| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SLOGUM Senior
|
Posted: 17.11.2007 23:23 Post subject: |
|
|
| Hvis hareide kommer til rbk, skal jeg seriøst vudere å bli lsk supporter. Mannen er uduelig |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 17.11.2007 23:32 Post subject: |
|
|
Som Molde trener hadde Hareide noen helt hårreisende uttalelser i forbindelse med kampene mot RBK (bl.a. cup). Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle innom portene på Lerkendal hvis Fanden kom hit.
Jeg greide ikke å holde det løftet, heldigvis. Vi gjorde det rimelig bra i den viktigste av turneringene den gangen, nemlig TL. Og var det ikke Hareide som forsøkte de første spede forsøk på fornying? Mens vi nå sliter med de han ikke rakk, Basma mfl.? |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 17.11.2007 23:35 Post subject: |
|
|
| Beholder gjerne basma og resten av gamle kara, bare jeg slipper åge hareide |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 17.11.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Vi slutta jo også å score mål under Hareide... Det deffensive ble bedre med det offensive sakka akterut. Som på landslaget. _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 17.11.2007 23:58 Post subject: |
|
|
| bergert wrote: | | Vi slutta jo også å score mål under Hareide... |
Ikke helt riktig
2007, 53 mål
2006, 47 mål
2005, 50 mål
2004, 52 mål
2003, 68 mål under Hareide. Tallene sier sitt.
2002, 57 mål
2001, 71 mål
2000, 61 mål |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 18.11.2007 00:00 Post subject: |
|
|
Bah, gidd faktasjekk meg
Men hmm ja... kanskje han ikke ville vært så værst da. Likte ikke måten han forlot RBK på, men vi får vell bare vente å se. _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.11.2007 00:07 Post subject: |
|
|
| Problemet med Hareide er jo at han frøs fast som en isklump av redsel da de viktige kampene kom. Seriemesterskapet var klart tidlig, men hjemme på Lerkendal mot Deportivo turte han ikke annet enn å forsøke en taktikk med langballer som ikke fungerte i det hele tatt. I andre ligaer som den danske har han trukket seg når det har begynt å bli tøft. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.11.2007 01:03 Post subject: |
|
|
| Denne kampen minnet meg på hvorfor jeg stort sett gir blaffen i landslaget, men jeg må innrømme at jeg ble skuffa av denne kampen. Si hva du vil om Opdal/Tettey/Doffen, men det håpløse er jo at "profiler" som Riise, Gamst og Carew er så elendige. Det er slike spillere som må stå frem, når de overhodet ikke står frem i en kamp som dette så har vi ingenting i EM å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 18.11.2007 02:55 Post subject: |
|
|
| Uro momentet nå er jo at Norge fortsatt har en sjanse til å komme til EM, noe som kan bety at vi går på en smell mot Malta. Taper tyrkerne mot Bosnia i Istambul så er det lys (mørke) i enden av tunellen. Det var ikke en eneste spiller i den kampen som stod fra som god før Skjelbred kom inn. Faen, komenteringa til Alsaker var bedre enn spillet til Norge, og det sier litt. Det er nesten skumelt å se Norge tryne på den måten etter å ha spilt noen, jeg må innrømme, gode kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.11.2007 03:39 Post subject: |
|
|
Start jakten, KÃ¥fjord
Norge har sølt vekk en av tidenes muligheter til å nå et EM-sluttspill. Men fortjener vi noe annet?
Så hva nå, Åge Hareide?
Vel - vi kan fortsatt kvalifisere oss til EM dersom Bosnia skulle slumpe til å slå Tyrkia i neste kamp og vi selv gjør jobben mot Malta. Vi må altså be om et fotballmessig mirakel.
Med forbehold om at nettopp det mirakelet skulle inntreffe på onsdag, så har ikke Åge Hareide klart det som var målsetningen. Det blir ikke noe mesterskap på oss nå heller. Åge Hareide har sagt at han ikke kommer til å fortsette hvis det blir tilfelle.
Så vi får takke for tiden og rydde plass til noen andre.
Det er bare å starte jakten, Sondre Kåfjord. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.11.2007 12:55 Post subject: |
|
|
| Aftenposten gir Tettey 2, Norges dårligste, mens de gir Riise 5 ("Mange gode innkast"!!!!) og Gamst og Carew 4. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 18.11.2007 13:36 Post subject: |
|
|
| "Mange gode innkast"? Haha, fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 18.11.2007 14:01 Post subject: |
|
|
Hva fikk oppdal?
