View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.11.2007 07:02 Post subject: |
|
|
Noen nye opplysninger:
– Jeg har sagt det før: Det er bare landslaget og Rosenborg som kan trekke meg tilbake til Norge, sier Sollied til Dagsavisen nå.
Plutselig kan han være ønsket til begge jobbene.
– Men dette har også finansielle aspekter. Jeg har nå formue i tre land. Skattemessig er det en del som må avklares før jeg kan si ja til en jobb i Norge. Så dette er egentlig uavhengig av hva slags tilbud jeg får. Nå handler det bare om konsekvensene hvis jeg sier ja til et slikt tilbud, sier han.
Hvis han nå blir aktuell for begge jobbene, blir det en familiemessig klar forskjell.
– Som landslagstrener kan jeg fortsette å bo i Belgia. Danmarks Morten Olsen gjør jo det. Det går ikke som Rosenborg-trener, sier han.
Hele saken: Hareide gir svar denne uka |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 21.11.2007 12:46 Post subject: |
|
|
Tror jeg er mer redd han havner opp som landslagstrener enn HSV-trener. Nå nevner han at penger er et viktig poeng, har han ikke sagt at penger ikke var noe problem før? Familiesituasjonen har helt sikekrt mye å si også, han har alt funnet ut at han kan bo i Belgia som landslagstrener...
Jeg tror fuglen en føyet, om han havner i burgerbyen eller som trener for de røde, hvite og blå. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.11.2007 14:01 Post subject: |
|
|
Gir Åge Fridtjof Hareide seg på landslaget så tar Trond Sollied over, simple as that! Glem nå Trond Sollied da. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.11.2007 15:20 Post subject: |
|
|
Men jeg tror Ã…ge fortsetter. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.11.2007 16:24 Post subject: |
|
|
jeg tror ståle solbakken eller per matthias høgmo blir landslagstrener. og hamburger sportsverein har nok ei såpass lang liste med både X-, Y- og Z-kandidater, så jeg har ingen tro på at de ansetter sollied. rbk går lei av sosingen til sollied og ansetter hoftun, rambo, perry og ola by i et "berge RBK-team" a la 2005-sesongen.
det hele ender med at sollied får sparken i gent og ender opp i Mo IL, som rykker opp til adecco |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 21.11.2007 17:59 Post subject: |
|
|
Tror heller ikke Sollied blir trener i Tyskland. Hareide er bare ute og driver litt politikk og sympatisanking, han har ikke egentlig tenkt å gi seg, så landslagsjobb blir det heller ikke på Sollied enda. |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 21.11.2007 18:26 Post subject: |
|
|
tror det er mange som håper her (det gjør vel jeg også...) men jeg frykter vel at landslagsjobben er den som frister ham mest (ellers hadde han gitt et klart svar allerede. Det tar ikke SÅ lang tid å prate med kona...)
Også, hvis det er landslagsjobben som frister, og Åge fortsetter til EM, så tror jeg ganske sikkert at Åge er ferdig etter det allikevel, samtidig med at det er omtrent på det tidspunktet Tronds Gent-kontrakt er ferdig. Noe som heller ikke spiller noe spesiellt godt til vår fordel.
Når det er sagt: Jeg tar gjerne Åge tilbake også! Det eneste som ville fått han til å dra fra RBK da er Real Madrid, tror jeg. _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 21.11.2007 18:27 Post subject: |
|
|
I alle tilfeller tror jeg nok vi vet tegningen omtrent rundt det tidspunktet amerikanerne har spist ferdig kalkunene sine (mao, i morgen en gang) _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.11.2007 21:45 Post subject: |
|
|
RBKs nye trener blir enten Trond Sollied eller Åge Hareide, mark my words. Alt avhenger av denne kampen. Dersom Norge når EM, ser jeg ingen grunn til at Hareide ikke skal fortsette, og dermed blir Sollied åpen for RBK. Større klubber har hatt Sollied på blokka før, og jeg er ikke spesielt bekymret nå som HSV har han på blokka heller. Han er blitt funnet for lett av Stuttgart og Feyenoord, og det vil han også bli av HSV. Han ble jo sparket i Olympiakos for svingende. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.11.2007 21:54 Post subject: |
|
|
Hvem blir ikke sparket i Olympiakos, da? De har jo tilsynelatende altfor høye krav der nede. Avansement fra gruppespillet er minstekravet. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.11.2007 22:23 Post subject: |
|
|
Jo jo, men sparking er sparking. Det er ikke sikkert ledelsen i HSV, Stuttgart eller Feyenoord ser på det på den måten. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.11.2007 23:34 Post subject: |
|
|
olympiakos var sollieds ene sjanse til å klatre som internasjonal stor trener. han tok en sjanse og håpet på å gjøre en mourinho ved å ta et middelsjiktslag langt i champions league. men han mislykkes og måtte gå. sollied var nok ganske klar over denne fallhøyden også. at sjansen for å få fyken var stor.
