| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.11.2007 21:03 Post subject: |
|
|
| micke wrote: | | Om TR er verdt 12 mill, så bør han være et kjempe tallent på linje med Hangeland. Er han virkelig så god, eller kommer til å bli så god? |
Tore Reginiussen er et like stort talent som Brede Paulsen Hangeland ja, om ikke større!
| Haugen wrote: | | Ser ut til at det ikke er Reginiussen det står på i hvertfall. |
| Ballahl wrote: | Jeg tror som jeg sa i Nye spillere 2008-tråden at det blir en løsning i Tore Reginiussen-"knuta". Kjøper vi Vadim Demidov så er nok TR ganske sikkert er sikra. Ledelsen i TIL vil tilslutt komme til fornuft når de forstår hvor mye 12 millioner egentlig er.
Jeg har ihvertfall en slik følelse, så får vi se hva som skjer. |
Jeg håper fremdeles jeg får rett.. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.11.2007 21:10 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | Ledelsen i TIL vil tilslutt komme til fornuft når de forstår hvor mye 12 millioner egentlig er. |
du! det der å forklare folk fra troms og finnmark verdien av penger er litt som å prate til en vegg.........  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2007 21:25 Post subject: |
|
|
Bladet Tromsø, 15.11.07
- Bare oppspinn
TIL har ikke mottatt noe bud på 12 millioner fra Rosenborg på Tore Reginiussen.
Dette hevdet fotballmagasinet.no i en nyhetsmelding i går. Nettstedet hevdet samtidig at TIL skal ha avslått budet.
- Bare oppspinn. Jeg aner ikke hvordan noen kan ha kommet frem til dette, sier sportsdirektør Morten Kræmer til «Tromsø».
Han er vanligvis svært tilbakeholden med opplysninger rundt slike saker.
- Tore Reginiussen ringte meg i går kveld og lurte på hvorfor han ikke var blitt informert. Da var jeg til og med inne og sjekket mailen, sier han.
Rosenborg har sett Reginiussen i aksjon flere ganger. Nå har også trønderne tatt kontakt med TIL for å forhøre seg om den lovende midtstopperens situasjon.
- Det er litt samtaler, ja, bekrefter sportsdirektør Morten Kræmer overfor Nordlys.
- Sinnssykt mye til...
Men han utelukker salg av U21-landslagskapteinen.
- Vi har gjort Rosenborg oppmerksom på at de bare kan glemme et kjøp, fortsetter Kræmer. TIL vil ikke selge, selv om det skulle komme et fristende bud på et titalls millioner.
- Det skal sinnssykt mye til for at vi slipper Tore nå. Selv om det skulle komme opp et kjempetilbud. Og det har RBK fått beskjed om, sier Kræmer.
I går rapporterte enkelte nettsteder om at TIL allerede skal ha avvist et tilbud fra Rosenborg.
- Det er bare oppspinn, og jeg skjønner ikke hvem som setter ut slike rykter. Vi har hatt et dialog med RBK, men ikke mottatt noe bud.
Bygge laget rundt Tore
Istedet ønsker klubben å bygge laget videre med finnmarkingen i en sentral posisjon.
- Tore er en spiller vi ønsker å beholde, og som vi ønsker å satse på. Vi ønsker jo å styrke stallen, ikke svekke den. Og da må vi jo også selvsagt beholde de gode spillerne vi har, sier Morten Kræmer.
PS! Nordlys fikk ikke tak i Reginussen selv, eller Knut Torbjørn Eggen i RBK i går. |
|
| Back to top |
|
 |
kandrbje Junior

|
Posted: 21.11.2007 15:23 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | | kan virke som om TIL håper på et superbud fra en eller annen klubb.. vet ikke helt hvem som skulle gi 20+ for denne mannen, men det har vel vært nevnt at utenlandske klubber skal være interessert tidligere.. Uansett virker det drøyt optimistisk å forvente en så høy sum.. |
Kan se ut som at TIL kan få et superbud snart. RBK får hard konkuranse om TR.
http://www.altaposten.no/...120736.ece
http://www.nordlys.no/spo...140757.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.11.2007 15:30 Post subject: |
|
|
| Lurer på om speiderne også så på andre spillere en Reginiussen? Syns dette høres løst ut. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 21.11.2007 15:45 Post subject: |
|
|
Vil tro at klubbene var for å se på Tarik. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.11.2007 15:49 Post subject: |
|
|
| Det er så mye penger i spill at toppklubbene i Europa må ha oversikten over hele markedet til enhver tid. Er ikke sikkert at de hadde noen spesielle i kikkerten. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.11.2007 18:29 Post subject: |
|
|
| Hvis ikke Prödl eller lignende hemmelig er på trappene, bør vi huke tak i Reginussen også nå som Demidov er i boks. Så begynner vi å få et godt tak på U21 laget... |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 21.11.2007 18:53 Post subject: |
|
|
| Om de var der for å se Reginiussen så betyr det ikke nødvendigvis at de har planer om å kjøpe ham. Han er neppe god nok til å kjempe om en førstelagsplass med det aller første, men samtidig såpass god (og dyr) at de ikke vil kjøpe ham for å utvikle ham på reservelaget. Sannsynligvis vil Rosenborg være et fint steg på veien mot en karriere i en stor liga for Reginiussen. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.11.2007 18:58 Post subject: |
|
|
I mine øyne er det ikke "bare" å hente Reginiussen. Dersom Tromsø ikke vil selge for 12 millioner er det bare å legge det hele på is inntil videre. En skal ikke kjøpe en halvgod, men talentfull norsk midtstopper for enhver pris. Om vi skulle bli nødt til å betale 20 mill for gutten, så er det altfor, altfor mye, og overhodet ikke god bruk av opptjente CL-penger. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.11.2007 19:40 Post subject: |
|
|
| selv om han fortsatt er ung er vel tore reg mer å regne som en etablert tippeligaprofil enn et talent. vi snakker tross alt om den viktigste spilleren på et lag som ble nummer seks i årets sesong |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 21.11.2007 20:17 Post subject: |
|
|
Tror Chelsea frykter RBK i champ.leaguei 2009 og derfor vil de snappe Reginusen foran nesen på RBK..de er redd RBK skal kjøpe de beste spillerne...  |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.11.2007 20:40 Post subject: |
|
|
Fy faen så lei jeg er av at Tromsø skal leke storklubb, og tviholde på Reginiussen til de får et tilbud på et titals millioner. Latterlig. Reginiussen er verdt rundt 10 mill, han er jo ikke landslagsspiller engang. Det er Skjelbred og Tettey.
