| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 01.05.2005 11:39 Post subject: |
|
|
Hvilket minner meg på denne vitsen:
- Hvor mange Manchester United supportere trenger du for å skifte en lyspære?
- Bare en, men du må vente på at han kommer opp fra London |
|
| Back to top |
|
 |
Ingrid Junior
|
Posted: 01.05.2005 14:08 Post subject: |
|
|
Jeg er da RBK fan og! Man U. og RBK!
Men jeg ville heller dratt til Old Trafford..
Jeg er da like mye RBK supporter for det, herregud!
Det der må være det dummeste jeg har hørt!
Jeg har selvfølgelig kjempelyst til å dra til Lerkendal og! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.05.2005 14:13 Post subject: |
|
|
| Ingrid wrote: | Jeg er da RBK fan og! Man U. og RBK!
Og til tross for det her forventer du å bli tatt alvorlig?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 01.05.2005 14:45 Post subject: |
|
|
| Litt off topic, men Ingrid: Hvem hadde du holdt med om RBK møtte Mænju på Gammeltrafforden (eller Lerkendal for den saks skyld?) |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 01.05.2005 19:52 Post subject: |
|
|
Jeg blir rett og slett sint. Det er jo ingen som er villig til å kjempe. Den eneste som kjemper er den som alltid kjemper, trenger nesten ikke å nevne navnet hans en gang. Jeg snakker selvsagt om Roar Strand. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
wonderbao Junior
|
Posted: 01.05.2005 20:00 Post subject: |
|
|
| Triste greier etter førsteomgang .. får håpe andre omgang blir bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 01.05.2005 21:01 Post subject: |
|
|
1-1 er vel i aller høyeste grad i overkant av hva vi fortjente. Elendig!!!
Hva i alle dager skal vi med Frode Johnsen når han ikke en gang vinner hodedueller?????
Hva med en kantspiller som klarer å holde bredden i stedet for å pakke 3 mann inn forran kassa??
Jævla møkkamenn. Kjemper som små mus. Unntaket er selvfølgelig som vanlig Strand som løper som om han har faen sjøl i hælene hele kampen (ble vel "litt" sliten etter hvert).
Dette går ikke lengre. Noe må gjøres |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.05.2005 21:07 Post subject: |
|
|
Hvis det ikke blir gjort noen grep snart så kommer det her til å gå dårlig. Makan til bleik innsats. Virker som om spillerne tror at spillet kommer av seg selv. Hadde vi vingspillere i denne kampen? Var virkelig Daniel Bråten på banen i første omgang? Kameraene til Tv2 klarte ihvertfall ikke å fange ham inn. Rosenborg er ikke lengre noen gullkandidat i mine øyne. Vålerenga har en helt annen guts og vinnervilje. En vilje som jeg synes å huske fra Lerkendal for noen år tilbake... At så mange gode spillere kan gjøre hverandre så dårlige er utrolig i mine øyne. Og hva klarer perry å få utav spillerne egentlig? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 01.05.2005 21:17 Post subject: |
|
|
Spiller RBK slikt resten av sesongen så havner de nok langt ned på tabellen.. De er jo ikke aggressive i det hele tatt! Svakt rett og slett svakt..
Noen som vet hvorfor RBK alltid spiller i helvitt mot Lsk? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 01.05.2005 21:27 Post subject: |
|
|
De bør ikke slå på Frode når man ser tidlig i kampen at han ikke vinner hode dueller  |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 01.05.2005 21:42 Post subject: |
|
|
| Antar at grunnen til at RBK spiller i helhvitt mot LSK, er at LSK har sorte shortser. Må vel være det. Over til noe annet. Hva med å omgjøre den generelle 4-3-3, til 4-3-1-2 ? Samme konsept som 4-3-3, men med Frode Johnsen som "1", altså hengene spiss/offensiv midtbane. Dermed kan vi også glemme vingspillet, for RBK har ingen gode rene vinger. Både Braaten og Ødegaard er mer spissaktig, og hører hjemme foran "gollen". Har ikke det blitt en bra trio da; Helstad og Braaten/Ødegaard på topp, med F. Johnsen bak? |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 01.05.2005 21:49 Post subject: |
|
|
| Nando_ wrote: | | Hva med å omgjøre den generelle 4-3-3, til 4-3-1-2 ? Samme konsept som 4-3-3, men med Frode Johnsen som "1", altså hengene spiss/offensiv midtbane. Dermed kan vi også glemme vingspillet, for RBK har ingen gode rene vinger. |
Nei!
Det blir alt for forutsigbart og trangt.
Rosenborg bør kvitte seg med noen spisser, og heller kjøpe nye, riktige typer til systemet.
