English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 201, 202, 203  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 13.11.2007 17:57    Post subject: Reply with quote

Jeg har dessverre veldig små forhåpninger rundt kjøp av norske spillere.
Det er i mine øyne flere hovedgrunner til at vi har vanskeligheter med å signere norske toppspillere.
-Den ekstreme overprisingen av norske spillere
-Usikkerheten rundt trenerspørsmålet
-Den store satsningen i alle klubbene. Alle klubbene, fra FFK til TIL har som målsetning å i løpet av få år spille fast i E-cup. Og med Rike onkeler i hver eneste lille dritklubb har det blitt noe helt annet enn tidligere å hente norske spillere.
-KTE. Er han noe tess ved forhandlingsbordet?

I tillegg og i sammenheng med den store satsningen i norsk fotball (se VIF etc) tror jeg flere spillere har mer lyst til å utfordre RBK enn å ta tilbake vår rettmessige plass på toppen av tabellen.

Jeg håper bare at vår venn Speider-Stig har noen gode kort.

-E
joakleis
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 17:57    Post subject: Reply with quote

rosenborg-gutten94 wrote:
Jaja.. Men NESTEN ingen av dem Eggen hadde på lista kommer

Det får vi nå se på, uansett kan man finne bedre spillere andre steder enn de Eggen hadde på "listen" sin.

Det er ingen krise å ha gått glipp av Bjørkøy, Strømstad, Huseklepp eller Strand. Vi vet foreløpig ikke hva som skjer med Reginiussen, annet enn at et bud har blitt avslått, men det må man tåle. Ikke alle klubber selger sine beste spillere like billig. Demidov skal vel prate med RBK i morgen eller noe, så får vi se hva som skjer der.

Vi er ennå bare i midten av november, det er i desember/januar det begynner å haste. Veldig lenge til overgangsvinduet både åpner og stenger ennå.
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2007 18:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med deg i alt bortsett fra at det er lenge til overgangvinduet åpner. Der skjer om to dager. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 18:06    Post subject: Reply with quote

Nå er det så hett i det norske overgangsvinduet at jeg tror mye skjer i de nærmeste dagene etter at overgangsvinduelt åpner. Spennende blir det ihvertfall
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 13.11.2007 18:17    Post subject: Reply with quote

Spennende er bare fornavnet... Surprised
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 18:22    Post subject: Reply with quote

Etternavnet Razz Kjempe er fornavnet og Kjempe er mellomnavnet.

KJEMPE KJEMPE SPENNENDE
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

foreløpig er vi tilskuere...
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 18:30    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med en følelse av at dette overgangsvinduet er helt avgjørende for om Rosenborg skal klare å komme tilbake på tronen. Mislykkes vi med spillere og trener nå... ja da er jeg redd Rosenborg rett og slett blir hengende etter.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 18:40    Post subject: Reply with quote

Om man ikke lykkes på markedet er man avhengig av at de spillerne vi har blir og at de ikke blir skadet...
Alle snakker om Bjørkøy,demidov på midten...Men Berbatovic har jo imponert stort denne sesongen i 2 div...han kunne jo få noen innhopp..eller? det var jo slik PCS og tettey kom fram dit de er i dag...
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 18:44    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
foreløpig er vi tilskuere...

For alt vi vet kan klubben allerede ha flere spillere klare. Slik fungerte det tidligere år, men da var ikke Junior i klubben dog..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 18:46    Post subject: Reply with quote

rosenborg-gutten94 wrote:
Etternavnet Razz Kjempe er fornavnet og Kjempe er mellomnavnet.

KJEMPE KJEMPE SPENNENDE

giddet å skifte profilbilde ?
Back to top
klabb
Junior

PostPosted: 13.11.2007 19:00    Post subject: Reply with quote

Rosenborg må selvfølgelig følge med i timen også når det gjelder spillerlønninger og andre ytelser. Men min påstand er at de spillerne som ikke er villige til å strekke seg etter å spille for RBK ikke er vits i å ha.

Begrunnelsen er at vi nå i CL har bevist en kvalitet og et potensiale som overgår alle andre klubber i Norge og Norden. Hvis en ung spiller med ambisjoner prioriterer tusenlapper fremfor å utvikle seg som en del av dette kollektivet, så mangler spilleren ambisjoner og/eller gangsyn.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 19:01    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
Om man ikke lykkes på markedet er man avhengig av at de spillerne vi har blir og at de ikke blir skadet...
...

... akkurat det er vel en utopi... spillere kommer til å forsvinne og spillere kommer til å bli skadet... sånn er det bare...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2007 19:27    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
giddet å skifte profilbilde ?

Jeg skal ta kontakt med han på PM. Det er tredje eller fjerde gangen han gjør det nå.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 19:34    Post subject: Reply with quote

Når KTE snakker i store ord må vi dele med en faktor på 2-3 for å trekke ut essensen.

Så når KTE sier 5 nye fjes regner jeg derfor med at vi ender opp på 2.