Håper og tror at Reginiussen selv vet at RBK er det neste riktige trekket i sin karriere. Om et par år, kanskje i 25-års alderen, kan ha bli solgt til større klubber i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 21.11.2007 20:42 Post subject: |
|
|
| Tror ikke at det er negativt for Reginusens valg at demidov valgte RBK..tror de gutta har snakket sammen....men da er det bare STORKLUBBEN Tromsø som må akseptere et tilbud fra RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.11.2007 20:45 Post subject: |
|
|
| Nano wrote: | Fy faen så lei jeg er av at Tromsø skal leke storklubb, og tviholde på Reginiussen til de får et tilbud på et titals millioner. Latterlig. Reginiussen er verdt rundt 10 mill, han er jo ikke landslagsspiller engang. Det er Skjelbred og Tettey.
Håper og tror at Reginiussen selv vet at RBK er det neste riktige trekket i sin karriere. Om et par år, kanskje i 25-års alderen, kan ha bli solgt til større klubber i Europa. |
Det er jo en ganske arrogant innstilling da. Spilleren er verdt det selgende klubb krever, og kjøpende klubb er villig til å gi. Vi hadde gjort det samme om Inter ville kjøpe Ciljan. Og man kunne forstått interisti også. Hvem faen er vi som blåser oss opp mot Inter lissom liksom. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.11.2007 12:35 Post subject: |
|
|
Christian Steen selges antakeligvis i dag til Molde for ca 3-4 mill. Steen har et ønske om å komme nærmere Trondheim igjen.
Dette betyr vel at Reginiussen neppe blir solgt før i 2009?
Fra før har TIL Yngve Håkonsen, Henrik Nordnes, Thomas Braaten og Douglas Sequira som alternativer på stopper plassen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.11.2007 12:44 Post subject: |
|
|
Steinar Nilsen eller Arne Vidar Moen kan sikkert gjøre comeback også hvis det skulle knipe....
Men dette gjør det selvsagt ikke noe enklere for RBK å komme med et fornuftig bud som blir godtatt av TIL-ledelsen.
Hvordan vil pengene de får for salget av Steen bli brukt? Vil det gå til nyinnkjøp, økte lønninger til nøkkelspillere eller til drift?
Bestemmer de seg for å øke lønnen til Tore Reginiussen vil vi nok slite enda mer, selv om et eventuelt bud vil bli godtatt. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 29.11.2007 12:49 Post subject: |
|
|
| jeg tror tore reg. er tapt for rbk. han blir i TIL en sesong til, og forsvinner videre i FCK etter 2008. På tide å rette blikket mot andre alternativ, fortrinnsvis svensker eller dansker. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 30.11.2007 14:00 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Fra før har TIL Yngve Håkonsen, Henrik Nordnes, Thomas Braaten og Douglas Sequira som alternativer på stopper plassen. |
Og Miika Koppinen.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.11.2007 14:02 Post subject: |
|
|
| 20 midtstoppere men ingen som holder mål... |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 30.11.2007 14:12 Post subject: |
|
|
Vel, Sequeira spiller fast på Costa Rica, ranket av FIFA som en av tre A-nasjoner i Nord- og Mellom-Amerika (han spilte også i siste VM). Og selv om dere ikke kan tilgi Koppinen at han drar fra klubben som bosmanspiller går jeg ut fra at dere vet han er en god spiller. TIL disponerer altså tre midtstoppere av god klasse, selv om vi selger Christian Steen (det er jo derfor vi kan gjøre det): Reginiussen, Koppinen og Sequeira. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
dotcom Senior
|
Posted: 30.11.2007 14:25 Post subject: |
|
|
| Tror alle her er glad for at Koppinen drar gitt |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 30.11.2007 14:41 Post subject: |
|
|
| jeg er glad for alle spillere som går fra klubben, dersom erstatteren er bedre. Unntaket er når det er lokale spillere som forsvinner, da er lista lavere for at jeg ønsker å ha dem i laget. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2007 14:56 Post subject: |
|
|
| At Koppinen er en god midtstopper, er en av de største missforståelsene i fotball-norge. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 30.11.2007 18:36 Post subject: |
|
|
Michael Collins,
Sequira spilte vel først og fremst midtbane for Costa Rica.
he he, du må ikke la deg blende av at han har spilt i VM.
Snart kvalifiserer vel Drillo Irak til VM...
Sequira er ikke akkurat det største aktivumet i norsk fotball, hverken som stopper eller midtbanespiller.
He he,
tviler på om han er en spiller som Brann, LSK, Viking, Stabæk eller RBK overhodet har noen interesse i. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|