View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.11.2007 10:53 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: | Ikke helt heldig å ha en spillende trener på klubblag |
Hvorfor? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.11.2007 10:57 Post subject: |
|
|
Det er antydet en overgangssum på rundt 10 millioner kroner for målvakten som har kontrakt med skiensklubben ut 2008.
Rune Almenning Jarstein har nå vært på landslagssamling med Vålerengas spillende manager, Martin Andresen, men skiensgutten avviser at de to har snakket om klubbytte.
- Vi har ikke snakket om VÃ¥lerenga i det hele tatt, sier Almenning Jarstein.
Les mer: Jarstein: - Jeg forlater Odd |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 23.11.2007 11:19 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | stolavs wrote: | Ikke helt heldig å ha en spillende trener på klubblag |
Hvorfor? |
Jeg har ikke lest stolavs original innlegg, men utifra det som står her, vil jeg svare:
Som spillende trener slites du/de andre av at du har forskjellige roller. På laget skal man gjerne være kompis, skape god stemning og trives sammen. Som sjef må du sette ned foten, velge bort spillere fra førstelaget og mye annet som skaper splid. Jeg tror kanskje treneren takler det bedre enn de andre spillerne, fordi de ikke helt vet hvilken hatt man har på.
En annen sak er at belastningen arbeidsmessig blir stor. Den blir på en måte du som slår ballen i bakrommet, og må selv ta imot passningen... |
|
Back to top |
|
 |
benny Junior
|
Posted: 23.11.2007 11:44 Post subject: |
|
|
Jarstein kommer 110 % sikkert til å ende opp i vålerenga. håper det ikke, men så lenge martin andresen er spillende trener i vif og er på landslaget samtidig sier det seg selv at han trekker i noen tråder for å få de spillerne han vil på landslagssamlingene. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 23.11.2007 13:03 Post subject: |
|
|
Om vi mister en landslagsspiller blir jeg ikke lei meg. Da har vi flere på trening hjemme og er bedre forberedt på det som venter oss etter en landskamp. På det verste har vel RBK hatt 8 mann på trening _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 23.11.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Beklager...det jeg mente var at det ikke er så lurt å ha en spillende trener for et klubblag på landslaget..som Martin Andresen..Tror han snakker med spillere han ønsker til VIF mer enn han kommer til å innrømme. ...Selvsagt har han snakket både med Jarstein og Doffen under det siste landslagsoppholdet.. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 23.11.2007 18:59 Post subject: |
|
|
Det er da ganske lurt, det. I hvert fald for VIF... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.11.2007 20:31 Post subject: |
|
|
Ikke særlig lurt med to fæle hissigpropper på samme lag, hvor den ene er spillende trener/manager. Jarstein og Andresen bør nok ikke spille på samme lag. Tror sistnevnte blir vanlig spiller etter bare en sesong i sjefsstolen. RBK har neppe noe lønn av betydning å tilby Jarstein...... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.11.2007 13:29 Post subject: |
|
|
Ola By Rise er forsiktig når han får spørsmål om hva Odd-keeperen bør gjøre nå som klubblaget har rykket ned fra eliteserien. Likevel tror han at 23-åringen fra Skien kan opprettholde sin landslagsplass, selv med ett år i norsk 1. divisjon.
- Nå skal jeg passe meg for å anbefale noe, for det har noe med forskjellige "hatter" å gjøre. Det er uansett sikkert at ingen blir eliminert fra landslaget om man spiller i 1. divisjon. Personlig er jeg tilhenger av at folk skal være lojale, men det er en vurdering den enkelte spiller selv må tenke nøye gjennom.
Les mer: - God nok for Premier League |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 25.11.2007 13:34 Post subject: |
|
|
forskjellige hatter?? Han har da bare en hatt! Hva tenker han på ?
