| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 08.11.2007 20:44 Post subject: |
|
|
Om det er noe Brann-spillerne har, så er det vel selvbevissthet! Eller er det selvopptatthet jeg tenker på?
De blir nok ikke mindre selvopptatte hvis de klarer å holde unna de siste minuttene av kampen, heller. Og Helstad ser ut til å doble ledelsen med litt flaks, da får vi vel ikke fred.
EDIT: Glem det. Straffespark til Rennes fire minutter før full tid. Sånne feil helt på tampen tyder vel på manglende rutine?
Last edited by TAF on 08.11.2007 20:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 08.11.2007 20:45 Post subject: |
|
|
| Var straffen grei, eller kan vi vente oss to uker med dommerutskjellinger? Gidder ikke se kampen... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.11.2007 20:49 Post subject: |
|
|
| Straffesparket var av den billige sorten, men kan forsvares... |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 08.11.2007 20:49 Post subject: |
|
|
Ikke grei i følge oppdateringa på brann.no:
| Quote: | | 86. Straffe! Ekoko kommer seg forbi Bjørn Dahl og oppsøker bena til Eirik Bakke og faller enkelt. |
Men jeg velger å stole mer på Kampen Direkte på Adressa:
| Quote: | | 86 STRAFFE! Bakke feller Kembo-Ekoko, og Rennes får straffe. |
EDIT: Og etterpå får en Rennes-spiller gult for filming inne i straffefeltet, og El Fakiri får direkte rødt etter en takling. Blir nok dommeren som stjeler all oppmerksomheten i TV2, i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 08.11.2007 20:52 Post subject: |
|
|
| Brann var utrolig dårlige i kontringer. De kunne enkelt ha scoret det avgjørende målet. Jeg synes Helstad var forferdelig. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 08.11.2007 20:53 Post subject: |
|
|
Brann spilte YNKELIG, rett og slett ynkelig. Scorer på en dødball og ligger med 10 mann rundt 16 meteren resten av kampen..
Blir provosert at de kaller seg norges beste fotballlag.
Straffen var grei, bakke kommer inn og hekter Rennes spilleren... _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 08.11.2007 20:55 Post subject: |
|
|
| FCK ligger under 0-1 mot Panathinaikos. Elfsborg ligger under 0-2 mot Fiorentina etter ti minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 08.11.2007 20:55 Post subject: |
|
|
| Må bare si at Rennes ikke overbeviste heller for et hjemmelag. Bare dumt å få et baklengsmål i 87.minutt. Nå er Brann vel ute. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 08.11.2007 20:58 Post subject: |
|
|
Rennes var svært ineffektive ja. men snakker om at Brann var så feige at jeg fikk gledesdråper fra kølla. De var jo helt forferdelig defensive.. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.11.2007 21:01 Post subject: |
|
|
Jeg merker meg også at Brann fikk 3 gule og et rødt kort i kampen i tillegg til straffe. Har ikke sett kampen (så Odd-B/G i stedet), men dette kan vel tyde på at Brann sliter noe med duellene internasjonalt. Det ene var riktignok til Opdal for drøying av tid, mens de andre var taklingssituasjoner.
Kan noen oppsumere kort? Blei Brann virkelig overkjørt og heldige som fanden som det virker utifra utsagne her på forumet og liveupdate av spes første omgang på vg-nett? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 08.11.2007 21:03 Post subject: |
|
|
Forbanna Brann ødelegger ikke bare for seg selv, men for oss også, når de får 3 gule kort og ett rødt! Sånt blir det ikke noen automatisk UEFA-cup-plass på RBK av, fordi det er Norges totale fair-playplassering som avgjør om Norges beste fair-play-lag får denne plassen....
Når det skal sies, synes jeg Brann var ynkelig i dag. Scorte et tidlig mål på corner, og ble trilla ball-i-hatt med av et dårlig Rennes-lag. Synes ikke det var noe som helst å si om dommeravgjørelsene, det VAR straffe, og det VAR rødt kort. ElFakiri sparker ned motspilleren med 110% overlegg i en kontring, med ballen ca 3-4 meter unna seg!
Hadde, for å være helt ærlig, håpet på bedre fra Brann, såfremt de hadde fortjent det!
PS: Solli var skikkelig dårlig, og Helstad løp i offside ca 10 ganger!
PPS: Erik Huseklepp hadde et par frekke raid som ga SKB sjanser, i tillegg til at han servet corneren som ble mål. Det defensive var imidlertid helt forferdelig, han fulgte ikke engang mannen sin, noe som førte til konstant 2 mot 1 situasjoner for Rennes.... Ikke noe å hente for RBK hvis han har tenkt å holde en sånn dårlig innsats. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 08.11.2007 21:03 Post subject: |
|
|
Men jeg skjønner ikke det. Franske kommentatorer snakket hele tiden om den norske champion med mange, mange poeng foran det laget som slo ut Valencia to ganger. De må jo kunne spille bedre enn dette her. Må man håpe at de ikke scorer slik at de kan bygge opp to forsvarsrekker. Den moderne fotballen betyr å lage et mål og så score ett til for vinne kampen. Det var litt trist. Liverpool har jo ikke heller takket for det første målet og stoppet med videre fotballspill. Og da finnes mange flere eksempler.
Nå skal jeg se på Nürnberg og håper på en liten overraskelse
Oi, stanga allerede for Everton etter 25 sekunder. Tror skal ta meg ei bok.
