| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 26.10.2007 00:44 Post subject: |
|
|
| Seriemester wrote: | | Fotballmessig. Hamburg var minst like teknisk, hurtige og ballbesittende som det drittlaget av et Valencia dere møtte igår. |
Hahaha. Valencia er et av verdens desidert beste fotballag. Hamburg er "så dær". Men forskjellen på lagene de møtte var såpass ekstrem - derfor var det vanskelig å se. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.10.2007 08:37 Post subject: |
|
|
Mjelde til Dagbladet:
- Jeg synes Hamburg var mer solide enn Valencia. De ga oss ikke mange muligheter.
Hva i all verden er det han prøver på? Skuffende å se Mjelde sånn. Jeg synes han virker sympatisk i utgangspunktet, men har hatt et par feiskjær i det siste som gjør at jeg begynner å lure.
Valencia ga heller ikke Rosenborg mange sjangsene, Mons Ivar. Vi skapte dem selv. Rosenborg gjorde akkurat det samme med Valencia som HSV gjorde med Brann. De presset dem ut av rytmen, slik at de fikk til lite.
Meget synd at et topptrener går ut og liksom skal uskadeliggjøre det største prestsjonen i nork klubbfotball på lang tid ved å i overført betydning si at "vi tapte mot et bedre lag". Mjelde har mye å lære om fotball i Europa. Ydmykhet er en viktig faktor her. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.10.2007 08:40 Post subject: |
|
|
| Hvem bryr seg? Mjelde kan da vel mene hva han vil. Vi kan evaluere Branns innsats når hele gruppespillet er over. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 26.10.2007 08:53 Post subject: |
|
|
| Selv med gull vet de at vi er best og fortsetter med sin galle og viser frem de enorme mindreverdighetskompleksene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.10.2007 09:15 Post subject: |
|
|
DAGEN ETTER AT ROSENBORG feide Valencia av Lerkendal-gresset, ble Brann i perioder lekt med av Bundesliga-treeren Hamburger Sport-Verein hjemme på Brann Stadion. Det forteller mye om hva prestasjoner i Europa krever aller mest av: Erfaring på dette nivået. For der eliteseriemiddelhavsfarerne fra Trondheim møter europeiske fotballstormakter som likemenn etter lang tids øvelse, er seriemesterne fra Brann for læregutter å regne. Selv mot dem et hakk lenger nede på rangstigen.
Les mer: En smertens europavei |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 26.10.2007 11:09 Post subject: |
|
|
Truls Dæhlie gir Brann det glatte lag i dagens papir-VG  |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 26.10.2007 15:03 Post subject: |
|
|
Utrolig tøvete av Mjelde å si noe sånn. Trenger ikke å ha fulgt med på fotball i lang tid for å vite forskjellen mellom Valencia og Hamburg. Latterlig.
Alsaker har jeg gitt opp å høre på for lengst. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.10.2007 13:22 Post subject: |
|
|
Høgmo krever skjerping fra norske lag i e-cup.
Den flotte kommentaren til Dæhli i går:
SÃ¥ selvtilfredse at det ble flaut
BERGEN (VG) Tre dager etter gullfesten er Brann og Bergen fortsatt så stappfulle av seg selv og sin egen tilfredshet at de glemmer hva fotball handler om.
For hjemmekampen mot HSV, som var Branns første sjanse til å utfordre Rosenborg og gi norsk fotball et stolt øyeblikk, var mest av alt et flaut øyeblikk.
Brann var feige, åpenbart dårlig forberedt, slet med helt elementære tekniske ting, og trener Mons Ivar Mjelde toppet det hele med en inngang til kampen som avslørte fotballfaglig forvirring.
Og legger vi til at Brann Stadion var langt unna fullsatt, i den første internasjonale toppkampen etter at gullet er sikret, er jeg plutselig usikker på om Bergen bare er fotballby for seg selv og sine. Og at internasjonal fremgang og visjoner utover egen andedam er uten interesse.
Jeg kan begripe at det første seriegullet på 44 år gjør inntrykk, og at det ikke forbigås i stillhet når det først er i boks. Jeg skal heller ikke påstå at det var etterdønninger av gullfesten som satt fast i Brann-beina.
Men det så slik ut.
Og det var skuffende.
Ã… tape mot et bedre lag er fair. Og HSV er et bedre lag enn Brann.