Det er kun ved å rulle opp på kantene at vi har mulighet¨til å overkjøre defensive lag som tetter igjen i "boksen". |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 01.05.2005 21:59 Post subject: |
|
|
| tre kamper, null mål.. helstad må starte neste kamp. brattbakk også fortjener en sjangse |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 01.05.2005 22:04 Post subject: |
|
|
| Forutsigbart, sier du? Er det ikke forutsigbart å kjøre det samme systemet som har blitt kjørt i mange år nå? Selge, og kjøpe spillere, sier du? Hva med heller å bruke de vi har best mulig da? For til og med du må være enig i at Braaten og Ødegaard ikke akkurat nominerer seg selv til gullstøvelen fra sine vingplasser.. Begge de er bedre som spisser, garantert! Og vi vet jo allerede hva F. Johnsen kan prestere som offensiv midtbane, det har vi sett mye av fra landslaget. Forutsigbart, er å ikke kjøre det samme systemet om og om igjen, kamp etter kamp, minutt etter minutt. Men hva hjelper det om jeg foreslår noe her, for dette kommer uansett aldri til å bli prøvd. Synd og skam! Blir smertefullt å se RBK grave seg ned i sin egen grav, grunnet dårlig ledelse, og trenerteam de siste to årene. Jeg påstår ikke at det jeg foreslår nå, skal funke sinnsykt bra, og at dette blir RBKs nye stil eller noe. For jeg er ingen profet. Men uansett; noe må gjøres, og det snarest! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.05.2005 22:04 Post subject: |
|
|
En kan ikke forvente å vinne fotballkamper når en taper midtbanen og 1.ste og 2.ndre-baller !!
Nye midbanespillere å sette inn har vi ikke så da må en være smartere med de en har.
Vi må bli mer kompakte for å vinne midtbanen og det vil si 4-5-1 med skikkelig forflytning av lagdelene ( pumping ) som defensiv posisjon med en rask spiss i front. Så får flankene vise at de har løpskapsitet nok til å veksle mellom 4-5-1 og 4-3-3 allt etter hvem som har ballbesittelse.
Da blir det dessverre ikke plass til Frode, men vi får mye mer rom for de tre andre.
Frode kan være god å bytte inn når en midtbanespiller eller spissen har løpt seg tom, for det MÅ løpes MYE mer.
Tror vi er norges mest omstendlige og minst aggresive lag for tiden.
Det går både på individuell innsats/kvalitet og på spillestil/organisering. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 01.05.2005 22:06 Post subject: |
|
|
| Ugh! |
|
| Back to top |
|
 |
wonderbao Junior
|
Posted: 02.05.2005 00:48 Post subject: |
|
|
| Det som irriterer meg er at etter en slik kamp, og Perry sier til adressa at han ikke er bekymret. Syns han burde vært veldig bekymret jeg, for fortsetter det slik, så kan vi nok si farvel til seriegull. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.05.2005 07:25 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: | | vil heller ha vekk Berg. |
Den fikk du inn. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.05.2005 07:30 Post subject: |
|
|
| wonderbao wrote: | | Syns han burde vært veldig bekymret jeg, for fortsetter det slik, så kan vi nok si farvel til seriegull. |
1-1 på Åråsen er et greit resultat i min bok. Det vi evt. taper gullet på er å ikke vinne hjemme.
Kan godt være at vi gir fra oss gullet i år. Kan hende det blir veldig jevnt og spennende i år - det ser i alle fall ikke ut som om vi skal rykke ifra på tabelltoppen.
Men men, vi skal takle et år uten gull. |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 02.05.2005 13:46 Post subject: |
|
|
| Ingrid wrote: | Jeg er da RBK fan og! Man U. og RBK!
Man U fan?
Trist... veldig trist. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.05.2005 14:08 Post subject: |
|
|
Lufthansa -68
Muuunichs
Muuunichs
Muuunichs
ah, det gjorde godt... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.05.2005 14:15 Post subject: |
|
|
Det eksisterer ikke agrisivitet for tiden. Det har det ikke gjort siden 2003. Når motstanderen kommer forover er det sjelden at noen presser den mannen hardt. Motstanderen kan nesten fritt få lov til å gå mot 16-meteren. Helt uakseptabelt. Se på hvordan LSK spillte. Full spiker hele tiden. Agressiv og hard. Slik må Rosenborg spille når motstanderen har ballen. Man kan ikke ligge å daffe slik som de gjør nå. Den eneste som får godkjent etter kampen i går er Roar Strand.
Når skal de andre våkne? Pusher ikke trenerne de godt nok? Egentlig helt unødvendig da de skal være såpass profesjonelle. Vil at Perry skal være slik som Solbakken var i garderoben i pausen mellom Lyn og Ham Kam i semi'n i fjor. Da snakker vi trener. Kjefte og smelle når spillerne ikke gjør som de får beskjed om. Det er slik en trener skal være. Ikke være myk og grei. Trenere skal kjefte, smelle, banne og få spillerne til å yte maks. Det følte jeg ikke By Rise gjorde (det var jo ikke vanskelig å se) og det samme virker det som Perry gjør nå. Desverre.
Inn med Sollied. Gi mannen 6 mill i årslønn og 30 mill til nye spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
|