View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 18.04.2005 21:28 Post subject: RBK - FFK |
|
|
Tror kampen mot Fredrikstad blir en vanskeligere nøtt enn mange i utgangspunktet tror. Drillo er en luring serru..
Etter sigende så spillte FFk relativt mye langs bakken i bortekampen mot Lyn. Blir spennende å se hvordan Drillo legger opp spillet på Lerkendal.
Synd vi ikke får en hel ukes trening med hele troppen.. Det hadde vi trengt etter spillet i Bodø.. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 18.04.2005 22:12 Post subject: |
|
|
Hva Drillo finner på er ikke så vanskelig å tenke seg.
Defensivt: 4-5-1 eller en disiplinert 4-4-2 som er kompakt. 2 solide forsvarslinjer der en i tillegg prøver å sette ut Solli/Berg og RBK`s kantspillere. Prøve å få RBK til å drible seg gjennom på midten.
Offensivt: Raske kontringer langs bakken og lange oppspill mot Hoås, og kamp om andreballer etterpå. Dødballer mot Hoås og kamp om andreballer etterpå.
I utgangspunktet ett middels lavt press uten å komme helt på hæla og rask pumping av laget oppover når sjansen byr seg.
Drillo går aldri vekk fra prinsippene sine, men om spillerne følger de er en annen sak....
At ballen går langs bakken med Drillos FFK bør ikke forundre de som har annet enn VG som fotball-ballast.
Drillo har alltid stått for både hurtige pasninger langs bakken i lengderetningen OG langpasninger når de alternativene ikke er der....
RBK`s utfordring mot FFK vil være høyt tempo og aggressivitet, bruke bredden og mest mulig løp inn foran FFKs bakre firer. Begynner en å trille ball så blir Egil fornøyd...
Ødegaard la in aksjer om spill fra start med 3 mål og en målgivende i dag... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.04.2005 23:06 Post subject: |
|
|
Har ikke lyst å ødelegge diskusjonen i Helstad vs Frode-tråden, men vi kan vel like godt diskutere mulig lag mot FFK her?
Støtter vel egentlig forslaget om å drille de spillerne vi har tilgjengelig hele uka. Såfremt at Ørjan blir friskmeldt, bør han være sjølskrevet på laget mot FFK. Nils Johan Semb var veldig kritisk overfor Solli på Canal+, og så vidt jeg kunne høre var ekspertpanelet til NRK2 det samme, og stemplet ham som "en uferdig fotballspiller".
Ellers så støtter jeg "folkekravet" om at Helstad nå må få prøve seg som midtspiss. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 18.04.2005 23:54 Post subject: |
|
|
Samme hvor vi diskuterer det sålenge han starter
FFK har noen spennende typer offensivt med eliteseriens lengste og kjappeste spiller i Hoås og West samt Enerly som fremdeles kan levere.
Å undervurdre FFK`s offensive styrke kan fort gi samme type baklengsmål som mot Aafk ? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 20.04.2005 12:17 Post subject: |
|
|
Hadde vært interessant å se Brattbakk, Helstad og Braaten der framme, samt Ødegaard som indreløper. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 20.04.2005 13:24 Post subject: Re: RBK - FFK |
|
|
Mikkmakk wrote: | Tror kampen mot Fredrikstad blir en vanskeligere nøtt enn mange i utgangspunktet tror. Drillo er en luring serru..
Etter sigende så spillte FFk relativt mye langs bakken i bortekampen mot Lyn. Blir spennende å se hvordan Drillo legger opp spillet på Lerkendal.
Synd vi ikke får en hel ukes trening med hele troppen.. Det hadde vi trengt etter spillet i Bodø.. | eni. vi må være konsentrert hele kampen igjennom _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 20.04.2005 13:50 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | Samme hvor vi diskuterer det sålenge han starter
FFK har noen spennende typer offensivt med eliteseriens lengste og kjappeste spiller i Hoås og West samt Enerly som fremdeles kan levere.
