| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 17.10.2007 22:31 Post subject: |
|
|
Ja, da slo vi altså Bosnia 2-0 på bortebane, samtidig som Tyrkia tapte hjemme mot Hellas. Med seier mot Tyrkia er EM-plassen sikret.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2007 12:20 Post subject: |
|
|
He-he, leser i VG at Tyrkia planlegger treningsleir i Estland(!) for å akklimitisere seg.  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.11.2007 12:34 Post subject: |
|
|
Er generelt sett tilhenger av å si at alle lag får som fortjent, men ser vi på denne kvalifiseringen vil jeg si at Tyrkia har fått ekstremt godt betalt, mens tilfellet er motsatt for Norge.
Tyrkia har hatt hjelp av mange ekstreme keepertabber (mot Norge og Hellas). Dommertabben mot Ungarn var også en gavepakke.
Norge burde på sin side hatt et poeng borte mot Hellas, men Braatens mål ble feilaktig avblåst for offside.
Med marginene på sin side burde Norge allerede vært EM-klare, men forhåpentligvis gjør man jobben mot tyrkerne på hjemmebane. I alle fall får vi håpe vi slipper at tyrkerne får flere gaver. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 06.11.2007 13:07 Post subject: |
|
|
Iversen, Tettey, Riseth og Ciljan med i troppen mot Tyrkia og malta
 _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.11.2007 13:16 Post subject: |
|
|
| Veldig hyggelig at Skjelbred og Tettey endelig blir tatt ut samtidig. Tviler på om det er realistisk ,men det er lov å håpe at Norge starter med dem begge sentralt. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 06.11.2007 13:31 Post subject: |
|
|
Skjeldbreid og Tettey er med i troppen som møter Tyrkia og Malta. Det samme er Riseth og Iversen.
Hele troppen:
Rune Almenning Jarstein - Odd Grenland
Thomas Myhre - Viking
HÃ¥kon Opdal - Brann
Martin Andresen - Brann
Simen Brenne - Lillestrøm
John Carew - Aston Villa
Christian Grindheim - VÃ¥lerenga Fotball
Erik Hagen - Zenit St.Petersburg
Brede Hangeland - FC København
Thorstein Helstad - Brann
Kristofer Hæstad - Start
Jon Inge Høiland - Stabæk
Steffen Iversen - Rosenborg
Frode Kippe - Lillestrøm
Morten Gamst Pedersen - Blackburn
Bjørn Helge Riise - Lillestrøm
John Arne Riise - Liverpool
Vidar Riseth - Rosenborg
Sigurd Rushfeldt - Tromsø
Per Ciljan Skjelbred - Rosenborg
Jan Gunnar Solli - Brann
Jarl-André Storbæk - Vålerenga
Lars Iver Strand - Tromsø
Alexander Tettey - Rosenborg
Alexander Ødegaard - Viking |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 06.11.2007 13:44 Post subject: |
|
|
| Lurer på om TV2-sporten kommer til å lage en sak om at Rosenborg faktisk har like mange landslagsspilere som det utrolig fantastiske Brann-laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 06.11.2007 13:50 Post subject: |
|
|
Hvis man er litt ugrei, og regner Andresen for å ikke være brannspiller lenger, er de nede i 3 landslagsspillere. Går nedover med de nå ja. Spørsmålet som man må stille seg nå, er jo om Hareide tør å kjøre en RBK-trio på midten i Ciljan - Riseth - Tettey. Hadde vært utrolig spennende å se den konstellasjonen, men Andresen skal vel spille så lenge han ikke trenger rullestol for å komme seg på banen. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.11.2007 14:09 Post subject: |
|
|
Begynner å bli mer og mer positivt innstillt til Hareide som landslagstrener, etter OBR kom inn virker det som landslaget har en plan med hva det ønsker noe en ser igjen i utak, selv om bruken av Solli og Helstad i 4-3-3 er en ripe i lakken mot bosnia da det i flere år på Rosenborg har bevist at det er et system det ikke behersker.
Det er meget hyggelig at det er blitt funnet plass til 4 rbk spillere. Tror at en midtbane lik den i Rosenborg hadde vært bra med dagens mannskap. Der skjelbred og tettey har samme roller og Grindheim/Strand kan være offansiv midtbane, som andre indreløper har vi mange kandidater. Denne formasjonen ville også åpnet for at Helstad hadde fått en spissmakker som gjør at vi kan få det beste ut av han. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.11.2007 16:22 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | Lurer på om TV2-sporten kommer til å lage en sak om at Rosenborg faktisk har like mange landslagsspilere som det utrolig fantastiske Brann-laget. |
haha, tenkte det samme.
Var vel bare ei samling med så stor differanse da, som ble uhyggelig godt dekket av media. Neppe kommer det nå en ny sak om at RBK har fått "normalt," eller hva jeg skal kalle det, antall spillere på landslaget igjen... _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 06.11.2007 16:24 Post subject: |
|
|
Haha. Rosenborg har fire spillere, Brann tre, vel og merke hvis Andresen regnes som VIF-spiller
Ikke at det er så prestisjefull konkurranse, men fra 1-6 til 4-3 er en god opphenting  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.11.2007 12:27 Post subject: |
|
|
| Per og Alex må selvsagt spille mot Tyrkia! Alex har virkelig hevet seg og vil i løpet av ett år konkurrere ut Andresen fra landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.11.2007 12:51 Post subject: |
|
|
| med per og alex kan faen meg norge begynne å spille ordentlig fotball. har aldri brydd meg et gram om landslaget tidligere. men men per og alex kan EM bli en morsom opplevelse for oss nordmenn |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 12.11.2007 20:56 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=184177
Håper virkelig Tettey får spille i denne posisjonen mot Tyrkia. Om Grindheim spiller i stedet blir jeg mildt sagt skuffa nå når Tettey har spillt mer i den posisjonen og imponert mot god motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 12.11.2007 21:43 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=184177
Bør ikke både Riseth og Tettey være soleklare valg før denne mannen?