Demidov er sikkert en av disse to, og så kommer det vel en eller annen halvgod midtstopper i tillegg.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 20:05    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
... akkurat det er vel en utopi... spillere kommer til å forsvinne og spillere kommer til å bli skadet... sånn er det bare...

Det jeg mener er at vi er mer sårbare på våre spillere om vi ikke får inn noen forsterkninger...
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 21:48    Post subject: Reply with quote

Virker som om norske klubber og spillere har rottet seg sammen mot rosenborg nå.. Vi må stikke til Danmark! plenty gode stoppere der vil jeg troo???
Back to top
Forever RBK
Proff

PostPosted: 13.11.2007 22:07    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg alle overganger siden i sommer har gått i mot rbk, og rbk har snart ikke spillere igjen, så jeg er ikke så kravstor lenger(er glad for det som kommer)....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Shefki
Junior

PostPosted: 13.11.2007 22:09    Post subject: Reply with quote

En ting er positivt opp i alt dette. Vi klarer å ansette nok "kvalifiserte" folk i organisasjonen. Der kan vi iallefall bli blandt de største 30 i europa!!

Det er vel snart på tide å få ræva i gir, først og fremst bli enige om trenerspørsmålet slik at ny trener kan stake ny kurs for klubben. Dette haster!!
Det at noen av alternativene ikke kommer til oss er vel ingen katastrofe. Det er ingen vits i å sose bort penger på spillere som ikke har noe å vise til enda (Bjørkøy-8 mill, Tore R-12 mill).
At Brann og Enga bruker store summer på middels spillere er vel bra for oss, de ekstra mill. de hadde til rådighet vil forsvinne relativt raskt vil jeg tro.

Få ny trener på plass, så kommer spillerene også!!!
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 22:21    Post subject: Reply with quote

Brann bruker mill på spillere de allerede har de...5 mill for sign on fee til huseklepp,...han kunne jo ikke si nei til det...
Back to top
RBK88
Junior

PostPosted: 13.11.2007 22:23    Post subject: Reply with quote

Nå begynner det virkelig å spøke litt her!!! Hvem kommer til Lerkendal?? Eksisterer det en plan B eller evt. en plan C?? Selvsagt har jeg 100% tillit til Knut Torbjørn, men registrerer samtidig at den ene norske laksen rømmer etter den andre.
At Strand ikke kom til oss er ingen kjempebombe og ville nok heller ikke vært noen umiddelbar suksess. Strand passer riktignok i vår "Valencia-diamant-formasjon" men det er først og fremst vinger vi trenger offensivt.
At Huseklepp heller ikke kom var vel heller ingen kjempeoverraskelse. Likevel sitter jeg, i likhet med flere andre Rosenborgere, igjen med et inntrykk av at det rett og slett ikke er så gjevt å komme til Lerkendal mere!!! Og DET synes jeg er et faretruende signal!!!

Demidov kjenner jeg veldig lite til, men han beskrives jo som en ung, spillende stopper/midtbane og vil i så fall passe perfekt inn i vår konstruktive fotballfilosofi. Går vi i tillegg inn med litt mer penger for å skaffe Reginiussen vil vi plutselig sitte igjen med to av landets aller mest lovende stoppere, noe vi trenger mer enn noen annet. Vi trenger allikevel fortsatt en ny venstreback, og da helst en av offensiv legning, samt en til to potensielle vingtyper. Traorè kan fint bli en venstreback, men vi vil fortsatt trenge en rendyrket backtype da vi minst bør ha to kvalifiserte spillere på hver posisjon.

Det litt håpløse og smått faretruende er som før nevnt, de holdningene vi merker fra andre norske klubber, herunder deres spillere, i forhold til at Rosenborg er den ultimate, norske fotballklubben å komme til. Vi ser rett og slett at vi har rekordtunge rivaler både i Bergen, Oslo, Lillestrøm og Stavanger. Kanskje til og med i Bærum. Fordi for bare noen år siden ville spillere som Tarik fra Fredrikstad, Huseklepp fra Brann og Reginiussen fra Tromsø, løpt springmarsj til Lerkendal bare ved den minste interesse fra Norges fotballstolthet. Slik er det ikke lenger noe som først og fremst skyldes en helt annen økonomisk tyngde og påfølgende ambisjonsnivå hos våre rivaler. Derfor ser det ut til at vi må fortsette å søke markedet i Skandinavia og andre steder i verden, når vi nå skal gjennomføre "tidenes hamskifte" på Lerkendal ifølge Eggen jr. selv.

Uansett, så skjer det mye positivt på Brakka i disse dager også. Blir veldig bra å få tilbake Erik Hoftun som sammen med Eggen vil bygge et super-Rosenborg iløpet av de neste to-tre årene. Fordi jeg tror at den snuoperasjonen, som Eggen selv og andre snakker om, bare såvidt har begynt. Med andre ord tror jeg vi ikke kan forvente et superlag allrede til neste år. Men jeg vil heller vente i to-tre år, få Sollied på plass og dermed få det perfekte utgangspunktet for det vi har manglet siden Nils Arne ga seg; kontinuitet.
Byggverket må imidlertid påbegynnes nå, med nøkkelspillere til fremtidens RBK-forsvar på plass!!
Go Knut T og Erik, vi stoler på dere!!
RBK
bluenova
Proff

PostPosted: 13.11.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker norske spillere, godt hjulpet av sine agenter, for å være svært mette og selvtilfredse. I RBK finnes det en mulighet for at man ikke umiddelbart havner i førsteelveren, selv om man skulle tro at en midtstopper burde være garantert plass. Å måtte kjempe for noe ligger kanskje ikke i psyken til Playstation generasjonen?

