View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.11.2007 15:06 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Det som er kritikkverdig er at Eggen løper rundt og er interessert i en haug med spillere uten at vi har en trener klar. Det bør og skal være opp til treneren hvilke spillertyper han vil ha til klubben, og dette kan medføre at aktuelle trenere ikke vil til RBK pga at det ser ut til at det er opp til sportdirektøren hvilke spillere som skal inn. |
Helt enig, hadde f.eks. (igjen) jeg fått tilbudet om å trene RBK. Da hadde jeg selvfølgelig sett på spillermaterialet til klubben. Og jeg hadde nok kjapt funnet ut at Ole Christer Basma er en spiller jeg ikke ønsker til neste sesong (2008). Da hadde jeg mildt sagt blitt pist off, når jeg da hadde funnet ut at han har skrevet under en ny et års kontrakt for kun (f.eks.) 2 måneder siden.
Slike dilemmaer er unngåelig etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 13.11.2007 15:46 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Er det noen som påtar seg oppgaven å lage en liste med alle som har sagt nei til RBK etter at KT Eggen begynte som sportsdirektør? |
Prödl, Hagen (?), Wæhler, L I Strand, Huseklepp, Dorsin, Koppinen, Strømstad, Thømt Jensen,
Bjørkøy(?), Reginiussen (?) Demidov (?) Trond Sollied (?)
..og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på for øyeblikket _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.11.2007 15:49 Post subject: |
|
|
Det kan jo hende at den nye treneren, f.eks Sollied, har noen spillere han vil ta med seg fra en av sine tidligere klubber eller nåværende klubb..Jeg mener som noen skrev tidligere at nå er det på tide at man får på plass en trener...det er ikke veldig attraktiv for spillere å komme til en klubb når de overhodet ikke hvem som skal være trener....
Jeg synes det er skremmende at RBK ikke har fått til en av de spillerne som de har vært ute etter...det har jo vært en 6-7 spillere og ingen er pr dags dato skrevet under.. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.11.2007 15:54 Post subject: Utenlandske Spillere |
|
|
Sånn som det norske markedet er for tiden bør en heller se til utlandet der det finnes bedre og billige spillere og våre siste utenlands kjøp må jo sies å være en suksess
Stoor - lovende svensk høyreback som jeg tror kommer til å få en god sesong neste år.
Konan: Har skoret med 6 mål i år og har vist sitt store potensial som jeg tror vi kommer til ha stor glede av i årene som kommer.
Traore: Muligens tippeligaens mest talentfulle spiller.
Sapara: ord er unødvendig
Konè: massevis av mål og en positiv fyr.
Når vi får sånn kvalitet i utlandet ser jeg ikke noe behov for å fylle opp klubbkassen til grådige norske klubber. Nei kjøp utlandsk samtidig som at vi bruker mye resurser på talentene i Rosenborg.
Dette er nok litt på spissen, men situasjonen er nå er ikke bra. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.11.2007 16:00 Post subject: |
|
|
Dess lengre nye spillere uteblir dess mer ustabilt vill laget være i den nye sesongen. Folk trenger tid til å tilpasse seg. Da må de få lengst mulig tid også!!! Det gjør vi ikke med å skaffe 6 nye spillere om 3måneder.
Se på de lagene i England som har skaffet masse nye spillere før sesongen. De er også ustabile |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 13.11.2007 16:01 Post subject: |
|
|
Blir mer og mer skeptisk til norske spillere, eller i hvert fall RBK's evne til å lokke dem hit.
Kanskje vi bør satse på:
1/ Sørge for at de talentene vi har *blir* her
2/ Fylle på med mer kvalitet fra EU spillere
Og så harve over noksagtene i Tippeligaen forøvrig. Så får heller disse tvilerne komme tilbake og *be* om å bli tatt inn... |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:08 Post subject: |
|
|
Vegviks,
du har ramset ganske mange. Dog lurer jeg på om det ikke glemt noen svenske midtstoppere? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:08 Post subject: |
|
|
Takker Sollied ja er det vel pga at de er kamerater fra tidligere...håper han takker ja innen kort tid slik at spiller kommer til klubben..Tror han kan være et trekkplaster..dette siden han har vært 1 valget til RBK i mange år... |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 13.11.2007 16:09 Post subject: Rams opp de som har takket nei til rosenborg i 2007. |
|
|
Hvilke spillere har takket nei til rosenborg i 2007?