situasjonen hans nå er at han fortsatt står på blokka som en dyktig trener til mange storklubber i europa. men de kvier seg for å gi han sjansen siden han mislykkes da han fikk muligheten i en toppklubb.
men sollied har fortsatt et navn i europa. så hvis han markerer seg som enten rbk- eller landslagstrener så kan han fort bli het igjen på det europeiske trenermarkedet.
men HSV kommer ikke til å ansette gent-treneren. det sier seg selv |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.11.2007 23:38 Post subject: |
|
|
Jeg vil vel også tro, uten å ha noen kunnskap å briefe med, at HSV ikke velger Sollied. Da skal nok mye gå galt i deres trenerjakt.
Virker også sannsynlig at Hareide fortsetter som landslagssjef. Uttalelsene til Viasat4 etter Malta-kampen var ikke helt ulik de uttalelsene han hadde som Rosenborg-trener i november/desember 2003 da han var fristet av landslagsjobben. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 21.11.2007 23:43 Post subject: |
|
|
forskjellen er vel at han da skulle fortsette som rbk-trener, mens han nå har sagt mange ganger at han skal gi seg som landslagssjef. Jeg håper ikke han gjør det, for vi har masse bra talent som det hade vært arti å se i 2010, og det tror jeg Åge kan bli tent av å følge også. Trond tror jeg passer best som klubbtrener, rett og slett. Derfor håper jeg også at Åge fortsetter _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.11.2007 00:38 Post subject: |
|
|
Erik Francisco Solér garanterte at Åge Fridtjof Hareide fortsetter som landslagstrener. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 22.11.2007 01:13 Post subject: |
|
|
Da må det jo stemme
Men joda, det virker som om Åge tar noen år til. Sannsynligvis var landslagsjobben én av få store hinder for Sollied til å komme hit, så det at Åge fortsetter er vel positivt for (de av) oss (som håper Sollied kommer). |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 22.11.2007 01:22 Post subject: |
|
|
Hva fikk RBK i kompensasjon for Hareide da han gikk til landslaget? _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 22.11.2007 11:41 Post subject: |
|
|
Sjansen er større for at sollied kommer om Hareide fortsetter...ta flere år hareide..  |
|
Back to top |
|
 |
benny Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.11.2007 12:44 Post subject: |
|
|
25/10... Nesten en måned siden.. Mener det allerede har vært linka til den saken der. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2007 21:58 Post subject: |
|
|
Det er først til sommeren Hamburg skal ha ny trener, så det er ikke sikkert de tar en snarlig avgjørelse.
Ser for øvrig at Sef Vergoossen tar over PSV inntil Stevens kommer. Sef er sjefen til Johnsen i Japan til og med nyttår, og er en hyggelig fyr - satte pris på å få snakke engelsk uten tolk.  |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.11.2007 22:20 Post subject: |
|
|
Fikk du betalt tur m/lønn til Japan for å skrive den artikkelen? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.11.2007 23:10 Post subject: |
|
|
Jeg tror han var der på tur gjennom studiene på NTNU. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.11.2007 01:14 Post subject: |
|
|
Jepp, og det var ikke så mye bedre å finne på en palmesøndagsettermiddag i Tokyo enn å ta en svipptur til Yokohama. |
|
Back to top |
|
 |
|