Last edited by Tysker'n on 08.11.2007 21:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.11.2007 21:06 Post subject: |
|
|
Nå må vi huske på at Rennes er et langt bedre lag enn Valencia, da. Valencia ga jo oss mye flere store sjangser enn det Rennes ga Brann. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 08.11.2007 21:07 Post subject: |
|
|
| Galatasaray- Helsingborg 2-3 Starkt resultat men så extremt dåligt som Galatasaray spelade hade RBK vunnit 0-4. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 08.11.2007 21:08 Post subject: |
|
|
Kan oppsummere litt for deg:
Starten så har Brann et par farlige kontringer, med Huseklepp. Men Rennes hadde særdeles store sjanser utover 1. omgang. God Opdal holder nullen..
Corner til Brann og Karadas header ballen i mål. Etter dette trekker hele jævla Brann laget seg ned til egen 16 meter og lukker strengt talt igen. Med et Rennes lag uten videre kreativitet. Brann satser litt på kontringer, men disse blir upresise og Helstad fikk vell 10-12 offside mot seg.
Rennes hadde et par kjappe spillere som Brann spillerne kom for sent inn i og fikk gult kort. Det røde til El Fakiri var strengt men bra dømt. Rennes var på vei gjennom da Fakiri hekta en hurtig Rennes langt bakfra. Straffen kommer at Bakke setter beina i veien til Rennes spilleren og med det inviterer til et straffespark på tampen..
Jeg er rett og slett sjokkert over hvor defensive de var mot et slikt pisselag
For det er Rennes! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.11.2007 21:08 Post subject: |
|
|
| Denne kampen slår meg som meget pussig. Brannspillerne (og Mjelde) må da vite at Brann ikke er noe dårligere lag enn Rennes. De greide jo å skremme dem med høyt press i begynnelsen av første omgang. Når de først fikk målet så la de seg tvert bakpå. Tabbe. Og straffen var urutinert som få. Greit nok at Bakke ikke var borti Rennes-spillern, men Dahl holdt som bare tusan i duellen før. Selv om rødkortet til ElFakiri var hardt så var det også sinnsykt urutinert! Elendig oppvisning av Brann, spesielt mtp at de spilte godt de første 25 min da de la opp til høyt press. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2007 21:11 Post subject: |
|
|
| Urutinert var det vel ikke av El Fakiri. Det var heller motsatt. Problemet er at dommeren ikke fulgte regelboka og ga han rødt istedet for gult. Jeg er enig i at slike situasjoner er råtne, men reglene sier helt klart at de kun skal straffes med gult. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 08.11.2007 21:13 Post subject: |
|
|
| KFF_RBK wrote: | | Galatasaray- Helsingborg 2-3 Starkt resultat men så extremt dåligt som Galatasaray spelade hade RBK vunnit 0-4. |
Festlig å se at vi har blitt en målestokk for de andre nordiske lagene igjen.
Og enda mer festlig at dette blir en runde hvor det meste ser ut til å gå vår vei. Brann plukker med seg poeng uten å gjøre noen god figur, og København ser ut til å jekkes ned et par hakk på hjemmebane mot noen grekere.  |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 08.11.2007 21:15 Post subject: |
|
|
Tror det røde hadde mye med at det var siste angrep og Rennes var i overtall kontring. El Fakiri var også frempå med et par gloser mot dommeren etter at Emerson filma. Kan være han så situasjonene sammen?
Im not the Judge  _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
dotcom Senior
|
Posted: 08.11.2007 21:15 Post subject: |
|
|
| stolbakken sa jo noe sånt som at det var greit for han å tape kampen, så da får han vel viljen sin |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 08.11.2007 21:17 Post subject: |
|
|
| Bolton har også hatt suksess med å oppholde seg rundt og i egen 16meteren. Kan altså være en grei taktikk. Men ikke mot Rennes som ikke skulle være to klasser bedre enn den norske seriemesteren. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.11.2007 21:32 Post subject: |
|
|
| I følge Mjelde på TV2 sporten nå er Rennes et veldig veldig godt hjemmelag i europeisk målestokk, så da er vel dette en bedre prestasjon enn vår borte mot Valencia.. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 08.11.2007 21:37 Post subject: |
|
|
Reagerte også på dette Haugen.. Og Karadas som mente at Brann hadde fortjent seieren. Han må ha fått jævla mye såpe i øya når han dusjet i pausen.
Spillet kan ikke forsvares _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.11.2007 21:38 Post subject: |
|
|
| Haha, for en TOSK! Enn å si noe sånt om et lag som har tapt sine 3 foregående hjemmekamper i ecup? Unnskyldninger hele veien. Om Brann hadde turt så hadde de kjørt over dette drittlaget, for det er Rennes. Jeg nevnte under kampen til brodern at Rennes er ikke noe særlig bedre enn eksempelvis FFK. Tannløse men entusiastiske og med masse støtte fra publikum. Men noe topplag er de ikke! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 08.11.2007 21:51 Post subject: |
|
|
| RBKfan100% wrote: | Rennes - Brann 1-1
Noen som så kampen?
ble de rundspilt eller fortjente de poeng? |
Så en del av andreomgangen. De ble til tider rundspilt, men Helstad fikk en del muligheter på overgangene. Burde muligens ha scoret på noen av de. Når det er sagt så kjørte Rennes det aller meste av den omgangen jeg så. |
|
| Back to top |
|
 |
|