Men å hevde at HSV er så mye bedre at det ikke kan rystes av et topp skjerpet Brann-lag er tøv. For det første kvarteret viste at tyskerne hadde respekt, og at de var forberedt på et visst kjør.
Naturligvis var de det.
Alle fotballag med respekt for seg selv har også respekt for en suveren serievinner. Det handler om profesjonalitet.
Men etter 20 minutter hadde Brann avslørt seg selv. På slette ferdigheter og feig innstilling. Og derfra og inn hadde HSV bare ett problem: Håkon Opdal. Uten landslagskeeperen hadde Brann revnet på midten.
At Mons Ivar Mjelde startet kampen med Eirik Bakke som en slags hengende spiss, og på den måten isolerte Thorstein Helstad og tok farten ut av Brann offensivt, var en fotballtaktisk brøler på gutteromsnivå. Både fordi det gjorde Brann forutsigbare og ufarlige, men også fordi det bidro til at Brann ble helt unødvendig baktunge.
Den største skuffelsen var likevel at Brann-spillerne ikke hadde kraft og ork og trøkk til å gjøre den jobben som er nødvendig i internasjonale kamper. Når en bedre motstander også har bedre holdninger og høyere arbeidsmoral går det som regel riktig ille.
Og riktig ille kunne det ha gått.
Men HSV begrenset seg selv med overdreven lyst til å tråkle seg helt inn. Og avslutningene fra avstand var Opdal-mat. Helt til Vincent Kompany smalt ballen i stolpen og inn.
Derfor stoppet det på 0-1.
Etterpå hører jeg Mons Ivar Mjelde og Brann-spillerne snakke om HSVs storhet, og at de selv «var rustne» og «kanskje litt preget».
Ja vel.
Rustne av hva?
Preget av hva?
Er ikke gruppespillet i UEFA-cupen noe Brann tar på alvor og forbereder seg profesjonelt til?
Å utfordre Rosenborg som norsk fotballs beste merkenavn har lenge vært en tydelig uttalt Brann-ambisjon, og jeg skal ikke klandre klubben for å sette seg hårete mål. Det er helt naturlig, fordi mange av forutsetningen allerede er på plass.
Men i slikt perspektiv må det ha vært deprimerende for Branns ledelse å se hvordan laget søler bort den første og beste muligheten til å ta det neste steget.
Det må også ha fortalt den samme ledelsen at klubben har en litt lenger vei å gå enn de sannsynligvis har trodd.
For det er ingen lag som rygger seg til nasjonal sympati. Slikt kan bare vinnes på maksimal entusiasme og offensiv smartness.
Brann manglet begge deler.
Da er det også åpenbart at det foreløpig ikke er noen sammenheng mellom teori og praksis.
Kampen avslørte også at Martin Andresens betydning for Brann ikke er overdreven.
Noen spillere griper lederrollen fordi det faller helt naturlig, og Martin Andresen er en slik spiller. Han vil styre spillet, han vil prege kamper, og slik påvirker han også spillerne rundt seg. På godt og vondt, kanskje, men mest godt.
I går så vi hvordan Brann fremsto ganske planløse uten sin styrende spiller, hvordan Brann mistet rytme, med den konsekvens at Brann-spillerne jobbet mer og mer individuelt - både defensivt og offensivt.
Det forteller hvor viktig det er for Brann å beholde kapteinen inn i det året klubben skal vokse til å bli noe mer enn best på hjemmebane.
Men Andresens skade forklarer ikke Brann og Bergens fravær av ambisjoner utover å bruke denne høsten til å feire sin egen suksess.
Det handler bare om holdninger.
Og her mangler Brann mye.
Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 27.10.2007 22:05 Post subject: |
|
|
Brann vant serien, men har åpnet UEFA gruppespillet dårlig.
RBK har slitt i serien, men har klart seg bra i CL (1-1 Chelsea og 2-0 Valencia).
Hvorfor skal man ikke klare begge deler i år? |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 27.10.2007 22:26 Post subject: |
|
|
Visstnok fordi vi har et motivasjonsproblem i serien og dere et ryggradsproblem i UEFA cupen. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 28.10.2007 15:21 Post subject: En krass kommentar fra Dæhli |
|
|
Nå sier jeg ikke at denne Dæhlie er noe gud som bestemmer eller har rett, men han har sitt syn på ting.. og jeg skal være enig i at jeg helst skulle sett Brann gå ut i hundre og satse på å sjokke Tyskerne..