Å undervurdre FFK`s offensive styrke kan fort gi samme type baklengsmål som mot Aafk ? |
Hoås er ikke så veldig rask egentlig. Hvis du setter det adjektivet foran Brian West istedet tror jeg du har rett. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 20.04.2005 14:16 Post subject: |
|
|
duttend wrote: | Litjeggen wrote: | Samme hvor vi diskuterer det sålenge han starter
Å undervurdre FFK`s offensive styrke kan fort gi samme type baklengsmål som mot Aafk ? |
Hoås er ikke så veldig rask egentlig. Hvis du setter det adjektivet foran Brian West istedet tror jeg du har rett. |
Alle skjønte vel hva han mente her? |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 20.04.2005 14:22 Post subject: |
|
|
Hoås er ikke eliteseriens lengste heller - det er Aafk`s Tor Hogne Aarøy.
Poenget er at det som alltid når Drillo regjerer fokus på spisskompetanse - og disse spillerne representerer ekstrem hodestyrke, ekstrem fart og gode dødballer/innlegg.
For FFK så gir det offensiv styrke ved kontringer og dødballsituasjoner. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2005 15:05 Post subject: |
|
|
Sannsynlig lagoppstilling:
Espen Johnsen
Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Roar Strand - Jan Gunnar Solli - Ørjan Berg
Daniel Braaten - Frode Johnsen - Alexander Ødegaard
Les mer: Ødegaard får sjansen
Altså er fjorårets backrekke tilbake på banen sammen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.04.2005 15:46 Post subject: |
|
|
Man skulle tro Braaten takla rollen på venstre bedre, siden han virker mer tobeint, og vi vet han ikke kan å slå innlegg uansett. Nå får vi derimot to vinger som ikke klarer slå innlegg....
Ødegaard blir forøvrig garantert en bedre ving av å spille venstre ving for a-laget, og høyre indreløper for 2. laget...
Hadde håpet han skulle få starte for Roar i denne kampen.
Når går det der vikariatet på Brakka egentlig ut? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.04.2005 15:58 Post subject: |
|
|
Ødegaard og Braaten kan spille på begge kanter. Ingen av dem har vel en spesiell force på en kant framfor den andre, og jeg regner med at de OM de spiller kommer til å veksle litt posisjon.
Men så var det i midten da....
Syns synd på Helstad som ikke får prøve seg der han er best menst Johnsen har klippekort tross at han ikke har vist noe i de to første seriekampene.
Håper i det minste at Helstad kommer inn for Johnsen om han ikke imponerer i første omgang....
F.Johnsen har ett ganske begrenset reportoar og når han ikke gir allt i duellene lenger og er villig til å løpe så trenger han å bli utfordrer og andrevalg for å heve seg. Det vil han ha godt av og RBK ha godt av. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.04.2005 16:06 Post subject: |
|
|
Hoås er visst usikker foran kampen med benhinnebetennelse, og da er det vel bare hvile som duger...
Ett argument mindre for å starte med F.Johnsen.
Johnsen vs Hoås hadde vert interresant å sett på dødballsituasjonene. Så fikk en sett hvor god Frode egentlig er i lufta... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.04.2005 16:24 Post subject: |
|
|
Ødegaard har vel sin force på høyre, siden han slår innlegga sine med høyra. Daniel er vel mere tobeint, men kan jo ikke slå innlegg for fem øre med noen av de. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
duriz Junior
|
Posted: 24.04.2005 16:19 Post subject: |
|
|
Hmmm ..
Kæm som sitt på benken ?? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2005 16:33 Post subject: |
|
|
Kvarme, Russell, Koppinen og Husby er vel alle uaktuelle i troppen. Altså er det en av de andre friske som må sitte på tribunen. Tipper det blir Tettey. |
|
Back to top |
|
 |
duriz Junior
|
Posted: 24.04.2005 16:44 Post subject: |
|
|
Hmm
Fikk ikke noe skikkelig svar .
Koppinen er jo frisk da !
Kvarme er jo skadet !
Rønningen da ?
Kan du ikke bare si opp reservene da ? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2005 17:02 Post subject: |
|
|
Er Miika friskmeldt? Leste at han skulle testes i går på trening, men vet ikke resultatet.
Laget er ikke offenttliggjort, og da er det vanskelig å vite hvem som er på benken, men sannsynligvis kan du altså trekke fra de overnevnte. Det vil si at spillere som Brattbakk, Storflor, Helstad m.fl. havner på benken. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 24.04.2005 17:25 Post subject: |
|
|
..eller F.Johnsen  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
duriz Junior
|
Posted: 24.04.2005 17:27 Post subject: |
|
|
hehe
Okey ! ..
Jeg tipper:
Rønningen, Dorsin, Koppinen, Winsnes, Storflor, Brattbakk & Helstad ..
