvis være lettere for en eldre, mer erfaren spiller å omstille seg til en ny posisjon enn for en ung spiller som før eller siden ALLTID vil vise overmot.
Men Tettey spilte jo stopper i noen kamper tidligere i vinter, og klarte seg vel helt greit, så blir han foretrukket av Perry går det sikkert helt greit det også. Perry veit nok hvilke kvaliteter Tettey innhar som gjør at han evt. er å foretrekke foran Frode, det er tross alt jobben hans.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|