Vi så det samme hjemme mot Club Brugge, det var gørr kjedelig, og en dårlig kamp av Brann..
Men plutselig, på bortebane av alle ting, hvor Brann har en historie som forferdelig, bortsett fra denne høsten, så våknet de til de grader og sjokket Club Brugge, slik de burde gjort mot dem hjemme...
Slik de spillte borte mot Brugge burde de spillt hjemme mot HSV..selv om jeg tror HSV er et bedre lag..så manglet vi kynismen og den giftigheten vi hadde i Belgia. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2007 20:39 Post subject: |
|
|
| Det er TV2 Sport som viser Rennes - Brann i morra kveld kl. 19, om noen lurer. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 07.11.2007 20:46 Post subject: |
|
|
Rennes er også et bedre lag enn Valencia, eller hva Semb/Brannsaker? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2007 20:50 Post subject: |
|
|
| I fortsatt jubelrus etter dagen før greide jeg ikke å mobilsere så mye sinne ifm. HSV-uttalelsene til Alsaker, Semb og Mjelde, men i ettertid må jeg si at sånne plantede løgner i TV2 og aviser (spesielt Dagbladet) rett og slett gjør meg forbannet. Det er tarvelig å rakke ned på en enorm RBK-prestasjon på den måten. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 08.11.2007 19:02 Post subject: |
|
|
| Avspark for Brann borte mot Rennes nå. Skal bli spennende å se om de har lært av fadesen mot HSV, og faktisk våger å presse på i denne kampen - gudene skal vite at vi takker for alle nasjonspoeng som plukkes. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.11.2007 19:19 Post subject: |
|
|
| Denne går på TV2 sport? |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 08.11.2007 19:20 Post subject: |
|
|
Ja _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 08.11.2007 19:22 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | I fortsatt jubelrus etter dagen før greide jeg ikke å mobilsere så mye sinne ifm. HSV-uttalelsene til Alsaker, Semb og Mjelde, men i ettertid må jeg si at sånne plantede løgner i TV2 og aviser (spesielt Dagbladet) rett og slett gjør meg forbannet. Det er tarvelig å rakke ned på en enorm RBK-prestasjon på den måten. |
Hva mente Semb og Alsaker? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2007 19:23 Post subject: |
|
|
Bolton med Braaten på laget, leder 0-1 mot Bayern München.
Livesport247.com sender kampen, ser jeg. Må slå på den også, da. Tre kamper samtidig er mye, men. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 08.11.2007 19:25 Post subject: |
|
|
Dette er fisle meg så utrolig typisk Brann anno 07, scorer helt mot spillets gang på første sjansen."! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 08.11.2007 19:49 Post subject: |
|
|
| Vel, vel... Brann ser ut til å holde 1-0-ledelsen inn til pause. Kan de som ser kampen bekrefte eller avkrefte inntrykket av at Brann ligger rimelig etter målet? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.11.2007 19:57 Post subject: |
|
|
| Brann startet med et høyt press og greide å stresse Rennes. At de tok ledelsen var slettes ikke ufortjent, selv om Rennes har hatt ballen mest. Etter målet har Brann lagt seg litt bakpå, og det har gitt Rennes noen skikkelig feite muligheter. GANSKE tydelig at de har tatt lærdom av RBK. Høyt press, og dobling på kant når de kommer fremover. Dahl hjelper Solli, og Hanstveit hjelper Huskelapp(som forøvrig er en morsom spiller, laaaange ben og kjappe vendinger). |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 08.11.2007 20:00 Post subject: |
|
|
| Nå må det sies at Brann sliter med den sentrale midtbanen. El-Fakiri og Eirik Bakke spiller i god norsk stil og holder seg unna det oppbyggende for så å vente på at Rennes vinner ballen så de kan løpe inn i spillerne osv.osv. Tipper Rennes putter 2 i andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.11.2007 20:07 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Dahl hjelper Solli, og Hanstveit hjelper Huskelapp(som forøvrig er en morsom spiller, laaaange ben og kjappe vendinger). |
Slik har Brann spilt i hele år. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 08.11.2007 20:26 Post subject: |
|
|
Gjør litt vondt i øynene å se på Brann. Kan være pga sopcast
Men de har ikke litt av den selvbevisstheten som Rosenborg hadde i Valencia. |