RBK-hatt og Landslags-hatt? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.11.2007 13:37 Post subject: |
|
|
Stusset på det samme, og jeg tror nesten det er det han mener. Ola er jo fortsatt rosenborger, og halvveis fast inventar som tilskuer på treningene. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 25.11.2007 13:45 Post subject: |
|
|
Ja, må vel være det han mener siden RBK er med i kampen om Jarstein.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 26.11.2007 12:42 Post subject: |
|
|
Jeg får på et vis håpe han er ment som førstevalg, og at kjøpet er motivert i en Lars på vei bort (selv om jeg håper Lars blir). 10 mill er ihvertfall bra drøyt om han bare er ment til å konkurrere om plassen, vi har stoppere vi ternger penger til.
Du har ikke fått vite noe om at Lars er på vei bort 2mas? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2007 12:44 Post subject: |
|
|
Prøvde å ringe Eggen i stad, men telefonen hans var avslått. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 26.11.2007 12:46 Post subject: |
|
|
For tidlig på morgenen... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.11.2007 12:47 Post subject: |
|
|
Jarstein er det ypperste av det ypperste av norske spillere og er sammen med Carew de eneste norske spillerne vi har på dette nivået.
En spiller som glir rett inn i 11'ern. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.11.2007 13:20 Post subject: |
|
|
Jarstein er bra han ,men det er Hirschfeldt også ser dette som tydelig tegn på at Hirschfedlt er på vei bort/hjem. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.11.2007 13:43 Post subject: |
|
|
Hirschfeld, Jarstein, Lund Hansen og evt. Johnsen. er det mulig å holde fire så gode keepere fornøyd i en og samme klubb? Nei!
Er det bruk for så mange gode keepere i en og samme klubb på seniornivå? Nei! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.11.2007 13:55 Post subject: |
|
|
det handler vel først og fremst om at de tos sistnevnte er for dårlig. Hirschfeld er på vei bort.. Syns du ikke da det er bra at vi kjøper den beste keeperen i Norge nå mens hans han er til salgs, istedefor å kjøpe Adin "scorer med hjelm" Brown til sommern?? |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 26.11.2007 13:57 Post subject: |
|
|
Vet du at Hirschfeld er på vei bort? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.11.2007 13:59 Post subject: |
|
|
Hvem sier at de to sisnevnte er for dårlig? Vi på forumet eller folk på Brakka?
Espen Johnsen har jo 15-20 landskamper, det vitner om kvalitet, og hva Lund Hansen angår er det som 2mas har påpekt tidligere ikke mange reservekeepere som har flere TL-kamper enn han, og han har tidvis imponert i FFK-drakta. Hadde han vært førstekeeper hadde han nok ikke vært langt unna landslaget.
Og veit vi 110% sikkert at Hirschfeld er på vei bort? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.11.2007 14:10 Post subject: |
|
|
Synes Lars holder samme nivå som Jarstein. Johnsen tror jeg er en keeper som passer bedre for dårlige lag slik at han blir skudt mye på det var jo også i Cl han hadde beste kamper for oss. Lund Hansen er en grei keeper reserve ,men har liten tro på at han kommer til å bli god nok til å være førstevalg. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.11.2007 14:11 Post subject: |
|
|
Med tanke på EJs statusfall i RBK, på landslaget og hvor han oppholder seg mtp klubb, er det vel mye som tilsier at enkelte andre enn oss mener han ikke holder nivå. Alex har jo aldri vist seg god nok de førstelagskampene han har fått for RBK, samma pokker hvor mye FFK skrøyt av ham.
Hirschfeld vet vi ikke, men det er vel den mest sannsynlige løsningen? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.11.2007 14:14 Post subject: |
|
|
Johnny W wrote: | Vet du at Hirschfeld er på vei bort? |
trodde det var ganske klart at han kun tar en sesong til..
At han ikke forlenger og vil hjem til canada:)
Men man vet jo aldri.
Espen johnsen er god i kamper der vi må ha en god keeper for å vinne, men har vist mange ganger at han er den som gjør at vi ikke vinner kamper vi bør vinne. Skal vi nå målsetningen om topp30 i Europa, må vi bruke penger på Jarstein. Men nå er det jo ikke sikkert han kommer heller da, så får vi se hva som evt skjer... |
|
Back to top |
|
 |
|