Det er 7 stk det
...
For en benk, sier jeg bare !! |
|
Back to top |
|
 |
Sondre Senior
|
Posted: 24.04.2005 19:32 Post subject: |
|
|
[quote]Det er 7 stk det[/quote]
Om jeg hadde vært så god i matte!
Synes denne kritikken mot FJ begynner å bli litt uberettiget. Synes personlig at han er en god spiller. Siden vi starter med to gode vinger i Braathen og AØ som tilføyer fart, teknikk på kantene, trenger vi en hodespiller sentralt. FJ har vist at han ikke bare har det i hodet, spesielt i kampen mot Estland, da han spillte fram DB på en fin måte. (før målet)
Helt greit å la han starte sånn som oppstillingen er.
Er enig i at AØ kunne gått inn for RS, så kunne Helstad gått på vingen.
FFK kommer sannsynligvis til å starte i Drillo-stil, med lavt press, og solid defensiv jobbing, så tror ikke RBK kommer til å vinne med altfor mange mål. _________________ -RBK |
|
Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
Posted: 24.04.2005 22:09 Post subject: |
|
|
Er det mulig... så mange sjanser og (foreløpig) ingen mål....  |
|
Back to top |
|
 |
Sondre Senior
|
Posted: 24.04.2005 22:17 Post subject: |
|
|
Fyflate, dette var dårlig.. Elendig utnyttelse av alle sjansene. Vi hadde spillet, sjansene, vi hadde alt, men ikke faen om vi klarer å sette kula i nettet. Litt ironisk at vi blir straffet av gamle RBK spillere, Trondsen en redning på strek, Blixt scoret på straffe, Enerly hadde gode dødballer. Kan si hva man vil, FFK spillte dønn kjedelig siste halvtimen, noe som er forståelig, men kreditt for defensivt bra jobbing til dem, spesielt Sørli som sto som en vegg.
Forøvrig pluss til Daniel. Turte å gå bruke teknikken sin, også en bra kamp av Solli synes jeg.
Bør vi begynne å sanke poeng mot antatt nedrykkskandidater! _________________ -RBK |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 24.04.2005 22:29 Post subject: |
|
|
Enig i det Per-Joar sa; vi gjør en veldig bra kamp i dag, helt til vi skal putte ballen i mål.
Men det å putte ballen i mål skal pokker ikke være lett.
Nå ser jeg fram mot 1. Mai, og LSK-RBK på åråsen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.04.2005 22:31 Post subject: |
|
|
Er næsten så vidt at jeg ikke gider at kommentere denne kamp, men jeg MÅ simpelthen ud med min frustration så here goes:
Dette var for dårligt, alt for dårligt. En jura afgjorde at Braaten var banens bedste, jeg er ueing. Synes både at E. Johnsen og Strand var bedre end ham, hvis man kigger på hele kampen.
Braaten var god i begyndelsen, men i slutningen af første halvleg og i starten af anden var han, for det meste, usynlig.
Ødegaard har stadig ikke imponeret mig, selvom hans skud i første havleg fortjente bedre. Desværre for os/ham stod kampens bedste spiller ,Steinar Sørlie, i vejen.
Espen Johnsen var vores bedste spiller, uden ham havde vi været bagug i starten af første, og jeg håber han bliver lige god som i 2003 sesongen, for det ser ud til at vi får brug for det. Både Strand og Ørjan kæmpede godt, tildels også Solli, men offensivt var de for ineffektive ligesom angrebsspillerne. Men jeg priser mig lykkelig for at Strand tager en sesong mere, bedste julegave man kan få.
Ellers var det de samme problemer som tidlilgere, effektiviteten = 0, hvilket man ser tydeligt i en kamp som denne. Da Braaten gik død i anden halvleg tog Stensaas over på venstre siden og lavede mange gode indlæg men der var ikke mange af dem der fik en værdig afslutning. Ja, Sørlie var god, men så god var han nu heller ikke, mange af vores chancer manglede både præcision og kraft.
Alt i alt håber jeg at der sker nogle ændringer snart håber på enten Helstad eller Brattbakk på top og Johnsen på bænken, og et køb af en god central midtbanespiller. Ikke fordi Solli var dårlig i dag, synes han spiller en ok kamp, men jeg synes ikke han klarer den store opgave det er at være central midtbane spiller for Rosenborg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|