Synes det synes å være SVÆRT mange som takker nei.... Er ikke å legge skjul på at rosenborg ikke er så attraktiv. Mye av problemet synes å være at det er så mye rot generelt på brakka! |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 13.11.2007 16:11 Post subject: |
|
|
Hva er det med Eggen da TomH?
har du sittet i forhandliger med han mtp overgang? ..erfart det selv  |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:13 Post subject: |
|
|
Det som jeg synes er en liten tankevekker er at RBK ikke er mer attraktive enn de er på det norske markedet..hva er det som gjør at spillere heller går til andre klubber...er det for lav lønn...det at vi ikke har trener på plass...rotet rundt Tørums avgang eller hva er det? |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 13.11.2007 16:18 Post subject: |
|
|
Det ligger nok på flere plan, bl.a. andre norske klubber overdrevne forventning til hva RBK kan betale, og ditto krav fra spillerne.
Men hovedårsaken er tvil om hva som skjer i RBK, og hvilken vei de kommer til å gå. Manglende hovedtrener er en del av dette.
Dernest mistenker jeg uklare kommandolinjer internt, og dårlige forhandlere. Synes jeg hører økonomene i RBK tiske og hviske om at det går bra i CL og at spillerne vi har er gode nok... |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:19 Post subject: proffe forhandlere |
|
|
Mer administrasjon, proff talentspeiser, 2 sportsdirektører + bratseth.
MEN det vi trenger er en som kan å forhandle, få mest mulig ut av kjøp og salg. Det blir for kostbart for RBK å kjøre "la det skure-metoden"!
Tror ikke Eggen viser nok engasjement til at spillerne føler seg virkelig ønsket i rbk. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:24 Post subject: |
|
|
Jeg er glad RBK ikke konkurerte med Brann om Huseklepp...de la jo en lønnspakke på 1,5 mill + 5 milli sign on fee..eller hva det heter..
Om RBk skal konkurere på dette planet så kan man like godt kjøpe en kvalitetsspiller fra andre lag...jeg mener ikke en spiller som Huseklepp er vedrt så mye penger... |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:24 Post subject: |
|
|
Tror trenersituasjonen spiller inn, samtidig synes jeg Eggen virker en smule uproffesjonell, og er kanskje ikke den som trekker spillere hit på ren karisma. Jeg kan se for meg ham ringe til Demidov og kalle ham kjottolf. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:29 Post subject: |
|
|
Det jeg lurer på er hva KTE sier i forhandlinger med spillerne når de spør om hvem som skal trene laget neste år...."nja...nei...vi jobber med saken og har kontakt med sollied..og et par andre mann på blokka, men det skal du ikke bekymre deg for,....."
Dette tror jeg kan virke skremmende for mange...det er jo ingenting som er avklart.. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 13.11.2007 16:31 Post subject: |
|
|
Eggen spiller "hard to get"!!! hehe  _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2007 16:32 Post subject: |
|
|
Jeg tror også trenerspørsmålet er en hemsko i øyeblikket.
Det virker likevel som om Eggen og sportslig avdeling (har lyst til å) styre(r) mye av spillerlogistikken nesten uavhengig av treneren. Med tanke på hyppigheten i trenerbytter er kanskje ikke det så dumt for spillerne heller. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:35 Post subject: |
|
|
Men nå er det jo på tide at man forhandler fram en trener man virkelig har lyst på og som kan være her i mange år,,,Håper Nogre vinner mot Tyrkia så Åge fortsetter der og så kommer vårt 1 ønske... |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 13.11.2007 16:48 Post subject: |
|
|
Det positive i all denne mørke transfer-tid (for øyeblikket aillefall) er at Brann, med god hjelp fra Slåball, gir Huseklepp en såpass god avtale rent økonomisk..dette må da svi for klubben på ett eller annet tidspunkt. Eller har Brann (og VIF, LSK og flere) så sterke økonomiske muskler? Eller er det bare at RBK føler at de ikke vil gi så mye for å få de de vil ha, men faktisk KAN gi så mye?