Jeg kan ikke tenke meg at RBK underbyr andre klubber i lønn. Til det sa skattelistene noe helt annet da de ble lagt ut. Og da gjenstår bare to forhold:

~ Norske spillere er FEIGE
    ~ Norske klubber er GRÃ…DIGE
Kan hende med tiden at spillerne oppdager at overprisen som forlanges for dem, hindrer karrieren. Kan hende noen er tøffe nok.

Men inntil det skjer må kanskje RBK kikke utenlands. Og så vi slutte å syte om utlendinger på laget...
RBK
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Gjør klar for et inlegg litt på kanten av topic.

Når jeg leser på forumet om dagen må jeg si jeg er overrasket over hvor pessimistiske, utolmodige og kritiske en del debattanter er til klubben og sportslig ledelse med Eggen i front. Folk stresser allerede med hvordan dette skal gå.

Det som har skjedd siden i sommer er at Traorès kontrakt er forlenget, og det jobbes aktivt med forlengelse med Konè. Så har man også fått noen forlengelser og forsøk på forlengelser med aldrende stoppere som har spilt elendig mye av året, men hatt noen bra kamper i det siste. Dette er jeg også kritisk til.

Men. Det er snaue to uker siden siste seriekamp og overgangsvinduet har ikke åpnet ennå. Status er at vi har Bjørkøy nærmest i lomma, vi er på god vei med Demidov etter sigende, har forhørt/forhører oss om Strømstad, Jarstein, Huseklepp, og Thømt Jensen det vi vet om. I tillegg har vi lagt inn et meget raust bud på en ung lovende norsk midtstopper (fire ord som dekker det meste av klubbens - og i stor grad fansens - abisjoner). Vi har altså sjekket ut sju spillere allerede. Og ennå har ikke viduet åpnet, og vi har ikke hørt noe om postkort fra onkel reisende Stig.

Vi har altså forhørt oss om nærmest alle mulige folk på overgangsmarkedet hittil som i særlig grad er interessante, og det kan fortsatt skje endringer med status på de som har takket nei. Slapp av folkens! Vi har god tid, og det er gjort det jeg føler man kan få gjort hittil.
bluenova
Proff

PostPosted: 13.11.2007 22:58    Post subject: Reply with quote

Aldeles ikke OT å mane til litt ro og tålmodighet, vi håper inderlig du får rett.

Hva vi sier på forumet her, tror jeg påvirker situasjonen som en fjert i motvind. Mest er det noe vi gjør for å roe nervene i ventetiden.

Problemet oppstår hvis inntrykket vi i forumet sitter med, også gjør seg gjeldende "offentlig": Da kan vi fort havne i en negativ spiral. Det er det alle vi utålmodige vil unngå!

Wink
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2007 23:18    Post subject: Reply with quote

Denne spiralen er i stor grad skapt av andre klubber føler jeg. Det føles unaturlig å være med på en karusell hvor spillerprisene er som de er. De mest attraktive spillerene går på markedet nå, greit nok, men de går til vanvittige blodpriser. Å gi 15 mill+ for Reginiussen bør være uaktuellt, noe også lønnsivå i Husekleppstil bør være. Skulle vi vært med å hanket inn de beste spillerene nå, mens de andre klubbene er på kjøpefest i investor-rus, regner jeg med vi hadde måttet ut med godt over 50 mill dersom vi skulle kjøpe de 4-5 spillerene det snakkes om i det norske markedet og på det kvalitetsnivået vi streber etter. Og det er før man skal betale lønn.

Jeg synes en del av klubbene som er shoppinggale i dag virker nærmest uansvarlige. De kjøper for en hver pris og nekter i stor grad å selge til andre klubber i landet, noe som er veldig destruktivt for norsk fotball. Ikke alle disse klubbene kan lykkes, og jeg mistenker et krakk i spillerpriser etterhvert. Heller tolmodig og plukke "andrevalg" i Norge samt utlendinger på øverste hylle enn å kjøre klubben bankerott i ett overgangsvindu. Ser ingen grunn til å betale halvannen til to Saparaer for Reginiussen for eksempel. Men, som sagt, vi har god tid. Spillere som Strømstad og Jarstein går uviss framtid i møte, og administrasjonen i klubber som holder igjen spillere kan endre mening (noe vi har sett før). Jeg stresser i hvertfall ikke ennå.

Aller første pri nå bør være å få på plass en trener. Det gjør også spillerhandel lettere.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 201, 202, 203  Next
Page 48 of 203

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb