| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
quarterback Rutinert
|
Posted: 01.11.2007 12:43 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: |
Nei, nå må du ikke være så pessimistisk. Før årets sesong leste jeg om flere her som mente Sapara var verdt 100 millioner, og Skjelbred kan da ikke være verdt noe mindre, så minst 200 millioner bør man sette seg mål om å få for disse to dersom de noengang selges. |
Haha, du kødder nå ja?
Ingen, _INGEN_ spillere i Tippeligaen er verdt over 50 millioner.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.11.2007 14:14 Post subject: |
|
|
Klarer vi å selge John Carew for 70 millioner, så bør Sapara og Skjelbred gå for det samme.
Tettey og Kone er heller ikke langt unna, etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 01.11.2007 14:20 Post subject: |
|
|
Kun tiden vil vise hva disse spillerne er verdt. Jeg tror de høyeste siffrene foreslått er urealistiske.
Hvis vi er riktig heldige, slipper vi å selge noen av de nevnte? |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 01.11.2007 16:12 Post subject: |
|
|
| Sapara kommer ikke til å skrive under flere kontrakter for RBK, han blir solgt når den han har nå nærmer seg slutten. Det er en grunn til at han lærer seg engelsk og ikke norsk, for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 01.11.2007 16:23 Post subject: |
|
|
Hehe, kanskje overganger fra engelsk til norsk er lettere enn fra slovakisk til norsk?
Jeg har troa på at han blir en stund, mye som tilsier at han ikke gjør det? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.11.2007 16:31 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det som mangler for at Sapara skal trives fullt ut, er en tjekkisk eller slovakisk kompis på laget. Fint å se at det speides i nettopp disse landene. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 01.11.2007 16:40 Post subject: |
|
|
Way off topic _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 02.11.2007 16:08 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Klarer vi å selge John Carew for 70 millioner, så bør Sapara og Skjelbred gå for det samme.
Tettey og Kone er heller ikke langt unna, etter min mening. |
Enig. Alt under 250 millioner for disse fire vil være en skandale.
Fra alvor til spøk: Jeg tenker 25 millioner er maksimalt av hva man vil kunne få for noen av disse. Hvis Ciljan finner tilbake til stabil god form er han den eneste som kan true det tallet. Koné kan jeg vanskelig tenke meg bli solgt for noe særlig mer enn 10 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.11.2007 16:36 Post subject: |
|
|
| Med RBKs ambisjoner så må vi ikke selge nøkkelspillere billig. Derfor blir jeg skuffet om man ikke får 45 mill for både Skjelbred og Sapara. Mener også at 20 og 25 mill er minimumspriser på Kone og Tettey. Tettey litt høyere fordi han er nordmann. Slipper jo EØS problemer da... |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 02.11.2007 16:55 Post subject: |
|
|
| 45 mill er litt mye, men rundt 30 - 35 mill går sikkert. FCK avslo jo et bud på Hangeland for 35 millioner.. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 02.11.2007 22:52 Post subject: |
|
|
Skal vi måtte betale 10 mill for Bjørkøy vil ikke 45 mill for Sapi være urealistisk _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 03.11.2007 00:20 Post subject: |
|
|
| Hvis United vil ha Skjelbred tror jeg at vi kan garantere en salgssum på minst 60-70 mill.. ManU betaler alltid bra for unge spillere de har tro på. Bare å se hva de betalte for Nani/Anderson.. Skjelbred er ikke så ekstremt mye dårligere enn de (på sitt beste) og han har holdningene som skal til... |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.11.2007 01:35 Post subject: |
|
|
| Nå håper jeg Ciljan, Tettey og Sapara blir i klubben til de legger opp, omtrent samme hva som kommer av bud. Hvor realistisk det er blir en annen sak, men å snakke om salg allerede nå bare trist, spør dere meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.11.2007 01:46 Post subject: |
|
|
| Tipper Skjelbred drar neste sommer etter å ha spillt glimrende for landslaget i EM... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.11.2007 12:43 Post subject: |
|
|
Ikke umulig. Han blir nok her senest til januar neste år. Da får han faktisk et ultimatum av meg: Forleng kontrakten eller dra nå. Synd, men nødvendig. Vi kan ikke risikere å miste spillere som dette på bosman.
Det blir forresten en trist dag den dagen han drar.
Skjelbred vil bli i RBK
– I Rosenborg har jeg trygge omgivelser, og jeg vet hva jeg går til. Derfor vil jeg være her en stund til, sier Skjelbred til VG (papir). |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 09.11.2007 13:36 Post subject: |
|
|
Ser rbk.no har lagt ut Skjelbreds hilsen til "guttan og jentan i Bergen" som vignett på siden sin nå, som en reklame for sesongkortkjøp. Tror den hilsenen kommer til å bli vist en del ved opptrappingen til neste sesong.