Lettlest.no  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 13.11.2007 17:10 Post subject: |
|
|
Husk at RBK har vanskelige forhandlingskort når det gjelder å skaffe nye spillere:
1/ Det er klubben med høyest gjennomsnittslønn (jfr ligningsprotokoller i skatt-på-nett tiden)
2/ De mangler minst en midtstopper og en venstreback, så spillere til disse posisjonene er nesten sikret fast plass. Med fire på midtbanen er vi svært tynne der og.
3/ Det er klubben med suverent høyest profil i utlandet, og som sannsynligvis vil spille mest i Europa
4/ Er du i klubben tre år, er du nesten garantert et mesterskap (eller fler)
Med dette bakteppe kan jeg forstå at det er en tung jobb å få underskriften til noen som helst...
 |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.11.2007 17:17 Post subject: |
|
|
Det er egentlig helt utrolig at RBK ikke skal kunne konkurrere med andre på lønn og spillerkjøp. Med tanke på den suksessen klubben har hatt. Men det er folkene som er totalt inkompetente. Det må være slik.
1. Vi har tjent 700mill i cl, men omsetter nesten like mye som Brann og Vålerenga. Dvs at vi ikke har klart å bruke en døyt på å lage verdier/inntekter av det vi får inn.
2. Vi er forbigått på sponsorinntekter av Brann. Helt latterlig hvis man sammenligner suksess.
3. Sponsorene vi har har egentlig liten/ingen nytteverdig av CL. Narvesen i CL? De finnes jo bare i Norge. RBK er vel også den eneste klubben uten bonus fra sponsoren ved cl-inngang.
4. Ansettelse av folk man er glad i som man egentlig ikke har bruk for. Roar Strand blir vell den neste. Erik Hoftun kommer også nå. Det blir mye boblejakker å lønne spør du meg. Det er ikke akkurat inntekter.
5. Mange gamle gubber som sitter i styret har ikke peiling på hva proffesjonell fotball innebærer. De har spilt fotball for 60år siden og har lite kunnskap om toppidrett og organisajonsbygging.
Hvilken annen Europeisk klubb kan vise til den samme deltagelsen i CL og være like lite konkuranse dyktig i sitt hjemland??
Uansett når situasjonen er slik så må klubben gjøre noe med dette. Alliere seg med en onkel eller lignende hvis vi skal ha en sjanse. Neste år trenger vi også nye spillere. Da har vi ikke de cl-millionene å ta av. Hva gjør vi da? skal vi sitte med sjegget i postkassa og si, "vi har ingen onkel og er stolte av det" mens andre klubber går forbi oss? eller må vi gjøre noe med det? |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 13.11.2007 21:47 Post subject: |
|
|
De eksterne investorene bidrar kun til å øke prisnivået. Inflasjon kalles det. Hvis trenden fortsetter, vil det slå tilbake på dem. De kjøper en spiller for 15 millioner, for å bruke ham som et investeringsobjekt, men så viser det seg at spilleren ikke har samme markedsverdi i Europa som i Norge, fordi prisnivået her har økt så mye. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 13.11.2007 21:57 Post subject: brann konkurs |
|
|
Brann gjorde seg selv en bjørnetjeneste i dag. Det de sier er: ikke forleng kontrakten din med oss, vent til den går ut, så får du 5 mill i bonus ! De skal nok få svi, begrenset hvor lenge de kan gå med underskudd - både brann og Hardball |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 13.11.2007 22:43 Post subject: |
|
|
I år har det kun vært forhandlinger som har gått rett i dass, men håper at denne trenden snur og man får signert Demidov nå og etter hvert Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
|