Hjelper bra å ha et navn på terningkastene vettu  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.11.2007 14:03 Post subject: |
|
|
Opdal fikk 3 om jeg husker riktig. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 18.11.2007 16:08 Post subject: |
|
|
| Tettey fikk 3 i VG mens Daffen fikk 6. Opdal fikk også 3... Hagen ble banens beste med 7 |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 18.11.2007 17:29 Post subject: |
|
|
| Norsk media er helt håpløs. Hæstad er en langdistanseløper med idiotiske taklinger, null fotballhjerne, og det er ingen overdrivelse å si at han gjør omtrent 50% feil på de elementære pasningene hans ukreative hjerne klarer å finne på. Blir trøtt i hodet av at slike fotballspillere blir forherliget. |
|
| Back to top |
|
 |
dotcom Senior
|
Posted: 18.11.2007 17:55 Post subject: |
|
|
| Tror det var 2-1 målet han sprang langt ut av posisjon på, var oppe og jagde ballen helt til den Tyrkiske venstrebacken eller noe, og da var det rimelig åpent der Hæstad egentlig skulle ha vært gitt |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.11.2007 18:01 Post subject: |
|
|
Sånn jeg ser det (og blandt annet Brady har vært inne på) var Tettey brukbar uten ball. Løp mye og dekket opp rom, samt gikk i sikring. Med ball var det mindre å skryte av.
Tettey ble også Norges dårligste i Dagbladet, med en treer. Husker ikke hva de andre fikk, men mener Tattey fikk den eneste treeren i hvertfall.
Skjønner ikke det jeg heller. Vi har en keeper som slipper motstanderen inn i kampen med en enorm keepertabbe, etter at vi har vært best til da. Forrige gang noe slikt skjedde, var det offentlig lynsjing av keeperen. Etter dette falt laget sammen i en kollektiv krasj. Carew var etter det jeg skjønte i media den viktigste spilleren på noe landslag noen sinne før kampen. Han hadde vel ikke særlig mer enn en sjangse. Samtlige av våre internasjonale stjerne underpresterte slik jeg ser det, og ingen av dem var i stand til å gå foran og "vise vei". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.11.2007 18:25 Post subject: |
|
|
| Idioten Carew skulle bare chippe inn et mål også, merkelig at han valgte å skyte der... |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 18.11.2007 19:06 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/s...18580.html
| Quote: |
Han innrømmer likevel at det var godt å få inn Per Ciljan Skjelbred på slutten av kampen.
- Jeg vet at han vil ha ballen i beina og jeg kunne spille kort til ham.
Tidligere i kampen følte Tettey at avstandene på midtbanen ble uvant store.
- Jeg vil helst spille korte pasninger, jeg er ikke en type som spiller langt, sier han. |
Der har vi det... for å utdype på det han sier så er det jo ingen vits i prøve å spille kort til Hæstad ettersom han a.) har null fotballhjerne i forhold til det å gjøre seg selv spillbar og b.) ikke klarer å gjøre mye med ballen i beina i det hele tatt.
Så får vi håpe på en landslagstrener som ikke legger opp til mæling på ensom spiss på hjemmebane heller. Men NFF klarer sikkert å få til det og. (Beholde Hareide til 2010 vel...) |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.11.2007 19:19 Post subject: |
|
|
| RBK-spillere har vel generelt sett hatt problemer med å tilpasse seg landslagets spillemåte. Det er nok å nevne navn som Hoftun, Skammelsrud, Berg-brødrene, Sørensen og Brattbakk. Jeg husker også at Beto fikk kun en privatlandskamp mot Colombia etter å ha imponert i utlandet. I den kampen ble det for uvant for ham å slå langt, og var derfor lite imponerende med ball. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 19.11.2007 10:18 Post subject: |
|
|
| Tettey spilte helt ræva, aldri sett han så dårlig. Hareide burde byttet inn Riseth for Tettey da det så ut som verst på 1-1. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.11.2007 10:56 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig skulle vi ikke satt inn Riseth. Derimot burde Hareide sørga for at midtbanen lå mer samla, den gikk jo nærmest i oppløsning til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 19.11.2007 11:08 Post subject: |
|
|
| Ironisk at Hæstad på FM ofte er en ''samlende midtbanespiller''... Han som løp etter høyreback, keeper og midtstopper i hytt og pine og sørget for at midtbanen strakk seg som strikken i joggebuksa til cowboy laila.. |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 19.11.2007 11:48 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig i vg`s karakter på Tettey. Han ble alt for upresis i avleveringene. Avklaringene hans var riktig dårlige. Dog er han flink å løpe opp og demme opp hjemover. |
|
| Back to top |
|
 |
|