Merker at jeg gleder meg veldig til å vinne serien til neste år når jeg ser den hilsenen, selv om det er CL som gjelder for tida. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 15.11.2007 06:31 Post subject: |
|
|
| En av faktorene som har gjort at landslaget har spilt så bra og hatt så gode resultater i år er at Hareide har tatt ut de spillerne som har vært i form til en hver tid...Om han velger Grindheim framfor PCS mener jeg det er feil.Lille Per eller STORE Per har vist kjempeform de siste månedene og jeg mener at han burde starte lørdag og ikke slik det ser ut til nå, at Grindheim starter. PCS er en spiller med fart i kroppen og har et høyt balltempo og en motor som er veldig god.. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 15.11.2007 08:12 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | | Ser rbk.no har lagt ut Skjelbreds hilsen til "guttan og jentan i Bergen" som vignett på siden sin nå, som en reklame for sesongkortkjøp. Tror den hilsenen kommer til å bli vist en del ved opptrappingen til neste sesong. |
Vi får håpe det! Jeg får et bredt smil om munnen hver gang jeg ser det klippet. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 15.11.2007 13:15 Post subject: |
|
|
| Liker også å se at Skjelbred er ute i media og sier han ønsker seg Sollied og Demidov i to ulike intervjuer. Det minsker neppe sjansen for at de kommer når de ser at den kanskje mest populære spilleren i RBK er så positiv til de. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2007 21:01 Post subject: |
|
|
Rett etter omspillkampene mot Tsjekkia for to år siden, da VM-billetten glapp, varslet Hareide at Skjelbred ville være i hans neste tropp. Så brakk unggutten beinet i mesterligakamp.
– Det har tatt lang tid. Det var en prosess kroppen trengte og brukte etter en sånn skade. Jeg får hele tiden spørsmål om jeg er like god eller bedre nå enn jeg var da, men Per Ciljan er som han er. Dere får vurdere, sier Skjelbred.
Les mer: Endelig er lille-Per stor |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 21.11.2007 01:39 Post subject: |
|
|
Så foresten på nrk sporten i dag at Vidar Riseth og Åge Hareide begge mente Per Ciljan er norges største talent. Kan ikke få sagt meg mer enig Herlig å se han for tiden. Var egentlig bare på sin plass at han nå er i førsteellveren for landslaget.. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 21.11.2007 08:43 Post subject: |
|
|
Råder brennhet Skjelbred til å bli
| Quote: | Interessen for Skjelbred fra utenlandske klubber har tatt av etter kampene mot Valencia. Adresseavisen vet at rådgiver Andreas Ekker har fått konkrete henvendelser fra flere klubber nede i Europa, og at sannsynligheten er stor for at stortalentet vil bli forsøkt kjøpt allerede når overgangsvinduet åpner 1. januar.
Både Ekker og Skjelbred selv har uttrykt at han ønsker å fortsette i Rosenborg, som han har kontrakt med i to år til. Men det spørs hva de sier når de tjukkeste sjekkheftene kommer på bordet. Åge Hareide er ikke i tvil om hva han mener:
- Jeg tror han vil fortsette med den veldig fine utviklingskurven han er inne i ved å bli der han er en god stund til, sier landslagssjefen
|
Skal ikke si at man skal gå rundt og hører på Hareide hele tiden, men denne gangen har han rett.
http://fotball.adressa.no...e94962.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.11.2007 08:50 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke helt jeg. Syns man er litt pysete i forhold til å la talenter i Norge få prøve seg i bedre ligaer. Ciljan er voksen nå, hele 20 år faktisk.
tro meg ikke feil.... For Rosenborgs del hadde det vært meg en glede å se han i Rosenborg noen år til og jeg er sikker på at han hadde utviklet seg til å bli enda bedre. Men for Norges del tror jeg det hadde vært gunstig for Ciljan å få prøvd seg på et høyere nivå da det kan gi en ''boost'' i utviklinga hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.11.2007 09:05 Post subject: |
|
|
Tipper han hadde tatt et hvilket som helst nivå....men han må gjerne bli her ja. Finner noen luringer på at han skal sitte på benken for "mindreverdige" spillere igjen, så ønsker jeg ham god tur og lykke til med karrieren. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 21.11.2007 16:23 Post subject: |
|
|
kanskje hareide allerede vet at han tar over trenerjobben til helga, og at han slenger ut slike utsagn for å beholde de beste spillerne i klubben framover.. bare en tanke  |
|
| Back to top |
|
 |
|