Spesiellt kanskje Riseth med tanke på rutine i en slik kamp. _________________
a sphincter says what? |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 12.11.2007 22:25 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hva som er så fantastisk med Grindheim. Flyter han fortsatt på at han var bra for et par sesonger siden, eller er han faktisk så god?
Hæstad, Grindheim, Solli og Lars Iver Strand. For en lunken gjeng. Glad jeg er RBK supporter. Men nå har jeg rota meg langt off topic. For å komme tilbake til saken burde det ikke være noen tvil om at Tettey, sammen med Skjelbred, skal rett inn på laget. De har jo akkurat vist seg bedre enn halve det spanske landslaget - what more proof do you need, hareide? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.11.2007 22:29 Post subject: |
|
|
| så utrolig sant. ALLE som følger med på fotball vil nok plasser David Albelda og Marchena minst et par hakk over Solli og Grindheim. Når våre spillere da totalt ydmyker dem......hva mer må de gjøre? Hva er det da som skal til for å få en landslagsplass? |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 12.11.2007 22:43 Post subject: |
|
|
Kissing some Hareide ass.
skader vel heller ikke å være i klubben til MA, Åges lille gullklump. Er ikke mange landskamper jeg har sett han god i. alt for treig i steget og har et dusin feilpassninger hver kamp. Grindheim var god første sessongen i Voff, men jeg synes han har stangnert\tapt seg etter dette. Treig stuttjukk spiller. I internasjonal fotball er fart, ballkontroll, løpsstyrke og ro alt, ser ikke at MA eller CG har spess noe av de kvalitetene, mens våre 2 gutter har det som trengs. Går utenpå både MA og CG.
De har kanskje flere Landslagskamper, men det får ikke hjelpe når de er noen hakk under våre i individuelle ferdigheter. ikke er de mer målfarlig heller.
my vote goes to Litj Per og Tettey, tviler på den blir hørt men |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.11.2007 23:53 Post subject: |
|
|
Så denne saken sjøl. Jeg blir overrasket dersom Grindheim, etter en middels sesong flyttes inn fra indreløperplass når man har en Tettey som har spist kirsebær med de store på ankerplass er i troppen. Ciljan bør også absolutt få en plass på laget. Men, klok av skade, velger jeg å avvente. Ingen automatikk i at de beste spillerene får spille. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 12.11.2007 23:55 Post subject: |
|
|
| LA SKJELBRED STARTE!! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.11.2007 00:22 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller at Tettey blir valgt foran Cijan, i hvert fall som sentral mot Tyrkia. Ciljan er ingen sentral, og spesielt ikke mot til tider hardtspillende tyrkere. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.11.2007 00:26 Post subject: |
|
|
Nei, Ciljan har ingen ting som anker å gjøre. I en slik rolle føler jeg han vil bli fratatt spisskompetansen sin offensivt, og samtidig får fram de "negative" sidene sine på det defensive. Skal Ciljan spille, bør han spille indreløper, og ikke puttes på en hvilkensomhelst plass bare fordi han har vært halvgud i det siste. En midtbane med Grindheim-Tettey-Ciljan trur jeg kunne blitt interessant. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 13.11.2007 03:29 Post subject: |
|
|
| Enig i at Tettey bør bli valgt foran Skjelbred i den sentrale midtbaneplassen. Men spiller ikke landslaget 4-3-3? I så tilfelle hvorfor snakkes det bare om den sentrale midtbaneplassen? Regner med B. H. Riise som bankers i den høyre indreløper-plassen. Dermed er det to plasser igjen, en venstre indreløper til Ciljan og en sentral til Tettey. Om Grindheim, Hæstad eller Solli blir valgt foran Skjelbred i den venstre indreløper-posisjonen blir jeg sykt skuffa. Ingen er i nærheten av nivået hans, og ingen har heller spilt særlig godt i den rollen tidligere.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2007 17:16 Post subject: |
|
|
Fyra svenskar med turkisk bakgrund skulle åka på fotbollslandskampen mellan Norge och Turkiet på lördag. På måndagen drog norska fotbollsförbundet tillbaka biljetterna. Orsak: Svenskar med turkiska namn förbjuds sitta med norrmän.
Läs mera: Svenskar portade på norsk fotbollslandskamp
DN har fått med diskriminerings-kommentarer, og det er latterlig. Det er helt vanlig å skille hjemme- og bortesupportere i UEFA-kamper. Spørsmålet er bare hvordan NFF legger dette opp. Skal de ikke flyttes til bortetribunen i stedet for å få billettene inndratt?
Opplegget på TV2 i går med en norsk-tyrkisk familie er derimot verre, og der er det bra at NFF viser skjønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 13.11.2007 19:48 Post subject: |
|
|
Hareide ønsker å starte kampen med Skjelbred - Tettey - Rise midtbane.
Meldte dette på tv2sporten 1830. _________________
a sphincter says what? |
|
| Back to top |
|
 |
|